Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Har allerede merket dette med tørr hud og lepper, ja. Funker lypsyl, eller blir det for pinglete? :gjeiper:

Tenker jeg må gå litt amok i noen nettbutikker etterhvert, for å stå klar når det verste kommer.

Fikk du også en vareprøve? La Roche Effaclar H? Evt annet som funker enda bedre?

Hvor lenge har du igjen av kuren nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Hva som funker er ganske individuelt, men det som gir best effekt er noe fett med en rik konsistens som lager et slags beskyttende lag over leppene. Har selv tatt Shea Smør i en liten boks som jeg bærer rundt, og det funker kjempebra =) Kan kjøpes grisebillig på iherb.com

Har gått på det i en og en halv måned nå (?), og har da cirkus 5 måneder igjen : ( Men tiden går heldigvis fort nå som jula nærmer seg :D

Til kroppen bruker jeg en krem som heter decubal. Lillesøster har eksem, og den funker supert for meg også! Kan kjøpes på apotek, tror jeg. Bare gå etter kremer med fet konsistens, for det kommer til et punkt hvor huden suger til seg alt du klatter på deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som sagt mange år siden, så det kan jo hende at det fungerte litt annerledes, men ja, slektningen min hadde ekstremt mye kviser, slet veldig en periode. Men er helt fin nå, er ikke mulig å se at vedkommende har hatt kviser! Null arr som jeg kan se iallfall :)

Endret av Lumos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Forhåpentligvis er det for meg også når jeg er ferdig med kuren :P

Men hvordan går det med bestilling av time, Lumos? Planlegger du å gå privat, eller tenker du på å sende anonyme trusler til fastlegen? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal bestille time privat, skal gjøre det der jeg var sist, de er så flinke der. Men det er på hjemstedet mitt, så det blir sikkert et par uker til, når jeg skal hjem en tur :) Skal iallfall bytte fastlege!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er vel at man skal ha 100-120 mg per kilo kroppsvekt. Så om det er en person som veier f.eks 80-90 kg og tar lav dose per dag og skal ha 120 mg per kg kan det ta ca et år, mens om det er en person på 50 kg som tar høy dose per dag og skal ha 100 mg per kg kan det vel ta ca 3-4 mnd. Veldig store forskjeller med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nok stemme det at vekt avgjør hvor lenge du går på kuren. Veier 68kg, og skal gå i 6-7mnd. Får vel se hva legen sier i desember.

Har btw vært lite til bivirkninger etter 9 dager... Annet enn litt tørr hud og lepper da. Men så lite på leppene at det kan like gjerne være kulden som gjør det.

Går hver dag og gleder meg til middag, for da skal jeg ta pillene mine! :fnise: Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de om morningen... og jeg spiser ikke frokost engang :sjenert: Er det lite smart? Kan man bli dårlig av det?

De skal tas med et måltid visstnok. Og det er det sikkert en grunn til, uten at jeg veit hva den grunnen er. Kanskje medisinen blir tatt dårligere opp i kroppen? Hmm. Vet ikke. Spør legen din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Hufsa_

Det skal tas til måltid og med rikelig med vann fordi kroppen tar det lettere opp da synes jeg å huske. Fikk et skriv med legen der det sto litt informasjon om isotrenin og der stod det hvorfor man skulle ta det til et måltid, men jeg finner ikke igjen det arket nå. Men synes å huske at det var lurt å ta det med mat som inneholder fett.

Jeg tar de alltid til middag. Faktisk gleder jeg meg litt til å ta den daglige dosen for etterhvert som brettet tømmes og eska minker og minker er jeg lenger og lenger på vei med kuren og dermed kortere tid til jeg blir ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering jenter!

Har nå gått i cirka en og en halv uke uten tabletter og huden min har aldri vært mykere og renere :D Jeg er så fornøydd, hadde jo bare tatt litt over 100 tabletter før jeg måtte ta en liten pause, og hvis dette er resultatet etter så kort tid, så gleder jeg meg til jeg er ferdig med hele kuren!! :D

Starter nok opp igjen til uken, men da bare med en tablett om dagen, orker ikke det helvete jeg var igjennom tidligere:)

Men GLED DERE, denne kuren kommer SÅ til å være verdt. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke prøvde dette tidligere.

F*ck alle dyre hudpleie-produkter folk har prøvd å prakke på meg tidligere! :D

Yey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...