Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakk av fra forelesningen så fort læreren nevnte gruppearbeid, og nå kjenner jeg at det bobler over av tanker her.

Jeg har ingen å jobbe sammen med. Jeg har ingen venner. Folk registrerer vel at jeg reiste hjem. Hva tenker de nå da? Må jo se veldig dumt ut. Hadde jeg blitt værende uten å jobbe med noen så hadde jeg måtte presentere mine tanker alene (vi skulle lese en artikkel og diskutere den i grupper) og det er heller ikke noe stas.. føler meg så dum.

Har andre problemer også som sikkert bidrar til dette tankekaoset som jeg ikke gidder å brette ut om.. skulle bare hatt noen å snakke med her og nå :(

Anonymkode: 53506...9de

Så lenge det ikke var obligatorisk tenker jeg at du her gjorde deg selv en kjempetjeneste. Gruppearbeid er noe dritt, og de som tenkte noe over det var sikkert misunnelige for at de ikke stakk de heller! 

Anonymkode: 4fe35...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver bacheloroppgave og må syte litt. Det har gått ganske treigt fremover, men jeg har vært veldig kritisk til egen innsats da. Når jeg hører hvor langt de andre har kommet så ser jeg at jeg ikke ligger så dårlig an, men regner med at jeg må jobbe endel fremover. Har noen uker til jeg skal være ferdig. Det har vært så mye styr og frem og tilbake at jeg ikke følte at jeg kom skikkelig i gang og kunne jobbe med problemstilling og innsamling. Ikke alt var min feil, men det er nok derfor jeg føler at jeg ligger langt etter.

Jeg ønsker C eller bedre. Når dette er mitt eget produkt så hadde det føltes veldig kjip om jeg fikk E liksom, men jeg har gjort lignende ting tidligere og da blir det jo ganske bra. Jeg er bare veldig selvkritisk og sliter litt med drøfting og analyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Jeg skriver bacheloroppgave og må syte litt. Det har gått ganske treigt fremover, men jeg har vært veldig kritisk til egen innsats da. Når jeg hører hvor langt de andre har kommet så ser jeg at jeg ikke ligger så dårlig an, men regner med at jeg må jobbe endel fremover. Har noen uker til jeg skal være ferdig. Det har vært så mye styr og frem og tilbake at jeg ikke følte at jeg kom skikkelig i gang og kunne jobbe med problemstilling og innsamling. Ikke alt var min feil, men det er nok derfor jeg føler at jeg ligger langt etter.

Jeg ønsker C eller bedre. Når dette er mitt eget produkt så hadde det føltes veldig kjip om jeg fikk E liksom, men jeg har gjort lignende ting tidligere og da blir det jo ganske bra. Jeg er bare veldig selvkritisk og sliter litt med drøfting og analyse.

Jeg kjenner meg igjen her! Sliter med drøfting jeg også....Så lenge jeg ikke stryker eller får E er jeg fornøyd! Lykke til med din oppgave! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bachelor som skal leveres snart og er ikke ferdig, men har gått LANGT over maksimum ord 😭 planen er å gjøre ferdig de siste analysene plus konklusjon men jeg gråter snart over hvor lite man egentlig kan skrive (og hvor stor oppgaven min er). Så det blir mye jobb å kutte ned.

Er så ferdig med studiet mitt at jeg bare vil bestå, men vil ha D eller oppover tenker jeg. Satser på en C  

Vært vanskelig å konsentrere seg, så jeg har heller bare 1 dag i uka hvor jeg jobber ekstremt mye og tar resten fri. Jeg kommer jo ganske langt den dagen jeg jobber og, og føler det er mye bedre enn å jobbe hver dag forsåvidt. Men føler meg så teit fordi om jeg sier det tror bare folk jeg «slacker» selv om jeg har kommet mye lengre enn de (venninna mi har ikke kommet halveis engang og den skal leveres om 3 uker). 

Vil bare bli ferdig med studiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Skribent09 skrev:

Jeg kjenner meg igjen her! Sliter med drøfting jeg også....Så lenge jeg ikke stryker eller får E er jeg fornøyd! Lykke til med din oppgave! 😊

Tusen takk :) Lykke til med din oppgave også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det ikke var obligatorisk tenker jeg at du her gjorde deg selv en kjempetjeneste. Gruppearbeid er noe dritt, og de som tenkte noe over det var sikkert misunnelige for at de ikke stakk de heller! 

Anonymkode: 4fe35...712

Ei jeg kjenner som ikke møtte opp i dag reagerte litt over det. "Du bruker ikke å stikke av du da, går det bra?". Føler meg fortsatt rar. Faktisk to andre som har spurt om det går bra med meg de siste ukene.. nesten så jeg lurer på om det vises. Ble enig med hun første at vi skal se på en større individuell oppgave sammen da (teller 40% av karakteren). Brukte den som unskyldning.

