Gjest Raindrops Skrevet 7. september 2011 #21 Skrevet 7. september 2011 Jeg har ikke merket noen klikker, og jeg har vanskeligheter med å tro at jeg er med i en selv. Ikke har jeg dagbok, ikke leser jeg dagbøker og jeg har omtrent like (lite) vennskapelig bånd med alle her inne. Jeg ser jo at noen kjenner hverandre bedre enn andre, men jeg har ikke merket noe til at de rotter seg sammen og mobber folk, eller holder andre utenfor med vilje. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #22 Skrevet 7. september 2011 Dere som advarer mot klikkene her på KG, hvordan merker dere dem egentlig? Er det hvis en blir motsagt av de samme brukerne flere ganger at en har rotet seg borti en klikk? Jeg tror ikke jeg er i noen klikk, for jeg har aldri hengt inne i noen dagbøker, og ser på innholdet i innleggene, ikke hvem som skriver dem. Derfor er jeg aldri konsekvent enig eller uenig med bestemte personer, og jeg har aldri lagt merke til at jeg har bestemte brukere mot eller med meg. Men jeg har heller aldri lagt merke til noen andre klikker. Kan de som eventuelt er i "min" klikk rekke hånda i været? Det er som regel de samme som går igjen. De samme som beskytter hverandre. Samtidig er det ofte de samme som kupper tråder og diskuterer seg immellom uten å svare på andre sine innlegg. De driver altså en diskusjon seg immellom uten å involvere verken ts eller andre brukere. Det er det jeg mener med klikker. 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #23 Skrevet 7. september 2011 Det er som regel de samme som går igjen. De samme som beskytter hverandre. Samtidig er det ofte de samme som kupper tråder og diskuterer seg immellom uten å svare på andre sine innlegg. De driver altså en diskusjon seg immellom uten å involvere verken ts eller andre brukere. Det er det jeg mener med klikker. Det kan jeg igrunn være litt enig i, det er noen som støtt og stadig går igjen med denne fjasingen, ofte bare innlegg som tullekrangler om hvem som er mest fantastisk. 9
Titti72 Skrevet 7. september 2011 #24 Skrevet 7. september 2011 Dere som ikke har lagt merke til klikker her. Det kan jo være fordi dere er i klikker selv? Nå har jeg vært her siden vi hadde det gamle forumet og jeg har ikke lagt merke til klikkene. Er jeg da medlem i en??? Informer meg da isåfall hvem jeg "jakter" rundt med, eller på!
Tabris Skrevet 7. september 2011 #25 Skrevet 7. september 2011 Dere som ikke har lagt merke til klikker her. Det kan jo være fordi dere er i klikker selv? Da håper jeg noen forteller meg hvilke klikker jeg er medlem av, for jeg vet det nemlig ikke selv. 1
Gjest MorAase Skrevet 7. september 2011 #26 Skrevet 7. september 2011 Til dere som ikke ser klikker, er det så vanskelig å forstå at KG ikke kunne eksistert uten? En klikk er en gjeng som har noenlunde samme meninger og ståsted her i livet. Mennesker er sosiale og har behov for relasjoner. På dette viset oppstår klikker. Problemet med en klikk, eller sosial relasjon om en vil, er at en binder seg i forhold til hva en mener og når en mener ting. En vil ikke tråkke noen i sin klikk på tærene, samtidig som en trår støttende til for et klikkmedlem som er ute i hardt vær. Alt dette er helt vanlige sosiale interaksjoner. Det er noen som ikke er medlem av noen klikker her på KG. Det skyldes enten at de ikek får lov å leke med noen, eller at de føler seg for gode til å leke med noen. Pluss ett lite mindretall som rett og slett er for paranoide til å ville leke med noen. 2
Titti72 Skrevet 7. september 2011 #27 Skrevet 7. september 2011 Tror du tar grundig feil der Moråra. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 7. september 2011 #28 Skrevet 7. september 2011 Dere som ikke har lagt merke til klikker her. Det kan jo være fordi dere er i klikker selv? Så spennende. Informér meg om hvilke klikker jeg er i sånn at jeg vet det. Og så foreslår jeg at dere også definerer hva en klikk er og hva den gjør, siden de er så vanskelig å kjenne igjen.
Gjest MorAase Skrevet 7. september 2011 #29 Skrevet 7. september 2011 Så spennende. Informér meg om hvilke klikker jeg er i sånn at jeg vet det. Og så foreslår jeg at dere også definerer hva en klikk er og hva den gjør, siden de er så vanskelig å kjenne igjen. Der siste har jeg gjort, det første gidder jeg ikke bruke tid på, men du henger med ett knippe mennesker du, som mange andre her inne.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. september 2011 #30 Skrevet 7. september 2011 Jeg ser at MorAase på tross av rigide påstander om at det finnes klikker her ikke gidder fortelle oss hvilke klikker vi er medlem av. Jeg synes heller ikke noe om definisjonen av klikk. Det skal da liksom forestille at uansett hva et medlem av "min klikk" skriver så skal resten av "klikken" forsvare denne. Jeg er nok ikke medlem av noen klikk for jeg opplever ikke dette i noen særlig grad. Ja jeg har noen jeg har diskutert med, lest dagbøkene til - og jeg er til og med sladris til en som nettopp har født tvillinger. Disse har jeg fulgt med en stund - noe som er naturlig etter å ha vært her i mange år. Men ikke følger jeg med i samtlige innlegg disse skriver, og ikke er jeg særlig trofast leser av dagbøkene deres heller. Hvis det er å være venn med noen er det samme som å være i en klikk så synes jeg dette er fryktelig løst definert. Og når det gjelder angrep på enkelte personer som står mutters alene - tja ... Dette er et diskusjonsforum, enkelte brukere starter den ene tråden etter den andre inneholdene noen voldsomt generelle generaliseringer og blir motsagt. De blir kanskje motsagt av de samme personene hver gang, og når en har vært her i mange år og ser de samme utspyingene av generaliseringer nok en gang så blir en også tilsvarende motsagt. Og noen brukere har funnet en meningsfelle fordi de rett og slett ikke synes noe om fenomenet dokurver ...
Gjest Thessie! Skrevet 7. september 2011 #31 Skrevet 7. september 2011 Jeg har heller ikke lagt merke til disse klikkene. Men virker som om de er mest i dagbøkene, og da er kanskje det grunnen eller fordi jeg ikke har vært medlem så lenge? Men jeg er ihvertfall ikke med i en klikk.
Gjest Katee Skrevet 7. september 2011 #32 Skrevet 7. september 2011 Kanskje de skulle hatt en egen, lukket del av forumet så kan de råtte seg sammen der Vi har jo allerede dagbøkene der vi rotter oss sammen - der er plass til flere til og med. Alle er velkommen! Vi serverer vafler og , trøstende ord og reale latterkuler. Det burde prøves Det er ren terapi for sjelen Men vi er også enkeltindivider og har våre egne meninger som vi står for (alene eller sammen). 4
Dragonfly84 Skrevet 9. september 2011 #33 Skrevet 9. september 2011 Jeg trodde klikker var sånt som var på ungdomsskolen? Visste ikke at KG var så klikkete, jeg. Uff, det er visst helt j*vlig her, og så vet jeg ikke om det en gang :gjeiper: 1
Suzy Skrevet 9. september 2011 #34 Skrevet 9. september 2011 (endret) Jeg er i enkelte dagbøker, men eierne av disse er sjelden i forumet. Er jeg da medlem av en mislykket klikk? Dette klikkstyret har det vært snakket om siden tidenes KG-morgen og jeg tror igrunnen ikke noe mer på at det er organiserte grupper man samarbeider med for å knekke enkeltbrukere nå, enn jeg har trodd det før. Endret 11. september 2011 av Bond
Daria Skrevet 9. september 2011 #35 Skrevet 9. september 2011 De henger i dagbøkene og kommer ut av og til på jakt etter svake offer. Helst offfer som ikke har dagbøker å henge i. Lettest å kvele de ensomme. Jeg er vel et av disse klikk-menneskene jeg da... Jeg henger mye i dagbøkene og blitt kjent med en del KG-mennesker. Mange av dem har jeg truffet IRL og flere regner jeg nå blandt mine nære venner. Som med de fleste andre av vennene mine fra andre steder har vi en del ting felles -det er gjerne derfor man blir venner -og vi kan derfor fra tid til annen gi uttrykk for de samme meningene i enkelte tråder. Er vi dypt uenige tar vi derimot ikke nødvendigvis debatten i all offentlighet på KG -da er det morsommere å ta den privat. Ettersom vi kjenner hverandre såpass godt er det også lett, særlig i dagbøkene, å bli ganske interne, og det er sikkert ikke så lett å komme inn i, uten at det er en veldig bevisst holdning. På den annen side -selv om dagbøkene er åpne og tilgjengelige for enhver å lese og kommentere -har jeg dagboken min primært for å tjatre med de jeg kjenner. Det er ikke en rettighet å bli tatt imot med åpne armer i enhver KG-dagbok. Jeg vil anta at de fleste som har faste "dagbok-vennegjenger" på KG, til en viss grad kan kjenne seg igjen. Å på generelt basis beskylde disse gjengene for å være ute etter å ta andre brukere og "kvele de ensomme" synes jeg er grovt. Det vil alltid bli sånn på ethvert sted hvor det er flere mennesker enn man kan føre en samtale med at det danner seg flere grupper -man kan ikke forholde seg til alle. 1
