AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #281 Skrevet 16. september 2011 kvinnfolk altså... ja, vi klarer pokker meg å lage drama og krangle på nette tilogmed! Det er nå både menn og kvinner med på denne diskusjonen, da. 1
Gjest HunterLady Skrevet 16. september 2011 #282 Skrevet 16. september 2011 kvinnfolk altså... ja, vi klarer pokker meg å lage drama og krangle på nette tilogmed! Newsflash: Det krangles mer på nettet enn i den virkelige verden.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 16. september 2011 #283 Skrevet 16. september 2011 Men MorAase, nå begynte dette som en tråd om klikker som mobber og plager andre brukere, og nå er det plutselig ikke greit å være venner med andre brukere for da er man i en klikk? Og det er aldri bra? Dette var interessant, og greit å ta innover seg når det faktisk handlet om at folk blir utsatt for noe negativt av klikkene, men når det nå går over til at vi alle burde være einstøinger her inne som ikke snakker med noen eller utvikler vennskap med noen så blir det litt for dumt. Vennskap er bra. Om det er i RL eller over internett. 3
Yme Skrevet 16. september 2011 #284 Skrevet 16. september 2011 Vennskap er en klikk. Ofte er en med i flere klikker i det virkelige liv. Liker hvordan du gir ordet klikk breiere og breiere defenisjon, og unngår å svare på en del kritiske spørsmål... Det er kanskje viktigere å føle "suksess" i diskusjonen, enn å faktisk diskutere skikkelig så man eventuelt kan komme til en løsning? I starten var det snakk om brukere som rotta seg mot andre, gikk sammen for å spore av tråder og å fryse ut andre... så var det snakk om at disse klikkene gjerne besto av folk som ikke kjente hverandre.... Nå er det snakk om vennergjenger... Jeg syns ofte du skriver gode innlegg, men i den tråden her har du ikke akkurat hatt mye suksess... innleggene dine her er ikke langt ifra å være konspirasjonsteorier, pluss at du faktisk henger ut enkelte brukere, og nesten er litt hykklerisk. 1
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #285 Skrevet 16. september 2011 Men MorAase, nå begynte dette som en tråd om klikker som mobber og plager andre brukere, og nå er det plutselig ikke greit å være venner med andre brukere for da er man i en klikk? Og det er aldri bra? Dette var interessant, og greit å ta innover seg når det faktisk handlet om at folk blir utsatt for noe negativt av klikkene, men når det nå går over til at vi alle burde være einstøinger her inne som ikke snakker med noen eller utvikler vennskap med noen så blir det litt for dumt. Vennskap er bra. Om det er i RL eller over internett. Jeg har da aldri sagt at det ikke er bra? Jeg har gjort knapt annet en å påpeke at klikker finnes og hva deres egenskaper er.
