Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg noe nervøs, går på BI og har et fag som heter «org3402». Har strøket det to ganger, ene gangen møtte jeg ikke opp og andre gangen dro jeg uforberedt på eksamen. Leser at andre studenter stryker selv etter å ha lest godt, er redd for å stryke på eksamen. Noen som har hatt det faget og kan si noe om hvordan det var?

Anonymkode: 6407a...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg noe nervøs, går på BI og har et fag som heter «org3402». Har strøket det to ganger, ene gangen møtte jeg ikke opp og andre gangen dro jeg uforberedt på eksamen. Leser at andre studenter stryker selv etter å ha lest godt, er redd for å stryke på eksamen. Noen som har hatt det faget og kan si noe om hvordan det var?

Anonymkode: 6407a...000

Jeg har hatt det faget. Leste beinhardt, fikk C. Gjennomsnittet var D i fjor tror jeg. Du må sørge for å få oversikt på alle temaene. Det handler i bunn og grunn om å få en generell oversikt over pensum. Du kan ikke bruke masse tid på å dypdykke ned i detaljer. Det er pensum for stort til. 

Anonymkode: f8c73...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Clefable skrev:

Veileder sa hun forstår jeg er skuffet, og ga noen tips til forsvaringen. Hun anbefalte meg også å klage, og sa jeg ikke har noe å tape på det. Men det er så vanskelig å vite, plutselig blir man strøket i stedet... :sukk:

Ja, riktig.. :sjenert:

Åhh, det høres utrolig kjipt ut. Prøv så godt du kan og slappe av litt i kveld og tenke litt positivt, selv om jeg skjønner det er beinhardt. Har du familie/venner i nærheten du kan avtale med etter forsvaringen så du slipper å være alene iallefall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pottah skrev:

Åhh, det høres utrolig kjipt ut. Prøv så godt du kan og slappe av litt i kveld og tenke litt positivt, selv om jeg skjønner det er beinhardt. Har du familie/venner i nærheten du kan avtale med etter forsvaringen så du slipper å være alene iallefall?

Tusen takk, det er veldig fint med litt støttende ord. Jeg skal faktisk rett på jobb etter forsvaringen, så jeg er i alle fall ikke alene. Men håper kundene er litt ekstra hyggelige den kvelden, i tilfellet det går dårlig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg noe nervøs, går på BI og har et fag som heter «org3402». Har strøket det to ganger, ene gangen møtte jeg ikke opp og andre gangen dro jeg uforberedt på eksamen. Leser at andre studenter stryker selv etter å ha lest godt, er redd for å stryke på eksamen. Noen som har hatt det faget og kan si noe om hvordan det var?

Anonymkode: 6407a...000

https://programmeinfo.bi.no/en/kurs/ORG-3402/2019-var

Bruk denne. GODT. Når har du eksamen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk C på masteroppgaven, egentlig greit fornøyd med det men er så redd for å få D etter muntlig forsvar. Gruer meg veldig til muntlig.

Anonymkode: 6c5ca...a78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk C på masteroppgaven, egentlig greit fornøyd med det men er så redd for å få D etter muntlig forsvar. Gruer meg veldig til muntlig.

Anonymkode: 6c5ca...a78

Jeg tror det er veldig sjeldent de trekker ned, altså. Det er vel bare i tilfeller hvor de tviler på om du faktisk har skrevet oppgaven og gjort arbeidet selv. Det er nok større sjanse for at du snakker deg opp! Masse lykke til :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Clefable skrev:

Jeg tror det er veldig sjeldent de trekker ned, altså. Det er vel bare i tilfeller hvor de tviler på om du faktisk har skrevet oppgaven og gjort arbeidet selv. Det er nok større sjanse for at du snakker deg opp! Masse lykke til :blomst:

Tusen takk!

