Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #141 Skrevet 10. september 2011 Jeg er ikke enig i at klikkene henger ut andre, men de kan fort ekskludere og overse andre i andre tråder, for de er alt for opptatt med å kosemose med hverandre. For eksempel. Jeg mener heller ikke at det er noe de nødvendigvis gjør med viten og vilje, og hvertfall ikke med overlegg. Noen nevnte tidligere at klikkerne planla seg imellom å henge ut en bruker eller ødelegge en tråd, men det er jo ikke slik det foregår (håper jeg da virkelig). Det er vel bare det at man blir så opptatt av å slarve med kompisene at man glemmer de som ikke er ens kompiser. Litt som å komme sjenert på en fest hvor du ikke kjenner noen, men alle andre kjenner hverandre og har sine interne spøker som man bare ler høflig av for å prøve å passe inn og bli med i gjengen. Ga det mening? Jeg skriver mens jeg tenker nå, så det er sikkert dårlig formulert... Joda jeg forstod det! Jeg kan forstå at det er irriterende - det eneste jeg hang meg opp i var nettopp den tankegangen at fordi man har en dagbok så, blir man automatisk del av en klikk. Som man er en del av på hele formuet. Det var slik jeg tolket det, at man da dermed ville være støttende mot dem som man ble "kjent" via dagboken og være mer tilbøyelig til å støtte dem uansett. Slik fungerer ikke jeg. Men at det blir en del slarving (kan man si det? ) har jeg jo selv sett - men jeg har ikke sett til det så mye at det irriterer meg. Kanskje jeg blir mer obs på det nå?
Tabris Skrevet 10. september 2011 #142 Skrevet 10. september 2011 Hadde det vært en generell debatt, så hadde jeg vært helt enig. Jeg har heller ikke spurt om navn fra de som debatterer generelt. Det jeg reagerer på er ABere som gjentar at vi spesifikt i denne tråden er med i klikker, og kommer med diverse ufine karakteristikker når vi ber om utdyping. Det er noe helt annet enn generell debatt omkring temaet. 1
Gjest gnækvåg Skrevet 10. september 2011 #143 Skrevet 10. september 2011 (endret) Kvaliteten på dette forumet har sunket til bunns av tre grunner: Ikke glem tråder og diskusjoner som blir vandalisert pga personlighetskonflikt. Eller mobbing, å poste bare for å f.eks påpeke gramatikkfeil e.l = bad netiquette. Endret 10. september 2011 av Vanemagi 1
Gjest MorAase Skrevet 10. september 2011 #144 Skrevet 10. september 2011 SÅ du har ingen problemer med å fortelle hvilke klikker Yme er med i, mens andre som har bedt om det samme vil du ikke "hjelpe" med informasjon? Hva er det med deg? Forutsatt at du har rett, at noen her inne klikker for mye, bør du ikke strekke ut en hånd til alle som ber om å bli opplyst? Slap av... Du skal få ditt du også, jeg lover.
Yme Skrevet 10. september 2011 #145 Skrevet 10. september 2011 (endret) Dere kan ikke gjøre noe med trollene eller frekkingene, men dere kan forsøke å gjøre noe med det dere faktisk kan gjøre noe med. Nemlig denne klikkingen som ødelegger i en del tråder der folk gjenger seg mot enkelte, og vaser med all denne intern-humoren og kosemosegreia. Hvordan i all verden skal vi greie å forandre på det, når vi åpenbart selv ikke skjønner hva som blir ment med at vi er med i klikker? Jeg skriver jo at jeg ikke vil være sånn, og ber om å få en forklaring på hvorfor folk oppfatter meg som at jeg er med i en klikk, sånn at jeg eventuelt kan gjøre noe med det... Men får jeg noen svar? Nei... Bare "Du er med i en klikk, og måten du skriver på beviser det!" noe som i seg selv blir merkelig, da oppførselen til de som forteller folk at de er med i klikker går inn under dems egen "definisjon" av hva en klikk er... Dere gjenger dere like mye mot oss nå, som vi "klikkere" gjør mot dere i denne tråden. Endret 10. september 2011 av Yme 1
