Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Er det virkelig meningen at bacheloråret skal være så stress?

Har ikke jobb, men fortsatt ikke nok timer i DØGNET.

Anonymkode: 1282d...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig meningen at bacheloråret skal være så stress?

Har ikke jobb, men fortsatt ikke nok timer i DØGNET.

Anonymkode: 1282d...4d4

Kommer vel an på hva man studerer. Jeg syns det året var det enkleste, selv om det var mer innleveringer. Hadde liksom lært litt bedre studieteknikker. Hva studerer du?

Anonymkode: dbe32...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som får en knekk på denne tiden av året? Det er enda vinter og kaldt, lenge til sommeren. Det er tungt å stå opp, det er tungt å lese og det er tungt å motivere seg til å fortsette. Jeg elsker til og med faget jeg studerer, men klarer bare ikke å være positiv om dagen. Stresser over eksamen, stresser over praksis og er generelt sliten og lei. Jeg vet at det blir bedre, men akkurat nå kjennes alt bare så dritt. Måtte bare få det ut 😶

Anonymkode: 6bfbc...8a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å bare ha fri også. Har ikke jobb, så har gått noen dager hvor jeg bare sitter på kafé og refresher VG 24/7. Det er også en annen måte for kjedsomhet. Greit å ha NOE som fyller dagen.

Synes egentlig det er verre å sitte med eksamener nær sommerferien. Da er det feriemodus, sol ute, og stemningen er mer relatert til å ha enda mer fri. Føler at når det først regner og snør ute, så kan man se det positive i det.

Anonymkode: 1282d...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se jeg  ikke er alene om "sløveperioder". Vi får satse det faktisk er en periode bare, og ikke noe langvarig. Begynner å komme litt til hektene og har forelesning i morgen som jeg skal nok klare å dra på. Hvordan resten av dagen vil gå, gjenstår å se, men skal prøve å gjøre en effektiv dag av det. Ser ut som halve lørdagen vil gå til serier igjen. Hvorfor må de lage så forbaska spennende episoder for tiden? :P

Anonymkode: 8a37d...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mye styr med praksis og deltidsjobb at jeg ikke har tid til å tenke på bacheloroppgaven ennå... Er det mulig å skrive en grei bachelor på 2 mnd? Vil fokusere fullt på den når jeg er ferdig i praksis, og da er det 2 mnd igjen til levering. Tror dere det går bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange obliger og viktige ukeoppgaver å gjøre nå, jeg har nettopp begynt i en ny jobb, har ganske mye å gjøre med verv og har noen intervjuer til sommerjobber som jeg må forberede meg til...Og så har jeg selvsagt blitt syk. Håper jeg blir friskere før de to intervjuene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en oppgave som skal leveres på mandagskvelden, og jeg har gjort alt annet enn det. Begynte å lage disposisjon på mandag som var, men har ikke kommet noe lenger. Jeg vet jo hva jeg skal skrive, men hjernen min er på ett helt annet sted. Tror jeg har en skikkelig dårlig uke, for jeg føler alt går til helvete. Tom. Gråter. Er skikkelig deppa. Sliter med flaschbacks fra oppveksten. Alt surrer som en film i hodet mitt, hver dag. 

Har prøvd å gjøre de tingene som skal gi meg motivasjon og glede i hverdagen, men det har ikke hjulpet. Har gått turer, vært på butikken, møtt mennesker, tatt min faste bussrute som jeg tar når jeg er i dårlig humør, kjøpt meg ting som kan motivere meg. Men ingenting hjelper. Nå har ikke jeg vært på forelesning på en uke pga vinterferie, har vært inne hele tiden bortsett fra når jeg har vært ute å gjort det jeg nevnte ovenfor. Merker hvor urutinert og negativ jeg blir i ferier. 

Som oftest pleier ting å løse seg når jeg er på universitet, for da får jeg en helt annen kreativitet og lyst til å skrive når jeg kommer hjem. Det er som å skru av og på en lysbryter. Kan være skikkelig nedenfor før forelesning, men når jeg har kommet meg dit - og skal hjem er jeg i ett helt annet humør. Bare det å se andre studenter traske rundt på uni synes jeg er så koseligt og motiverende.

Nå er jo jeg typen som leser best hjemme, så føler det hadde vært rart om jeg skulle ha dratt på universitet hver dag - om jeg ikke skulle lese der eller ha forelesning. 

🤷🏼‍♀️

 

Anonymkode: d4e26...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

På tide å få tråden opp og nikke igjen!
Håper dere februar-daffe kom dere gjennom det❤️ Kjenner meg igjen, alltid en liten knekk etter jul, med så mange måneder til sommer!

Nå er det full eksamensperiode her, med like lite oversikt som vanlig. Trøster meg med at jeg VET jeg har hatt samme tanker flere ganger, og komt meg gjennom det med livet og karakterene i behold😂 

Flere som brukte påsken på alt annet enn å lese, selv om det i utgangspunktet var planen?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamener snart.
Har eksamen i kroppsøvning på mandag og jeg har kraftig lungebetennelse! :sukk:Hvordan skal dette gå 😕  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chizue skrev:

Eksamener snart.
Har eksamen i kroppsøvning på mandag og jeg har kraftig lungebetennelse! :sukk:Hvordan skal dette gå 😕  

Hvordan foregår eksamen i kroppsøvning? På hvilket nivå studerer du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wiskola skrev:

Hvordan foregår eksamen i kroppsøvning? På hvilket nivå studerer du? :)

Jeg tar opp fag fra VG3, det er en muntlig del og en praktisk del med oppvarming f.eks; Jogging. Så får jeg vite hva jeg kommer opp i, kan være styrketrening, kondisjonstrening, diverse sport, oftest fotball, basket, håndball, men kan også være dans, aerobic, yoga, sirkeltrening osv.
Med lungebetennelse nå, så satser jeg på en 2'er :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Chizue skrev:

Jeg tar opp fag fra VG3, det er en muntlig del og en praktisk del med oppvarming f.eks; Jogging. Så får jeg vite hva jeg kommer opp i, kan være styrketrening, kondisjonstrening, diverse sport, oftest fotball, basket, håndball, men kan også være dans, aerobic, yoga, sirkeltrening osv.
Med lungebetennelse nå, så satser jeg på en 2'er :fnise:  

Så interessant! Jeg har kun vært oppe til teoretisk prøve i kroppsøvning, visste ikke at man kunne få eksamen om det også. Så kjipt med lungebetennelsen, håper du får gjennomført og bestått eksamen iallfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Wiskola skrev:

Så interessant! Jeg har kun vært oppe til teoretisk prøve i kroppsøvning, visste ikke at man kunne få eksamen om det også. Så kjipt med lungebetennelsen, håper du får gjennomført og bestått eksamen iallfall! :)

Hehe ja :)
Praktisk er gøy da 😜
Jeg hadde noe førstehjelp ifjor og min sensor startet å gapskratte når jeg tok hjerte og lungeredning. Jeg klarer aldri å holde takten, så begynte å nynne på "ah ah ah ah staying alive! Staying alive!" -Ettersom den har samme takt som når du gir HLR :fnise:  Fikk + for den x)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har lest til et digert fag på 2 uker? Jeg har 60 studiepoeng, og har ikke bladd gjennom bøkene på månedsvis. Nå er det sånn at jeg har gått gjennom mye av fagstoffet for noen måneder siden, så stoffet er ikke helt ukjent. Det er bare veldig mye og en gooood stund siden jeg har sett på det. Hva sier dere? Klarer jeg det? 

PS: Jeg trenger motivasjon. Sårt! 

Anonymkode: 4fe35...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loooord.... har en eksamens innlevering som jeg har bare en uke på meg... 4000 ord.. tillegg til det så har jeg pugge eksamen til juni ! jeg vil ha ferie, nuuuuu !:grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tips til andre når det gjelder gruppemøter og gruppearbeid:

Hvis en dag/et møtetidspunkt ikke passer? SI I FRA. IKKE SI JA. Det er så fordømt irriterende med folk som sier ja og så ikke gidder å møte eller si i fra at det ikke passer.

Gruppen min mistet en hel dags arbeid på grunn av dette, og før noen sier noe: Det er ikke gruppas ansvar å minne en VOKSEN på møtetidspunktet når de har den informasjonen fullt tilgjengelig selv. Her går det på egen latskap. Denne personen har laget trøbbel for en gruppe før som ikke gidder å jobbe med denne personen mer.

Vi har nå tatt dette opp med lærer som vi skal snakke med i morgen, så forhåpentligvis skjerper personen seg. Mistenker ingenting har blitt gjort fordi ingen har klaget på dem før.

Anonymkode: 9be3c...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt med sånn kronisk dommedagsfølelse i kroppen nå. Føler at alt kommer til å gå til helvete, uansett hva jeg gjør. Begynner å tenke at jeg like gjerne bare kan slutte på studiet, for det er ikke snakk om at jeg kommer til å få meg jobb etterpå. Og dessuten er jo alle i klassen min mye flinkere, så hvorfor skal noen ansette meg? Bare satser på at alle i klassen flytter tilbake til hjembygda eller blir frilansere, så konkurransen ikke blir så høy. 

Dette kommer til å gå til helvete 😬😬😬😫

Anonymkode: 4499c...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går rundt med sånn kronisk dommedagsfølelse i kroppen nå. Føler at alt kommer til å gå til helvete, uansett hva jeg gjør. Begynner å tenke at jeg like gjerne bare kan slutte på studiet, for det er ikke snakk om at jeg kommer til å få meg jobb etterpå. Og dessuten er jo alle i klassen min mye flinkere, så hvorfor skal noen ansette meg? Bare satser på at alle i klassen flytter tilbake til hjembygda eller blir frilansere, så konkurransen ikke blir så høy. 

Dette kommer til å gå til helvete 😬😬😬😫

Anonymkode: 4499c...7cc

Tipper halvparten av klassekameratene dine sitter med eksakt de samme tankene. I hvert fall gjorde jeg det før eksamen da jeg fremdeles studerte. Sannsynligvis ligger du bedre an en du tror.

Hvor lenge har du til eksamen? Det kan være fornuftig å legge inn en time eller to hver dag hvor du får koblet av. Enten det innebærer å se på TV, jogge eller lese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er så lei av at eg skal regne matte, og kvar gong eg setter det opp og skal regne det i hovudet, så får eg feil svar! 

Formelregel nummer 1 i matte: ikkje stol på deg sjølv! 

Anonymkode: dba87...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...