Yme Skrevet 9. september 2011 #36 Skrevet 9. september 2011 Der siste har jeg gjort, det første gidder jeg ikke bruke tid på, men du henger med ett knippe mennesker du, som mange andre her inne. Hvordan henger man med et knippe mennesker, når man er på et forum? Er det sånn at man finner en tråd, og en bruker man ikke liker, så ringer man/ mailer/ sender sms til de andre medlemmene i klikken, så man kan samarbeide om å plage denne personen? Eller kan det hende at mennesker som er "ensomme" er det fordi de har lav sosial iq, og dermed også har såpass lav sosial iq at man faktidk ikke burde uttale seg om "klikker" og egentlig noen form for menneskelig adferd, fordi man rett og slett ikke evner å forstå seg på sånt.... Kanskje? Jeg har aldri sett noen klikker her inne, og jeg veit at jeg selv ikke er med i en sånn... Jeg henger ikke i noens dagbøker heller, og det er ikke akkurat stor aktivitet i min (den kan ikke akkurat beskrives som noe dagbok heller) 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #37 Skrevet 9. september 2011 (endret) Jeg har vært på forumet en stund nå. Jeg legger av og til merke til at det er en del folk her inne som kun diskuterer med hverandre i tråder og ikke gidder å svare andre som kommer med gode innlegg. I tillegg begynner de med en merkelig inside-humor, som: "Pass deg nå, ellers får du ikke den rød sokken mi" "Tihi, hva med den grønne da?" osv. Men jeg har aldri gidda å sett på navnene på de som holder på slik. Hadde det vært i en skolegård så hadde man kalt det utfrysning. Heldigvis er det ikke det, og heldigvis er jeg voksen. Endret 11. september 2011 av Bond 7
Gjest MorAase Skrevet 9. september 2011 #38 Skrevet 9. september 2011 Hvordan henger man med et knippe mennesker, når man er på et forum? Er det sånn at man finner en tråd, og en bruker man ikke liker, så ringer man/ mailer/ sender sms til de andre medlemmene i klikken, så man kan samarbeide om å plage denne personen? Neida, det foregår mye mer åpenlyst enn som så.
Gjest norah Skrevet 9. september 2011 #39 Skrevet 9. september 2011 Det er som regel de samme som går igjen. De samme som beskytter hverandre. Samtidig er det ofte de samme som kupper tråder og diskuterer seg immellom uten å svare på andre sine innlegg. De driver altså en diskusjon seg immellom uten å involvere verken ts eller andre brukere. Det er det jeg mener med klikker. Det kan jeg igrunn være litt enig i, det er noen som støtt og stadig går igjen med denne fjasingen, ofte bare innlegg som tullekrangler om hvem som er mest fantastisk. Disse fenomenene har jeg også merket meg, men jeg opplever det ikke som en åpenbar ekskludering av noen - eller har bevisste felles meninger. Men nå leser ikke jeg disse dagbøkene - og har jeg lyst å ha en lang diskusjon med noen får jeg vel ta det på en PM. Ikke alle som har skjønt den funksjonen. MYE kunne vært flyttet til snikksnakk eller personlige meldinger i beste fall. Å trekke frem Yme synes jeg er et skudd i blinde, det sier seg selv at alle mannfolka her inne vil få X antall kvinner som legger ekstra merke til deres uttalelser, det er samme effekt som det siste sjokoladekakestykket du egentlig ikke har spesielt lyst på - men som du plutselig får veldig lyst på når det er i sterkt mindretall på tallerkenen og det sitter mange andre ved bordet samtidig :gjeiper: 3
Yme Skrevet 9. september 2011 #40 Skrevet 9. september 2011 Neida, det foregår mye mer åpenlyst enn som så. Du brukte meg som et eksempel på disse klikkene dine, så jeg kan med ganske stor sikkerhet si at det du skriver ikke stemmer, føler jeg. Jeg veit selv at jeg ikke er i noen klikker, og ikke kjenner noen fler enn Mysan, NozMonster og Tonje. Er dette mennesker du føler er med i klikken min?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå