Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Slutt å klage nå, dere er heldige som har funnet ut av hva dere vil og takler det å være student. Jeg prøvde meg, men det endte nesten veldig, veldig dårlig. Jeg har ingen fremtid,

Anonymkode: 01fc0...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Slutt å klage nå, dere er heldige som har funnet ut av hva dere vil og takler det å være student. Jeg prøvde meg, men det endte nesten veldig, veldig dårlig. Jeg har ingen fremtid,

Anonymkode: 01fc0...550

Start en egen sutretråd for å klage på problemene dine. Ja, du har ingen framtid, du har nok rett...

Anonymkode: 8e0c2...506

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å klage nå, dere er heldige som har funnet ut av hva dere vil og takler det å være student. Jeg prøvde meg, men det endte nesten veldig, veldig dårlig. Jeg har ingen fremtid,

Anonymkode: 01fc0...550

Da prøver du igjen og igjen frem til det går, i stedet for å gi opp og bli bitter.

 

På 8.12.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

JEG HENGER MEG SNART. JEG ER SÅ JÆVLIG STRESSA OG SLITEN, JEG HAR BARE LYST TIL Å BRØLE.

Har en eksamen i morgen som jeg føler meg VILT uforberedt til, jeg har TO essays som skal leveres, og jeg har et GIGANTISK prosjekt som skal leveres neste uke, som jeg ikke har rukket å begynne på engang fordi jeg har øvd til eksamen.

Jeg er så stresset at hver gang jeg sovner så våkner jeg fordi jeg føler at jeg ikke har tid til å sove!

 

Aaaaaaaahhhhh!!!!!

måtte bare få det ut.

Anonymkode: 4499c...7cc

Dette gikk forresten veldig fint, jeg har overlevd!

Anonymkode: 4499c...7cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å klage nå, dere er heldige som har funnet ut av hva dere vil og takler det å være student. Jeg prøvde meg, men det endte nesten veldig, veldig dårlig. Jeg har ingen fremtid,

Anonymkode: 01fc0...550

Jeg studerer juss, men har heller ingen fremtid. Har fått skikkelig kognitiv svikt, og det går dårlig uansett om jeg jobber strukturert gjennom hele semesteret. Det er trist. 

Anonymkode: 3b929...6ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2019 at 5:31 PM, mammamora90 said:

Trenger trøst. Jeg hadde muntlig eksamen i dag. Gikk ikke bra. Jeg sliter med nervøsitet (har nok et snev av sosial angst, og sliter dermed med å holde presentasjoner). Jeg svarte på oppgavene jeg trakk, men når nervene tar overhånd så glemmer jeg å nevne ting som kan være relevant. Ble derfor veldig overfladiske forklaringer på spørsmålene, datt ut og ble grillet. Svarte på oppfølgingsspøramålene, men følte det var klønete. Har ikke fått karakter enda pga det skal vurderes sammen med skriftlige innleveringer. 

Klem. :klemmer: Det gikk nok bedre enn du trodde. Helt normalt å føle seg usikker og klønete.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Slutt å klage nå, dere er heldige som har funnet ut av hva dere vil og takler det å være student. Jeg prøvde meg, men det endte nesten veldig, veldig dårlig. Jeg har ingen fremtid,

Anonymkode: 01fc0...550

 

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg studerer juss, men har heller ingen fremtid. Har fått skikkelig kognitiv svikt, og det går dårlig uansett om jeg jobber strukturert gjennom hele semesteret. Det er trist. 

Anonymkode: 3b929...6ef

Dere har selvsagt en fremtid selv om dere har gjort det dårlig på eksamen!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er.så.lei.

Eksamen i morgen og jeg er maks uforberedt... Gleder meg til juleferie

Anonymkode: f73b6...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer juss, men har heller ingen fremtid. Har fått skikkelig kognitiv svikt, og det går dårlig uansett om jeg jobber strukturert gjennom hele semesteret. Det er trist. 

Anonymkode: 3b929...6ef

Samme her. Studerer juss og er så mentalt ustabil at jeg virkelig lurer på hva det skal bli av meg. Har et snitt på C/D, så er ikke sikkert jeg får meg jobb etter 5 år med studier heller. Med mindre jeg får bedre karakterer fremover, men det er tvilsomt siden så utrolig mange andre er mye flinkere enn meg!

Anonymkode: bac5b...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg studerer juss, men har heller ingen fremtid. Har fått skikkelig kognitiv svikt, og det går dårlig uansett om jeg jobber strukturert gjennom hele semesteret. Det er trist. 

Anonymkode: 3b929...6ef

 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Studerer juss og er så mentalt ustabil at jeg virkelig lurer på hva det skal bli av meg. Har et snitt på C/D, så er ikke sikkert jeg får meg jobb etter 5 år med studier heller. Med mindre jeg får bedre karakterer fremover, men det er tvilsomt siden så utrolig mange andre er mye flinkere enn meg!

Anonymkode: bac5b...9d5

Selv studerer jeg juss og er på fjerdeåret i Bergen. Hvor studerer dere og hvilket år er dere på? Jeg ligger på C- snitt. Det er mitt på treet og ikke et dårlig snitt! Så synes ikke du bør føle deg mentalt ustabil for å ligge på C/D!   Du ligger omtrent mitt på treet du også og det er ikke dårlig! 

Når det er sagt så er det sikkert mulig å forbedre snittet. 

Anonymkode: f2e3c...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Selv studerer jeg juss og er på fjerdeåret i Bergen. Hvor studerer dere og hvilket år er dere på? Jeg ligger på C- snitt. Det er mitt på treet og ikke et dårlig snitt! Så synes ikke du bør føle deg mentalt ustabil for å ligge på C/D!   Du ligger omtrent mitt på treet du også og det er ikke dårlig! 

Når det er sagt så er det sikkert mulig å forbedre snittet. 

Anonymkode: f2e3c...4bf

Studerer i Tromsø, 3. året. 
Er snittet som er C/D (mest sannsynlig) fordi jeg er mentalt ustabil. Ikke omvendt altså. 
 

Hvis jeg skal gjøre det bedre så krever jo det at andre gjør det dårligere, siden karakterene settes etter en normalfordeling. Det er så utrolig mange som er mye flinkere enn meg, så skjønner ikke hvordan jeg skal klare det😕

Anonymkode: bac5b...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med den siste av tre eksamener i dag. Alle var semesteroppgaver, heldigvis. Alt har gått på skinner, føler meg fresh og glad 😊 Lykke til, nå ringes jula inn for min del. 

Anonymkode: fb195...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Studerer i Tromsø, 3. året. 
Er snittet som er C/D (mest sannsynlig) fordi jeg er mentalt ustabil. Ikke omvendt altså. 
 

Hvis jeg skal gjøre det bedre så krever jo det at andre gjør det dårligere, siden karakterene settes etter en normalfordeling. Det er så utrolig mange som er mye flinkere enn meg, så skjønner ikke hvordan jeg skal klare det😕

Anonymkode: bac5b...9d5

Nå er snittet mitt så vidt bedre enn ditt så jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd om hvordan du kan få bedre karakterer. 

Men angående det med at det er så mange som er flinkere enn deg. Selv går jeg på forelesninger, og leser på lesesalen. Det jeg ser hele tiden er folk som fikler med mobiltelefonen, sjekker Facebook, Kvinneguiden, osv. Jeg gjør det samme selv så jeg dømmer ikke. Men er du som meg kan du få bedre karakterer ved å få mer selvdisiplin og det er jo noe alle kan klare uavhengig av hvor flinke medstudentene er. 

 

Anonymkode: f2e3c...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er snittet mitt så vidt bedre enn ditt så jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd om hvordan du kan få bedre karakterer. 

