Gå til innhold

Klikker på kg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kvaliteten på dette forumet har sunket til bunns av tre grunner: 1) Forumstroll og de som faktisk mater det (som i grunn er mer irriterende enn trollet selv) 2) Frekke gjester og ABer, samt de med brukernavn som hele tiden bruker "du er feig som bruker AB"-argumentet fordi de ikke har noe bedre å komme med 3) Klikker.

Sånn er det bare. Dere kan ikke gjøre noe med trollene eller frekkingene, men dere kan forsøke å gjøre noe med det dere faktisk kan gjøre noe med. Nemlig denne klikkingen som ødelegger i en del tråder der folk gjenger seg mot enkelte, og vaser med all denne intern-humoren og kosemosegreia.

Endret av Bond
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir for dumt med ABere som hele tiden skal fortelle oss at "dere som svarer her er jo med i klikker" uten å utdype dette nærmere. Enten får du begrunne påstandene dine, eller så får du la være å komme med dem.

Skrevet

Det blir for dumt med ABere som hele tiden skal fortelle oss at "dere som svarer her er jo med i klikker" uten å utdype dette nærmere. Enten får du begrunne påstandene dine, eller så får du la være å komme med dem.

For det bestemmer du?

• Liker 3
Skrevet

For det bestemmer du?

Nei, det gjør jeg ikke. Men det er godt tips hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har faktisk ikke lyst til å henge ut navngitte brukere i en tråd hvor de kanskje ikke er med en gang. Det synes jeg ikke er rettferdig ovenfor vedkommende.

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kunne kommet med flere brukernavn og eksempler, men jeg ønsker det ikke fordi jeg for det første ikke ønsker å nevne folk ved navn. Det blir forsøkt hintet til i flere innlegg her, men dere later som dere ikke skjønner det. For det andre; Det blir jo sagt her inne at klikkene er de som er verst å diskuterere med her inne nettopp fordi de gjenger seg mot deg. Det er vanskelig nok å diskutere med dere her på tråden, og dere gjenger dere sammen allerede. Hva tror du skjer om det blir nevnt navn? RAMASKRIK og en tråd som blir lengre en et evig langt vondt år med klikkere som skal inn og kjefte. Det er jeg ikke interessert i. Enten kan du begynne å tenke litt selv, eller så får du godta at du mest sannsynlig aldri vil få et helt klart svar.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes jeg skrev et bra innlegg, er du uenig og trenger alt inn med teskje så er det ditt problem. Du har ingenting med å komme å diktere hva jeg må skrive for å komme å poste her.

Skrevet

At mer enn èn bruker er uenig med deg er ikke det samme som at de "gjenger seg" mot deg. Det er ganske naturlig at folk reagerer når de flere ganger blir møtt med påstander om at de er med i klikker, at de er patetiske for at de reagerer, og at de også nok føler seg svært truffet over dette.

Men, ok, da legger jeg ikke noe særlig vekt på ABere og deres mumling om klikker i denne tråden. Jeg vet ikke hvilke klikker jeg tydeligvis er med i uansett hvor mye jeg tenker selv, så får jeg bare fortsette å være med i "vet ikke jeg er med i klikken"-klikken. Vage påstander fra ABere får bare stå som de er, jeg kan ikke gjøre noe mer med det.

• Liker 2
Skrevet

At mer enn èn bruker er uenig med deg er ikke det samme som at de "gjenger seg" mot deg. Det er ganske naturlig at folk reagerer når de flere ganger blir møtt med påstander om at de er med i klikker, at de er patetiske for at de reagerer, og at de også nok føler seg svært truffet over dette.

Men, ok, da legger jeg ikke noe særlig vekt på ABere og deres mumling om klikker i denne tråden. Jeg vet ikke hvilke klikker jeg tydeligvis er med i uansett hvor mye jeg tenker selv, så får jeg bare fortsette å være med i "vet ikke jeg er med i klikken"-klikken. Vage påstander fra ABere får bare stå som de er, jeg kan ikke gjøre noe mer med det.

Flott!

Skrevet (endret)

Kvaliteten på dette forumet har sunket til bunns av tre grunner: 1) Forumstroll og de som faktisk mater det (som i grunn er mer irriterende enn trollet selv) 2) Frekke gjester og ABer, samt de med brukernavn som hele tiden bruker "du er feig som bruker AB"-argumentet fordi de ikke har noe bedre å komme med 3) Klikker.

Sånn er det bare. Dere kan ikke gjøre noe med trollene eller frekkingene, men dere kan forsøke å gjøre noe med det dere faktisk kan gjøre noe med. Nemlig denne klikkingen som ødelegger i en del tråder der folk gjenger seg mot enkelte, og vaser med all denne intern-humoren og kosemosegreia.

Porblemet er vel heller at man blir anklaget for å være i en klikk uten noen begrunnelse og når man deretter prøver å få et skikkelig svar så blir det synsing, enighet blant en god del AB brukere og så blir man anklaget for DU er jo med i en klikk du bare ser det ikke. Selvfølgelig kan jeg ikke se at jeg er med i en klikk hvis du A) ikke gir meg en skikkelig grunn men heller vage antydninger og B) du ikke har noen forklaring på dem som havner i mellom (dvs. dem som kanskje har interesser for et område og har vært enige med flere i en del tråder.)

Endret av Bond
  • Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon på dette. Skulle tro dere ble beskyldt for å være barnemordere.....

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan jo bare si meg enig i dét.

Det jeg er uenig i, er om det at det kan virke klikkete, er det samme som at det er det. Og der faller jeg mot "ikke". Jeg synes altså ikke det nødvendigvis er rett å si at det er klikkete, fordi det kan virke som at det er det.

Jeg tror nok det er litt begge deler.

Jeg tror ikke at alle som det kan virke som er med i "klikker", virkelig er det, men jeg tror nok også at det finnes noen reelle "klikker" her inne.

(Huff, det ble en veldig tung setning, men jeg håper det er forståelig likevel)

Endret av Rosemor
Skrevet

Jeg kunne kommet med flere brukernavn og eksempler, men jeg ønsker det ikke fordi jeg for det første ikke ønsker å nevne folk ved navn. Det blir forsøkt hintet til i flere innlegg her, men dere later som dere ikke skjønner det. For det andre; Det blir jo sagt her inne at klikkene er de som er verst å diskuterere med her inne nettopp fordi de gjenger seg mot deg. Det er vanskelig nok å diskutere med dere her på tråden, og dere gjenger dere sammen allerede. Hva tror du skjer om det blir nevnt navn? RAMASKRIK og en tråd som blir lengre en et evig langt vondt år med klikkere som skal inn og kjefte. Det er jeg ikke interessert i. Enten kan du begynne å tenke litt selv, eller så får du godta at du mest sannsynlig aldri vil få et helt klart svar.

Kall meg gjerne dum, men jeg tar som regel hint veldig dårlig, i alle fall skriftlige - hvis du mener jeg er med i en klikk fordi jeg i denne tråden var enig med et par andre så si det. Eller eventuelt send meg en PM og si det, verre er det ikke? Jeg gjenger meg ikke på noen, jeg sa min mening. Det er merkverdig at fordi jeg sier min mening og det er andre som har sagt det samme, eller noe lunde det samme så er man i en klikk?

Jeg ser poenget med å henge ut mennesker, men her i denne tråden har brukere med fullt brukernavn spurt deg (eller TS, aner ikke om du er TS) direkte om de er med i en klikk i dine øyne. I stedet for å svare enkelt, ja eller nei og et enkelt fordi (siden du har så mange eksempler) så velger man å være enda mer vag?

Dagbok klikk kan jeg er kjenne at jeg har sett, men hva mer kan du forvente fra dagbøker der mennesker blir kjent og kommenterer på hverandres opplevelser etc? For min del slutter "klikken" der.

• Liker 1
Skrevet

Ok - det fikk ikke jeg med meg. Har trådstarter forsøkt å klage på den avgjørelsen?

Nei, hvorfor skulle jeg det? Kan gjerne ligge her for min del :)

Skrevet

Kall meg gjerne dum, men jeg tar som regel hint veldig dårlig, i alle fall skriftlige - hvis du mener jeg er med i en klikk fordi jeg i denne tråden var enig med et par andre så si det. Eller eventuelt send meg en PM og si det, verre er det ikke? Jeg gjenger meg ikke på noen, jeg sa min mening. Det er merkverdig at fordi jeg sier min mening og det er andre som har sagt det samme, eller noe lunde det samme så er man i en klikk?

Det er jo ingen som sier at man er med i en klikk fordi man er enig med noen i én tråd.

Skrevet

Altså, jeg skjønner jo hva dere mener når dere snakker om klikker. For å være helt ærlig så kan jeg si at jeg (tidligere for det meste, har blitt mer bevisst på det i den siste tiden) har hatt en tendens til å diskutere annerledes med de brukerne jeg liker i motsetning til de jeg ikke har hatt noe forhold til. Jeg har vært uenige med brukere jeg liker, men da har jeg ordlagt meg på en annen måte enn jeg ville gjort mot en "vanlig" bruker.

For eksempel: "Hehe, for en gang skyld er jeg faktisk uenig med deg! Det er ikke ofte" og så begynner jeg å argumentere, fremfor å være litt krassere og gå rett på sak som man ofte er når man er uenig med noen.

Men dette jobber jeg med å bli bedre på, å behandle alle brukere likt i en diskusjon uavhengig om jeg liker dem personlig. Samtidig vil jeg ta avstand fra de påstandene om at "klikkene" fryser ut nye brukere og kollektivt går til angrep på bestemte brukere. Det mener jeg at jeg og vennene mine her inne (klikk er så negativt ladd, jeg liker egentlig ikke å bruke det ordet da det i utgangspunktet ikke er galt å ha venner her inne) ikke har gjort. Ikke andre klikker heller for den saks skyld.

• Liker 5
Skrevet

Jeg reagerer litt på det utsagnet der.

Jeg har ingen jeg dille-daller med i tråder(dog enkelte jeg blir fortere enig med/sur av og da blir det kommentert, spesielt sistnevnte), føler meg ikke spesielt utsatt som en potensiell "klikker" - og har i det hele tatt ikke noe grunnlag for å tro at enkelte forsøker å støte noen ut. Dermed burde jeg tilhøre gruppen som argumenterer mot at det eksisterer.

Men likevel klarer jeg ta disse påstandene seriøst - fordi jeg respekterer at andre kan føle det slik.

Og denne tråden her har iallefall ikke dementert påstanden for mitt vedkommende når jeg leser hvordan endel her uttaler seg.

Det er hovedsaklig du selv som fremmer deg som et "offer" for påstander, og stadig vil ha bekreftelse på navn.

Hvorfor det? Hva er hensikten? Kan du ikke bare respektere av enkelte føler det slik selv om du ikke gjør det?

Nå mener jeg overhodet ikke dette mot deg i det hele tatt, men; Bruk av sånn type retorikk kan minne om nøyaktig det TS peker på her.

"Si nøyaktig hvem du mener" er en måte å få andre til å feige ut på, sannsynligheten for at de tør gjøre det er jo ikke stor(fordi det ville skapt et helvetes rabalder) - og dermed knebler man en generell debatt. Et veldig uheldig retorisk grep.

Jeg synes sånne krav til spesifisering ødelegger noe som er en viktig debatt - selv om påstandene er helt eller delvis feil.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo ingen som sier at man er med i en klikk fordi man er enig med noen i én tråd.

Dårlig formulert fra min side :sjenert: Men i alle mine andre kommentarer har jeg skrevet med utgangspunkt i den kommentaren om at dagbokfolkene rotter seg sammen og er enige i alle tråder og henger ut andre i flere tråder.

Skrevet

Det er hovedsaklig du selv som fremmer deg som et "offer" for påstander, og stadig vil ha bekreftelse på navn.

Hvorfor det? Hva er hensikten? Kan du ikke bare respektere av enkelte føler det slik selv om du ikke gjør det?

Nå mener jeg overhodet ikke dette mot deg i det hele tatt, men; Bruk av sånn type retorikk kan minne om nøyaktig det TS peker på her.

"Si nøyaktig hvem du mener" er en måte å få andre til å feige ut på, sannsynligheten for at de tør gjøre det er jo ikke stor(fordi det ville skapt et helvetes rabalder) - og dermed knebler man en generell debatt. Et veldig uheldig retorisk grep.

Jeg synes sånne krav til spesifisering ødelegger noe som er en viktig debatt - selv om påstandene er helt eller delvis feil.

Tusen takk, du klarte å formulere dette skikkelig. Jeg mener nøyaktig det samme. Bra skrevet! Spesielt det jeg uthevet.

• Liker 1
Skrevet

Dårlig formulert fra min side :sjenert: Men i alle mine andre kommentarer har jeg skrevet med utgangspunkt i den kommentaren om at dagbokfolkene rotter seg sammen og er enige i alle tråder og henger ut andre i flere tråder.

Jeg er ikke enig i at klikkene henger ut andre, men de kan fort ekskludere og overse andre i andre tråder, for de er alt for opptatt med å kosemose med hverandre. For eksempel.

Jeg mener heller ikke at det er noe de nødvendigvis gjør med viten og vilje, og hvertfall ikke med overlegg. Noen nevnte tidligere at klikkerne planla seg imellom å henge ut en bruker eller ødelegge en tråd, men det er jo ikke slik det foregår (håper jeg da virkelig).

Det er vel bare det at man blir så opptatt av å slarve med kompisene at man glemmer de som ikke er ens kompiser.

Litt som å komme sjenert på en fest hvor du ikke kjenner noen, men alle andre kjenner hverandre og har sine interne spøker som man bare ler høflig av for å prøve å passe inn og bli med i gjengen.

Ga det mening? Jeg skriver mens jeg tenker nå, så det er sikkert dårlig formulert...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...