Yme Skrevet 10. september 2011 #81 Skrevet 10. september 2011 Ærlig talt folkens! Er det så vanskelig for dere å innrømme at det er noen her dere "henger" mer sammen med enn andre? Ikke kom å si at dere aldri har kuppet en tråd sammen heller. Bare se på denne tråden. Flere av dere stikker dere ut her. Beskytter hverandre og står fremdeles like fast på at dere ikke er i klikker. Okei, så siden vi som blir beskyldt for å være med i klikker, sier at vi ikke er det, og dermed er enig med de andre som skriver at de ikke er med i klikker, så er vi i en klikk sammen? Jeg kjenner ikke de andre som blir beskyldt for å være med i klikker, selv om jeg er enig med dem... Hvordan kan jeg være i en klikk med folk jeg aldri har snakka med før?? 1
Gjesten Skrevet 10. september 2011 #82 Skrevet 10. september 2011 Ærlig talt folkens! Er det så vanskelig for dere å innrømme at det er noen her dere "henger" mer sammen med enn andre? Ikke kom å si at dere aldri har kuppet en tråd sammen heller. Bare se på denne tråden. Flere av dere stikker dere ut her. Beskytter hverandre og står fremdeles like fast på at dere ikke er i klikker. Men kan du ikke nevne noen spesifikke du tenker på da, utenom Yme? Du skriver jo som AB, så du har ikke så mye å tape på å nevne noen navn. 1
Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #83 Skrevet 10. september 2011 Ærlig talt folkens! Er det så vanskelig for dere å innrømme at det er noen her dere "henger" mer sammen med enn andre? Ikke kom å si at dere aldri har kuppet en tråd sammen heller. Bare se på denne tråden. Flere av dere stikker dere ut her. Beskytter hverandre og står fremdeles like fast på at dere ikke er i klikker. Jeg bare lurer jeg, er det ikke lov nå fordi jeg da benekter at jeg er med i en klikk? Jeg har jo erkjent at jeg er med i en treningsdagbok klikk ut ifra deres beskrivelse. Men ok jeg spiller med, de jeg følger via dagbøkene, er 2n2, Daenerys, Ms. Raggsokk, Jill, Lille Måne, Frøken Josephine. Av disse som jeg nå kom på i farten har jeg kun vært på samme tråd (dvs. tråder utenfor treningsdagbøkene) med Ms. Raggsokk (ikke rart hun er moderator) og Frøken Josephine. Og har jeg har ikke kuppet en tråd med noen av disse.... Så...javel? Innenfor treningsdagbøkene er jeg selvfølgelig med i en klikk ut ifra den definisjonen dere har lagt ut - men i resten av formuet stemmer det ikke. Og det er der jeg sliter med å forstå deres definisjon. Og det har jo blitt bevisst i denne tråden allerede, jeg husker at man har vært i tråder med folk - men at det er enstbetydende med at man kupper en tråd i hele formuet blir litt for dumt å påstå. Jeg gjentar meg selv, jeg møter mange av de samme brukerne i hele forumet, noen ganger er jeg enig andre ganger ikke. Da vil jo det ikke akkurat være mulig å kuppe en tråd?
Gjest Uglefot Skrevet 10. september 2011 #84 Skrevet 10. september 2011 (endret) Jeg sier meg enig i at kg består av en del klikker. Noe som nødvendigvis ikke trenger å være negativt. Og jeg tror kanskje ikke de jeg anser som å være i klikker er fullstendig klar over det selv (noe de heller ikke trenger å være) (og nei, jeg kommer ikke til å navngi de jeg anser som er "inn i varmen" ) Jeg føler meg ikke akkurat eksludert fra kg men jeg føler meg ei heller inkludert. Mang engang har jeg lurt på hvorfor tråder jeg starter er mindre populære enn andre tråder, men sånn er det nå bare. Noen er flinkere til å ordlegge seg enn meg. Og jeg må understreke det at jeg "går ikke rundt" og ser med et skrått blikk på "disse" klikkene..blir mye " " nå men det er fordi dette er tydlgivis et tema det må tråes varsomt rundt. Dette gjenspeiler seg for meg i det virkelige liv. Jeg har aldri hatt det lett for å få venner. Mulig jeg enten virker for desperat eller er for sjenert eller tøyser for mye til at noen gidder å ta meg seriøst- noen gang. Når jeg tenker meg om så er kanskje ikke ordet klikker det beste å bruke, men heller de som er inn i varmen. Det er en slags kjerne (kjerne som i det innerste, det varmeste, ikke som noe negativt sånn sett) her som selvfølgelig backer opp hverandre og som spøker med hverandre i diskusjoner. Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg kunne ta del i det (herregud, nå må jeg egentlig bare slette meg fra kg merker jeg, blir for åpenhjertig) men som jeg sier, her som i det virkelige liv så vil det være slik. Noen er mer med enn andre. Og det ligger sikkert mye i fremtoning og hvordan man "presenterer" seg selv. Og helt på tampen så vil jeg bare si at jeg skuler ikke mot dem som er inn i varmen, jeg anser ikke dere som konkurrenter eller noe annet negativt. Men jeg håper dere vet å sette pris på det (jepp, tiltross for at vi alle er anonyme brukere her og det er et forum på nettet) for det er ikke noe kjedligere enn å gå rundt å føle seg oversett i diskusjoner ( vær så snill, ikke ta meg for den siste setningen der..føler den ble litt rar,men følte også for å ta den med) edit; prøvde å være litt mer varsom. edit#2; skriveleif. Endret 11. september 2011 av Uglefot 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #85 Skrevet 10. september 2011 Det blir kanskje mer rett å snakke om "klikking" fremfor det at folk tilhører èn bestemt klikk (hva er greia med at folk er så deperate etter å bli satt i bås er egentlig?). For man hører ikke nødvendigvis med i èn bestemt gjeng, det er selve klikke-mentaliteten det dreier seg om i kupping av tråder etc., og hvem som gjør dette kan godt varierer fra gang til gang. Poenget er ikke hvem som er med i hvilken klikk. 2
Tabris Skrevet 10. september 2011 #86 Skrevet 10. september 2011 Slutt å forsvar dere selv. Det blir bare patetisk. Jeg synes det er mer patetisk å komme med påstander om andre uten å backe dem opp. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2011 #87 Skrevet 10. september 2011 (endret) Ærlig talt folkens! Er det så vanskelig for dere å innrømme at det er noen her dere "henger" mer sammen med enn andre? Ikke kom å si at dere aldri har kuppet en tråd sammen heller. Bare se på denne tråden. Flere av dere stikker dere ut her. Beskytter hverandre og står fremdeles like fast på at dere ikke er i klikker. For at beskrivelsen av klikk gitt tidligere i tråden skal stemme må denne "kupppingen" av tråden være organsiert - noe ala "kom nå går vi og kupper dne der klikketråden". Det mener jeg overhodet ikke har skjedd i denne tråden. Det som derimot skjer er at man harselerer litt over medlemskap i påståtte klikker når man ikke kjenner seg igjen i dette overhodet. Det er en helt normal og velkjent naturlig gang i mange tråder på KG. Det er ikke det samme som at det er organisert. Og så må jeg få legge til at vi er på SNIKK-SNAKK - dvs. en del av forumet som ikke er ment for seriøse tråder, men for nettopp fjasing. Liker man ikke fjas og tant så får man vel legge tråden sin på generelt eller lignende? Og slutte å bevege seg på Snikk-Snakk. Endret 10. september 2011 av Blondie65
Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #88 Skrevet 10. september 2011 Det blir kanskje mer rett å snakke om "klikking" fremfor det at folk tilhører èn bestemt klikk (hva er greia med at folk er så deperate etter å bli satt i bås er egentlig?). For man hører ikke nødvendigvis med i èn bestemt gjeng, det er selve klikke-mentaliteten det dreier seg om i kupping av tråder etc., og hvem som gjør dette kan godt varierer fra gang til gang. Poenget er ikke hvem som er med i hvilken klikk. Hmm oki, jeg oppfattet det i hvertfall som om at man ble satt i en bestemt klikk fordi man var eksempelvis mer aktiv i dagbok siden. Og det følte jeg ble feil for meg - da jeg føler jeg er veldig aktiv i mange andre tråder også. Jeg liker ikke å bli satt i bås og det var derfor jeg reagerte og lurte på definisjonen som lå bak, og som etter min egen oppfatning ikke gikk helt opp.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #89 Skrevet 10. september 2011 For at beskrivelsen av klikk gitt tidligere i tråden skal stemme må denne "kupppingen" av tråden være organsiert - noe ala "kom nå går vi og kupper dne der klikketråden". Det mener jeg overhodet ikke har skjedd i denne tråden. Det som derimot skjer er at man harselerer litt over medlemskap i påståtte klikker når man ikke kjenner seg igjen i dette overhodet. Det er en helt normal og velkjent naturlig gang i mange tråder på KG. Det er ikke det samme som at det er organisert. Og så må jeg få legge til at vi er på SNIKK-SNAKK - dvs. en del av forumet som ikke er ment for seriøse tråder, men for nettopp fjasing. Liker man ikke fjas og tant så får man vel legge tråden sin på generelt eller lignende? Og slutte å bevege seg på Snikk-Snakk. Denne tråden har blitt flyttet til snikksnakk av moderator...... 3
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2011 #90 Skrevet 10. september 2011 Det blir kanskje mer rett å snakke om "klikking" fremfor det at folk tilhører èn bestemt klikk (hva er greia med at folk er så deperate etter å bli satt i bås er egentlig?). For man hører ikke nødvendigvis med i èn bestemt gjeng, det er selve klikke-mentaliteten det dreier seg om i kupping av tråder etc., og hvem som gjør dette kan godt varierer fra gang til gang. Poenget er ikke hvem som er med i hvilken klikk. Jeg personlig synes ikke det er noe pent å bli kalt for en som eksluderer andre eller som holder med mine venner uansett hva de gjør. Det er en beskrivelse jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i og som jeg ikke kan finne noe positivt ved. Så ja jeg tar meg faktisk nær av å bli kalt det.
Yme Skrevet 10. september 2011 #91 Skrevet 10. september 2011 (endret) Jeg forstår ikke hva folk mener med disse klikkene, og siden jeg nesten ikke kjenner noen her inne, forstår jeg ikke hvordan folk kan oppfatte meg på den måten. Jeg veit at jeg er kjempe flink til å spore av tråder, og at jeg for det meste bare skriver piss, men helt ærlig forstår jeg ikke at folk mener jeg er med i klikker, og at jeg mobber ut andre brukere... Jeg syns faktisk det er litt trist at folk kan oppfatte meg sånn, siden jeg i virkeligheten er en snill og omtenksom person. Hvis det er sånn at folk føler at jeg fryser dem ut, eller er ekkel mot dem gang på gang, så beklager jeg det. Det er ikke noe jeg har gjort bevisst. Endret 11. september 2011 av Bond 1
Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #92 Skrevet 10. september 2011 (endret) De henger i dagbøkene og kommer ut av og til på jakt etter svake offer. Helst offfer som ikke har dagbøker å henge i. Lettest å kvele de ensomme. Dere som ikke har lagt merke til klikker her. Det kan jo være fordi dere er i klikker selv? Til dere som ikke ser klikker, er det så vanskelig å forstå at KG ikke kunne eksistert uten? En klikk er en gjeng som har noenlunde samme meninger og ståsted her i livet. Mennesker er sosiale og har behov for relasjoner. På dette viset oppstår klikker. Problemet med en klikk, eller sosial relasjon om en vil, er at en binder seg i forhold til hva en mener og når en mener ting. En vil ikke tråkke noen i sin klikk på tærene, samtidig som en trår støttende til for et klikkmedlem som er ute i hardt vær. Alt dette er helt vanlige sosiale interaksjoner. Det er noen som ikke er medlem av noen klikker her på KG. Det skyldes enten at de ikek får lov å leke med noen, eller at de føler seg for gode til å leke med noen. Pluss ett lite mindretall som rett og slett er for paranoide til å ville leke med noen. Jeg trodde klikker var sånt som var på ungdomsskolen? Visste ikke at KG var så klikkete, jeg. Uff, det er visst helt j*vlig her, og så vet jeg ikke om det en gang :gjeiper: Det var det jeg og trodde, men min definisjon var visst feil. Her er det jeg reagerte på, eller i hvertfall en del av de kommentarene. Jeg følte at fordi jeg er i dagboktrådene så er jeg automatisk enig med alle der inne og jeg kupper tråder. Noe som ikke stemmer - og da spør jeg hvorfor dere definerer sånn og om det er mulig å forklare. Jeg er noe lunde enig med mange, og veldig uenig med mange andre - jeg har ikke en egen gruppe jeg er enig med som jeg alltid kommer og "redder" under en diskusjon. Noen ganger støtter jeg den samme personen under flere tråder, andre ganger er jeg veldig uenig. Jeg har eksempler på det også, men jeg orker ikke å lete gjennom alle trådene jeg har svart i. Endret 11. september 2011 av Bond 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2011 #93 Skrevet 10. september 2011 (endret) I gamle dager da jeg var ny var det tilsvarende diskusjoner om påståtte klikker som bare hang med hverandre og støttet hverandre. Den gangen gikk de påståtte klikkmedlemmene ut og stilte seg like uforstående som vi gjør i dag. Problemet er at påstanden om bestemte klikker er like feil i dag som det var den gang. Man misforstår det at brukere med lang fartstid kjenner hverandre og hva man står for - det betyr f.eks. i mitt tilfelle at enkelte brukere diskuterer jeg overhodet ikke med, andre brukere har jeg fulgt med en stund og ser jeg et nytt innlegg eller en ny tråd fra vedkommende er det naturlig at man leser det. Yme er blitt direkte beskyldt for å være medlem av en klikk og sier han ikke er det. Hvordan kan han backe ut av diskusjonen og ikke føle seg truffet? Når andre her inne støtter Yme i dette og ikke kjenner igjen klikk-fenomenet slik det er blitt beskrevet betyr det ikke annet enn at vi er uenige i det, ikke at vi føler oss truffet for å henge i klikker. Endret 11. september 2011 av Blondie65
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2011 #94 Skrevet 10. september 2011 Denne tråden har blitt flyttet til snikksnakk av moderator...... Ok - det fikk ikke jeg med meg. Har trådstarter forsøkt å klage på den avgjørelsen?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #95 Skrevet 10. september 2011 Jeg er enig i at mange av definisjonene her på "klikk" blir litt drøye, jeg personlig kan ikke se jeg har sett direkte ekskludering og utfrysning. Derfor jeg snakker om "klikking" i verbs form isteden. Hvis dere tenker etter, så er det vel en del medlemmer dere er raskere ute til å sitere enn andre? Ikke på grunn av innhold, men at dere kjenner vedkommende, og slik starter gjerne "fjasingen." 1
Yme Skrevet 10. september 2011 #96 Skrevet 10. september 2011 Yme er blitt direkte beskyldt for å være medlem av en klikk og sier han ikke er det. Hvordan kan han backe ut av diskusjonen og ikke føle seg truffet? Når andre her inne støtter Yme i dette og ikke kjenner igjen klikk-fenomenet slik det er blitt beskrevet betyr det ikke annet enn at vi er uenige i det, ikke at vi føler oss truffet for å henge i klikker. Hvordan definerer man "å føle seg truffet"? Det bryr meg ikke veldig mye at folk mener at jeg er i noen klikk, men jeg syns det er veldig rart, og har prøvd å få en forklaring på hva de egentlig mener med ordet "klikk". Jeg bryr meg ikke veldig om hva alle slags fremmede mennesker syns og mener, bortsett fra at jeg syns det er leit hvis folk oppfatter det jeg skriver som at jeg fryser ut og mobber folk. Folk kan mene akkurat hva de vil om meg, uten at det plager meg på noen måte, men jeg liker ikke at det jeg skriver fører til at folk føler seg rævva. 1
Tabris Skrevet 10. september 2011 #97 Skrevet 10. september 2011 (endret) I tillegg ser jeg at det verserer ulike tolkninger av "klikk" her i denne tråden. Jeg har ingen problemer med å forstå at det finnes brukere som har mer til felles og som derfor skriver mer i samme typer tråder med samme temaer enn andre. Og at de kanskje kan ha en intern humor som andre ikke er med på. Jeg har sett det av og til, uten at jeg anser det som klikkete av den grunn. Det som gjør at jeg fjaser og ikke tar dette seriøst er at det kommer noen ABere som skal komme med liksom-mystiske hentydninger om klikker som de vet om, men selvsagt ikke kan si noe mer om. Og forsøker man å få mer svar, så blir det bare mer mystisk mumling og "dette avslører mye!" med bekreftende nikk fra andre ABere. Slikt klarer jeg bare ikke å ta seriøst. Skal man komme med påstander om andre brukere, så får man stå for dem og utdype påstandene. Hvis ikke blir det bare tomme ord, og ingen mystiske "dere viser at dere er i klikker med dere svarer"-innlegg. Hvem kan ta slikt alvorlig? Da synes jeg Uglefots innlegg var mer interessant, og kan sette fingeren på et mulig problem på et mye bedre måte enn disse mystiske utsagnene som vi har fjaset om. Endret 11. september 2011 av Bond 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. september 2011 #98 Skrevet 10. september 2011 Jeg er enig i at mange av definisjonene her på "klikk" blir litt drøye, jeg personlig kan ikke se jeg har sett direkte ekskludering og utfrysning. Derfor jeg snakker om "klikking" i verbs form isteden. Hvis dere tenker etter, så er det vel en del medlemmer dere er raskere ute til å sitere enn andre? Ikke på grunn av innhold, men at dere kjenner vedkommende, og slik starter gjerne "fjasingen." Nei dessverre for mitt vedkommende. Jeg leser hva som er skrevet, ikke hvem som har skrevet det.
Cata Skrevet 10. september 2011 #99 Skrevet 10. september 2011 I tillegg ser jeg at det verserer ulike tolkninger av "klikk" her i denne tråden. Jeg har ingen problemer med å forstå at det finnes brukere som har mer til felles og som derfor skriver mer i samme typer tråder med samme temaer enn andre. OK, da prøver man seg med en seriøs innfallsvinkel. Fra nettsiden http://www.definition-of.net/definisjon-av-klikk finner jeg blant annet denne definisjonen av ordet "klikk": klikk , definisjon av klikk , betydningen av klikk - 1 ( noun ) klikk [klik] personer som holder sammen, gjeng en klikk i et politisk parti Da må den mest dekkende definisjonen her inne bli "personer som holder sammen". Enig? Når holder man så sammen? Er det når man tilfeldigvis er enig med noen i en tråd, slik f.eks. jeg ofte er. Selv om jeg ville tror jeg ikke jeg ville klare å være uenig med absolutt alle som svarer i en tråd. Men i så fall "klikker" jeg med enkeltbrukere (eller for den del AB) i den aktuelle tråden. Det blir litt løst, ergo tenker jeg at for å være en klikk må de samme personene være enige med hverandre i mange tråder. Hvor mange er "mange nok"? I tillegg, fremdeles ut fra definisjonen, så må det muligens ligge en vilje bak. Holder man sammen når man tilfeldigvis slumper til å være enig med noen gang på gang, eller må man avtale at "nå skal vi støtte hverandre i tykt og tynt, og være enige uansett om vi er enige eller ikke"?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #100 Skrevet 10. september 2011 Hva har vedkommende oppnådd da? Å få lest sin tråd og sikkert noen lesere i sin dagbok. Men også mye kritikk for å ønsket om å skape et falskt image for å bli populær. Og så da ...? Betyr det at alle heretter alltid er enige med vedkommende? Jeg siktet ikke til TS, men hvordan tråden har blitt kuppet av et knippe brukere med fjasing, komplimenter til de som kjenner hverandre fra før osv, mens nye TS blir "fryst ut". 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå