Gå til innhold

Klikker på kg

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg siktet ikke til TS, men hvordan tråden har blitt kuppet av et knippe brukere med fjasing, komplimenter til de som kjenner hverandre fra før osv, mens nye TS blir "fryst ut".

Så fordi NOEN brukere er uenig med trådstarter i at man skal gjøre ting for å bli populær - f.eks. fake interesse for babier - så blir trådstarter fryst ut? Og fordi noen brukere fjaser litt frem og tilbake - forøvrig helt i tråd med trådens tema - så er det en klikk? Se Cata sin definisjon av klikk.

Hvis dette var det beste eksempelet du kom på så er jeg ikke videre imponert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånne tråder har jeg aldri likt og jeg er helt enig i at de er svært ekskluderende for de som ikke blir nevnt.

Når det gjelder intern humor så er det også noe som kan virke svært ekskluderende - man får prøve å forklare "til nye lesere" hva det går i. Forøvrig har jeg hengt meg med selv hvis jeg har skjønt humoren og fått god respons på det.

Det er også sånn at noen har lange interne tråder med en god del fjas - her deltar man, eller man lar det være. De jeg vet om som har slike tråder har aldri vært spesielt ekskluderende, men det er en forutsetning at man er like fjasete selv. Man kan like lite være seriøs i en fjasetråd på snikksnakk som man kan fjase i en seriøs tråd på aktuelt.

La meg si det sånn. Intern humor er greit for meg så lenge de holdes i egne tråder på Snikk Snakk el. Det man derimot opplever til stadighet her på KG er at slike "kjempemorsomme" og såkalte "intern humor"-kommentarer ødelegger det som faktisk var en bra diskusjon ...

Jeg er ikke interessert i å skaffe meg venner på KG, jeg er her fordi det er temaer som interesserer meg og fordi det er avkobling på kvelder jeg ikke har annet spesielt fore. Jeg er heller ikke av dem som går av hengslene og blir kåt bare et innlegg blir skrevet av en mann .. eller ihvertfall av noen som påstår å være en mann :fnise:

Hvis man klarer å holde seriøse diskusjoner fri for intern humor, personsjikane og flørting så er man faktisk ganske langt på vei til å gjøre KG til et triveligere diskusjonsforum.

Hold flørtingen og den interne humoren til egnede steder så slipper man masse irritasjon slik som nå.

Et godt eksempel er jo denne tråden. "Jeg sa hei til Petra, er jeg med i en klikk da?", "Uff, sa jeg noe til deg, da er vel vi i en klikk da"? "Er jeg med i en klikk" "Hvem er jeg i klikk med"? osv .. Hvorfor ikke heller godta at vi ser tendenser til klikk-dannelser på KG støtt og stadig, og den måten endel svarer i denne tråden viser jo igjen at TS har veldig rett i det hun eller han tar opp som et reelt problem. Denne tråden er jo et godt eksempel på at endel må "gjenge" seg og komme med usaklige kommentarer.

Endret av Jytte
  • Liker 7
Skrevet

Så fordi NOEN brukere er uenig med trådstarter i at man skal gjøre ting for å bli populær - f.eks. fake interesse for babier - så blir trådstarter fryst ut? Og fordi noen brukere fjaser litt frem og tilbake - forøvrig helt i tråd med trådens tema - så er det en klikk? Se Cata sin definisjon av klikk.

Hvis dette var det beste eksempelet du kom på så er jeg ikke videre imponert.

Det er veldig mye "Aww, så søt du er :klemmer:" og "Jeg liker DEG, jeg" og sussebassen osv osv og når TS ber dem slutte å avspore tuller de bare enda mer. Denne brukeren holdt 3 dager på KG.

• Liker 3
Skrevet

Hvis man klarer å holde seriøse diskusjoner fri for intern humor, personsjikane og flørting så er man faktisk ganske langt på vei til å gjøre KG til et triveligere diskusjonsforum.

Dette er jeg også helhjertet enig i, men i mine øyne har ikke dette noe med klikker å gjøre, men med at enkeltbrukere sporer av trådens egentlige tema.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er veldig mye "Aww, så søt du er :klemmer:" og "Jeg liker DEG, jeg" og sussebassen osv osv og når TS ber dem slutte å avspore tuller de bare enda mer. Denne brukeren holdt 3 dager på KG.

Ok. Så da er mitt spørmsål: Hvorfor rapporterte ikke du eller trådstarter i tråden dette inn til moderatorteamet.

Neste spørsmål: (jeg orket ikke lese hele tråden, da det ble for mye "nussebasse - snuskeluske") Hvorfor forventet en bruker som ønsker å fake en bestemt personlighet for å bli godt likt på KG at vedkommende skal bli tatt seriøst?

Gjest Blondie65
Skrevet

Et godt eksempel er jo denne tråden. "Jeg sa hei til Petra, er jeg med i en klikk da?", "Uff, sa jeg noe til deg, da er vel vi i en klikk da"? "Er jeg med i en klikk" "Hvem er jeg i klikk med"? osv .. Hvorfor ikke heller godta at vi ser tendenser til klikk-dannelser på KG støtt og stadig, og den måten endel svarer i denne tråden viser jo igjen at TS har veldig rett i det hun eller han tar opp som et reelt problem. Denne tråden er jo et godt eksempel på at endel må "gjenge" seg og komme med usaklige kommentarer.

Jeg klarer ikke se dette - mest sannsynlig fordi jeg overhodet ikke forstår bruken av ordet "klikk" i denne sammenheng.

Men ut fra det du skriver, skal jeg, hver gang jeg opplever i en tråd at fler enn en bruker er uenig med mitt syn tenke at noen "gjenger seg" mot meg? Jeg er veldig lite tilhenger av konspirasjonsteorier - jeg antar at individer kan være totalt eller litt uenige med meg og at det kan være flere enn et individ. Må det oppfattes som en gjeng? Og jeg gjentar det jeg har sagt før: jeg tror ikke det er mye av typen "kom så går vi å tar h*n".

Skrevet

Dette er jeg helt enig med deg i.

Det har blitt tatt opp litt tidligere i denne tråden hvorfor flere svarte slik. Når noen kommer med påstander, så må man også begrunne dem. Hvis svarene bare man får er mystisk mumling og barnehageutsagn som "det du sier bare bekrefter det jeg påstår!" uten at man utdyper eller kommer med eksempler, så synes jeg faktisk ikke det fortjener annet en fjasing. Når man da i tillegg blir kalt "patetisk" og "svært truffet" for å svare, så blir det jo bare latterlig.

Tar man det opp på en generell og saklig måte, så blir diskusjonen noe helt annet, som det jo er tegn til også i denne tråden.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kan jo også opplyse at det var jeg som bad om deling av denne tråden - dette med klikker var en avsporing i en annen tråd. Hvis det blir for mye "kozmoz" i tråder GÅR DET AN Å BE om deling.

Skrevet

Synes det er rart at noen ikke har merket klikker i det hele tatt. Man må jo være småblind hvis man ikke ser tendensene hvertfall..? Noen virker som ikke vil forstå hva en klikk er og.

Jeg er usikker på om jeg blir oppfattet som at jeg er med i en/flere klikker. Jeg tror jeg er på vei inn i en, men har ofte følt meg ekskludert og oversett i diskusjoner som ender opp med å bare ha kosemosemeldinger mellom 5-6 brukere i stedenfor å diskutere det TS spør om f.eks. Det er jo noen brukere som får ustanselig mengder med ros samme hva de skriver, med fullt av klemmer og roser og "du er best", "jeg digger deg" osv... Det er hvertfall det jeg ser på som klikker/klikking.

Og hvorfor jeg ikke rapporterer det? Jeg gidder ikke. Melder meg heller ut av tråden dersom jeg ikke var glødende engasjert i temaet fra begynnelsen.

• Liker 8
Gjest gnækvåg
Skrevet

Burde politianmelde disse svina som mishandler andre synes nå jeg :trampe:

Gjest HunterLady
Skrevet

Synes det er rart at noen ikke har merket klikker i det hele tatt. Man må jo være småblind hvis man ikke ser tendensene hvertfall..? Noen virker som ikke vil forstå hva en klikk er og.

Jeg er usikker på om jeg blir oppfattet som at jeg er med i en/flere klikker. Jeg tror jeg er på vei inn i en, men har ofte følt meg ekskludert og oversett i diskusjoner som ender opp med å bare ha kosemosemeldinger mellom 5-6 brukere i stedenfor å diskutere det TS spør om f.eks. Det er jo noen brukere som får ustanselig mengder med ros samme hva de skriver, med fullt av klemmer og roser og "du er best", "jeg digger deg" osv... Det er hvertfall det jeg ser på som klikker/klikking.

Og hvorfor jeg ikke rapporterer det? Jeg gidder ikke. Melder meg heller ut av tråden dersom jeg ikke var glødende engasjert i temaet fra begynnelsen.

Jeg merket klikkene så raskt jeg kom inn hit, men jeg bryr meg meget lite om de! Men de kan være litt irriterende til tider når de ødelegger tråder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er så klikkete her, som enkelte vil ha det til (men tar høyde for at jeg har gått glipp av noe).

Men kan se at det er ting som kan virke klikkete: Det er ofte sånn at enkelte går litt igjen i tråder jeg interesserer meg for, sannsynligvis fordi de har litt de samme interessene som jeg har. Og om vi da er enige i mye, kan det jo lett virke som om vi er enige i ett og alt, fordi det ikke kommer så tydelig frem at vi også har uenigheter. Er man da med i en klikk?

Og av og til slenger man ut en litt fleipete eller flåsete kommentar. De som "snapper opp" den kommentaren, er vel helst de med mye den samme typen humor. Er det dette som er klikkete?

Eller er det bare tilfeldigheter, som gjerne forekommer i et forum med masse mennesker? Noen har mer til felles enn andre. Men det betyr ikke at man er med i en klikk, eller..?

• Liker 1
Skrevet

Er det da slik å forstå, at siden ingen (inkl. AB/TS) responderte på innlegget mitt, så er jeg fryst ut, ikke del av noen klikk; Ikke engang AB/TS' klikk? :(

Skrevet

Er det da slik å forstå, at siden ingen (inkl. AB/TS) responderte på innlegget mitt, så er jeg fryst ut, ikke del av noen klikk; Ikke engang AB/TS' klikk? :(

Du kan være med i klikken min. :klemmer:

Skrevet

Og av og til slenger man ut en litt fleipete eller flåsete kommentar. De som "snapper opp" den kommentaren, er vel helst de med mye den samme typen humor. Er det dette som er klikkete?

Hvis jeg, stort sett hver gang du skriver noe på forumet, sporer av en tråd med ved å kommentere at du er så klok, morsom, "søøøt" eller lignende, og du følger opp avsporingen med noe tilsvarende hyggelig, ser jeg det ikke som usannsynlig at noen ville oppfattet det som at vi var "klikkete".

Jeg mener ikke at det er så veldig "klikkete" her, men akkurat den tendensen har jeg sett hos enkelte brukere, og det kan jeg skjønne blir oppfattet slik.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis jeg, stort sett hver gang du skriver noe på forumet, sporer av en tråd med ved å kommentere at du er så klok, morsom, "søøøt" eller lignende, og du følger opp avsporingen med noe tilsvarende hyggelig, ser jeg det ikke som usannsynlig at noen ville oppfattet det som at vi var "klikkete".

Jeg mener ikke at det er så veldig "klikkete" her, men akkurat den tendensen har jeg sett hos enkelte brukere, og det kan jeg skjønne blir oppfattet slik.

Men gjør de det egentlig "stort sett hver gang", eller kan det hende det bare virker sånn, siden det jo blir "innvaderende" i den opprinnelige diskusjonen? Altså, at man ikke legger så godt merke til alt det andre de skriver, i alle andre tråder de er i?

Altså, jeg utelukker ikke at de er sånn "hele tiden", men jeg har bare tenkt litt sånn at jeg ikke legger så godt merke til dem ellers, fordi jeg er mer nøytral til meningene deres når de er seriøse. Altså at jeg ikke er sterkt hverken enig eller uenig, om du skjønner. For jeg har selv lagt merke til enkelte, men grunnen til at jeg har gått litt bort fra "klikk-teorien", er at jeg har snublet over tråder med de samme menneskene i, og sett at det er på langt nær det samme hver gang. De blir vel helst litt kosemosete i tråder med et litt "lett" tema, der avsporingene ofte skjer over en lav sko: Kosemose, småkrangling, liksom-fornærmelser, osv. Og da sporer man av i ny og ne, ved å bruke elementer av egen humor. Og da er det klart at to som er kosemosete av seg, først og fremst vil kosemose hverandre.

