Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Hjelp!!

Har fått i meg ca 130 tbl, tar nå tre om dagen, men jeg får bare større og flere kviser for hver dag som går. Er det vanlig? Noen andre som ble veldig mye verre, før de ble bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelp!!

Har fått i meg ca 130 tbl, tar nå tre om dagen, men jeg får bare større og flere kviser for hver dag som går. Er det vanlig? Noen andre som ble veldig mye verre, før de ble bedre?

Ja, det ble jeg også da jeg gikk opp fra 2 til 3. I påsken og et par uker etter det hadde jeg gedigne kviser på begge kinn. Det er helt grusomt når det står på, men det går over!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Jeg begynte på iso for litt over ei uke siden etter å ha slitt med huden min i mange, mange år. Har gått på tetralysal tidligere (i nesten et år) før kvisene kom sakte, men sikkert tilbake. Nå håper jeg iso vil funke bra for meg også.

Har allerede fått tørre lepper, men på en sånn rar måte. De har ikke sprukket, men de kjennes så rare og tørre ut lell. Om noen skjønner. Huden rundt munnen og nesa har begynt å flasse og hodebunnen klør litt. Har brukt en fuktighetskrem fra avene, men synes ikke den funker så bra. Kan hende jeg bare må godta tørr hud uansett?

Skal ihvertfall holde ut, uansett!

Velkommen i hulen :briller:

bare hold ut, det blir bra til slutt regner jeg med. Det er tøffe tider av og til pga utbrudd, men vi får bare bite tennene sammen! Jeg har god erfaring med skin hydrating booster serum fra Dermalogica, og SKin smothinh cream fra samme merke. Etter jeg beg bruke de flasser jeg ikke overhode. Anbefales virkelig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Effaclar H fra La Roche Posay (til ansikt) både kveld og morgen og jeg synes den fungerer greit. Allikevel trenger huden min et ekstra boost med fukt av og til, så et par ganger i uka bruker jeg Decléor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask - den er helt utrolig god! Gir masse fukt! Jeg bruker den rett og slett som nattkrem selv om det er en maske. Dagen etter er huden myk og smidig. Den er dessverre ganske dyr, men relativt drøy i bruk, så jeg synes den er verdt det. Jeg fikk den for ca 200 kr på Feel Unique (50ml tube).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Effaclar H fra La Roche Posay (til ansikt) både kveld og morgen og jeg synes den fungerer greit. Allikevel trenger huden min et ekstra boost med fukt av og til, så et par ganger i uka bruker jeg Decléor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Mask - den er helt utrolig god! Gir masse fukt! Jeg bruker den rett og slett som nattkrem selv om det er en maske. Dagen etter er huden myk og smidig. Den er dessverre ganske dyr, men relativt drøy i bruk, så jeg synes den er verdt det. Jeg fikk den for ca 200 kr på Feel Unique (50ml tube).

Vil bare komme med min erfaring angående hydra floral masken, den gir meg nemlig utbrudd over natta omtrent. Testet 3 ganger, så vet det er den.. Synd, for den gir mye fukt.

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med min erfaring angående hydra floral masken, den gir meg nemlig utbrudd over natta omtrent. Testet 3 ganger, så vet det er den.. Synd, for den gir mye fukt.

Anette :)

Faktisk så tror jeg den gjør detsamme på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allright damer, til helvette med det. Nå begynner jeg også :) Tok med skrekkblandet fryd min første tablett i kveld.

Har som skrevet tidligere hatt det liggende i en måned, men har kvidd meg på å starte. Nå har jeg kommet til et punkt der jeg rett og slett driter i alt som måtte hete bivirkninger. Det skal jeg klare å holde ut. Det jeg er mest skeptisk til og gruer meg mest til, er utbruddet som mange sier kommer i starten. Har inntrykk av at det som regel kommer, og går over igjen etter de første 1-2 månedene. Og at en begynner å se resultater etter 2-3 måneder. Er det noen som kan bekrefte det, eller evt. har andre erfaringer? Vet det selvsagt er veldig individuelt, og at noen har det lengere og noen ikke får det i det hele tatt, men setter pris på hva dere som er ferdig/har gått på det en stund har erfart..

Dette med sol er også veldig individuelt har jeg forstått. Jeg er ikke ute etter å ligge og sole meg på noen som helst måte. Men håper dette ikke ødelegger sommeren min ved at jeg ikke kan være på ute og på sjøen osv og leve som normalt selv om jeg smører meg. Da legger jeg meg ned og dør. Blir Norge-sommer i alle fall.

Her har jeg også lest alt fra folk som ikke plages spesielt med det, til folk som tåler sollys vannvittig dårlig. Setter pris på erfaringer her også!

Har dere noen gode solkremer å anbefale forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du mindre akner når du begynte på kur nummer to? Ifølge hudlegen min er det visst slik at man ikke får like store utbrudd, og at eventuelle utbrudd som fører til en kur nummer tre vil være enda mindre igjen.

Kanskje jeg har blingset veldig her nå, men er det mange av dere som fortsatt må bruke reseptbelagte aknemidler etter isotretinoinen?

Hadde jo mindre akne enn når jeg begynte på kur 1, men var vonde dype kviser igjen, og det ble stadig verre.. begynte heller før det ble såpass ille som det var før, da vi så det var den veien det gikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere får utbrudd av den Decléor-masken.. Det får ikke jeg, men det er vel så forskjellig hva huden liker og ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hadde jo mindre akne enn når jeg begynte på kur 1, men var vonde dype kviser igjen, og det ble stadig verre.. begynte heller før det ble såpass ille som det var før, da vi så det var den veien det gikk..

Var slik med meg også. "Absolutt ingen tvil om at du skal få tabletter!"

