Gå til innhold

Klikker på kg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det handler vel ikke om klikker når man henger på et forum?

De som "henger sammen" på kg, og tuller og fjaser med sin interne humor er vel heller venner enn klikker?

Og dersom man skulle ønske å bli venn med folk her inne, er det vel bare å begynne og engasjere seg i dagbøker, og kommentere i bøkene til de samme brukerne jevnlig? Tviler på de vil ignorere innleggene fra folk de ikke kjenner, men heller synes det er trivelig å bli kjent med noen nye.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man vet man bruker for mye tid på dette forumet når man henger seg opp i sånne ting. Jeg har også lagt merke til folk som er litt interne, men det er ikke slik at jeg ligger våken om natta av den grunn. TS og andre hårshåre folk: få deg et liv!

Har ikke inntrykk av at noen her sliter med insomnia på grunn av dette? Tror nesten du overtolker litt. At man lar seg rive med og engasjerer seg i diskusjoner betyr ikke at man ikke har et meningsfullt liv utenom eller at man lar det styre nattesøvnen sin ;)

• Liker 1
Gjest gnækvåg
Skrevet

Ok, da er det et negativt ladet ord for deg. Men innholdet i disse klikkene er jo det samme uansett om du kaller dem klikk, bande, crew, vennegjeng, osv?

Virksomheten burde moderatorene følge med på, det er jo et offentlig forum.

Men sånn venneskap, folk som blir glade i hverandre, hedninge-grupper og sånt er jo egentlig fint, men man burde ta tak i konflikter som oppstår og avsporer tema e.l.

Gjest HunterLady
Skrevet

Ja enig, for de som er nødt til å se på er det dødsirriterende, slitsomt og kjedelig, og ekskluderende. Men for de som kosemoser er det jo superkoselig, morsomt og oppfriskende! ;)

At du er glad i kosemosing kommer ikke som noen bombe, Kosemose ;)

Men joda, jeg ser at det kan være hyggelig, men man kan jo heller kosemoseoverdose hverandre på private meldinger eller i en egen kosetråd. Jeg synes det ødelegger enkelte tråder veldig, men kommer selvsagt an på seriøsiteten til tråden (som kan være vanskelig å finne ut av siden alle tolker dette forskjellig).

• Liker 2
Skrevet

Men joda, jeg ser at det kan være hyggelig, men man kan jo heller kosemoseoverdose hverandre på private meldinger eller i en egen kosetråd. Jeg synes det ødelegger enkelte tråder veldig, men kommer selvsagt an på seriøsiteten til tråden (som kan være vanskelig å finne ut av siden alle tolker dette forskjellig).

Fullstendig enig med deg i det, og som sagt - det er utrolig kjedelig å være vitne til andres kosemosing i tråder. For ikke å si umulig å liksom trenge igjennom og nærmest avspore kosemose-dilldallet med forsøk på et saklig diskusjonsinnlegg, som kun blir oversett av de som kosemoser seg videre :gjeiper:

Og jeg er egentlig ikke noen utpreget kosemoser, og valgte nicket mitt (sammen med bilde av en sur gammel kjerring) som en litt ironisk greie egentlig. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt beskyldt opptil flere ganger for å være med i en klikk. Mye fordi jeg var her inne utrolig masse og endte opp med flere mennesker jeg kom godt overens med som jeg "møtte" i flere tråder hvor det noen ganger ble litt avsporinger og slikt..

Men jeg kan med hånda på hjertet si at selvom jeg har kommet bedre overens med noen her inne har jeg aldri utelatt noen med vilje eller behandlet folk her inne dårlig av den grunn..

Jeg skjønner ikke helt hva problemet er helt konkret, liker dere ikke at folk kommer godt overens? er det avsporingene? eller er det at dere føler dere utenfor?

Jeg tror jeg må ha denne inn med teskje..:P

Klikk-klakk-klem til dere alle

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

er jeg en sånn irriterende klikker? ( spørsmålet er rett til alle som gidder å svare :) ) isåfall med hvem? jeg vil jo ikke være en pest og en plage her inne!

( ikke at jeg heeelt har forstått hvorfor det er så forferdelig dumt å "klikke" med noen her inne men...)

Endret av NozMonster
Skrevet

Jeg lurer på hvor jeg hører hjemme, jeg? Er jeg medlem av en klikk, og i såfall hvem? Er jeg blant de kule eller nerdene? Eller kanskje jeg er av dem som ikke får lov til å leke sammen med noen? For jeg føler meg ikke for god til å leke med noen... Eller kanskje jeg rett og slett er for paranoid? Noen som kan hjelpe meg?

• Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg lurer på hvor jeg hører hjemme, jeg? Er jeg medlem av en klikk, og i såfall hvem? Er jeg blant de kule eller nerdene? Eller kanskje jeg er av dem som ikke får lov til å leke sammen med noen? For jeg føler meg ikke for god til å leke med noen... Eller kanskje jeg rett og slett er for paranoid? Noen som kan hjelpe meg?

Du er kul og nerd på samme tid, også er du eksepsjonelt empatisk.

Skrevet (endret)

Voldsomt så mye selvopptatthet det var i denne tråden, da? Jeg har inntrykk av at svært mange her føler seg svært så smigret over å bli omtalt som klikkmedlemmer.

Dessuten synes jeg mange er i overkant vrange, og henger seg opp i diverse definisjoner av "klikk". For jeg skjønner veldig godt hva trådstarter mener, enten dette fenomenet kan defineres som "klikking", eller ikke. Saken er at noen ganger sporer tråder av pga at brukere som "kjenner" hverandre begynner med internhumor. For min egen del gjør det ingen ting annet enn at jeg synes det er litt irriterende, og at tråden dermed blir uinteressant for meg, sånn at jeg skygger banen, men jeg skjønner veldig godt at brukere som har vært her kort tid føler seg "ekskludert".

For øvrig, i dette henseendet, synes jeg at dette innlegget er veldig bra. Og det illusterer dessuten temaet for denne tråden på en glimrende måte, ettersom det har blitt omtrent totalt oversett pga selvopptatte brukere som prater til hverandre, og som er svært så opptatte av å høre/ikke høre at de er en del av diverse klikker. Noe som altså illusterer TS' innlegg på en helt usedvanlig glimrende måte.

Endret av Ludovie
  • Liker 6
Skrevet

Jeg har blitt beskyldt opptil flere ganger for å være med i en klikk. Mye fordi jeg var her inne utrolig masse og endte opp med flere mennesker jeg kom godt overens med som jeg "møtte" i flere tråder hvor det noen ganger ble litt avsporinger og slikt..

Men jeg kan med hånda på hjertet si at selvom jeg har kommet bedre overens med noen her inne har jeg aldri utelatt noen med vilje eller behandlet folk her inne dårlig av den grunn..

Jeg skjønner ikke helt hva problemet er helt konkret, liker dere ikke at folk kommer godt overens? er det avsporingene? eller er det at dere føler dere utenfor?

Jeg tror jeg må ha denne inn med teskje..:P

Klikk-klakk-klem til dere alle

Det var noen som mente at du skrev innlegg under en gjestebruker for å oppnå mer kreds i klikken din.

Skrevet

Jeg syns det blir for dumt å snakke om klikker i sammenheng med de brukerne som leser i dagbøker. Det er faktisk sånn at like hjerner ofte tenker likt, ergo er det lettere å ha like synspunkter med den samme personen flere ganger. Det kan jo da virke som at man er i en klikk, når man egentlig bare har ganske likt syn på ting. Og hva er egentlig problemet med det?

De brukerne som henger i dagbøkene til andre, bør man vel heller rose enn straffe. Dagbøker kan fungere som ganske god terapi for noen som har et behov for å dele ting med andre, og at andre brukere her på forumet kan klikke seg inn i dagbøkene, lese og kommentere, bidrar med at de som skriver i dagbøker kan vite at noen leser det de skriver og kanskje er enige med dem og støtter dem.

Klikk klikk, I'm out.

• Liker 2
Skrevet

Det var noen som mente at du skrev innlegg under en gjestebruker for å oppnå mer kreds i klikken din.

Ja, blant annet...

Noe jeg ikke har sjangs til å forsvare meg mot igrunn!

Skrevet

Jeg syns det blir for dumt å snakke om klikker i sammenheng med de brukerne som leser i dagbøker. Det er faktisk sånn at like hjerner ofte tenker likt, ergo er det lettere å ha like synspunkter med den samme personen flere ganger. Det kan jo da virke som at man er i en klikk, når man egentlig bare har ganske likt syn på ting. Og hva er egentlig problemet med det?

De brukerne som henger i dagbøkene til andre, bør man vel heller rose enn straffe. Dagbøker kan fungere som ganske god terapi for noen som har et behov for å dele ting med andre, og at andre brukere her på forumet kan klikke seg inn i dagbøkene, lese og kommentere, bidrar med at de som skriver i dagbøker kan vite at noen leser det de skriver og kanskje er enige med dem og støtter dem.

Klikk klikk, I'm out.

Du kan jo lese Kosemose sitt innlegg - hun er vel den eneste som innrømmer det vi andre har merket lenge. At svært mange skriver innlegg for å støtte sine "venner" bare fordi de er venner. Hadde det vært noen av oss "vanlige dødelige" som skrev innlegget så hadde ikke terskelen for å si imot vært like høy.

At folk dikker og koser i dagbøker er ikke noe jeg bryr meg om .. det er når dikkingen og kosingen blir tatt med inn i vanlige diskusjoner at situasjonen blir litt irriterende for oss andre.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes også mye av denne tråden bare bekrefter ytterligere det jeg tror TS sikter til.

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om klikker - mye på grunn av at jeg egentlig ikke har noe behov for å være i "det gode selskap" selv, jeg er her for å diskutere med alle slags interessante mennesker og er heller ikke i dagbøkene. Derfor føler jeg meg heller ikke utenfor. At noen kanskje svarer meg krassere enn de ville svart et tilsvarende innlegg fra ett av sine klikkmedlemmer, får stå på deres regning. Mer å bryne seg på for meg, ergo mer spennende å diskutere.