Men angående det med at det er så mange som er flinkere enn deg. Selv går jeg på forelesninger, og leser på lesesalen. Det jeg ser hele tiden er folk som fikler med mobiltelefonen, sjekker Facebook, Kvinneguiden, osv. Jeg gjør det samme selv så jeg dømmer ikke. Men er du som meg kan du få bedre karakterer ved å få mer selvdisiplin og det er jo noe alle kan klare uavhengig av hvor flinke medstudentene er. 

 

Anonymkode: f2e3c...4bf

Jo, de fleste gjør vel sånt. Særlig i seminarer og sånt føler jeg at alle er så utrolig mye mer reflekterte og har utforsket alle mulige sider av et tema. 
 

Til tider føler jeg meg rett og slett ikke smart nok, noe jeg aldri har opplevd før. 

Anonymkode: bac5b...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, de fleste gjør vel sånt. Særlig i seminarer og sånt føler jeg at alle er så utrolig mye mer reflekterte og har utforsket alle mulige sider av et tema. 
 

Til tider føler jeg meg rett og slett ikke smart nok, noe jeg aldri har opplevd før. 

Anonymkode: bac5b...9d5

Skjønner at du føler det slik, men det betyr jo ikke at det er slik. Selv studerer jeg i Bergen og der har foreleserne flere ganger klaget på at studenter kommer uforberedt på seminarene. Så det er virkelig ikke alle som har utforsket alle mulige sider av temaene. I tillegg har vi sånne som meg som har lest litt, men ikke nok og i tillegg sliter med å forstå mye av pensum. 

For øvrig synes jeg dere i Tromsø er kjempeflinke som klarer å ha 60-poengsfag. Selv hadde jeg aldri klart det. 

Anonymkode: f2e3c...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen om en uke? Check. 2-delt? Check. Hjelpemidler? X. Vanskelighetsgrad? Veldig høy. Kunnskapsnivå pdd? Veldig lav. Motivasjon og inspirasjon pdd? Veldig lav. Begynt på eksamensoppgaver enda? X. Tidsforbruk pdd: 40% arbeid, 60% prokrastinering/frustrasjon

Prognose pdd: Laveste stå karakter eller stryk.

Optimistisk tillegg: fortsatt 7 dager igjen.

 Optimistisk tankegang: ny dag, ny start.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 10.12.2019 den 19.34, SVK skrev:

Klem. :klemmer: Det gikk nok bedre enn du trodde. Helt normalt å føle seg usikker og klønete

Takk, jeg fikk karakteren i dag. Det ble faktisk en B utrolig nok. En B er bra for meg på muntlig eksamen på grunn av at jeg alltid blir et nervevrak, så det er jeg rimelig fornøyd med 🥳🎉. Har faktisk aldri fått noe bedre enn middels karakterer på muntlig før selv om jeg vanligvis ligger på A og B på skriftlige eksamener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mammamora90 skrev:

Takk, jeg fikk karakteren i dag. Det ble faktisk en B utrolig nok. En B er bra for meg på muntlig eksamen på grunn av at jeg alltid blir et nervevrak, så det er jeg rimelig fornøyd med 🥳🎉. Har faktisk aldri fått noe bedre enn middels karakterer på muntlig før selv om jeg vanligvis ligger på A og B på skriftlige eksamener. 

Gratulerer, så flott. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mammamora90 said:

Takk, jeg fikk karakteren i dag. Det ble faktisk en B utrolig nok. En B er bra for meg på muntlig eksamen på grunn av at jeg alltid blir et nervevrak, så det er jeg rimelig fornøyd med 🥳🎉. Har faktisk aldri fått noe bedre enn middels karakterer på muntlig før selv om jeg vanligvis ligger på A og B på skriftlige eksamener. 

Gratulerer!  Det gikk jo kjempebra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muntlig eksamen i morgen kl 1700, gruer meg ekstremt ææ :( Håper virkelig jeg har flaks på tema og spørsmålene jeg trekker. Muntlig er det verste, og jeg blir så nervevrak og mister kontroll over alt. Trenger å bli ferdig, er så lei øving nå. La meg bestå værsåsnill..
Masse lykke til dere som har eksamen de neste ukene!

Anonymkode: 2b7aa...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...