Anonymkode: 6c5ca...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg meget til å bli ferdig med semesteret, men nå sitter jeg bare hjemme og stresser pga. karakterer og en ny sommerjobb jeg skal begynne i neste uke :P 

Anonymkode: 8e0c2...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for første gang i mitt liv klaget på en karakter. Fikk C så var ikke slik sett en krisekarakter, men dette var et fag jeg mener jeg behersket veldig godt. Jeg pleier å ligge på på A og B. Snakket med noen andre som også vanligvis er faglig sterke som også fikk dårligere karakter enn forventet. 

Er litt spent når statistikken for emnet blir tilgjengelig. Jeg er spent på å se om mistankene mine om at sensoren var ganske streng stemmer.

Kan vel nevne at dersom jeg blir stående eller går ned tar jeg bare hele emnet på nytt neste år. 

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er sjansen for å stryke på bachelor? Har en følelse at noe skjer dien de utsetter sensurfrist 😭

Ville bare bestå og bli ferdig med det

Anonymkode: 16e35...280

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy er sjansen for å stryke på bachelor? Har en følelse at noe skjer dien de utsetter sensurfrist 😭

Ville bare bestå og bli ferdig med det

Anonymkode: 16e35...280

Det er sjeldent noen stryker på bachelor. Men dette varierer sikkert litt fra sted til sted. Du kan jo sjekke ditt studieprogram her: 

https://dbh.nsd.uib.no/statistikk/rapport.action?visningId=204&visKode=false&admdebug=false&columns=arstall!8!hovedoppgave&index=1&formel=910!8!912!8!914!8!916!8!918!8!920&hier=insttype!9!instkode!9!progkode!9!emnekode&sti=&param=arstall%3D2018!9!kategori%3DS!8!A!9!dep_id%3D1!9!hier_type%3DE!9!hovedoppgave%3D1!8!2!9!nivakode%3DB3!8!B4!8!HK!8!YU!8!AR!8!LN!8!M2!8!ME!8!MX!8!HN!8!M5!8!PR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, mammamora90 said:

Takk, ser prosentandelen er liten fra i fjor i alle fall. Joa, vet folk sier det, men har to venner fra andre studier som strøyk begge to 😓

Anonymkode: 16e35...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp hatt forsvaringen min, og den gikk jo forsåvidt greit. Sensorene hadde så mye positivt å si at jeg ble skikkelig overrasket. Derimot viste det seg at de juridiske fakultetet ikke justerer karakterer etter muntlig, så jeg hadde aldri noen reell sjanse til å forbedre den. Det føles veldig surt, spesielt siden sensorene sa jeg gjorde et veldig godt inntrykk muntlig, og at det var synd de ikke satte en individuell muntlig karakter. 

Jeg har sendt inn en klage, så det blir første gangen jeg klager på en karakter. Kommer til å være sykt nervøs de 6 ukene det tar å få svar... :unsure: Jeg er ikke lenger så redd for at karakteren forblir det samme, for da har jeg i alle fall ikke tapt noe. Hvis jeg går ned derimot, har jeg fått vite at jeg kun har mulighet til å levere ny oppgave om det blir stryk, ikke hvis det blir E. Nå synes jeg jo ikke oppgaven fortjener en E, men jeg trodde jo ikke den ville være en D, heller. Så er fortsatt kjempenervøs...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Clefable skrev:

Jeg har nettopp hatt forsvaringen min, og den gikk jo forsåvidt greit. Sensorene hadde så mye positivt å si at jeg ble skikkelig overrasket. Derimot viste det seg at de juridiske fakultetet ikke justerer karakterer etter muntlig, så jeg hadde aldri noen reell sjanse til å forbedre den. Det føles veldig surt, spesielt siden sensorene sa jeg gjorde et veldig godt inntrykk muntlig, og at det var synd de ikke satte en individuell muntlig karakter. 

Jeg har sendt inn en klage, så det blir første gangen jeg klager på en karakter. Kommer til å være sykt nervøs de 6 ukene det tar å få svar... :unsure: Jeg er ikke lenger så redd for at karakteren forblir det samme, for da har jeg i alle fall ikke tapt noe. Hvis jeg går ned derimot, har jeg fått vite at jeg kun har mulighet til å levere ny oppgave om det blir stryk, ikke hvis det blir E. Nå synes jeg jo ikke oppgaven fortjener en E, men jeg trodde jo ikke den ville være en D, heller. Så er fortsatt kjempenervøs...

Er det heller ikke mulighet til å melde deg opp neste år i så tilfelle? Blir vel kanskje litt stress med jobb og slikt om det er planen. 

Jeg har også klaget på en karakter for første gang. Jeg kommer til å være så spent/nervøs de neste ukene. Jeg vet at det statistisk sett er størst sjangs for å forbli på den samme karakteren, men jeg hadde ikke klaget dersom jeg ikke trodde at besvarelsen ikke var bedre enn karakteren jeg fikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, mammamora90 skrev:

Er det heller ikke mulighet til å melde deg opp neste år i så tilfelle? Blir vel kanskje litt stress med jobb og slikt om det er planen. 

Jeg har også klaget på en karakter for første gang. Jeg kommer til å være så spent/nervøs de neste ukene. Jeg vet at det statistisk sett er størst sjangs for å forbli på den samme karakteren, men jeg hadde ikke klaget dersom jeg ikke trodde at besvarelsen ikke var bedre enn karakteren jeg fikk. 

Nei, siden det er selve masterkarakteren, virker det som jeg må gå hele graden igjen da. Det vet jeg faktisk ikke om er mulig... Jeg fikk beskjed om at jeg bare kan skrive oppgaven om igjen dersom det blir stryk, i alle fall.

Å, det føles så skummelt. Akkurat nå håper jeg nesten at jeg forblir det samme. Jeg tror ikke jeg blir skuffet da i alle fall. Men det er fordi frykten for å gå ned er så stor, haha. Jeg har aldri fått under B før, så føles så surrealistisk å være i denne situasjonen i det hele tatt. :sjenert: Jeg håper du får et resultat du er mer fornøyd med, og at ventetiden ikke kommer til å føles så altfor lang for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Clefable skrev:

Nei, siden det er selve masterkarakteren, virker det som jeg må gå hele graden igjen da. Det vet jeg faktisk ikke om er mulig... Jeg fikk beskjed om at jeg bare kan skrive oppgaven om igjen dersom det blir stryk, i alle fall.

Å, det føles så skummelt. Akkurat nå håper jeg nesten at jeg forblir det samme. Jeg tror ikke jeg blir skuffet da i alle fall. Men det er fordi frykten for å gå ned er så stor, haha. Jeg har aldri fått under B før, så føles så surrealistisk å være i denne situasjonen i det hele tatt. :sjenert: Jeg håper du får et resultat du er mer fornøyd med, og at ventetiden ikke kommer til å føles så altfor lang for oss!

Ok, da skjønner jeg at du syns det er ekstra skummelt.

Jeg regner med at det går fortere unna på klagesensur enn på ordinær i og med at det antagelig ikke er så mange som klager.

 Men jeg kjenner jeg blir litt stresset når jeg ikke vet noe særlig om hvem sensor blir, altså om det blir en ekstern eller en intern sensor, eller i hvilken grad han eller hun kjenner til fagområdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er sykt teit. Men jeg fikk en C i et stort og viktig emne (30 stp). Med tanke på at jeg har hatt et ekstremt krevende semester personlig, og tar 70 studiepoeng totalt dette semesteret, så er det egentlig ganske bra. Men jeg skulle så veldig gjerne hatt en B akkurat i dette faget, fordi jeg føler at arbeidsgiver kommer til å se på det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått sove! Har sjekka studentweb konstant og har gått så langt at jeg drømmer om ulike karakterer jeg kan få 😂 Kan de ikke bare legge den ut?

Anonymkode: 16e35...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...