Anonymkode: 53506...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare to dager til levering av masteroppgaven... Jeg merker jeg nesten føler meg mer nervøs og usikker nå enn for noen måneder siden. Plutselig er jeg usikker på det helt grunnleggende, om innhold og metode er godt nok feks...

Jeg håper jo veileder haddd sagt noe om det var for ille, men ifjor var det 3 stykker som strøk på studiet mitt, og de hadde jo tydeligvis veiledere som ikke poengterte hva enn som var feil der. Åå, vil bare være ferdig. Og vite karakter :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Clefable said:

Nå er det bare to dager til levering av masteroppgaven... Jeg merker jeg nesten føler meg mer nervøs og usikker nå enn for noen måneder siden. Plutselig er jeg usikker på det helt grunnleggende, om innhold og metode er godt nok feks...

Jeg håper jo veileder haddd sagt noe om det var for ille, men ifjor var det 3 stykker som strøk på studiet mitt, og de hadde jo tydeligvis veiledere som ikke poengterte hva enn som var feil der. Åå, vil bare være ferdig. Og vite karakter :sur:

Det er jo ikke sikkert at de som strøk i fjor hørte på veilederne sine....

Anonymkode: 23b81...78c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at de som strøk i fjor hørte på veilederne sine....

Anonymkode: 23b81...78c

Nei, det er jo sant. Jeg antok bare man tar den hjelpen man får, men er jo mulig mange andre faktorer spilte inn som påvirket oppgaven og karakteren. Jeg har i alle fall endret på det min veileder har kommentert så godt jeg kan... Og så håper jeg at jeg ikke har bommet totalt på noe, eller glemt noe kjempeviktig  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voiceless
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at de som strøk i fjor hørte på veilederne sine....

Anonymkode: 23b81...78c

Det er sant, men samtidig må man også være litt kritisk til hva slags råd veiledere kommer med. Underveis i oppgaveskrivingen, om så det er bachelor, master eller doktorgrad, bør man utvikle en selvstendighet og vurdere hvilke råd man skal følge og hvilke som ikke er så viktige. Det er ikke slik at alle råd veiledere kommer med er et fasitsvar på hvordan oppgaven bør være. 

Det er vel egentlig et sidespor, og vi er ikke nødvendigvis uenige i det hele tatt, men jeg tenkte det burde nevnes likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2019 den 20.43, bippo skrev:

Åhhhh det er så godt jobba å få senebetennelse i armen en uke før den første skriftlige eksamenen. Dritbra. Studentkontoret sier de kan prøve å gi meg tilrettelagte eksamener (altså, på pc fremfor penn og papir), for søknaden for å søke tilrettelagt eksamen var nemlig 15. februar! 

Jeg spurte hva jeg bør gjøre dersom jeg ikke får innvilget det, og dama svarte "Tja, du kan jo konte?".

Altså alvorlig talt.

Jaja, jeg får gjøre det jeg kan. Har forklart situasjon for lærerne i de aktuelle fagene, og de har sagt at jeg godt kan svare med stikkord dersom jeg må ha eksamen for hånd. Så det er jo hvertfall bra. Men jeg er dritnervøs.

Skaff legeerklæring på smerter, få utskrevet smertestillende og søk om å avlegge eksamen på PC. De kan, og skal!, tilrettelegge for akutte tilfeller hvis sykdommen har oppstått etter at fristen har gått ut.

Hvis de sier "du kan jo konte?" hadde jeg også sendt inn en skriftlig klage på studiestedet. Makan til oppførsel, hvor studerer du? 😮 

 

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff legeerklæring på smerter, få utskrevet smertestillende og søk om å avlegge eksamen på PC. De kan, og skal!, tilrettelegge for akutte tilfeller hvis sykdommen har oppstått etter at fristen har gått ut.

Hvis de sier "du kan jo konte?" hadde jeg også sendt inn en skriftlig klage på studiestedet. Makan til oppførsel, hvor studerer du? 😮 

 

Anonymkode: 0d36f...6fd

Ja, jeg har sendt inn søknad med legeerklæring nå, så jeg krysser fingrene for å få det innvilget. Men, mulig jeg skrev det, husker ikke (redigert: Jeg skrev det jo i innlegget du siterte, haha), jeg snakket med læreren om å evt svare i stikkord, og han mente det skulle gå helt fint. Det dumme er at besvarelsen min ikke blir anonym, men det gjør ikke meg så mye. 

Jeg studerer ved NTNU :) Vet ikke om jeg gidder å klage da, det er jo fort gjort å si dumme ting. Vi får se.

Endret av bippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, bippo skrev:

Ja, jeg har sendt inn søknad med legeerklæring nå, så jeg krysser fingrene for å få det innvilget. Men, mulig jeg skrev det, husker ikke (redigert: Jeg skrev det jo i innlegget du siterte, haha), jeg snakket med læreren om å evt svare i stikkord, og han mente det skulle gå helt fint. Det dumme er at besvarelsen min ikke blir anonym, men det gjør ikke meg så mye.  

