Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 21.5.2019 den 17.09, Tibbie skrev:

Åååneii!!

Jeg skriver alltid hjemmeeksamen og store oppgave i Google Docs, siden jeg er så redd for tekniske problemer 😮

Lykke til! Kanskje det er verdt å ta den på nytt uansett? Å få en E der du egentlig skulle fått en B, for eksempel, er sykt surt.

Kan være lurt å laste det opp på dropbox evt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Har kun 1 eksamen igjen før ferie :hoppendeglad: Den er bare på 3 timer ❤️

Hadde eksamen i går, så er sliten😅 Kastet opp i natt og har fått i meg lite mat 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått fra å være en "minst B"-student til å få hele tre C ila. semesteret :grine: De to første kan jeg godta, men er sønderknust over den siste. Det verste er at det stod i begrunnelsen at den hadde fortjent en B. Har veldig lyst å klage, men er redd for å rykke ned enda noen hakk! Noen ganger virker karakterene så ufattelig vilkårlig, altså! Og jeg tar det personlig.
Har i det minste sommerferie, og forhåpentligvis tid til å hente meg inn til høsten! Masse lykke til til dere på lesesalen❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følern! Prøv å tenk på dette som en læreprosess.. Vet det ikke er så lett, men tenk at hun er et bilde på hvordan du selv aldri ønsker å bli. I arbeidslivet kan det hende du må samarbeide med idioter over mange år, så se på dette som øvelse. "Hva kan JEG gjøre her og nå for å gjøre dette bedre for oss alle?" eller "hva kan JEG gjøre for at hun ikke skal få så mye makt over meg". Det er som du sier, ikke så mye å gjøre med henne, så jobb med deg selv. Lettere sagt enn gjort, men det kan gi deg hvert fall noe konkret og produktivt ut av en drittkjip situasjon!

Når har dere innlevering?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Jeg prøver å bite det i meg, og er på grensa til p synke ned på hennes nivå. Hun skulle gjerne fått høre en ting eller to. 

Men må slite noen år med samme folkene, og har så vondt i magen hver gang jeg skal møte de. Kun ei jeg synes er real, men hun er ikke på gruppa mi.

Dette er en helsefaglig utdanning..

Anonymkode: 0983d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også sutre litt. Jeg misliker eksamensgruppa mi. Mistrives så innmari, og spesielt ei som skal bestemme over alle andre hele tiden. Vi har hatt akademisk skriving i ett år og hun har enda ikke lært seg noe. Men rakke ned på folk skal hun. Åååh :( I tillegg sletter hun ting jeg skriver. 

Anonymkode: 0983d...f7a

Gruppeeksamen må være det verste som finnes i høyere utdanning :(. Masse lykke til!

Dagens sutring fra meg. Har den oppgaven som jeg fortsatt sliter med. Nå har jeg skaffet en deltidsjobb og hun som er prosjektleder der pusher noe så jævlig på at jeg må ta oppdrag. Føler det går ut over den oppgaven. Føler oppgaven går ut over prestasjonen ellers i faget. Husker nesten ikke en dritt fra forelesningene. Dette er det siste faget jeg har, så er jeg helt i mål. Faen så surt det blir å stryke 😫

Anonymkode: 53506...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilbake årets første eksamenskarakter, gruppeeksamen (selvsagt..), er så misfornøyd med karakteren at jeg vingler mellom et ønske om å gi opp eller flytte til ingenmannsland i gokk der ingen kan finne meg. Det er så patetisk at jeg lar slike ting gå så hardt inn på meg, men søren heller hvor frustrerende det er når det går dårlig. Føler at jeg vinker adios til alle jobbemulighetene mine når jeg får en karakter jeg er misfornøyd med, og jeg er så forbanna lei det evige maset om "karakterpresset". Trøster meg med at om ett år så er jeg ferdig på skolebenken for godt. 

Anonymkode: a3c9b...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruppeeksamen må være det verste som finnes i høyere utdanning :(. Masse lykke til!