Det JEG irriterer meg over, er alt fjaset. På "snikk og snakk"-underforumet må folk gjerne slå seg løs så mye de orker - men ikke gjør tråder i andre underforaer til rene tøysetråder som havner helt ned på ungdomsskolenivå og blir komplett uforståelige for andre - for så å flyttes til, nettopp, "snikk og snakk". Det er visse brukere som konstant går igjen som slike avsporere. Hold det til dagbøkene! ;)

Ellers synes jeg faktisk behandlingen av MorAase er ganske bak mål til tider. Greit nok at hun fremmer meninger som ikke akkurat kan kalles A4, men å til stadighet komme med ondskapsfulle spekulasjoner om henne som privatperson? Er dere så frekke med meningsmotstandere IRL også, eller? Det er ganske morsomt, for veldig mange her inne er veldig ivrige etter å hevde hvor tolerante de er vedrørende alt mulig rart, men når det kommer til stykket og toleransen blir satt på prøve, så er det ikke så lett. Live as you preach, eh?

• Liker 3
Skrevet

Jeg må tilstå at jeg fortsatt sliter litt med å se problemet her... Ja, det kryr av små og større kikker/vennegjenger/dagboksamfunn/løse grupperinger/kall det hva du vil. Men KG er ikke en sosial enhet, ingen fest hvor nesten alle kjenner hverandre og noen få blir holdt utenfor -det er et diskusjonsforum med mange tusen brukere og flere hundre aktive tråder hver eneste dag. Min lille "gjeng" på 10-15 brukere er en ubetydelig KG-promille, det sammme gjelder de andre grupperingene her. Å stå utenfor en bestemt gjeng her er ikke å være frosset ut, det er å tilhøre det store flertallet...

Og ja, iblant kan diskusjoner ødelegges av interne meldinger, akkurat som de kan ødelegges av usakligheter, drittkasting, ensporede enkeltbrukere, troll osv -det perfekte anonyme nettforum finnes dessverre ikke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må tilstå at jeg fortsatt sliter litt med å se problemet her... Ja, det kryr av små og større kikker/vennegjenger/dagboksamfunn/løse grupperinger/kall det hva du vil. Men KG er ikke en sosial enhet, ingen fest hvor nesten alle kjenner hverandre og noen få blir holdt utenfor -det er et diskusjonsforum med mange tusen brukere og flere hundre aktive tråder hver eneste dag. Min lille "gjeng" på 10-15 brukere er en ubetydelig KG-promille, det sammme gjelder de andre grupperingene her. Å stå utenfor en bestemt gjeng her er ikke å være frosset ut, det er å tilhøre det store flertallet...

Og ja, iblant kan diskusjoner ødelegges av interne meldinger, akkurat som de kan ødelegges av usakligheter, drittkasting, ensporede enkeltbrukere, troll osv -det perfekte anonyme nettforum finnes dessverre ikke.

For såvidt enig. Men det jeg tror TS snakker om, er at tråder blir sporet av fordi etablerte brukere bare fjaser med hverandre, sånn at det opprinnelige innlegget blir litt glemt, eller i hvert fall totalt oversett. Og det er jo irriterende. (Pluss hvis det dreier seg om en forholdsvis ny bruker, så føles det sikkert grusomt ekskluderende.)

• Liker 2
Skrevet

For såvidt enig. Men det jeg tror TS snakker om, er at tråder blir sporet av fordi etablerte brukere bare fjaser med hverandre, sånn at det opprinnelige innlegget blir litt glemt, eller i hvert fall totalt oversett. Og det er jo irriterende. (Pluss hvis det dreier seg om en forholdsvis ny bruker, så føles det sikkert grusomt ekskluderende.)

Da klarte i hvertfall jeg å overse poenget til TS helt - jeg følte der og da at fordi jeg var i en dagbok tråd så var jeg automatisk med i en klikk som automatisk støttet hverandre i alle mulige tråder, noe som overhodet ikke stemmer med min realitet. Jeg merker knapt mine "dagbok klikkere" i noen andre tråder enn nettopp dagbøkene.

Det jeg misliker ennå er at det er en del anonyme brukere som hevder man er i en klikk, men når man spør dem direkte så nekter de å svare. Jeg er ikke for uthenging, men når man spør direkte så bør man kunne svare uten problemer. Da har man tross alt "bedt" om det selv. :)

Skrevet

Og noen brukere har funnet en meningsfelle fordi de rett og slett ikke synes noe om fenomenet dokurver ...

Hva er en dokurv? Er det en slags søppelbøtte?

Skrevet (endret)

Hva er en dokurv? Er det en slags søppelbøtte?

Det er visst kurver folk setter ut i bryllupet sitt, inne på toalettet, med div saker folk kan få bruk for, som strømpebukse, tamponger, sminke(?), kondomer (hvem vet :lol: ) osv.

-------

Hva klikker på KG angår så har jeg lagt merke til dem ja, men jeg tror ikke klikkmedlemmene selv er klar over at de er i en klikk. Selv tror jeg ikke jeg er i noen klikk, men noen oppfatter det sikkert slik uten at jeg vet også :vetikke:

edit: rotete innlegg

Endret av Envy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...