Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Må bare komme med litt sutring. Jeg er på siste semesteret av mitt bachelorstudie med to eksamener igjen. Jeg ER SÅ LEI. Det hjelper virkelig ikke med folk som sier ''Stå på, det er ikke lenge igjen'' osv. Jeg klarer ikke mer! Det ene faget jeg har er helt motbydelig. Har strøket i faget to ganger tidligere, og dette er mitt tredje og siste forsøk. Spyr 

Anonymkode: 538c3...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare komme med litt sutring. Jeg er på siste semesteret av mitt bachelorstudie med to eksamener igjen. Jeg ER SÅ LEI. Det hjelper virkelig ikke med folk som sier ''Stå på, det er ikke lenge igjen'' osv. Jeg klarer ikke mer! Det ene faget jeg har er helt motbydelig. Har strøket i faget to ganger tidligere, og dette er mitt tredje og siste forsøk. Spyr 

Anonymkode: 538c3...043

Ååååh, er så enig. Er på siste semester av bacheloren selv, føles helt uoverkommelig å skulle fullføre, men jeg klarer ihvertfall ikke tanken på å måtte jobbe med de samme fagene et semester til :bond: Må bare få det til! Har en eksamen i morgen, jeg klarer nok å bestå, men det føles ikke godt, vil så gjerne klare å pushe litt mer nå i innspurten. 

Anonymkode: c6b39...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh, er så enig. Er på siste semester av bacheloren selv, føles helt uoverkommelig å skulle fullføre, men jeg klarer ihvertfall ikke tanken på å måtte jobbe med de samme fagene et semester til :bond: Må bare få det til! Har en eksamen i morgen, jeg klarer nok å bestå, men det føles ikke godt, vil så gjerne klare å pushe litt mer nå i innspurten. 

Anonymkode: c6b39...283

Nei, det eneste som gir meg litt motivasjon er at hvis jeg stryket nå - må jeg SØKE til universitetet om å få ta faget en fjerde gang. Det gidder jeg virkelig ikke... LYKKE TIL!

Anonymkode: 538c3...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 13.41, Ingeniør1989 skrev:

Tipper halvparten av klassekameratene dine sitter med eksakt de samme tankene. I hvert fall gjorde jeg det før eksamen da jeg fremdeles studerte. Sannsynligvis ligger du bedre an en du tror.

Hvor lenge har du til eksamen? Det kan være fornuftig å legge inn en time eller to hver dag hvor du får koblet av. Enten det innebærer å se på TV, jogge eller lese. 

Håper du har rett, for jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå. Har første eksamen om 10 dager, og har ikke begynt å lese ennå, jeg er så stressa at jeg bare sitter og glor i veggen eller ut av vinduet. Er sur hver gang jeg våkner om morgenen, bare fordi at jeg er enda en dag nærmere "dommedag". Og jeg har aldri vært en morgengretten type. 

Vil bare legge meg ned og dø. Neida. Men litt. 

Anonymkode: 4499c...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det eneste som gir meg litt motivasjon er at hvis jeg stryket nå - må jeg SØKE til universitetet om å få ta faget en fjerde gang. Det gidder jeg virkelig ikke... LYKKE TIL!

Anonymkode: 538c3...043

Uff da😯Hvilket fag er det?

Anonymkode: 74c72...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sutring fra meg også! Er på mitt siste semester av bachelorgraden. Har allerede fått jobb og begynt å jobbe, men så strøk jeg på min siste eksamen forrige uke.. Konteeksamen er i november. Er nå livredd for at jeg ikke får fortsette i jobben min ettersom jeg strøk :( 

Anonymkode: 1a8e4...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut i går etter flere månders usikkerhet at jeg bare skal fullføre det første året av studiet siden jeg går i feil studieretning. Så må ta opp to nye fag som jeg ikke har på vitnemålet innen sommeren 2020. Null motivasjon til å studere nå. Men jeg får bite tennene sammen og gi siste innsats. Men surt å tenke på at jeg har fått cirka 100 000 i lån når jeg ikke skal fortsette på studiet. Hadde jeg fortsatt å bo på hybel hadde det "bare" vært 80 000 kr. Spurte om lavere lån, men de gir dessverre uansett like mye i Lånekassen. Da bruker jeg jo dessverre bare alle pengene. Og ingenting blir omgjort til stipend. Tviler ikke på om jeg kommer på "Luksusfellen" i fremtiden. Det positive er at jeg er helt avhengige av de 2 poengene jeg får til det ordinære vitnemålet, så jeg kan komme inn på det forhåpentligvis riktige studiet til høsten 2020. Tvi tvi alle studenter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen og nå er jeg helt ødelagt av menssmerter 😭 jeg blir ofte så kvalm, dårlig og "utta" når jeg har mensen så nå er jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan dette kommer til å gå i morgen :sur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Eksamen i morgen og nå er jeg helt ødelagt av menssmerter 😭 jeg blir ofte så kvalm, dårlig og "utta" når jeg har mensen så nå er jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan dette kommer til å gå i morgen :sur:

Mensen er noe dritt...Masse lykke til, dette klarer du! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Eksamen i morgen og nå er jeg helt ødelagt av menssmerter 😭 jeg blir ofte så kvalm, dårlig og "utta" når jeg har mensen så nå er jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan dette kommer til å gå i morgen :sur:

Jeg ville ha kjørt på med smertestillende og kvalmestillende. God bedring! 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte bacheloren i morges, det er ikke en bra bachelor, men forhåpentligvis nok til å stå. Oppdaget etter at jeg hadde levert at jeg hadde glemt å føre en av kildene på referanselista - hvor krise er det? 

Anonymkode: f77fe...177

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leverte bacheloren i morges, det er ikke en bra bachelor, men forhåpentligvis nok til å stå. Oppdaget etter at jeg hadde levert at jeg hadde glemt å føre en av kildene på referanselista - hvor krise er det? 

Anonymkode: f77fe...177

Du kan bli tatt i fusk (plagiat) og bli utestengt i 6-12 måneder, samt få bacheloren underkjent. 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan bli tatt i fusk (plagiat) og bli utestengt i 6-12 måneder, samt få bacheloren underkjent. 

Anonymkode: 4fe35...712

Jeg skrev kilden i teksten, men glemte den på referanselista:/

Anonymkode: f77fe...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urr, dere som er nyutdannede i år...hvordan går det med jobbsøking? Her går det ikke

Anonymkode: 2ea65...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urr, dere som er nyutdannede i år...hvordan går det med jobbsøking? Her går det ikke

Anonymkode: 2ea65...16a

Jeg fikk jobb før jeg begynte på andreåret på masteren, men flere av de jeg fullfører med har ikke har begynt å søke jobber enda. Det spørs vel litt hva en utdanner seg til, men på mitt kull har de aller fleste som har gått inn for det fått jobb nå, de fleste i løpet av måneden før de leverte master. Jeg er veldig glad jeg ble rekruttert, for jobbsøking er noe dritt.

Anonymkode: 526d2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med en av fire eksamener i dag, og blitt smittet av ungenes forkjølelse. Den slo til for fullt nå når jeg virkelig kunne slappe av en kveld. Formen er dritt, men det føles godt å være i gang. Teller ned til ferie, og fri🙏😊 håper bare formen kommer seg fort, for jeg har en del pensum og gamle eksamensoppgaver å pløye gjennom de neste ukene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, Sugar&Spice said:

Eksamen i morgen og nå er jeg helt ødelagt av menssmerter 😭 jeg blir ofte så kvalm, dårlig og "utta" når jeg har mensen så nå er jeg oppriktig nysgjerrig på hvordan dette kommer til å gå i morgen :sur:

 Hadde selv eksamen med hodepine og feber for noen uker siden. Trøst deg med at det «bare» er menssmerter. Selv stod jeg selv om jeg gikk tidlig. Tvi tvi :) 

Anonymkode: 10ee8...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev kilden i teksten, men glemte den på referanselista:/

Anonymkode: f77fe...177

Jeg tror helst at det ikke får noen konsekvenser, fordi jeg tror det er sannsynlig at sensorene kanskje ikke legger merke til det, ettersom det sannsynligvis er mange kilder i kildelisten din. Eller så legger de merke til det og ser at resten av kildene er der og vurderer den ene som en glipp. Var det en viktig kilde eller noe du bare nevnte en gang i en setning eller noe? I verste fall tror jeg du blir satt ned en karakter, men er helheltsinntrykket godt så får ikke én slik feil en stor konsekvens. 

Her skjedde det omvendt en gang i en eksamensinnlevering. Vi glemte å ta vekk en kilde fra litteraturlista som vi tok vekk fra teksten. Så da lå det noe i litteraturlista som ikke var nevnt i teksten en gang. Litt pinlig feil. Fikk ingen konsekvenser, vi fikk A på den eksamen så enten la de ikke merke til det, eller så var det ikke viktig.

Greitt nok at det er en bachelor, men jeg mener det er mer alvorlige feil å ikke ha referanse i det hele tatt der det skal være, for det er ekte plagiat. Når man har en referanse i teksten, men glemmer det i kildelisten så er det ikke plagiat, men en uheldig feil. Du har jo faktisk referert i teksten. 

Stryker du på bakgrunn av en sånn liten feil så blir jeg litt forundret. Det er en bacheloroppgave liksom. 

Selv hadde jeg blitt veldig stresset over noe sånt, så må være kjipt, men jeg tror det er sannsynlig at det ikke får store konsekvenser. 

Vi har hele 40 kilder i litteraturlisten i bacheloroppgaven, så her må man holde tunga rett i munnen for å ikke gjøre en eller annen feil. 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hadde selv eksamen med hodepine og feber for noen uker siden. Trøst deg med at det «bare» er menssmerter. Selv stod jeg selv om jeg gikk tidlig. Tvi tvi :) 

Anonymkode: 10ee8...482

Vet ikke om jeg syns det er "bare" med menssmerter her jeg lå våken i hele natt og fikk tre timer søvn før eksamen, samt sterke smertestillende gjennom hele dagen, ikke noe matlyst pga kvalme og kramper, men :vetikke: 

Jeg gikk tre timer før tiden gikk ut (hadde utvidet tid i tillegg), og det har enten gått VELDIG bra eller VELDIG dårlig. Men jeg er ferdig da, og har nå bare en skoleeksamen igjen. På tirsdag. Jeg har ikke åpnet boken enda. :) Dette kommer til å gå kjeeeeeempebraaaaaa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sugar&Spice said:

Vet ikke om jeg syns det er "bare" med menssmerter her jeg lå våken i hele natt og fikk tre timer søvn før eksamen, samt sterke smertestillende gjennom hele dagen, ikke noe matlyst pga kvalme og kramper, men :vetikke: 

Jeg gikk tre timer før tiden gikk ut (hadde utvidet tid i tillegg), og det har enten gått VELDIG bra eller VELDIG dårlig. Men jeg er ferdig da, og har nå bare en skoleeksamen igjen. På tirsdag. Jeg har ikke åpnet boken enda. :) Dette kommer til å gå kjeeeeeempebraaaaaa.

Hehe. Ikke meningen å undervudere. Forstår plagene altså. Men krysser fingrene for at det gikk bra🤗

Anonymkode: 10ee8...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...