Dagens sutring fra meg. Har den oppgaven som jeg fortsatt sliter med. Nå har jeg skaffet en deltidsjobb og hun som er prosjektleder der pusher noe så jævlig på at jeg må ta oppdrag. Føler det går ut over den oppgaven. Føler oppgaven går ut over prestasjonen ellers i faget. Husker nesten ikke en dritt fra forelesningene. Dette er det siste faget jeg har, så er jeg helt i mål. Faen så surt det blir å stryke 😫

Anonymkode: 53506...9de

Takk for det, tror virkelig jeg trenger det. 

Hva slags oppgave er det du skal skrive? Høres dårlig ut at du skal bli presset til å ta mere jobb en du klarer, spesielt nå som det er eksamen og innleveringer. 

Tror jeg hadde ville sagt fra om at skolen kommer først. Er det noen som kan hjelpe deg med oppgaven da? 

Anonymkode: 0983d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fikk tilbake årets første eksamenskarakter, gruppeeksamen (selvsagt..), er så misfornøyd med karakteren at jeg vingler mellom et ønske om å gi opp eller flytte til ingenmannsland i gokk der ingen kan finne meg. Det er så patetisk at jeg lar slike ting gå så hardt inn på meg, men søren heller hvor frustrerende det er når det går dårlig. Føler at jeg vinker adios til alle jobbemulighetene mine når jeg får en karakter jeg er misfornøyd med, og jeg er så forbanna lei det evige maset om "karakterpresset". Trøster meg med at om ett år så er jeg ferdig på skolebenken for godt. 

Anonymkode: a3c9b...5bc

Forstår deg veldig godt. Vanskelig å forsvare sitt eget nivå når det er eksamen i grupper. Hos oss får vi ikke engang karakter selv om det er gruppeeksamen. Tragisk! Kanskje en mager trøst, men en karakter har vel kanskje ikke så mye å si? 

Anonymkode: 0983d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det, tror virkelig jeg trenger det. 

Hva slags oppgave er det du skal skrive? Høres dårlig ut at du skal bli presset til å ta mere jobb en du klarer, spesielt nå som det er eksamen og innleveringer. 

Tror jeg hadde ville sagt fra om at skolen kommer først. Er det noen som kan hjelpe deg med oppgaven da? 

Anonymkode: 0983d...f7a

Del 1 er 4-8 sider med tiltak i landbruket for å redusere CO2 utslipp og hvor godt tiltakene hjelper. Det var viktig å vise tall, og det er tallene jeg ikke finner. Del 2 er en kronikk på 6000 ord (uten mellomrom). Del 2 kan jeg få hjelp med, men det er innlevering neste uke på begge og sitter fortsatt fast på Del 1. Disse teller 40% av karakteren.

Neste gang holder jeg på nei. Skal da ikke trenge å si nei 4 ganger :(

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg veldig godt. Vanskelig å forsvare sitt eget nivå når det er eksamen i grupper. Hos oss får vi ikke engang karakter selv om det er gruppeeksamen. Tragisk! Kanskje en mager trøst, men en karakter har vel kanskje ikke så mye å si? 

Anonymkode: 0983d...f7a

Får dere ikke karakter? Er det bestått/ikke besstått? Kanskje det er bedre det på gruppeeksamen..

Anonymkode: 53506...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Del 1 er 4-8 sider med tiltak i landbruket for å redusere CO2 utslipp og hvor godt tiltakene hjelper. Det var viktig å vise tall, og det er tallene jeg ikke finner. Del 2 er en kronikk på 6000 ord (uten mellomrom). Del 2 kan jeg få hjelp med, men det er innlevering neste uke på begge og sitter fortsatt fast på Del 1. Disse teller 40% av karakteren.

Neste gang holder jeg på nei. Skal da ikke trenge å si nei 4 ganger :(

Får dere ikke karakter? Er det bestått/ikke besstått? Kanskje det er bedre det på gruppeeksamen..

Anonymkode: 53506...9de

Det hørtes mye ut. Kan du høre med noen medstudenter eller skolen om disse tallene? Første som slo meg var statistikk, og diagram. 

Nei, får kun bestått / ikke bestått. Kan vel si det er liksågreit når situasjonen er slik den er..

Anonymkode: 0983d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min store fortvilelse har jeg måttet utsette alle eksamenene mine til august på grunn av dødsfall i nær familie. Jeg føler meg helt ødelagt og udugelig. Er det noen som har noen oppmuntrende ord? Har fått fakultetet litt på nakken nå, så må bare klare å samle styrke for å komme meg gjennom dette her. 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til min store fortvilelse har jeg måttet utsette alle eksamenene mine til august på grunn av dødsfall i nær familie. Jeg føler meg helt ødelagt og udugelig. Er det noen som har noen oppmuntrende ord? Har fått fakultetet litt på nakken nå, så må bare klare å samle styrke for å komme meg gjennom dette her. 

Anonymkode: 4fe35...712

Det er sjelden så farleg at livet tek skade.

Å utsette eksamener er mer vanlig enn du tror, det er bare noe man ikke snakker så høyt om. Drit i studiene, drit i studievennene dine nå og konsentrer deg om å sørge, være med familie og venner og komme deg gjennom den vanskelige tiden. Du er IKKE udugelig, det er helt vanlig å utsette når man opplever det du står midt oppi nå.

Stor klem!!!!!!

 

PS: hvorfor har du fakultetet på nakken?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden så farleg at livet tek skade.

Å utsette eksamener er mer vanlig enn du tror, det er bare noe man ikke snakker så høyt om. Drit i studiene, drit i studievennene dine nå og konsentrer deg om å sørge, være med familie og venner og komme deg gjennom den vanskelige tiden. Du er IKKE udugelig, det er helt vanlig å utsette når man opplever det du står midt oppi nå.

Stor klem!!!!!!

 

PS: hvorfor har du fakultetet på nakken?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Takk for gode ord. :hug: Fakultetet involverer seg på grunn av de utsatte eksamenene mine, og en ny mail har tikket inn (samme dag) hver gang jeg har måttet utsette en eksamen. Føler det skaper en ekstra stor belastning og jeg opplever at de betviler min evne til å gjennomføre studiene. De har en veldig kjølig kommunikasjonsform med meg nå og setter noen merkverdige premisser for situasjonen slik den er nå. Jeg vil ærlig talt bare være i fred, ta de eksamenene i august og komme meg videre i livet mitt. 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til min store fortvilelse har jeg måttet utsette alle eksamenene mine til august på grunn av dødsfall i nær familie. Jeg føler meg helt ødelagt og udugelig. Er det noen som har noen oppmuntrende ord? Har fått fakultetet litt på nakken nå, så må bare klare å samle styrke for å komme meg gjennom dette her. 

Anonymkode: 4fe35...712

Jeg skjønner godt at du utsetter eksamenene dine når du har mistet noen i nær familie. Du er absolutt ikke udugelig! Jeg er ganske sikker på at jeg også måtte ha tatt en pause om noen i min nære familie falt bort. 

Har dere noen psykologtilbud gjennom studentsamskipnaden der du studerer? Tenker at det kunne kanskje vært en ide å prate med noen om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mammamora90 skrev:

Jeg skjønner godt at du utsetter eksamenene dine når du har mistet noen i nær familie. Du er absolutt ikke udugelig! Jeg er ganske sikker på at jeg også måtte ha tatt en pause om noen i min nære familie falt bort. 

Har dere noen psykologtilbud gjennom studentsamskipnaden der du studerer? Tenker at det kunne kanskje vært en ide å prate med noen om dette. 

Takk for oppmuntring! :blomst: Jeg følges opp av lege, og det var vel egentlig han som oppfordret meg på det sterkeste til å utsette alt. Jeg er veldig ambivalent til hele greia. 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord. :hug: Fakultetet involverer seg på grunn av de utsatte eksamenene mine, og en ny mail har tikket inn (samme dag) hver gang jeg har måttet utsette en eksamen. Føler det skaper en ekstra stor belastning og jeg opplever at de betviler min evne til å gjennomføre studiene. De har en veldig kjølig kommunikasjonsform med meg nå og setter noen merkverdige premisser for situasjonen slik den er nå. Jeg vil ærlig talt bare være i fred, ta de eksamenene i august og komme meg videre i livet mitt.  

Anonymkode: 4fe35...712

Herregud om du utsetter har fakultetet absolutt ingenting med å gjøre, de kan ta seg en bolle. Hva studerer du?

Anonymkode: 0d36f...6fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppmuntring! :blomst: Jeg følges opp av lege, og det var vel egentlig han som oppfordret meg på det sterkeste til å utsette alt. Jeg er veldig ambivalent til hele greia. 

Anonymkode: 4fe35...712

Jeg mistet også en veldig nær person en uke før eksamen. Den tøffeste eksamen i hele studiet og en annen to dager etter. Dro på begge. Strøk på første og stod på nr to. Men jeg angret egentlig ikke på at jeg dro, selv uten å være forberedt følte jeg at jeg sviktet hvis jeg ikke prøvde. Det var en vanskelig tid. Eneste trøsten jeg hadde var at jeg hadde en mindre å tenke på. Klarte hele året i studiet og tok eksamen på nytt i det faget jeg strøk. Men det var smertefullt, og skolen hadde ingen forståelse..

Hør på legen din, han som kjenner deg best og vet hva som er best for helsa di. 

Anonymkode: 0983d...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til min store fortvilelse har jeg måttet utsette alle eksamenene mine til august på grunn av dødsfall i nær familie. Jeg føler meg helt ødelagt og udugelig. Er det noen som har noen oppmuntrende ord? Har fått fakultetet litt på nakken nå, så må bare klare å samle styrke for å komme meg gjennom dette her. 

Anonymkode: 4fe35...712

Kondolerer så mye❤️🌹

Anonymkode: 0983d...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeer såååå leeeeeeeeeeei av denne oppgaven :bond:  

Vil egentlig bare levere i dag, stryke og gå videre med livet mitt og late som jeg aldri begynte på utdannelsen min. Bare tre dager igjen nååååå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud om du utsetter har fakultetet absolutt ingenting med å gjøre, de kan ta seg en bolle. Hva studerer du?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Det er akkurat det legen min sier også, men fakultetet lager en så stor sak ut av det og jeg føler meg så liten når de innehar de maktposisjonene de har. De administrativt ansatte er de verste, men de har heldigvis ingen beslutningsmyndighet. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet også en veldig nær person en uke før eksamen. Den tøffeste eksamen i hele studiet og en annen to dager etter. Dro på begge. Strøk på første og stod på nr to. Men jeg angret egentlig ikke på at jeg dro, selv uten å være forberedt følte jeg at jeg sviktet hvis jeg ikke prøvde. Det var en vanskelig tid. Eneste trøsten jeg hadde var at jeg hadde en mindre å tenke på. Klarte hele året i studiet og tok eksamen på nytt i det faget jeg strøk. Men det var smertefullt, og skolen hadde ingen forståelse..

Hør på legen din, han som kjenner deg best og vet hva som er best for helsa di. 

Anonymkode: 0983d...f7a

Så leit å høre, men godt at du klarte å komme deg gjennom det likevel. Håper jeg nå det bare går bra i august og at jeg kommer meg helskinnet gjennom studiene videre. Det er aldri et godt tidspunkt for at noe sånt her skjer, men dette her har bare skapt en skikkelig stressituasjon. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondolerer så mye❤️🌹

Anonymkode: 0983d...f7a

Tusen takk :hug:

Anonymkode: 4fe35...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...