Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

På den ene siden vil jeg gjerne få sensur i minst ett fag denne uken (så... i dag), men på den andre siden vet jeg ikke om jeg faktisk vil se noen av karakterene :PI det ene faget vet jeg ikke om jeg får B, C eller D, men jeg regner egentlig med en C. Blir litt skuffet hvis jeg får D fordi jeg VET at jeg kunne gjort det bedre på eksamen, men den karakteren er ikke viktig i det hele tatt, så det går greit uansett. 

Anonymkode: 8e0c2...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.12.2019 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Har muntlig eksamen i morgen kl 1700, gruer meg ekstremt ææ :( Håper virkelig jeg har flaks på tema og spørsmålene jeg trekker. Muntlig er det verste, og jeg blir så nervevrak og mister kontroll over alt. Trenger å bli ferdig, er så lei øving nå. La meg bestå værsåsnill..
Masse lykke til dere som har eksamen de neste ukene!

Anonymkode: 2b7aa...2d7

Hvordan gikk det?

Muntlig er skummelt . En gang ble jeg så satt ut at jeg ikke husket hva jeg het da jeg skulle hilse på sensor. Ordnet seg til slutt, da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvete også, jeg er så lei! Fikk tilbake karakter, og jeg fikk en E. Høres ut som om jeg ikke har lest eller forberedt meg, men nei DET har jeg. Nesten halvparten av klassen fikk under C, veldig mange fikk E, og det var ingen(!) som fikk A, såvidt noen som fikk B. Når kan foreleser forstå at man ikke kan ha 1000 sider med pensum uten oppgaver? Jeg er så oppgitt. Har frarådet alle jeg har pratet med som har vurdert masteren jeg går om å velge en annen heller, det er ikke verdt det. 

Anonymkode: a3c9b...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helvete også, jeg er så lei! Fikk tilbake karakter, og jeg fikk en E. Høres ut som om jeg ikke har lest eller forberedt meg, men nei DET har jeg. Nesten halvparten av klassen fikk under C, veldig mange fikk E, og det var ingen(!) som fikk A, såvidt noen som fikk B. Når kan foreleser forstå at man ikke kan ha 1000 sider med pensum uten oppgaver? Jeg er så oppgitt. Har frarådet alle jeg har pratet med som har vurdert masteren jeg går om å velge en annen heller, det er ikke verdt det. 

Anonymkode: a3c9b...5bc

Hvilken master er dette? 

Anonymkode: bac5b...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i morgen og føler meg ikke klar i det hele tatt. Er et 15 poengfag med utrolig mye pensum, og selv om jeg kom meg gjennom pensum i god tid har jeg ikke fått pugget nok, så skjønner ikke hvordan det skal gå med seks timer eksamen imorgen. Er noen tema jeg kan godt, men andre kan jeg bare litt om, men tror det er nok i stå. Er bare så lite gøy å ikke vite, ihvertfall når jeg har jobbet så mye, selv om jeg har innsett i ettertid at jeg burde jobbet på en annen måte. Vil bare gråte 

Anonymkode: 86d28...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såååååå sliten. Siste eksamen i morgen, og jeg er ikke helt klar. Jo mer jeg leser sensurbeskrivelsene til de tidligere eksamensoppgavene, jo mer forvirra blir jeg :(

Vil bare ha ferie. Men så vil jeg jo også gjøre det bra i dette faget. UGH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk første resultat i dag, i et veldig vanskelig emne (finansmatte osv). 18 stykker strøk, men jeg sto! Jeg er altså så utrolig glad! :hoppe: Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksamen i morgen og føler meg ikke klar i det hele tatt. Er et 15 poengfag med utrolig mye pensum, og selv om jeg kom meg gjennom pensum i god tid har jeg ikke fått pugget nok, så skjønner ikke hvordan det skal gå med seks timer eksamen imorgen. Er noen tema jeg kan godt, men andre kan jeg bare litt om, men tror det er nok i stå. Er bare så lite gøy å ikke vite, ihvertfall når jeg har jobbet så mye, selv om jeg har innsett i ettertid at jeg burde jobbet på en annen måte. Vil bare gråte 

Anonymkode: 86d28...f2f

 

20 timer siden, Pottah skrev:

Er såååååå sliten. Siste eksamen i morgen, og jeg er ikke helt klar. Jo mer jeg leser sensurbeskrivelsene til de tidligere eksamensoppgavene, jo mer forvirra blir jeg :(

Vil bare ha ferie. Men så vil jeg jo også gjøre det bra i dette faget. UGH

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter nå og venter på den siste sensuren... Det gikk ganske ok på de andre eksamenene, det ble en A, en B og en C, men sistnevnte var et 5poengsfag så det går fint. Føler derimot den siste eksamenen gikk verst og hadde lite å skrive, så jeg er spent på karakteren der. Den bør komme om noen dager, men tipper den blir forsinket på grunn av jul

Anonymkode: 05951...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 19.15, Gnå skrev:

 

Hvordan gikk det?

Takk for at du spør!
Jeg tror faktisk det gikk ganske bra😊 Jeg følte iallefall at jeg forsto hva de spurte om, og tror jeg skrev det de ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 19.15, Gnå skrev:

 

Hvordan gikk det?

Gikk faktisk veldig bra! Var utrolig heldig med oppgavene og fikk de to temaene jeg kunne best, så forventer egentlig en ganske god karakter

Anonymkode: 86d28...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere vet ikke hva nervevrak er for noe engang. Når man har så mye nerver så rister man og klarer ikke si noen ord. Men at dere kjenner noen nerver, ja det gjør jo alle. Men nervevrak er dere ikke, det har dere nok ikke opplevd.

Anonymkode: 91a50...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dere vet ikke hva nervevrak er for noe engang. Når man har så mye nerver så rister man og klarer ikke si noen ord. Men at dere kjenner noen nerver, ja det gjør jo alle. Men nervevrak er dere ikke, det har dere nok ikke opplevd.

Anonymkode: 91a50...7fe

Haha, du aner ingenting om hva andre opplever.

Anonymkode: bac5b...9d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde sensurfrist den 30., men har heller fortsatt ikke kommet her. Men når både jul og nyttår kommer i sensurperioden, så må vi vel regne med forsinkelser. Siste karakter har frist den 9., men den vet jeg er stryk, så bryr ikke når den kommer. Ganske spent på denne karakteren egentlig, hoppet over en del oppgaver men ganske sikker de jeg gjorde er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dere vet ikke hva nervevrak er for noe engang. Når man har så mye nerver så rister man og klarer ikke si noen ord. Men at dere kjenner noen nerver, ja det gjør jo alle. Men nervevrak er dere ikke, det har dere nok ikke opplevd.

Anonymkode: 91a50...7fe

Hva andre har opplevd, er vel vanskelig å vite... jeg blir nervevrak før og under muntlige prøvelser. På det nivået at jeg kaster opp, skjelver sånn at jeg knapt klarer å stå og at alt jeg kan bare forsvinner fra minnet (husker knapt navnet mitt ).Jeg liksom forsvinner inn i meg selv, og opplever på en måte at kroppen er helt fremmed. Nå er jeg diagnostisert med alvorlig angst da (har innleggelser bak meg), men jeg har ikke problemer med å tro at andre kan bli nervevrak av slikt :) Heldigvis for meg, har det ikke vært muntlige eksamener på masteren... men forsvar av selve oppgaven kan bli interessant🙊

 

 

Anonymkode: 6d8f9...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Devilheart skrev:

Vi hadde sensurfrist den 30., men har heller fortsatt ikke kommet her. Men når både jul og nyttår kommer i sensurperioden, så må vi vel regne med forsinkelser. Siste karakter har frist den 9., men den vet jeg er stryk, så bryr ikke når den kommer. Ganske spent på denne karakteren egentlig, hoppet over en del oppgaver men ganske sikker de jeg gjorde er riktig.

Sensurfristen er vedtatt ved lov. Og tre uker betyr ikke at det er 21 dager med kontor-virkedager, det betyr tre uker, inkludert dagene som faller på helg, og røddager. Det er mange som bryter fristen, ergo bryter loven. Flere har infurt sanksjoner og dagbøter, i tillegg er det flere studentorganisasjoner som presser på for at sine respektive høgskoler/universiteter skal innføre det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, skal ta kontakt med eksamenskontoret i morgen tidlig og høre hva de har å si. På en annen side når jeg tenker meg om er det jo ikke vår skyld at eksamenene legges rett før jul og foreleser/sensor må da få gjort sensuren selv om det er høytider. Men du har sikkert rett at enkelte forelesere/sensorer ikke bryr seg om fristen og tar sin lune tid. Enkelte ganger skjer det også ting ute av kontroll og sensuren blir forsinket med 1-2 ekstra uker, slik det skjedde oss sist sommer. *skuldertrekk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sensorer har også rett til ferie..

Anonymkode: 159ff...a69

En frist er en frist. Vi stryker dersom vi forsøker å levere ett minutt over tida. Hvorfor er det ikke da like strengt med sensorenes sensurfrist? 

Anonymkode: 4499c...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...