Håper bare at jeg slipper kur nummer 3 da, har fått så mange bivirkninger denne gangen. Lykke til med din kur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei igjen!

Noen av dere som har farget vipper og bryn mens dere tar tablettene?

Gikk det bra? Vurderer å farge brynene mine før jobb på fredag, men er redd for et mindre bra resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Noen av dere som har farget vipper og bryn mens dere tar tablettene?

Gikk det bra? Vurderer å farge brynene mine før jobb på fredag, men er redd for et mindre bra resultat...

Jeg gjorde det. Merket ingen forskjell fra før jeg begynte på kuren. (Huden min ble ikke så skjør av pillene) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg over halvveis i kuren, 207 tabletter tatt! :danse:

Jeg har forresten vært tom for favorittlypsylen min i en uke nå... Venter på ny forsyning i posten! Brukte prolip imens, men gikk tom for den også for fire dager siden. Så nå er det eos-balmen som får trå til, men merker at den ikke er like bra. Nå ser leppene mine ikke bra ut, og jeg kan gnu av MASSE løs hud etter hver dusj :/ De sprekker når jeg smiler, og jeg blør i munnvikene... Nå MÅ pakken fra iherb komme snart! :sur:

post-32042-0-14006000-1335978542_thumb.j

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Da er jeg over halvveis i kuren, 207 tabletter tatt! :danse:

Jeg har forresten vært tom for favorittlypsylen min i en uke nå... Venter på ny forsyning i posten! Brukte prolip imens, men gikk tom for den også for fire dager siden. Så nå er det eos-balmen som får trå til, men merker at den ikke er like bra. Nå ser leppene mine ikke bra ut, og jeg kan gnu av MASSE løs hud etter hver dusj :/ De sprekker når jeg smiler, og jeg blør i munnvikene... Nå MÅ pakken fra iherb komme snart! :sur:

post-32042-0-14006000-1335978542_thumb.j

En liten trøst: leppene mine er som dine etter bare en halv dag uten Prolip :skravle: Føler meg så lekker på denne kuren!!

Håper pakken din kommer snart dah! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leppene mine blir også som det hvis jeg ikke er flink til å smøre, men både carmex og blistex daily lip conditioner som du får på butikken funker fjell det altså :)

Anette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg over halvveis i kuren, 207 tabletter tatt! :danse:

Jeg har forresten vært tom for favorittlypsylen min i en uke nå... Venter på ny forsyning i posten! Brukte prolip imens, men gikk tom for den også for fire dager siden. Så nå er det eos-balmen som får trå til, men merker at den ikke er like bra. Nå ser leppene mine ikke bra ut, og jeg kan gnu av MASSE løs hud etter hver dusj :/ De sprekker når jeg smiler, og jeg blør i munnvikene... Nå MÅ pakken fra iherb komme snart! :sur:

post-32042-0-14006000-1335978542_thumb.j

Carmex!! Og multivitamin, det hjelper mot sprekkene i munnvikene :) Og prøv honning i tykt lag over natten :)

Jeg for min del har ikke andre bivirkninger enn kløe i hodebunn og sinnsykt tynn hud på hendene, har små sår overalt. Er så klønete at jeg dulter borti masse med hender og fingrer, og det blir småsår med en gang! Eller bare good!

Nærmer meg snart 300 tbl nå, og huden er myyyye bedre. Tror den store forandringen er på vei :) En liten kvise på halen, ellers ikke noe enn noen gamle som tørker inn. Herlig!! :) :)

Endret av Lotta1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Carmex!! Og multivitamin, det hjelper mot sprekkene i munnvikene :) Og prøv honning i tykt lag over natten :)

Jeg for min del har ikke andre bivirkninger enn kløe i hodebunn og sinnsykt tynn hud på hendene, har små sår overalt. Er så klønete at jeg dulter borti masse med hender og fingrer, og det blir småsår med en gang! Eller bare good!

Nærmer meg snart 300 tbl nå, og huden er myyyye bedre. Tror den store forandringen er på vei :) En liten kvise på halen, ellers ikke noe enn noen gamle som tørker inn. Herlig!! :) :)

Stikker på butikken og handler det i morgen, om jeg ikke får hentelappe på posten. Takk for tips, Anette også! Men... kvise på halen du da, stakkar :ler: Høres ikke godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker på butikken og handler det i morgen, om jeg ikke får hentelappe på posten. Takk for tips, Anette også! Men... kvise på halen du da, stakkar :ler: Høres ikke godt ut!

Hehe... Teite autokorreksjonen på mobilen :) Haken! :ler:

Endret av Lotta1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i hulen :briller:

bare hold ut, det blir bra til slutt regner jeg med. Det er tøffe tider av og til pga utbrudd, men vi får bare bite tennene sammen! Jeg har god erfaring med skin hydrating booster serum fra Dermalogica, og SKin smothinh cream fra samme merke. Etter jeg beg bruke de flasser jeg ikke overhode. Anbefales virkelig! :Nikke:

Takk for det:)

Skal teste ut de produktene neste gang, takk for tips!

Jeg bruker carmex på leppene, men synes ikke den fungerer så bra for meg så skal prøve en annen. Må jo uansett ha flere, en i veska, en hjemme, en i bilen osv :P Tenk å gå uten en dag *grøss*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, lypsyl i en eller annen form er et must!

Gleder meg til denne kuren er over kjenner jeg. Allergi og litt sån iso-svie i øynene er rett og slett litt plagsomt. Og den røde ansiktsfargen skal det også bli godt å bli kvitt :ler:

Ellers bare velstand, nesten. Siste whiteheadsen på kinnet skal bort, og noen av de har bestemt seg for at det er kjekt å først bli små kviser. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...