Gå til innhold

Klikker på kg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg er med i en klikk ? Jeg ville nok likt det , jeg tror lett jeg kunne være litt klikkete .

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på om jeg er med i en klikk ? Jeg ville nok likt det , jeg tror lett jeg kunne være litt klikkete .

Dessverre så er De ikke med i noen klikk. De er en slik det hadde vært fint å ha i en klikk, for du har ryggrad nok til å stå for egne meninger uansett. Dog er denne egenskapen ekskluderende for klikkdannelser.

Skrevet

Dessverre så er De ikke med i noen klikk. De er en slik det hadde vært fint å ha i en klikk, for du har ryggrad nok til å stå for egne meninger uansett. Dog er denne egenskapen ekskluderende for klikkdannelser.

Jaja, jeg får stå på alene da , men ellers hadde jeg kunnet dele ut epler altså , vil du ha ett ?

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg må si du har god oversikt MorAase............

• Liker 1
Skrevet

Mor Aase, kan jeg også få en diagnose, så jeg vet om jeg må ta klikksupprimerende medisin eller ikke?

Skrevet

Mor Aase, kan jeg også få en diagnose, så jeg vet om jeg må ta klikksupprimerende medisin eller ikke?

Nå begynner det kanskje å bli noget trakkaserende ?

• Liker 3
Skrevet

Jeg var kanskje lidt skarpt formulert, så det kan jeg godt beklage - men jeg vil gjerne vide om jeg oppfattes som del av noen klikk. Jeg føler meg ikke som del av noe, i alle fald.

• Liker 1
Skrevet

Jaja, jeg får stå på alene da , men ellers hadde jeg kunnet dele ut epler altså , vil du ha ett ?

Ellers takk. Historisk sett har epler ikke vært så smart å ta imot! Pluss at det ville vært en kime til klikking.

• Liker 3
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Tror ikke du heller er klikkete, Giacomo. Jeg ser på deg mer som en Lone Ranger-type. Sånn som rir rundt på forumet, og kommer med gode kommentarer, eller hyggelige ting som gjør meg glad, før du rir ut av tråden igjen.

• Liker 3
Skrevet

Det er prisen en betaler for å se strømninger i flere sosiale lag...

Du er en som folk gjerne vil klikke med. De har mange beundrere som flokker seg rundt dem. Slik kan de nok uforvarene bli en klikkleder.

Jeg var kanskje lidt skarpt formulert, så det kan jeg godt beklage - men jeg vil gjerne vide om jeg oppfattes som del av noen klikk. Jeg føler meg ikke som del av noe, i alle fald.

De var da alt annet en skarpt formulert! Det var da et betimelig spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Det er prisen en betaler for å se strømninger i flere sosiale lag...

Du er en som folk gjerne vil klikke med. De har mange beundrere som flokker seg rundt dem. Slik kan de nok uforvarene bli en klikkleder.

De var da alt annet en skarpt formulert! Det var da et betimelig spørsmål.

Takk!

Jeg vil ikke klikke hvis jeg kan undgå det. Men jeg er gjerne hyggelig mod alle som kan oppføre seg. Og det er jo faktisk de fleste. Så da får De aller nådigst undskylde, Madame Aase, hvis jeg uforvarende leder en revolusjonshær.

Skrevet (endret)

Det samme lurer jeg på. Det jeg lurer mest på er hvordan man vet at man er med i en klikk, og hvilke markører man bør lære seg å identifisere for selv å kunne stille diagnosen?

Endret av Havbris
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Det samme lurer jeg på. Det jeg lurer mest på er hvordan man vet at man er med i en klikk, og hvilke markører man bør lære seg å identifisere for selv å kunne stille diagnosen?

Det lurer jeg på og. Jeg vil gjerne være en seriøs forumbruker (med unntak av litt tull på ordleker)og har ikke lyst til å oppfattes som at jeg angriper andre med en eller annen flokk i ryggen.

Skrevet

Markørene er da enkle. Det handler om at en modererer seg selv for å ikke tråkke sine allierte på tærene. Samtidig som en tar folk kraftig i forsvar der en ellers ville ignorert årsaken til at en forsvarer om det var andre som sto i den forsvartes sko. Med andre ord, personer du relaterer deg på et vis som får deg til å endre adferd er din klikk.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Takk takk. Og jeg tror nok du har rett i det du sier der, MorAase. Jeg husker fra noen år tilbake her inne at jeg lå mer på den linjen den. Da var vi vel egentlig en fast gjeng her inne som koste oss mye sammen. Jeg syns ikke at det er noe galt i at man gjør det over typiske snikk-snakk-tråder, men når du nevner dette, så tok vi vel hverandre mer i forsvar enn vi ellers ville gjort i de vanlige debatt-trådene.

Skrevet

Markørene er da enkle. Det handler om at en modererer seg selv for å ikke tråkke sine allierte på tærene. Samtidig som en tar folk kraftig i forsvar der en ellers ville ignorert årsaken til at en forsvarer om det var andre som sto i den forsvartes sko. Med andre ord, personer du relaterer deg på et vis som får deg til å endre adferd er din klikk.

Men dette forutsetter vel at man er seg bevisst hvem "sine allierte" er? Altså - da vet man allerede at man er i en klikk? Om man ikke vet hvem sine allierte er (her på KG), hvordan skal man da bevisst kunne endre atferd i nærvær av disse? Eller mener du at dette er "ubevisste" atferdsendringer?

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg kan uten problemer si at jeg liker noen bedre enn andre her inne. Hvem gjør vel ikke det? Men jeg er også både uenig og enig med de jeg liker i forskjellige tråder. Har også sagt meg enig med flere jeg ikke er så begeistret for og også plusset innleggene deres. For meg er det revnende likegyldig å ha "allierte" her inne.

• Liker 2
Skrevet

Men dette forutsetter vel at man er seg bevisst hvem "sine allierte" er? Altså - da vet man allerede at man er i en klikk? Om man ikke vet hvem sine allierte er (her på KG), hvordan skal man da bevisst kunne endre atferd i nærvær av disse? Eller mener du at dette er "ubevisste" atferdsendringer?

Fortrinsvis det første. Så har en dem som finner hverandre her på KG og er bevisst på det, og til sist en veldig liten gruppe som er ubevisste sin klikk. Men det er de to første kombineert som utgjør de solide klikkene.

Skrevet

Fortrinsvis det første. Så har en dem som finner hverandre her på KG og er bevisst på det, og til sist en veldig liten gruppe som er ubevisste sin klikk. Men det er de to første kombineert som utgjør de solide klikkene.

Også avsporingsklikkene da, MorAase... De som er satt sammen av brukere som aldri har snakka sammen før, og aldri snakker sammen igjen etterpå hehehe

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Man er jo naturlig nok mer vennlig innstilt til de man liker best, og det er også helt naturlig å like noen brukere bedre enn andre. Men det vil ikke utomatisk si at man er enige med de man liker i absolutt alt, og er uenige med de man ikke nødvendigvis er så begistret for i absolutt alt.

Og om man så liker noen brukere bedre enn andre, så er det fint lite å gjøre med det, det er bare sånn det er. Så lenge de som er uenige klarer å diskutere på en ordentlig måte, så spiller det vel ingen rolle om de er venner eller ikke. De om oppfører seg som usaklige drittunger når de diskuterer her inne ser ikke ut til å få så mange venner å alliere seg med uansett.

Jeg forstår altså ikke hva som er så galt med å like noen bedre enn andre, det er bort i mot umulig å komme overrens med absolutt alle her inne. Ikke alle mennesker har like god kjemi. Skal man holde seg unna de man har god kjemi med her inne, slik at ingen skal føle seg utenfor? Jeg tror ikke KG noen gang kommer til å bli en stor lykkelig familie, og det er helt greit.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...