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #286 Skrevet 16. september 2011 Liker hvordan du gir ordet klikk breiere og breiere defenisjon, og unngår å svare på en del kritiske spørsmål... Det er kanskje viktigere å føle "suksess" i diskusjonen, enn å faktisk diskutere skikkelig så man eventuelt kan komme til en løsning? I starten var det snakk om brukere som rotta seg mot andre, gikk sammen for å spore av tråder og å fryse ut andre... så var det snakk om at disse klikkene gjerne besto av folk som ikke kjente hverandre.... Nå er det snakk om vennergjenger... Jeg syns ofte du skriver gode innlegg, men i den tråden her har du ikke akkurat hatt mye suksess... innleggene dine her er ikke langt ifra å være konspirasjonsteorier, pluss at du faktisk henger ut enkelte brukere, og nesten er litt hykklerisk. Det er fordi jeg rett og slett finner deg en smule irriterende på rent generelt grunnlag. Så jeg får liksom ikke orken over meg til å svare deg like ofte som alle andre. Når det gjelder bredde av hva en klikk er så kommer det av trådens utvikling. Tråden begynner med en kjernedefinisjon. Der en klikk sine negative sider belyses. Deretter har en lagt til en del andre fasetter til klikk begrepet. Husk at selv om folk er venner så betyr ikke det at de ikke behandler tredjeparter dårlig. Uthenging kan det ikke kalles når det jeg nevner om enkeltbrukere kommer som svar på direkte spørsmål fra samme brukere. 1
Gjest *Røyskatt* Skrevet 16. september 2011 #287 Skrevet 16. september 2011 Men du er jo da akkurat like ille som de verste klikkene, MorAase. Du hiver rundt deg med påstander, som ikke bare er generelle, men som går på enkleltbrukere, og nekter å diskutere disse videre eller svare på spørsmål rundt de fordi du ikke liker folkene du selv henger ut. Yme har helt rett i at man må kunne diskutere ting for å finne en løsning, men du har jo ingen interesse i å gjøre dette. Du vil bare komme med dine påstander og dine teorier uten å gi noen form for grunnlag for din egen tankegang, eller gå inn i debatt da du ikke liker enkeltbrukerne. Hvordan er dette annerledes enn en bruker som gjør andre typer personangrep? Er du bedre enn de andre fordi du gjennomfører dine personangrep uten en "klikk" i ryggen? Dette blir regelrett for dumt. Du kan ikke påstå ting om andre mennesker her inne, og nekte å diskutere videre hva du mener. Du blir litt sånn mobbing på ungdomsskolenivå. 3
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #288 Skrevet 16. september 2011 Men du er jo da akkurat like ille som de verste klikkene, MorAase. Du hiver rundt deg med påstander, som ikke bare er generelle, men som går på enkleltbrukere, og nekter å diskutere disse videre eller svare på spørsmål rundt de fordi du ikke liker folkene du selv henger ut. Yme har helt rett i at man må kunne diskutere ting for å finne en løsning, men du har jo ingen interesse i å gjøre dette. Du vil bare komme med dine påstander og dine teorier uten å gi noen form for grunnlag for din egen tankegang, eller gå inn i debatt da du ikke liker enkeltbrukerne. Hvordan er dette annerledes enn en bruker som gjør andre typer personangrep? Er du bedre enn de andre fordi du gjennomfører dine personangrep uten en "klikk" i ryggen? Dette blir regelrett for dumt. Du kan ikke påstå ting om andre mennesker her inne, og nekte å diskutere videre hva du mener. Du blir litt sånn mobbing på ungdomsskolenivå. Har jeg noen gang påstått noe annet?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 16. september 2011 #289 Skrevet 16. september 2011 Er noe med å kaste stein i glasshus, vet du.. 1
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #290 Skrevet 16. september 2011 Er noe med å kaste stein i glasshus, vet du.. Eventuelt ha evnen til å være helt ærlig hele tiden, også mot seg selv. 2
Gjest *Røyskatt* Skrevet 16. september 2011 #291 Skrevet 16. september 2011 Greit nok, men du ender opp med å bli en bruker jeg regelrett ikke klarer å ta seriøst mer. 2
