Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Kjempestolt av meg selv altså, fikk mer enn forventet ^_^ 

Men..
Kunne ønske jeg fikk kopi av bare en kommentar av hva som trakk ned og opp, for mye å spørre om? :fnise:
Hadde bare vært greit å vite hva jeg må jobbe mer med :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.6.2019 den 22.10, Pottah skrev:

I fjor strøk jeg mitt første fag noen sinne, og nå tror jeg at jeg har strøket det samme faget for andre gang. Jeg har ikke følt meg så mislykket før i hele mitt liv, og jeg håndterer det ikke nevneverdig bra. Jeg har to store gruppeinnleveringer neste uke, og jeg klarer ikke fungere i det hele tatt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dette :( 

De gode nyhetene er at jeg faktisk ikke strøk (fikk en E så må definitivt ta det opp, men slipper å stresse med *måtte* bestå på forsøk nr. 3)!

Men på en eller annen måte har jeg strøket en jus-eksamen jeg trodde gikk ganske bra (forventet ikke noe mindre enn C). Sensoren er ikke tilgjengelig før mandag, så får ikke begrunnelse før det.
Det er så rart hvordan magefølelsen min aldri stemmer helt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 11.26, Pottah skrev:

Okei, dette er sykt teit. Men jeg fikk en C i et stort og viktig emne (30 stp). Med tanke på at jeg har hatt et ekstremt krevende semester personlig, og tar 70 studiepoeng totalt dette semesteret, så er det egentlig ganske bra. Men jeg skulle så veldig gjerne hatt en B akkurat i dette faget, fordi jeg føler at arbeidsgiver kommer til å se på det. 

 

3 timer siden, Pottah skrev:

De gode nyhetene er at jeg faktisk ikke strøk (fikk en E så må definitivt ta det opp, men slipper å stresse med *måtte* bestå på forsøk nr. 3)!

Men på en eller annen måte har jeg strøket en jus-eksamen jeg trodde gikk ganske bra (forventet ikke noe mindre enn C). Sensoren er ikke tilgjengelig før mandag, så får ikke begrunnelse før det.
Det er så rart hvordan magefølelsen min aldri stemmer helt

Bra du ikke strøk. Men om du er ute etter gode karakterer(ser du ønsket B) så er det kanskje greit å roe ned studieproduksjonen. 70 poeng på et semester er temmelig mye. Om du tar opp fag kan det kanskje være fordel å bare la noen av de gamle karakterene ha dårlig karakter slik du får konsentrert deg om de nye fagene, eventuelt ta et semester ekstra. 

Man kan ende med at alt faller sammen om man man hele tiden skal bruke tid på å ta opp fag. Jeg har i hvert fall gått i den fellen.

Anonymkode: 3d0a9...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer sutring her. Karakterene for alles master er ute nå, og jeg fikk dårligst karakter av alle. Og den eneste med den karakteren :sukk:

Det er hardt å gå fra A/B-karakter til å plutselig være nederst i klassen. Spesielt siden det var så overraskende, siden veileder og andre som leste igjennom var så positive hele veien. Venter fortsatt på sensur etter klagen min da, men dette var som et slag i magen... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Clefable said:

Litt mer sutring her. Karakterene for alles master er ute nå, og jeg fikk dårligst karakter av alle. Og den eneste med den karakteren :sukk:

Det er hardt å gå fra A/B-karakter til å plutselig være nederst i klassen. Spesielt siden det var så overraskende, siden veileder og andre som leste igjennom var så positive hele veien. Venter fortsatt på sensur etter klagen min da, men dette var som et slag i magen... :sjenert:

Fikk du forklaring på hvorfor du fikk dårligst karakterer? Er veilederen din også en av sensorene på oppgaven? 

 

Anonymkode: 49003...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du forklaring på hvorfor du fikk dårligst karakterer? Er veilederen din også en av sensorene på oppgaven? 

 

Anonymkode: 49003...b7b

Veileder var ikke sensor, nei. 

Sensorene sa at problemstillingen min var for stor/generell, og at de ikke synes jeg svarte noe konkret på den (fordi de mener det ikke var mulig gi et tilfredsstillende svar). Dette er jo noe ingen andre, inkludert veileder, har nevnt noe om... Jeg synes det er rart at de kan synes noe så fundamentalt manglet, uten at dette har blitt tatt opp med meg underveis 🙈 Jeg synes jo selvsagt selv at jeg svarte på den, og derfor jeg klaget også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, Clefable said:

Veileder var ikke sensor, nei. 

Sensorene sa at problemstillingen min var for stor/generell, og at de ikke synes jeg svarte noe konkret på den (fordi de mener det ikke var mulig gi et tilfredsstillende svar). Dette er jo noe ingen andre, inkludert veileder, har nevnt noe om... Jeg synes det er rart at de kan synes noe så fundamentalt manglet, uten at dette har blitt tatt opp med meg underveis 🙈 Jeg synes jo selvsagt selv at jeg svarte på den, og derfor jeg klaget også.

Ikke at det betyr noe, men synes veilederen din burde fortalt deg at problemstillingen din var for vid.  Det er jo sånne ting man trenger hjelp med når man aldri har skrevet masteroppgave før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SVK skrev:

Ikke at det betyr noe, men synes veilederen din burde fortalt deg at problemstillingen din var for vid.  Det er jo sånne ting man trenger hjelp med når man aldri har skrevet masteroppgave før.

Ja, det føler jo jeg også. Men jeg tenker jo da at veileder må ha synes det gikk greit og ikke ville være noe som trakk ned, som er litt av grunnen til at jeg håper det hjelper å klage, og få en sensor som kanskje er enig med meg og veileder :sjenert: Har ikke noe å tape i alle fall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Clefable said:

Ja, det føler jo jeg også. Men jeg tenker jo da at veileder må ha synes det gikk greit og ikke ville være noe som trakk ned, som er litt av grunnen til at jeg håper det hjelper å klage, og få en sensor som kanskje er enig med meg og veileder :sjenert: Har ikke noe å tape i alle fall. 

 

Ja, håper neste sensor ser ting likt som veilderen din. Jeg tror heller ikke du har noe å tape på å klage.  Dette handler vel uansett mest om å få karakteren du og sensor mener du fortjener?  Når du bare har A/B på de andre karakterene så har vel ikke en D/E noe å si for jobbmulighetene dine? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 16.40, AnonymBruker skrev:

 

Bra du ikke strøk. Men om du er ute etter gode karakterer(ser du ønsket B) så er det kanskje greit å roe ned studieproduksjonen. 70 poeng på et semester er temmelig mye. Om du tar opp fag kan det kanskje være fordel å bare la noen av de gamle karakterene ha dårlig karakter slik du får konsentrert deg om de nye fagene, eventuelt ta et semester ekstra. 

Man kan ende med at alt faller sammen om man man hele tiden skal bruke tid på å ta opp fag. Jeg har i hvert fall gått i den fellen.

Anonymkode: 3d0a9...829

Takk for råd :) Frem til nå har det gått ganske bra, men dette semesteret har jeg hatt en personlig krise nesten hele semesteret, så er ikke så rart jeg har gått på en smell. Jeg har iallefall bestemt meg for å roe ned studieprogresjonen høstsemesteret, og skal ta opp fagene neste vår (da har jeg kun et studie å fokusere på). Kanskje blir det et ekstra semester også.

På 28.6.2019 den 21.20, Clefable skrev:

Litt mer sutring her. Karakterene for alles master er ute nå, og jeg fikk dårligst karakter av alle. Og den eneste med den karakteren :sukk:

Det er hardt å gå fra A/B-karakter til å plutselig være nederst i klassen. Spesielt siden det var så overraskende, siden veileder og andre som leste igjennom var så positive hele veien. Venter fortsatt på sensur etter klagen min da, men dette var som et slag i magen... :sjenert:

Huff :( Håper klagesensuren går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pottah skrev:

Takk for råd :) Frem til nå har det gått ganske bra, men dette semesteret har jeg hatt en personlig krise nesten hele semesteret, så er ikke så rart jeg har gått på en smell. Jeg har iallefall bestemt meg for å roe ned studieprogresjonen høstsemesteret, og skal ta opp fagene neste vår (da har jeg kun et studie å fokusere på). Kanskje blir det et ekstra semester også.

Huff :( Håper klagesensuren går bra!

Jeg føler med deg. Jeg har også gjennomgått en personlig krise dette semesteret som har gått utover alle eksamener. 

Anonymkode: 4fe35...712

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler med deg. Jeg har også gjennomgått en personlig krise dette semesteret som har gått utover alle eksamener. 

Anonymkode: 4fe35...712

Huff, håper det har løst seg for deg! Det er så kjipt når det skjer ting man ikke har kontroll over. For min del var det i tillegg en situasjon på universitet, som gjør det enda vanskeligere å fokusere på studier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pottah skrev:

Huff, håper det har løst seg for deg! Det er så kjipt når det skjer ting man ikke har kontroll over. For min del var det i tillegg en situasjon på universitet, som gjør det enda vanskeligere å fokusere på studier. 

Samme her. :blink: Jeg står midt oppe i alt fortsatt, så jeg håper det løser seg med tiden. Håper det har gått bedre for din del. 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Pottah skrev:

Huff, håper det har løst seg for deg! Det er så kjipt når det skjer ting man ikke har kontroll over. For min del var det i tillegg en situasjon på universitet, som gjør det enda vanskeligere å fokusere på studier. 

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. :blink: Jeg står midt oppe i alt fortsatt, så jeg håper det løser seg med tiden. Håper det har gått bedre for din del. 

Anonymkode: 4fe35...712

Av ren nysgjerrighet (og kanskje muligheten til å lære av andres feil?), hvordan type situasjoner er det som oppstår? Er det i forbindelse med selve universitet, eller handler det eksempelvis om relasjoner til folk som går på samme universitet? Håper uansett det løser seg for dere begge, å studere er hardt nok i seg selv, så skjønner godt det blir i overkant når det oppstår vonde situasjoner. 

Anonymkode: c6b39...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Av ren nysgjerrighet (og kanskje muligheten til å lære av andres feil?), hvordan type situasjoner er det som oppstår? Er det i forbindelse med selve universitet, eller handler det eksempelvis om relasjoner til folk som går på samme universitet? Håper uansett det løser seg for dere begge, å studere er hardt nok i seg selv, så skjønner godt det blir i overkant når det oppstår vonde situasjoner. "

Anonymkode: c6b39...283

For min del har jeg blitt trakassert av en annen student, både på og utenfor universitetet. Situasjonen har vært pågående ganske lenge, men ble verre og verre, og "peaket" i starten av dette semesteret. Jeg vil ikke si for mye om selve situasjonen på grunn av gjenkjennelsesmuligheten.

Jeg har gjort alt "riktig", tatt kontakt med diverse organer, og det har blitt gjennomført diverse samtaler med personen uten at det har hjulpet. Til slutt tok jeg kontakt med studentombudet, og det var det som tilslutt hjalp. Iallefall på mitt universitet skal det *veldig* mye til for at universitet skal kunne gripe inn, selv etter en "etterforskning" hvor de har konkludert med at en student blir trakassert. Etter skriftlig varsel må det fremdeles skje "gjentatte" hendelser (som burde kunne bli bevist), for at personen kan  bli utestengt fra et visst område på universitet for eksempel. Lettere å få gjort noe med situasjonen dersom det fysisk vold, eller studenten er i umiddelbar fare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har muntlig eksamen i morgen men istedenfor å lese, så sitter man på kg og har hunger games i bakgrunnen. #procrastination:balltre:

Anonymkode: 0057b...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Foreleserne som bytter pensumbøker uten god grunn. Det hindrer både at man får solgt sine gamle bøker og kjøpt nye. 

Anonymkode: 25d46...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ikke overraskende nok ble den andre tråden aktiv igjen nå som eksamensperioden har begynt. Og da er det like greit å aktivere denne også med høstens første sutring.

Som sagt eksamenene har begynt nå på rekke og rad, og min første er til neste tirsdag. Hadde en grei effektiv uke forrige uke, men så kom julebordet i helga og alkoholen ødela planene mine for søndagen. Ble litt halv effektiv dag i går også, og i dag klarte jeg bare 4 timer siden jeg var helt alene. Når jeg er alene og ikke får ting til som ønsket, blir jeg bare frustrert og oppgitt og mister helt motivasjonen og lysten. Tok jo sakene med hjem for å jobbe hjemme, men hittil er det vel aldri blitt bevist at studenter som tar med arbeid hjem får gjort noe. :P

Ser ut som blir alene i morgen også, men får planlegge litt bedre så ikke sløser vekk i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

JEG HENGER MEG SNART. JEG ER SÅ JÆVLIG STRESSA OG SLITEN, JEG HAR BARE LYST TIL Å BRØLE.

Har en eksamen i morgen som jeg føler meg VILT uforberedt til, jeg har TO essays som skal leveres, og jeg har et GIGANTISK prosjekt som skal leveres neste uke, som jeg ikke har rukket å begynne på engang fordi jeg har øvd til eksamen.

Jeg er så stresset at hver gang jeg sovner så våkner jeg fordi jeg føler at jeg ikke har tid til å sove!

 

Aaaaaaaahhhhh!!!!!

måtte bare få det ut.

Anonymkode: 4499c...7cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger trøst. Jeg hadde muntlig eksamen i dag. Gikk ikke bra. Jeg sliter med nervøsitet (har nok et snev av sosial angst, og sliter dermed med å holde presentasjoner). Jeg svarte på oppgavene jeg trakk, men når nervene tar overhånd så glemmer jeg å nevne ting som kan være relevant. Ble derfor veldig overfladiske forklaringer på spørsmålene, datt ut og ble grillet. Svarte på oppfølgingsspøramålene, men følte det var klønete. Har ikke fått karakter enda pga det skal vurderes sammen med skriftlige innleveringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...