Jeg studerer ved NTNU :) Vet ikke om jeg gidder å klage da, det er jo fort gjort å si dumme ting. Vi får se.

At NTNU ikke har opplegg for dette gjør meg mildt sagt sjokkert :sjokk:  jeg slet masse med senebetennelser da jeg studerte på Dragvoll, men hadde muntlig eksamen eller hjemmeksamen på data, så fikk aldri "bruk for" tilrettelagt eksamen der, men hadde krav på det hvis eksamensformen var annerledes. Og senebetennelsen kommer jo gjerne mot slutten av semesteret.. Vanskelig å søke om tilrettelegging på forhånd der :fnise:

På mitt nåværende studiested har jeg fått tilrettelagt i huet og rævva... Syns det er spesielt at en SÅ STOR utdanninginstitusjon som NTNU ikke har bedre ordning i sysakene sine!

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At NTNU ikke har opplegg for dette gjør meg mildt sagt sjokkert :sjokk:  jeg slet masse med senebetennelser da jeg studerte på Dragvoll, men hadde muntlig eksamen eller hjemmeksamen på data, så fikk aldri "bruk for" tilrettelagt eksamen der, men hadde krav på det hvis eksamensformen var annerledes. Og senebetennelsen kommer jo gjerne mot slutten av semesteret.. Vanskelig å søke om tilrettelegging på forhånd der :fnise:

På mitt nåværende studiested har jeg fått tilrettelagt i huet og rævva... Syns det er spesielt at en SÅ STOR utdanninginstitusjon som NTNU ikke har bedre ordning i sysakene sine!

Anonymkode: 0d36f...6fd

Er det én ting jeg har lært disse årene, er at jeg ikke aner hvor NTNU får det gode ryktet sitt fra 😂Det er kaos over alt. Hadde planer om å dra på utveksling, men var forferdelig vanskelig, for de hadde glemt å søke nytt samarbeid med skolene som de hadde reklamert for at de hadde som utveksling. Altså..Man må jo bare riste på hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bippo skrev:

Er det én ting jeg har lært disse årene, er at jeg ikke aner hvor NTNU får det gode ryktet sitt fra 😂Det er kaos over alt. Hadde planer om å dra på utveksling, men var forferdelig vanskelig, for de hadde glemt å søke nytt samarbeid med skolene som de hadde reklamert for at de hadde som utveksling. Altså..Man må jo bare riste på hodet. 

:sjokk: 

 

Kanskje like greit jeg droppa ut og flyttet et annet sted :fnise:  Uff, er fælt å le når du står oppi det! Unnskyld, men det høres jo helt tragi-komisk ut. Men har forståelse for at det ikke er like gøy å oppleve det.

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:sjokk: 

 

Kanskje like greit jeg droppa ut og flyttet et annet sted :fnise:  Uff, er fælt å le når du står oppi det! Unnskyld, men det høres jo helt tragi-komisk ut. Men har forståelse for at det ikke er like gøy å oppleve det.

Anonymkode: 0d36f...6fd

Jeg har heldigvis dyktige lærere som har veldig godt rykte i bransjen, så jeg krysser fingrene for at det til slutt veier opp for alt kaoset :P Men til NTNU sitt forsvar, så har jo hele Brexit-greia gjort ting en del mer komplisert også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor driter hjernen min i at jeg har muntlig eksamen i morgen?? Gruer meg helt forferdelig, men jobber helt elendig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvorfor jobber jeg sånn mot meg selv?! Jeg vet jo at jeg snart har eksamen, at jeg bare må gi litt ekstra nå, og hvis jeg faktisk leser når jeg skal kan jeg til og med ta meg fri på kvelden. Allikevel sitter jeg her og gjør basically alt jeg kan for å unngå å gjøre skole, hva som helst, kan til og med stirre i veggen. Blir så frustrert, hvorfor har selvdisiplinen min plutselig forsvunnet totalt?! 

Anonymkode: c6b39...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, hvorfor jobber jeg sånn mot meg selv?! Jeg vet jo at jeg snart har eksamen, at jeg bare må gi litt ekstra nå, og hvis jeg faktisk leser når jeg skal kan jeg til og med ta meg fri på kvelden. Allikevel sitter jeg her og gjør basically alt jeg kan for å unngå å gjøre skole, hva som helst, kan til og med stirre i veggen. Blir så frustrert, hvorfor har selvdisiplinen min plutselig forsvunnet totalt?! 

Anonymkode: c6b39...283

 

23 timer siden, Reckless skrev:

Hvorfor driter hjernen min i at jeg har muntlig eksamen i morgen?? Gruer meg helt forferdelig, men jobber helt elendig. 

Føler sånn med dere!!!!! Jeg har to uker til jeg skal levere bacheloroppgaven min og her sitter jeg og ser på serie og drikker kaffe med beina på bordet :) 

Jeg skjønner ikke hvorfor hjernen gjør sånn, skulle ønske den ikke gjorde det, for det blir bare dritt. Ikke klarer jeg å "skjerpe meg" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...