Irriterende, ja. Men jeg vet fortsatt ikke om jeg nødvendigvis vil stemple det som klikkete.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er klart det er klikker på KG - slik det er på alle andre arenaer hvor mennesker møtes. Noe annet ville jo være en kontradiksjon av alt man vet om mennesket som sosialt vesen.

Synes det er litt morsomt med de som hardnakket hevder å ikke skjønne hva som menes med klikking - hallo :ler:

At folk finner sammen i dagbøker er jo greit nok - det er først når samholdet føres inn i forumet folk reagerer, tror jeg.

Eksempler på klikking kan være:

* Hyppig bruk av hverandres brukernavn i tråder.. Gjerne en forkortelse av brukernavnet som indikerer at man er "på fornavn" og kjenner hverandre.

* "High five"-mentalitet brukere imellom

* Fjasing og intern spøking

* Påfallende mangel på uenighet. Greit at man gjerne finner sammen med mennesker man ofte er enige med, men ingen aktive brukere er SÅ meningssamstemte at de ALDRI argumenterer mot hverandre på et diskusjonsforum som tar for seg alt mellom himmel og jord. Da lurer man på om enkelte unngår å svare i tråder der de ville vært uenige med KG-vennene ;) Jeg kan f.eks. ikke huske å ha sett.. la oss si.. Tabris og Pingting (ingenting imot disse brukerne, bare et eksempel) diskutere heftig mot hverandre i min tid som KG-bruker eller leser. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

Endret av Bond
  • Liker 6
Skrevet

Tabris og Pingting (ingenting imot disse brukerne, bare et eksempel) diskutere heftig mot hverandre i min tid som KG-bruker eller leser. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

Hun likte ikke en anime-serie jeg likte, teller det?

Men, nei, heftig uenig har vi nok ikke vært, men det gjelder jo mange brukere. Folk som er saklige og nyanserte i sine innlegg blir man vel sjelden "heftig uenig" med. Eventuelt er det også mange som ikke debatterer saker som jeg har et engasjert forhold til, og da vil jeg heller ikke ha en stor uenighet med dem.

For å fortsette å bruke meg som eksempel, så har Blondie65 skrevet masse hyggelig til meg i min dagbok, men vi kan likevel krangle som hund og katt i andre tråder. ;)

Men, ja, at man etterhvert blir kjent med folk og dermed får en litt annen tone er jo egentlig helt naturlig. Som du sier, det er jo slik vi mennesker fungerer.

• Liker 1
Skrevet

Men gjør de det egentlig "stort sett hver gang", eller kan det hende det bare virker sånn, siden det jo blir "innvaderende" i den opprinnelige diskusjonen? Altså, at man ikke legger så godt merke til alt det andre de skriver, i alle andre tråder de er i?

Altså, jeg utelukker ikke at de er sånn "hele tiden", men jeg har bare tenkt litt sånn at jeg ikke legger så godt merke til dem ellers, fordi jeg er mer nøytral til meningene deres når de er seriøse. Altså at jeg ikke er sterkt hverken enig eller uenig, om du skjønner. For jeg har selv lagt merke til enkelte, men grunnen til at jeg har gått litt bort fra "klikk-teorien", er at jeg har snublet over tråder med de samme menneskene i, og sett at det er på langt nær det samme hver gang. De blir vel helst litt kosemosete i tråder med et litt "lett" tema, der avsporingene ofte skjer over en lav sko: Kosemose, småkrangling, liksom-fornærmelser, osv. Og da sporer man av i ny og ne, ved å bruke elementer av egen humor. Og da er det klart at to som er kosemosete av seg, først og fremst vil kosemose hverandre.

Irriterende, ja. Men jeg vet fortsatt ikke om jeg nødvendigvis vil stemple det som klikkete.

Jeg skjønner hva du mener.

Jeg ser at det ikke er hele tiden, men jeg ser også at selv om det ikke er hver gang, er det likevel så ofte at det blir veldig merkbart, og jeg kan forstå at noen opplever det som "klikkete".

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.

Jeg ser at det ikke er hele tiden, men jeg ser også at selv om det ikke er hver gang, er det likevel så ofte at det blir veldig merkbart, og jeg kan forstå at noen opplever det som "klikkete".

Kan jo bare si meg enig i dét.

Det jeg er uenig i, er om det at det kan virke klikkete, er det samme som at det er det. Og der faller jeg mot "ikke". Jeg synes altså ikke det nødvendigvis er rett å si at det er klikkete, fordi det kan virke som at det er det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...