Mynona Skrevet 10. september 2011 #146 Skrevet 10. september 2011 Hvordan i all verden skal vi greie å forandre på det, når vi åpenbart selv ikke skjønner hva som blir ment med at vi er med i klikker? Jeg skriver jo at jeg ikke vil være sånn, og ber om å få en forklaring på hvorfor folk oppfatter meg som at jeg er med i en klikk, sånn at jeg eventuelt kan gjøre noe med det... Men får jeg noen svar? Nei... Det man gjør er blitt forklart flere ganger i denne tråden her. 1
Yme Skrevet 10. september 2011 #147 Skrevet 10. september 2011 (endret) Det man gjør er blitt forklart flere ganger i denne tråden her. Jeg har ikke fått noe svar på det jeg har spurt om... De "definisjonene" som har kommet, er jo faktisk beskrivelser som gjør at folka som er i mot klikkerne faktisk er klikkere selv. Endret 10. september 2011 av Yme
Mynona Skrevet 10. september 2011 #148 Skrevet 10. september 2011 (endret) La meg si det sånn. Intern humor er greit for meg så lenge de holdes i egne tråder på Snikk Snakk el. Det man derimot opplever til stadighet her på KG er at slike "kjempemorsomme" og såkalte "intern humor"-kommentarer ødelegger det som faktisk var en bra diskusjon ... Jeg er ikke interessert i å skaffe meg venner på KG, jeg er her fordi det er temaer som interesserer meg og fordi det er avkobling på kvelder jeg ikke har annet spesielt fore. Jeg er heller ikke av dem som går av hengslene og blir kåt bare et innlegg blir skrevet av en mann .. eller ihvertfall av noen som påstår å være en mann Hvis man klarer å holde seriøse diskusjoner fri for intern humor, personsjikane og flørting så er man faktisk ganske langt på vei til å gjøre KG til et triveligere diskusjonsforum. Hold flørtingen og den interne humoren til egnede steder så slipper man masse irritasjon slik som nå. Et godt eksempel er jo denne tråden. "Jeg sa hei til Petra, er jeg med i en klikk da?", "Uff, sa jeg noe til deg, da er vel vi i en klikk da"? "Er jeg med i en klikk" "Hvem er jeg i klikk med"? osv .. Hvorfor ikke heller godta at vi ser tendenser til klikk-dannelser på KG støtt og stadig, og den måten endel svarer i denne tråden viser jo igjen at TS har veldig rett i det hun eller han tar opp som et reelt problem. Denne tråden er jo et godt eksempel på at endel må "gjenge" seg og komme med usaklige kommentarer. Det er veldig mye "Aww, så søt du er " og "Jeg liker DEG, jeg" og sussebassen osv osv og når TS ber dem slutte å avspore tuller de bare enda mer. Denne brukeren holdt 3 dager på KG. Synes det er rart at noen ikke har merket klikker i det hele tatt. Man må jo være småblind hvis man ikke ser tendensene hvertfall..? Noen virker som ikke vil forstå hva en klikk er og. Jeg er usikker på om jeg blir oppfattet som at jeg er med i en/flere klikker. Jeg tror jeg er på vei inn i en, men har ofte følt meg ekskludert og oversett i diskusjoner som ender opp med å bare ha kosemosemeldinger mellom 5-6 brukere i stedenfor å diskutere det TS spør om f.eks. Det er jo noen brukere som får ustanselig mengder med ros samme hva de skriver, med fullt av klemmer og roser og "du er best", "jeg digger deg" osv... Det er hvertfall det jeg ser på som klikker/klikking. Og hvorfor jeg ikke rapporterer det? Jeg gidder ikke. Melder meg heller ut av tråden dersom jeg ikke var glødende engasjert i temaet fra begynnelsen. Hvis jeg, stort sett hver gang du skriver noe på forumet, sporer av en tråd med ved å kommentere at du er så klok, morsom, "søøøt" eller lignende, og du følger opp avsporingen med noe tilsvarende hyggelig, ser jeg det ikke som usannsynlig at noen ville oppfattet det som at vi var "klikkete". Jeg mener ikke at det er så veldig "klikkete" her, men akkurat den tendensen har jeg sett hos enkelte brukere, og det kan jeg skjønne blir oppfattet slik. Det er klart det er klikker på KG - slik det er på alle andre arenaer hvor mennesker møtes. Noe annet ville jo være en kontradiksjon av alt man vet om mennesket som sosialt vesen. Synes det er litt morsomt med de som hardnakket hevder å ikke skjønne hva som menes med klikking - hallo At folk finner sammen i dagbøker er jo greit nok - det er først når samholdet føres inn i forumet folk reagerer, tror jeg. Eksempler på klikking kan være: * Hyppig bruk av hverandres brukernavn i tråder.. Gjerne en forkortelse av brukernavnet som indikerer at man er "på fornavn" og kjenner hverandre. * "High five"-mentalitet brukere imellom * Fjasing og intern spøking * Påfallende mangel på uenighet. Greit at man gjerne finner sammen med mennesker man ofte er enige med, men ingen aktive brukere er SÅ meningssamstemte at de ALDRI argumenterer mot hverandre på et diskusjonsforum som tar for seg alt mellom himmel og jord. Da lurer man på om enkelte unngår å svare i tråder der de ville vært uenige med KG-vennene Jeg kan f.eks. ikke huske å ha sett.. la oss si.. Tabris og Pingting (ingenting imot disse brukerne, bare et eksempel) diskutere heftig mot hverandre i min tid som KG-bruker eller leser. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil. Et eksempel på en klikk kan jo f.eks. være disse faste brukerne som bestandig skal debattere mot Steinar på singelforumet. For meg virker det helt merkelig at man gidder å engasjere seg mot en bruker som helt tydelig ikke er istand til å endre mening eller se fornuft, så da aner man jo at det er det sosiale samholdet man opplever sammen med de andre anti-Steinar-debattantene som egentlig er det tiltrekkende. Altså, jeg skjønner jo hva dere mener når dere snakker om klikker. For å være helt ærlig så kan jeg si at jeg (tidligere for det meste, har blitt mer bevisst på det i den siste tiden) har hatt en tendens til å diskutere annerledes med de brukerne jeg liker i motsetning til de jeg ikke har hatt noe forhold til. Jeg har vært uenige med brukere jeg liker, men da har jeg ordlagt meg på en annen måte enn jeg ville gjort mot en "vanlig" bruker. For eksempel: "Hehe, for en gang skyld er jeg faktisk uenig med deg! Det er ikke ofte" og så begynner jeg å argumentere, fremfor å være litt krassere og gå rett på sak som man ofte er når man er uenig med noen. Men dette jobber jeg med å bli bedre på, å behandle alle brukere likt i en diskusjon uavhengig om jeg liker dem personlig. Samtidig vil jeg ta avstand fra de påstandene om at "klikkene" fryser ut nye brukere og kollektivt går til angrep på bestemte brukere. Det mener jeg at jeg og vennene mine her inne (klikk er så negativt ladd, jeg liker egentlig ikke å bruke det ordet da det i utgangspunktet ikke er galt å ha venner her inne) ikke har gjort. Ikke andre klikker heller for den saks skyld. Jeg er ikke enig i at klikkene henger ut andre, men de kan fort ekskludere og overse andre i andre tråder, for de er alt for opptatt med å kosemose med hverandre. For eksempel. Jeg mener heller ikke at det er noe de nødvendigvis gjør med viten og vilje, og hvertfall ikke med overlegg. Noen nevnte tidligere at klikkerne planla seg imellom å henge ut en bruker eller ødelegge en tråd, men det er jo ikke slik det foregår (håper jeg da virkelig). Det er vel bare det at man blir så opptatt av å slarve med kompisene at man glemmer de som ikke er ens kompiser. Litt som å komme sjenert på en fest hvor du ikke kjenner noen, men alle andre kjenner hverandre og har sine interne spøker som man bare ler høflig av for å prøve å passe inn og bli med i gjengen. Ga det mening? Jeg skriver mens jeg tenker nå, så det er sikkert dårlig formulert... Her er noe som er blitt forklart Yme. Noe mer du trenger forklaring på så er det bare å hyle ut. Endret 10. september 2011 av Mynona-83 4
Kosemose Skrevet 10. september 2011 #149 Skrevet 10. september 2011 (endret) Hvorfor er så mange så redde for å høre med i en klikk egentlig? Klikk/vennegjeng - er ikke det positivt? Selv har jeg min klikk. Vet ikke om de som er med i klikken min nødvendigvis er klar over det selv, men jeg har altså min egen lille klikk bestående av mine favoritter som jeg liker veldig godt, og som jeg nok alltid vil lese med positive fortegn, og som det er lettere å legge godvilja til ovenfor og som jeg anstrenger meg mer for å prøve å forstå, og som jeg kanskje poster et ekstra støttende innlegg for selv om jeg kanskje ville "gått forbi" om det var noen andre. Ja - akkurat sånn er det faktisk, og det er sikkert en uting, men jeg nekter å tro at folk går rundt og er helt totalt objektive og at historien ikke påvirker hvordan vi forholder oss til innlegg i dag. Og jeg har vanskelig for å tro på de som mener de er totalt upåvirket av sine egne fordommer og forforståelse når det gjelder andre brukere her. Endret 10. september 2011 av Kosemose 5
Kosemose Skrevet 10. september 2011 #150 Skrevet 10. september 2011 ...og hva er så galt med kosemose?? 5
Gjest HunterLady Skrevet 10. september 2011 #151 Skrevet 10. september 2011 Hvorfor er så mange så redde for å høre med i en klikk egentlig? Klikk/vennegjeng - er ikke det positivt? Selv har jeg min klikk. Vet ikke om de som er med i klikken min nødvendigvis er klar over det selv, men jeg har altså min egen lille klikk bestående av mine favoritter som jeg liker veldig godt, og som jeg nok alltid vil lese med positive fortegn, og som det er lettere å legge godvilja til ovenfor og som jeg anstrenger meg mer for å prøve å forstå, og som jeg kanskje poster et ekstra støttende innlegg for selv om jeg kanskje ville "gått forbi" om det var noen andre. Ja - akkurat sånn er det faktis, og det er sikkert en uting, men jeg nekter å tro at folk går rundt og er helt totalt objektive og at historien ikke påvirker hvordan vi forholder oss til innlegg i dag. Har man en bruker man liker godt så er det klart at man lettere ser gjennom fingrene med pussige påstander, kontra hva man gjør med brukere man har i vrangstrupen. Og jeg har vanskelig for å tro på de som mener de er totalt upåvirket av sine egne fordommer og forforståelse når det gjelder andre brukere her. Jeg definerer klikk som noe negativt, nesten som en slags utspekulert bande. Ordet gir meg negative assosiasjoner og har ingenting med vennegjeng å gjøre (for meg). 1
Gjest HunterLady Skrevet 10. september 2011 #152 Skrevet 10. september 2011 ...og hva er så galt med kosemose?? Det er irriterende 1
Mynona Skrevet 10. september 2011 #153 Skrevet 10. september 2011 Hvorfor er så mange så redde for å høre med i en klikk egentlig? Klikk/vennegjeng - er ikke det positivt? Selv har jeg min klikk. Vet ikke om de som er med i klikken min nødvendigvis er klar over det selv, men jeg har altså min egen lille klikk bestående av mine favoritter som jeg liker veldig godt, og som jeg nok alltid vil lese med positive fortegn, og som det er lettere å legge godvilja til ovenfor og som jeg anstrenger meg mer for å prøve å forstå, og som jeg kanskje poster et ekstra støttende innlegg for selv om jeg kanskje ville "gått forbi" om det var noen andre. Ja - akkurat sånn er det faktisk, og det er sikkert en uting, men jeg nekter å tro at folk går rundt og er helt totalt objektive og at historien ikke påvirker hvordan vi forholder oss til innlegg i dag. Og jeg har vanskelig for å tro på de som mener de er totalt upåvirket av sine egne fordommer og forforståelse når det gjelder andre brukere her. Enig med deg. Det er i minye øyne ikke negativt å være med i en klikk (sorry brukte ordet igjen HL). Men det er den atferden som ødelegger tråder jeg synes er negativ, altså den som sporer av diskusjonern med "aww, så søt du er", "nei, du er best" osv...
Yme Skrevet 10. september 2011 #154 Skrevet 10. september 2011 Her er noe som er blitt forklart Yme. Noe mer du trenger forklaring på så er det bare å hyle ut. Japp, disse innleggene har jeg lest, men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor folk mener at jeg er med i noen klikk. Som sagt kjenner jeg omtrent ingen her inne, og jeg pleier som regel ikke å gå inn i tunge debatter om ting... Det er ikke umulig at det finnes folk som henger med hverandre her inne, og som kjenner hverandre godt, men jeg gjør ikke det, og jeg blei nevnt som et eksempel om folk som var i klikker. Hva er det som gjør at folk tror jeg kjenner masse folk her inne, og henger med dem??
Kosemose Skrevet 10. september 2011 #155 Skrevet 10. september 2011 Jeg definerer klikk som noe negativt, nesten som en slags utspekulert bande. Ordet gir meg negative assosiasjoner og har ingenting med vennegjeng å gjøre (for meg). Ok, da er det et negativt ladet ord for deg. Men innholdet i disse klikkene er jo det samme uansett om du kaller dem klikk, bande, crew, vennegjeng, osv? Det er mennesker som kjenner hverandre (til en viss grad?) og som liker hverandre og som gir uttrykk for dette. Er det ikke? For meg er dette en veldig naturlig, og nærmest uungåelig greie som alltid vil oppstå der flere enn 2 mennesker samles. At man samler opp sympati og antipati og at dette til en viss grad styrer hvordan vi er mot andre, tror jeg er unvierselt og uungåelig i sosiale sammenhenger. 1
Gjest gnækvåg Skrevet 10. september 2011 #156 Skrevet 10. september 2011 Rosaforum kan vel være litt klikkete. Men hva gjør man da? Ble diskusjonsmiljøet dårligere etter +-funksjonen? Det var da voldsomt til reaksjon på dette. Skulle tro dere ble beskyldt for å være barnemordere..... Mange barn bruker KG og mobbing ødelegger menneskeliv, så...
Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #157 Skrevet 10. september 2011 Hvorfor er så mange så redde for å høre med i en klikk egentlig? Klikk/vennegjeng - er ikke det positivt? Selv har jeg min klikk. Vet ikke om de som er med i klikken min nødvendigvis er klar over det selv, men jeg har altså min egen lille klikk bestående av mine favoritter som jeg liker veldig godt, og som jeg nok alltid vil lese med positive fortegn, og som det er lettere å legge godvilja til ovenfor og som jeg anstrenger meg mer for å prøve å forstå, og som jeg kanskje poster et ekstra støttende innlegg for selv om jeg kanskje ville "gått forbi" om det var noen andre. Ja - akkurat sånn er det faktisk, og det er sikkert en uting, men jeg nekter å tro at folk går rundt og er helt totalt objektive og at historien ikke påvirker hvordan vi forholder oss til innlegg i dag. Og jeg har vanskelig for å tro på de som mener de er totalt upåvirket av sine egne fordommer og forforståelse når det gjelder andre brukere her. Det er i grunn ikke så negativt, men jeg liker å vite om jeg er med i en klikk hvis du skjønner? Og jeg misliker veldig at andre skal fortelle meg at jeg er med i en klikk fordi jeg eksempelvis har en dagbok. Uten å ha noen annen grunn enn mystiske årsaker som de ikke vil dele - og jeg har ikke drevet med kosemosing med noen her utenom nettopp i treningsdagbøkene Men nei det er ingenting i veien med kosemose! 1
Kosemose Skrevet 10. september 2011 #158 Skrevet 10. september 2011 Det er irriterende Ja enig, for de som er nødt til å se på er det dødsirriterende, slitsomt og kjedelig, og ekskluderende. Men for de som kosemoser er det jo superkoselig, morsomt og oppfriskende!
Gjest BabyBlue Skrevet 10. september 2011 #159 Skrevet 10. september 2011 Man vet man bruker for mye tid på dette forumet når man henger seg opp i sånne ting. Jeg har også lagt merke til folk som er litt interne, men det er ikke slik at jeg ligger våken om natta av den grunn. TS og andre hårshåre folk: få deg et liv!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #160 Skrevet 10. september 2011 Man vet man bruker for mye tid på dette forumet når man henger seg opp i sånne ting. Jeg har også lagt merke til folk som er litt interne, men det er ikke slik at jeg ligger våken om natta av den grunn. TS og andre hårshåre folk: få deg et liv! Jeg har et liv utenom KG tenk, men jeg har lov å reagere litt og innimellom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå