Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

I fjor strøk jeg mitt første fag noen sinne, og nå tror jeg at jeg har strøket det samme faget for andre gang. Jeg har ikke følt meg så mislykket før i hele mitt liv, og jeg håndterer det ikke nevneverdig bra. Jeg har to store gruppeinnleveringer neste uke, og jeg klarer ikke fungere i det hele tatt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en hjemmeeksamen nå som jeg ikke føler jeg får til i det hele tatt. Utrolig frustrerende. Innlevering er på tirsdag. Den skal være på ca 4000 ord. Jeg har nok, men nesten alt må omskrives pluss at jeg omtrent bare har brukt en kilde. Jeg har lett kjempemye etter annen relevant litteratur, men finner omtrent ingenting. Jrg er veldig usikker på om jeg i det hele tatt har forstått oppgaven riktig også, noe som gjør at jeg sitter ganske fast. 

Anonymkode: 00726...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pottah skrev:

I fjor strøk jeg mitt første fag noen sinne, og nå tror jeg at jeg har strøket det samme faget for andre gang. Jeg har ikke følt meg så mislykket før i hele mitt liv, og jeg håndterer det ikke nevneverdig bra. Jeg har to store gruppeinnleveringer neste uke, og jeg klarer ikke fungere i det hele tatt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette :( 

Hvilket fag er det snakk om?
Jeg forstår at du føler deg langt nede, å stryke en gang er dritt, å stryke to er mere dritt. Men alle gode ting er tre, tenk at du har et forsøk til.
Ta kontakt med studiestedet ditt og hør om du kan snakke med veileder eller noe liknende? Det er hvert fall kjempeviktig at du får snakket om og sortert følelsene dine slik at de ikke står i veien for de to innleveringene dine. Bare fordi du strøk i A betyr ikke at du er dårlig i B og C. ❤️ stor klem! :klem:

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2019 den 22.36, Elaine Marley skrev:

Må bare sutre litt jeg. Leverte bacheloroppgave på tirsdag og jeg ser for meg det verste nå. Jeg hadde håpet at dette skulle bli så bra, men nå klarer jeg bare å tenke på alt jeg har gjort feil :( Tror den bar preg av noe hastverk på slutten.

Dette semesteret har vært vanskelig. Jeg vet at denne graden er rett for meg, men samtidig så har motivasjonen vært lav. Når det gjelder det akademiske så har selvtilliten alltid vært lav og enda lavere nå. Jeg føler meg bare så utrolig negativ.

Helt normalt å føle det sånn etter et stort arbeid er levert. Mitt råd er å prøve og snu tankegangen, til at "dette får jeg faktisk ikke gjort noen ting med. Jeg har gjort mitt, og nå er det opp til sensor. Står jeg, så står jeg, og stryker jeg, så må jeg bare ta tak i det på nytt, uten at det er noen verdenskrise". 

Husk at karakterskalaen er der for en grunn. E er bestått, og den er langt unna A. Er det hastverk blir det ikke A, men det gjør ingen verdens ting! E er ok det også - det er bestått!

Hold motet oppe, og finn deg i at du nå har levert, og vær glad for det! Ikke ta sorgene på forskudd. Godt jobba uansett! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, PepsiFlax skrev:

Helt normalt å føle det sånn etter et stort arbeid er levert. Mitt råd er å prøve og snu tankegangen, til at "dette får jeg faktisk ikke gjort noen ting med. Jeg har gjort mitt, og nå er det opp til sensor. Står jeg, så står jeg, og stryker jeg, så må jeg bare ta tak i det på nytt, uten at det er noen verdenskrise". 

Husk at karakterskalaen er der for en grunn. E er bestått, og den er langt unna A. Er det hastverk blir det ikke A, men det gjør ingen verdens ting! E er ok det også - det er bestått!

Hold motet oppe, og finn deg i at du nå har levert, og vær glad for det! Ikke ta sorgene på forskudd. Godt jobba uansett! :)

Tusen takk for oppmuntrende ord :) Det hjalp meg litt nå. Jeg kan bli så negativ, men det er ikke mye å gjøre med det og er egentlig ikke noen krise selv om det nesten kan føles litt sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket fag er det snakk om?
Jeg forstår at du føler deg langt nede, å stryke en gang er dritt, å stryke to er mere dritt. Men alle gode ting er tre, tenk at du har et forsøk til.
Ta kontakt med studiestedet ditt og hør om du kan snakke med veileder eller noe liknende? Det er hvert fall kjempeviktig at du får snakket om og sortert følelsene dine slik at de ikke står i veien for de to innleveringene dine. Bare fordi du strøk i A betyr ikke at du er dårlig i B og C. ❤️ stor klem! :klem:

Anonymkode: 0d36f...6fd

Det er en programmeringseksamen i Java. Programmering er vanskelig, og krever en heeeeelt annet tilnærming enn jus :( 

Jeg har heldigvis en snill og støttende samboer, og gode venner, så har fått snakket meg gjennom det nå! Kommet igang med innleveringene mine igjen (heldigvis), og nå er det mest vanskelig fordi jeg er så stressa.

Takk for fine ord ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.6.2019 den 22.10, Pottah skrev:

I fjor strøk jeg mitt første fag noen sinne, og nå tror jeg at jeg har strøket det samme faget for andre gang. Jeg har ikke følt meg så mislykket før i hele mitt liv, og jeg håndterer det ikke nevneverdig bra. Jeg har to store gruppeinnleveringer neste uke, og jeg klarer ikke fungere i det hele tatt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette :( 

IN1010?

Anonymkode: a70fc...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pottah skrev:

Det er en programmeringseksamen i Java. Programmering er vanskelig, og krever en heeeeelt annet tilnærming enn jus :( 

Jeg har heldigvis en snill og støttende samboer, og gode venner, så har fått snakket meg gjennom det nå! Kommet igang med innleveringene mine igjen (heldigvis), og nå er det mest vanskelig fordi jeg er så stressa.

Takk for fine ord ❤️ 

Hvorfor tar du programmeringfag når du studerer jus? :P

Anonymkode: 9c3fb...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får sensur på masteroppgaven imorgen... Gruer meg så sykt til å logge inn i Studentweb og se resultatet. Føler en klump i magen allerede. :sur:

Edit: Fikk karakteren tilsendt nå og det var verre enn jeg trodde. Skal forsvare den senere i uka, og håper det drar det opp. Akkurat nå er jeg bare knust. Har ikke fått dårligere enn B før. :(

Endret av Clefable
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer jus og har eksamen om en uke. De siste ukene har min nabo i borettslaget tatt full sommerferie og bråker til klokka 02-04 om natta. Blir vekket hver morgen kl 07 av bygningsarbeid utenfor der jeg bor i Oslo. Føler meg så utbrent nå, og sovner foran bøkene. Syntes det er så dårlig gjort å ødelegge eksamensperioden min sånn! I natt fikk jeg tre timer søvn, klarer knapt lese teksten i boka 😢

Anonymkode: 34be8...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:


😢

Anonymkode: 34be8...370

Har du mulighet til å låne en sofa hos en klassekamerat? Da kan dere lese sammen og du får sove bedre.

Anonymkode: 53506...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studerer jus og har eksamen om en uke. De siste ukene har min nabo i borettslaget tatt full sommerferie og bråker til klokka 02-04 om natta. Blir vekket hver morgen kl 07 av bygningsarbeid utenfor der jeg bor i Oslo. Føler meg så utbrent nå, og sovner foran bøkene. Syntes det er så dårlig gjort å ødelegge eksamensperioden min sånn! I natt fikk jeg tre timer søvn, klarer knapt lese teksten i boka 😢

Anonymkode: 34be8...370

Du må enten ta opp dette i nabolaget eller finne deg et sted å sove de neste dagene. Det der går ikke an! SPESIELT siden det er bygningsarbeid rett utenfor.

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 13.17, AnonymBruker skrev:

IN1010?

Anonymkode: a70fc...de2

Jepp!

På 11.6.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Studerer jus og har eksamen om en uke. De siste ukene har min nabo i borettslaget tatt full sommerferie og bråker til klokka 02-04 om natta. Blir vekket hver morgen kl 07 av bygningsarbeid utenfor der jeg bor i Oslo. Føler meg så utbrent nå, og sovner foran bøkene. Syntes det er så dårlig gjort å ødelegge eksamensperioden min sånn! I natt fikk jeg tre timer søvn, klarer knapt lese teksten i boka 😢

Anonymkode: 34be8...370

Åhh nei :(  Bor familien din i nærheten? Kan du overnatte der til eksamen? Ville definitivt sagt ifra til styret i borettslaget. Eventuelt ringt politiet når det skjer(det føles jo litt kjipt å gjøre det, men å ta juseksamen uten søvn høres ikke bra ut)

Endret av Pottah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt å innse et par timer etter eksamen at du gjorde en stor feil på en oppgave som du lett kunne unngått, og hvis du ikke hadde gjort denne feilen, hadde det sikkert blitt A 😕 Alle eksamenene mine dette semesteret har vært sånn - det hadde sikkert blitt A, hvis det ikke var for EN oppgave på rundt 10 poeng som jeg gjorde feil på, og 2/3 av de gangene, er det noe jeg har tenkt på et par timer senere og tenkt at FÆN, dette kunne jeg lett unngått. Jeg har sikkert fått B på alle eksamenene. så jeg kan ikke fortelle noen jeg faktisk kjenner om denne skuffelsen, men det er kjipt å vite at jeg var kunnskapsmessig på A i 2/3 fagene, men klarte bare ikke å få det fram på eksamen. 

Anonymkode: 8e0c2...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg så sykt til å forsvare fredag. Hvis de trekker meg opp, ender jeg med et godt snitt selvom selve masterkarakteren fremdeles ikke er så god. Hvis den forblir det samme, må jeg klage, og er redd jeg får enda dårligere. Da må jeg skrive en helt ny oppgave... Åå, er så nervepirrende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Clefable skrev:

Gruer meg så sykt til å forsvare fredag. Hvis de trekker meg opp, ender jeg med et godt snitt selvom selve masterkarakteren fremdeles ikke er så god. Hvis den forblir det samme, må jeg klage, og er redd jeg får enda dårligere. Da må jeg skrive en helt ny oppgave... Åå, er så nervepirrende. :(

Åhhh så utrolig skuffende når det ikke går som håpet på masteroppgaven :( Masse lykke til på fredag!

Jeg visste ikke at det var mulig å skrive en ny oppgave, vet du om det er vanlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Pottah skrev:

Åhhh så utrolig skuffende når det ikke går som håpet på masteroppgaven :( Masse lykke til på fredag!

Jeg visste ikke at det var mulig å skrive en ny oppgave, vet du om det er vanlig?

Tusen takk :hjerte: Det føles veldig kjipt når det ligger så mye arbeid bak og jeg virkelig trodde det fortjente bedre... 

Jeg tviler på at det er vanlig med mindre man stryker, men det er mulig. Man må skrive den annerledes nok fra den forrige, med ny problemstilling og sånt. Jeg er litt usikker på tidsfrist og sånn, men veileder har gitt meg det som et alternativ dersom jeg klager og gjør det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Clefable skrev:

Tusen takk :hjerte: Det føles veldig kjipt når det ligger så mye arbeid bak og jeg virkelig trodde det fortjente bedre... 

Jeg tviler på at det er vanlig med mindre man stryker, men det er mulig. Man må skrive den annerledes nok fra den forrige, med ny problemstilling og sånt. Jeg er litt usikker på tidsfrist og sånn, men veileder har gitt meg det som et alternativ dersom jeg klager og gjør det verre. 

Det er godt å høre at det iallefall finnes et alternativ! Hva sier veilederen din om sensuren egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Clefable skrev:

Gruer meg så sykt til å forsvare fredag. Hvis de trekker meg opp, ender jeg med et godt snitt selvom selve masterkarakteren fremdeles ikke er så god. Hvis den forblir det samme, må jeg klage, og er redd jeg får enda dårligere. Da må jeg skrive en helt ny oppgave... Åå, er så nervepirrende. :(

Var det D du fikk?

Anonymkode: 74c72...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pottah skrev:

Det er godt å høre at det iallefall finnes et alternativ! Hva sier veilederen din om sensuren egentlig? 

Veileder sa hun forstår jeg er skuffet, og ga noen tips til forsvaringen. Hun anbefalte meg også å klage, og sa jeg ikke har noe å tape på det. Men det er så vanskelig å vite, plutselig blir man strøket i stedet... :sukk:

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det D du fikk?

Anonymkode: 74c72...acb

Ja, riktig.. :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...