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #292 Skrevet 16. september 2011 Greit nok, men du ender opp med å bli en bruker jeg regelrett ikke klarer å ta seriøst mer. Det er du så lite alene om at det er stort grunnlag for en klikk der alene 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2011 #293 Skrevet 16. september 2011 Hvilken klikk hører du til da, MorAase? Godt spørsmål! Nesten litt skuffet over at min tilhørighet ennå ikke har blitt kartlagt. Jeg vet svaret, men synes folk skal yte for å få lov å nyte! jeg er en av de som nesten alltid er enig med deg MorAase, så da er vel jeg i klikken din, selv om du er den jeg har hatt de heftigste diskusjonene med også. -------- jeg har vanligvis sett på klikker som noe negativt, men i denne tråden synes jeg de aller fleste av definisjonene er steike koslige.... med andre ord er jeg kjempegla for de klikkene her på kg
Yme Skrevet 16. september 2011 #294 Skrevet 16. september 2011 (endret) Det er fordi jeg rett og slett finner deg en smule irriterende på rent generelt grunnlag. Så jeg får liksom ikke orken over meg til å svare deg like ofte som alle andre. Når det gjelder bredde av hva en klikk er så kommer det av trådens utvikling. Tråden begynner med en kjernedefinisjon. Der en klikk sine negative sider belyses. Deretter har en lagt til en del andre fasetter til klikk begrepet. Husk at selv om folk er venner så betyr ikke det at de ikke behandler tredjeparter dårlig. Uthenging kan det ikke kalles når det jeg nevner om enkeltbrukere kommer som svar på direkte spørsmål fra samme brukere. Du nevner brukere før de i det hele tatt har sett tråden. Hvordan greier du å definere det som at innlegget ditt er et direkte svar til han/henne? Det er ikke bare meg du ikke svarer... Virker mest som at du bare syns det er en lettere løsning å overse innlegg du ikke evner å svare på. At du syns jeg er irriterende er helt greit. Jeg kan være ganske frekk, og har veldig spesiell humor, så jeg regner med at det finnes mange mennesker som syns jeg er en møkk. Edit: Jeg syns man burde kunne forvente at voksne mennesker er modne nok til å kunne delta i en diskusjon med brukere de ikke liker, og skrive saklige og ordentlige svar.... Spesielt her hvor du faktisk blanda meg inn i temaet før jeg i det hele tatt hadde sett tråden. Endret 16. september 2011 av Yme 1
Gjest MorAase Skrevet 16. september 2011 #295 Skrevet 16. september 2011 Du nevner brukere før de i det hele tatt har sett tråden. Hvordan greier du å definere det som at innlegget ditt er et direkte svar til han/henne? Det er ikke bare meg du ikke svarer... Virker mest som at du bare syns det er en lettere løsning å overse innlegg du ikke evner å svare på. At du syns jeg er irriterende er helt greit. Jeg kan være ganske frekk, og har veldig spesiell humor, så jeg regner med at det finnes mange mennesker som syns jeg er en møkk. Edit: Jeg syns man burde kunne forvente at voksne mennesker er modne nok til å kunne delta i en diskusjon med brukere de ikke liker, og skrive saklige og ordentlige svar.... Spesielt her hvor du faktisk blanda meg inn i temaet før jeg i det hele tatt hadde sett tråden. Ah, det stemmer! Er så lenge siden tråden begynte at jeg rent hadde glemt at jeg nevnte deg tidlig i tråden. Ellers mener jeg at jeg har opptrått saklig i denne tråden. 1
Yme Skrevet 16. september 2011 #296 Skrevet 16. september 2011 Ah, det stemmer! Er så lenge siden tråden begynte at jeg rent hadde glemt at jeg nevnte deg tidlig i tråden. Ellers mener jeg at jeg har opptrått saklig i denne tråden. Okei, greit nok. Det var en del av innleggene dine som virka veldig køddete og useriøse, men det er jo bare mitt inntrykk av dem, og hvis du mente dem seriøst, så er det selvfølgelig lov.
Gjest MorAase Skrevet 17. september 2011 #297 Skrevet 17. september 2011 Okei, greit nok. Det var en del av innleggene dine som virka veldig køddete og useriøse, men det er jo bare mitt inntrykk av dem, og hvis du mente dem seriøst, så er det selvfølgelig lov. Ironi, sarkasme og spissformuleringer er ting jeg ofte prøver meg på. Men jeg mener innholdet seriøst.
Yme Skrevet 17. september 2011 #298 Skrevet 17. september 2011 (endret) Ironi, sarkasme og spissformuleringer er ting jeg ofte prøver meg på. Men jeg mener innholdet seriøst. Er ikke de punktene der mye av grunnen til å at du irriterer deg over innlegg jeg skriver, egentlig? Fordi jeg bruker ironi, sarkasme og spissformuleringer? Betyr ikke det at du egentlig syns jeg er plagsom rett og slett fordi jeg ikke er enig med deg? Det er jo litt rart å misslike noen for noe man selv gjør, i en sånn sammenheng... Eller er det fordi jeg legger ut bilder av meg selv iført kjoler, og at jeg sutter på bananer? Det har jeg ikke sett deg gjøre, så da blir det jo noe annet. Endret 17. september 2011 av Yme 1
Gjest MorAase Skrevet 17. september 2011 #299 Skrevet 17. september 2011 Er ikke de punktene der mye av grunnen til å at du irriterer deg over innlegg jeg skriver, egentlig? Fordi jeg bruker ironi, sarkasme og spissformuleringer? Betyr ikke det at du egentlig syns jeg er plagsom rett og slett fordi jeg ikke er enig med deg? Det er jo litt rart å misslike noen for noe man selv gjør, i en sånn sammenheng... Eller er det fordi jeg legger ut bilder av meg selv iført kjoler, og at jeg sutter på bananer? Det har jeg ikke sett deg gjøre, så da blir det jo noe annet. Nei, det er fjasingen og de utidige avsporingene din jeg irriterer meg over. Det har en håndfull ganger ført til at tråder har blitt ødelagt. Det blir mer fjasing og internhumor en en god diskusjon. 1
Yme Skrevet 17. september 2011 #300 Skrevet 17. september 2011 Nei, det er fjasingen og de utidige avsporingene din jeg irriterer meg over. Det har en håndfull ganger ført til at tråder har blitt ødelagt. Det blir mer fjasing og internhumor en en god diskusjon. Det går vel egentlig ikke an å ødelegge tråder... De ligger der fortsatt, og det går fortsatt helt fint an å diskutere temaet, selv om noen brukere sporer av... De blir også delt om folk syns det trengs. (hvis de blir delt mange ganger, blir de som regel flytta, men det går fortsatt an å diskutere i dem, selv om de ligger på et annet underforum enn du er vandt med) Etter at jeg har lest denne tråden, har jeg uansett blitt mer obs på det, og prøver å ikke fjase i seriøse tråder. Jeg skjønner at det kan være veldig plagsomt, så det tar jeg absolutt selvkritikk på. Jeg syns det skal nevnes at de fleste avsporingene jeg er med på, er når jeg diskuterer med andre brukere, og diskusjonen utvikler seg inn på litt andre temaer. Feks. sånn som vi to driver akkurat nå... Velkommen i avsporingsklikken min, MorAase! Jeg har ikke mye internhumor med andre brukere her, og som nevnt er det noen veldig få brukere jeg har noe som helst "forhold" til... Jeg tror du misstolker min sære humor som intern humor, siden det for det meste bare er meningsløst tull. Om man ikke forstår seg på den typen humor, vil det være lett å tro det er noe brukere har mellom seg om det finnes andre brukere som ler av det og syns det er gøy... Innimellom, en sjelden gang, kommer jeg på noe som har skjedd i en annen diskusjon, og ser at det er andre brukere som var med i den, og dermed kommer med en intern fleip i den sammenhengen, men det er ikke fleiper som varer over 3 sider og "dreper" tråder... De "grove" avsporingene er, som sagt, de hvor man diskuterer med noen, og diskusjonen utvikler seg videre over til andre ting... Det er ganske normalt. Når det kommer til gode diskusjoner, er ikke du en person som kan klage over andre, da du selv er mer glad i å sette andre på plass, enn å faktisk diskutere... Diskusjoner handler om å dele kunnskap, og eventuelt komme til en enighet, om det er relevant, og sånn oppfører du deg sjeldent. Det kan virke som det er mer viktig for deg å "vinne" enn å faktisk delta ordentlig... Det er mitt inntrykk, og det trenger selvfølgelig ikke være i tråd med hvordan du oppfatter deg selv. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå