Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det legen min sier også, men fakultetet lager en så stor sak ut av det og jeg føler meg så liten når de innehar de maktposisjonene de har. De administrativt ansatte er de verste, men de har heldigvis ingen beslutningsmyndighet.

Anonymkode: 4fe35...712

Hils fra meg og si at fakultetet ditt kan ta seg ikke bare én, men TO!!! ganske store fastelavensboller og stappe dem RETT opp der solen ikke skinner. Det er fader meg hårreisende oppførsel at de skal lage en stor sak ut av noe som faktisk er JOBBEN deres..... Jeg blir gal. Er det snakk om at de må arrangere nye egne eksamener kun for deg, eller skal du ta konteeksamene for de andre studentene som stryker? Hva studerer du?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hils fra meg og si at fakultetet ditt kan ta seg ikke bare én, men TO!!! ganske store fastelavensboller og stappe dem RETT opp der solen ikke skinner. Det er fader meg hårreisende oppførsel at de skal lage en stor sak ut av noe som faktisk er JOBBEN deres..... Jeg blir gal. Er det snakk om at de må arrangere nye egne eksamener kun for deg, eller skal du ta konteeksamene for de andre studentene som stryker? Hva studerer du?

Anonymkode: 0d36f...6fd

Takk for støtte! Det hjelper faktisk at andre også reagerer på det. Eksamen ville uansett ha blitt avholdt på grunn av at det alltids er noen som stryker og må konte. Konte-/utsatt eksamen avholdes alltid i august før semesterstart og det er ytterst sjeldent at det ikke har vært nødvendig å avholde denne eksamenen. Tror det bare har skjedd én gang. Eksamenssettene er allerede klargjort, og det er eksamenskontoret som skal administrere selve eksamenen. 

Jeg har fått streng beskjed fra andre om at fakultetet ikke skal få lov til å psyke meg ut av studiet, så da får jeg bare forsøke å holde masken, selv om det er ekstra utfordrende i denne tiden. Får heldigvis hjelp fra noen som har litt greie på studentrettigheter i slike saker, og får som nevnt oppfølging av lege. 

Studietiden, altså... 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte! Det hjelper faktisk at andre også reagerer på det. Eksamen ville uansett ha blitt avholdt på grunn av at det alltids er noen som stryker og må konte. Konte-/utsatt eksamen avholdes alltid i august før semesterstart og det er ytterst sjeldent at det ikke har vært nødvendig å avholde denne eksamenen. Tror det bare har skjedd én gang. Eksamenssettene er allerede klargjort, og det er eksamenskontoret som skal administrere selve eksamenen. 

Jeg har fått streng beskjed fra andre om at fakultetet ikke skal få lov til å psyke meg ut av studiet, så da får jeg bare forsøke å holde masken, selv om det er ekstra utfordrende i denne tiden. Får heldigvis hjelp fra noen som har litt greie på studentrettigheter i slike saker, og får som nevnt oppfølging av lege. 

Studietiden, altså... 

Anonymkode: 4fe35...712

Går du på NTNU Trondheim?

Anonymkode: 9c3fb...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går du på NTNU Trondheim?

Anonymkode: 9c3fb...3b0

Nei. Vet du om lignende tilfeller som har skjedd der? Hvordan har det i så fall gått? 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være så INNMARI vanskelig å publisere karakterer på sensurdato? :vetikke: 

Kan dere ikke like gjerne bare sette datoen en uke lenger frem i tid slik at den kaaaanskje kommer tidsnok... Sukk...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sensurfristen skulle ha blitt senket ned til 2 uker. Som om eksamensperioden ikke er pining nok, må vi vente ytterligere 3 uker med å få vite om vi bestod eller ikke. Er søren meg bevisst pining fra deres side om å vente til absolutt siste dag, og ytterligere 1-2 dager bare for pur f. Sensurfristen av første eksamen vi hadde er nå til mandag, og fortsatt ikke noe nytt på Studweb. 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Devilheart skrev:

Jepp, sensurfristen skulle ha blitt senket ned til 2 uker. Som om eksamensperioden ikke er pining nok, må vi vente ytterligere 3 uker med å få vite om vi bestod eller ikke. Er søren meg bevisst pining fra deres side om å vente til absolutt siste dag, og ytterligere 1-2 dager bare for pur f. Sensurfristen av første eksamen vi hadde er nå til mandag, og fortsatt ikke noe nytt på Studweb. 😒

Får man svar i helga?

Anonymkode: a078b...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man svar i helga?

Anonymkode: a078b...646

Mest sannsynlig ikke... Sensurfristen på tre uker er kun virkedager hos oss hvert fall, og helg er ikke virkedag!

jeg er drittlei av å vente :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å komme meg inn på UiT med nordnorsk kvote, men er så redd for at jeg ikke har lastet opp de rette dokumentene for å bekrefte at jeg skal få konkurrere i den kvoten... har prøvd å spørre samordna opptak og studieveiledere, men det virker ikke som noen vet noe. Blir så fortvilt, kommer jeg meg ikke inn på studiet så har jeg ingen plan B. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut til juli, sliter allerede med søvnproblemer på grunn av det her..

Anonymkode: 5cd74...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å komme meg inn på UiT med nordnorsk kvote, men er så redd for at jeg ikke har lastet opp de rette dokumentene for å bekrefte at jeg skal få konkurrere i den kvoten... har prøvd å spørre samordna opptak og studieveiledere, men det virker ikke som noen vet noe. Blir så fortvilt, kommer jeg meg ikke inn på studiet så har jeg ingen plan B. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut til juli, sliter allerede med søvnproblemer på grunn av det her..

Anonymkode: 5cd74...d2d

I samme båt. Hvilket studie(medisin/od)?

Anonymkode: a078b...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I samme båt. Hvilket studie(medisin/od)?

Anonymkode: a078b...646

Juss, enn du da? Tror jeg har nok poeng til å komme meg inn, men jeg vet virkelig ikke om jeg har lastet opp riktige dokumenter... Samordna opptak sa de ville gi beskjed om noe manglet, men det er jo ikke bare å skaffe på dagen. 

Anonymkode: 5cd74...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Juss, enn du da? Tror jeg har nok poeng til å komme meg inn, men jeg vet virkelig ikke om jeg har lastet opp riktige dokumenter... Samordna opptak sa de ville gi beskjed om noe manglet, men det er jo ikke bare å skaffe på dagen. 

Anonymkode: 5cd74...d2d

De skjønner helt sikkert også at det ikke bare er å skaffe på dagen😊

Anonymkode: 74c72...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Juss, enn du da? Tror jeg har nok poeng til å komme meg inn, men jeg vet virkelig ikke om jeg har lastet opp riktige dokumenter... Samordna opptak sa de ville gi beskjed om noe manglet, men det er jo ikke bare å skaffe på dagen. 

Anonymkode: 5cd74...d2d

Skal inn på tannlege i første omgang, så medisin.

Hadde akkurat samme problemstilling som deg haha. Nå føler jeg meg trygg og en ting mindre å tenke på.

Jeg maste veldig på mail (UIT)angående det der, var drit redd.

Fikk som svar for en uke siden: Dokumentet du har lastet opp er OK.

Han behandleren ble vel veldig sur da jeg sendte så mange meldinger.

Anonymkode: a078b...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal inn på tannlege i første omgang, så medisin.

Hadde akkurat samme problemstilling som deg haha. Nå føler jeg meg trygg og en ting mindre å tenke på.

Jeg maste veldig på mail (UIT)angående det der, var drit redd.

Fikk som svar for en uke siden: Dokumentet du har lastet opp er OK.

Han behandleren ble vel veldig sur da jeg sendte så mange meldinger.

Anonymkode: a078b...646

Ønsker deg masse lykke til! Da skal jeg også mase på min behandler til hun vil se og bekrefte om det er rett dokumenter! :glare: 

Går ut over livskvaliteten min å være så usikker, mister nesten lysten til å studere liksom.

Anonymkode: 5cd74...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt "helvetesuke" med eksamen i 40 studiepoeng denne uka. Er såååå klar for ferie, men så har fortsatt 30 studiepoeng med fag igjen + jeg ligger litt bak med masteroppgaven min😫 Elsker egentlig å studere det jeg gjør, men akkurat nå er jeg leileilei 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler alle rundt meg utsetter bachelor eller stryker... så har ikke en så god følelse på at jeg består engang 😭

Anonymkode: 16e35...280

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sutre litt jeg. Leverte bacheloroppgave på tirsdag og jeg ser for meg det verste nå. Jeg hadde håpet at dette skulle bli så bra, men nå klarer jeg bare å tenke på alt jeg har gjort feil :( Tror den bar preg av noe hastverk på slutten.

Dette semesteret har vært vanskelig. Jeg vet at denne graden er rett for meg, men samtidig så har motivasjonen vært lav. Når det gjelder det akademiske så har selvtilliten alltid vært lav og enda lavere nå. Jeg føler meg bare så utrolig negativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som egentlig skjer når du er mer enn 60 studiepoeng forsinket i utdanningen din? Med tanke på lån fra Lånekassen. Jeg vet at du mister retten til å søke lån, inntil du har hentet inn poengene dine, men hva med Lånekassen? Pleier de å sende deg noe brev om det? Ønsker helst ikke noe brev i posten hvor det står at jeg ikke vil motta lån mer, da hvem som helst hos meg leser brevene til hverandre 

Anonymkode: 6407a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som egentlig skjer når du er mer enn 60 studiepoeng forsinket i utdanningen din? Med tanke på lån fra Lånekassen. Jeg vet at du mister retten til å søke lån, inntil du har hentet inn poengene dine, men hva med Lånekassen? Pleier de å sende deg noe brev om det? Ønsker helst ikke noe brev i posten hvor det står at jeg ikke vil motta lån mer, da hvem som helst hos meg leser brevene til hverandre 

Anonymkode: 6407a...000

Nei. Uansett får du alle brevene dine elektronisk på Dine sider på lanekassen.no.

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...