Kosemose Skrevet 11. september 2011 #201 Skrevet 11. september 2011 Føler bare for å presisere at jeg slettes ikke jatter med med de jeg "liker", og jeg mener ikke at andre gjør det heller. Jeg tenker at de fleste har sine egne meninger. Jeg snakker bare om at man kanskje har på + eller - briller i blant. Eller det kan være slik at jeg går inn i en tråd fordi jeg ser at noen jeg har sans for har skrevet der allerede og derfor blir nysgjerrig på tråden. Sånne ting. Også er jeg veldig enig i de som sier at det ser ut som om noen har fått visse enkeltpersoner veldig i vrangstrupen og at det virker som om noen er ute etter å vri og vrenge og kommentere alt som sies på en veldig negativ måte, gjerne med hentydninger til tidligere ting denne brukeren har sagt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2011 #202 Skrevet 11. september 2011 (endret) Jeg syns det er skremmende at voksne damer syns det er ok å oppføre seg sånn mot noen bare fordi de ikke liker vedkommende, eller bare fordi de syns at vedkommende er dum. Jeg lurer på om de samme damene oppfører seg sånn mot kolleger de ikke liker eller anser for å være dumme også? Og aldri i verden om jeg nevner navn her. De det gjelder vet meget godt om det selv. Og det skinner mer enn godt gjennom at de syns det er morsomt å sette fast Steinar verbalt, eller gjøre narr av ham og hans manglende suksess i kjærlighetslivet sitt. Endret 11. september 2011 av Bond 3
Suzy Skrevet 11. september 2011 #203 Skrevet 11. september 2011 (endret) Jeg syns det er skremmende at voksne damer syns det er ok å oppføre seg sånn mot noen bare fordi de ikke liker vedkommende, eller bare fordi de syns at vedkommende er dum. Jeg lurer på om de samme damene oppfører seg sånn mot kolleger de ikke liker eller anser for å være dumme også? Og aldri i verden om jeg nevner navn her. De det gjelder vet meget godt om det selv. Og det skinner mer enn godt gjennom at de syns det er morsomt å sette fast Steinar verbalt, eller gjøre narr av ham og hans manglende suksess i kjærlighetslivet sitt. Jeg mener at noe av poenget med å diskutere er å sette fast andre, de man er uneig med, verbalt. Hva er ellers poenget? Mener du alvorlig at det er mobbing, for da er vel all debatt mobbing? Jeg vet hva jeg mener jeg gjør i trådene jeg deltar i. Både AB en og AB to antyder at jeg oppfører meg utidig, men ingen av dere kan svare på hvordan jeg oppfattes av dere. Det finner jeg merkelig. Endret 11. september 2011 av Bond
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2011 #204 Skrevet 11. september 2011 Å diskutere navngitte brukere som har slettet seg eller som ikke selv deltar i denne debatten er vel i strid med regelverket, er det ikke? Skal man drive glødende forsvarstaler for noen får man vel gjøre det i de aktuelle trådene fremfor å henge ut noen her. Å diskutere en navngitt bruker som har slettet seg er vel uansett under pari.
Sequax Skrevet 11. september 2011 #205 Skrevet 11. september 2011 Man blir automatisk med i en klikk når man kikker innom den faste runden med dagbøker, hvis de du kikker i dagbøkene hos også kikker innom din. Og dette er en av grunnene mange av oss er på KG; for å se hvordan enkelte folk har det, og dele meninger og tanker med dem. Cybervenner, rett og slett. Er dette virkelig "frowned upon" av enkelte brukere her?! KG er jo lagd så vi kan skrive i dagbøkene til hverandre, og nå skal dette kritiseres? Eller har jeg misforstått litt nå? 2
Gjest Rosemor Skrevet 11. september 2011 #206 Skrevet 11. september 2011 Man blir automatisk med i en klikk når man kikker innom den faste runden med dagbøker, hvis de du kikker i dagbøkene hos også kikker innom din. Og dette er en av grunnene mange av oss er på KG; for å se hvordan enkelte folk har det, og dele meninger og tanker med dem. Cybervenner, rett og slett. Er dette virkelig "frowned upon" av enkelte brukere her?! KG er jo lagd så vi kan skrive i dagbøkene til hverandre, og nå skal dette kritiseres? Eller har jeg misforstått litt nå? Det er ikke slik jeg har forstått tråden, og heller ikke hva jeg selv har reagert på... Slik jeg tenker det, er problemet at enkelte brukere tar med seg intern humor/slang/"kosemose" ut i forumet, avsporer tråder med dette, og på den måten ekskluderer brukere som ikke er en del av det. 2
Gjest gnækvåg Skrevet 11. september 2011 #207 Skrevet 11. september 2011 (endret) Og derfor blir det mest "kosemose" i slike klikker ... Brukere kan utøve psykisk vold mot andre, vandalisere temaer, gå til samlet angrep mot personer etc så det er ikke bare positivt med klikking. De fleste ofrene forblir tause tenker jeg. Endret 11. september 2011 av Bond
Gjest *Røyskatt* Skrevet 11. september 2011 #208 Skrevet 11. september 2011 (endret) Det har vært flere hendelser her hvor folk har blitt mobbet fra forumet. Ja, vi skal ha takhøyde, og vi skal finne oss i ting, men jeg har også måtte tatt halvårige pauser herfra etter hets, og måttet skifte nick pga visse som fulgte etter meg i tråder, og gjorde det til sport å blant annet sitere to års gamle innlegg jeg hadde skrevet for å "ta meg" om jeg hadde endret mening om noe. Så mobbegrupperinger finnes. Det er vanskelig å huske navn, fordi jeg klarer ikke å finne igjen den tråden jeg brukte som eksempel nå, men samtidig blir det feil å bruke denne tråden til å hive ut navn på folk en syns mobber. Da får vi heller bruke tråden til å gjøre folk generelt mer obs. Ellers når det gjelder klikker, så kan jeg ikke helt se at det skal være så galt å tilhøre en. De som har sine vennegrupper her inne har vel alltid noen de kan slarve litt med i forskjellige tråder og dagbøker, og det er vel bare kjekt? Litt kjipt når vanlige tråder blir overtatt av folk med internspøker etc, men moddene har blitt flinke til å flytte disse trådene til snikk-snakk og til å moderere. Endret 11. september 2011 av Bond 1
Mynona Skrevet 11. september 2011 #209 Skrevet 11. september 2011 Hvilken tråd er det dere snakker om hvor Harriet ble mobbet ut? Jeg har ikke fått med meg hvorfor hun er borte, så jeg skulle gjerne sett den tråden. Det kan være det samme, og den ble uansett moderert til det ugjenkjennelige. ___ I dag synes jeg faktisk det vært veldig mye mobbing og stygge kommentarer her på KG. I mange tråder. Stort sett av AB eller gjester. Og mobbingen blir +'et på i tillegg. Skjønner ikke hva det er med folk jeg..
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2011 #210 Skrevet 11. september 2011 I dag synes jeg faktisk det vært veldig mye mobbing og stygge kommentarer her på KG. I mange tråder. Stort sett av AB eller gjester. Og mobbingen blir +'et på i tillegg. Skjønner ikke hva det er med folk jeg.. Men i motsetning til den gangen jeg begynte på KG så er AB funksjonen her. Dvs. at mobbere som blir rapportert kan få brukeren sin slettet. Den gangen var det gjester som plaget brukere, og de fikk man ikke bukt med.
Mynona Skrevet 11. september 2011 #211 Skrevet 11. september 2011 Men i motsetning til den gangen jeg begynte på KG så er AB funksjonen her. Dvs. at mobbere som blir rapportert kan få brukeren sin slettet. Den gangen var det gjester som plaget brukere, og de fikk man ikke bukt med. Ja. Det er en fordel. Jeg rapporterer som bare det i dag jeg. Må være noen som har en utrolig dårlig dag i dag.
Gjest MorAase Skrevet 11. september 2011 #212 Skrevet 11. september 2011 Man blir automatisk med i en klikk når man kikker innom den faste runden med dagbøker, hvis de du kikker i dagbøkene hos også kikker innom din. Og dette er en av grunnene mange av oss er på KG; for å se hvordan enkelte folk har det, og dele meninger og tanker med dem. Cybervenner, rett og slett. Er dette virkelig "frowned upon" av enkelte brukere her?! KG er jo lagd så vi kan skrive i dagbøkene til hverandre, og nå skal dette kritiseres? Eller har jeg misforstått litt nå? Nei, det er ingen automatikk. Men det er ofte i dagbøkene klikkene holder seg mens de venter på neste offer. En klikk kjennetegnes av sosiale bånd som gjør at en beskytter medlemmene ekstra, samt at en er enig med ting som er i ytterkanten av hva en FAKTISK mener selv. Største problemet med klikker er at folk slutter å være 100% ærlige i diskusjoner og tar frem silkehansker når de fremmer meninger og tar frem mitraljøser, sverd og pistol når noen skal forsvares. Det er jo festlig å se at de mest fremtredende medlemmene i slike klikker er de som er hissigst på å benekte at fenoment eksisterer. 1
Gjest MorAase Skrevet 11. september 2011 #213 Skrevet 11. september 2011 Men i motsetning til den gangen jeg begynte på KG så er AB funksjonen her. Dvs. at mobbere som blir rapportert kan få brukeren sin slettet. Den gangen var det gjester som plaget brukere, og de fikk man ikke bukt med. Tøys og tull! Det betyr at mobberene gjemmer seg i mengden og at en aldri vet hvem som obber og om det er represalier å vente for vedkomende. Spør du meg så tror jeg AB funksjonen har to store skjulte grunner. Den ene er å slippe å slette frekke brukere, da får en høyere temperatur. Samt at moderatorer og andre i KG administrasjonen kan starte tråder og få KG til å fremstå som mye mer attraktivt og aktivt en hva det faktisk er. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2011 #214 Skrevet 11. september 2011 Tøys og tull! Det betyr at mobberene gjemmer seg i mengden og at en aldri vet hvem som obber og om det er represalier å vente for vedkomende. Spør du meg så tror jeg AB funksjonen har to store skjulte grunner. Den ene er å slippe å slette frekke brukere, da får en høyere temperatur. Samt at moderatorer og andre i KG administrasjonen kan starte tråder og få KG til å fremstå som mye mer attraktivt og aktivt en hva det faktisk er. Oi konspirasjoner. Ingenting er som de sier det er. Var du her før anomym bruker? Kan du se for deg et helt forum oversvømmet av gjester som ikke var registret og som ikke kunne straffes for sine uttalelser? DET var nemlig forhistorien før anonym bruker. Jeg vil ikke tilbake dit. Jeg har forøvrig erfaring for at det hjelper å rapportere - som regel blir tråden moderert. Når det gjelder represalier - det er selvsagt umulig å se hvilken bruker det er som misbruker AB funksjonen og det føres nok ikke statistikk på hvem som har forbrutt seg mest. Men man har altså sjanse til å rydde i en tråd og i ytterste konsekvens fjerne brukeren bak nick.
Yme Skrevet 11. september 2011 #215 Skrevet 11. september 2011 Nei, det er ingen automatikk. Men det er ofte i dagbøkene klikkene holder seg mens de venter på neste offer. En klikk kjennetegnes av sosiale bånd som gjør at en beskytter medlemmene ekstra, samt at en er enig med ting som er i ytterkanten av hva en FAKTISK mener selv. Største problemet med klikker er at folk slutter å være 100% ærlige i diskusjoner og tar frem silkehansker når de fremmer meninger og tar frem mitraljøser, sverd og pistol når noen skal forsvares. Det er jo festlig å se at de mest fremtredende medlemmene i slike klikker er de som er hissigst på å benekte at fenoment eksisterer. Du sier at jeg er den mest klikkete personen her inne, så definerer du klikk på den måten der? Er jeg med i en klikk fordi brukere jeg ikke kjenner er enige med meg, eller tar mitt parti noen ganger da? Som sagt kjenner jeg nesten ingen her, og dermed kan jeg ikke helt se at jeg skal beskytte noen, og spesielt ikke i saker hvor jeg ikke er enig med dem.... En annen sak er at jeg omtrent aldri skriver seriøse innlegg, så det er ingen grunn til at jeg skal måtte beskytte noen. Det er ett mennesker her som jeg har sosiale bond med... Det er morra mi, og det er slettes ikke alltid jeg er enig med hu om ting.
Gjest MorAase Skrevet 11. september 2011 #216 Skrevet 11. september 2011 Du sier at jeg er den mest klikkete personen her inne, så definerer du klikk på den måten der? Er jeg med i en klikk fordi brukere jeg ikke kjenner er enige med meg, eller tar mitt parti noen ganger da? Som sagt kjenner jeg nesten ingen her, og dermed kan jeg ikke helt se at jeg skal beskytte noen, og spesielt ikke i saker hvor jeg ikke er enig med dem.... En annen sak er at jeg omtrent aldri skriver seriøse innlegg, så det er ingen grunn til at jeg skal måtte beskytte noen. Det er ett mennesker her som jeg har sosiale bond med... Det er morra mi, og det er slettes ikke alltid jeg er enig med hu om ting. Nei, din klikkversjon er av avsporer rollen. Du har dinne unge piker som svermer rundt deg og synes du er ustyrtelig festlig. Problemet ligger i at du og dine disipler ikke evner å forstå frustrasjonen til TS'er som får trådene ødelagt av deres fjaserier. 2
Gjest MorAase Skrevet 11. september 2011 #217 Skrevet 11. september 2011 Oi konspirasjoner. Ingenting er som de sier det er. Var du her før anomym bruker? Kan du se for deg et helt forum oversvømmet av gjester som ikke var registret og som ikke kunne straffes for sine uttalelser? DET var nemlig forhistorien før anonym bruker. Jeg vil ikke tilbake dit. Jeg har forøvrig erfaring for at det hjelper å rapportere - som regel blir tråden moderert. Når det gjelder represalier - det er selvsagt umulig å se hvilken bruker det er som misbruker AB funksjonen og det føres nok ikke statistikk på hvem som har forbrutt seg mest. Men man har altså sjanse til å rydde i en tråd og i ytterste konsekvens fjerne brukeren bak nick. Det er da bare til å sperre for alle former for anonyme innlegg. Problemet er at KG da hadde død en stille død. Med andre ord så er det i KG sin interesse å ha AB'er og troll. Det er hele livsnerven. 1
Gjest MorAase Skrevet 11. september 2011 #218 Skrevet 11. september 2011 Nei, jeg er stort sett aldri AB, så var nok ikke meg. OK!
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2011 #219 Skrevet 11. september 2011 Det er da bare til å sperre for alle former for anonyme innlegg. Problemet er at KG da hadde død en stille død. Med andre ord så er det i KG sin interesse å ha AB'er og troll. Det er hele livsnerven. Det har vært forsøkt ja og det er rett at forumet da ble veldig stille. For meg er det ikke et problem at det er anonyme brukere her - men det MÅ rapporteres når det begås overtramp. Hadde alle bedt om deling av tråd når det blir mer fjas enn nytte, når det er en skikkelig avsporing fra hovedtema (slik som denne tråden faktisk er) så hadde det blitt mer levelig på forumet for alle.
Gjest imli Skrevet 11. september 2011 #220 Skrevet 11. september 2011 Eg trur ikkje eg er medlem i ein "klikk". Føler stort sett at dei fleste er usamde med meg, i grunnen :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå