Haley Skrevet 19. juni 2012 #701 Del Skrevet 19. juni 2012 39 uker! Jeg hadde god effekt av de avslappende nålene under fødselen, men de som skulle hjelpe mot smerter synes jeg ikke hjalp noe særlig. Men jeg vil allikevel anbefale akupunktur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #702 Del Skrevet 19. juni 2012 Min gamle akupunktør sa til meg da jeg fortalte at jeg hadde troen på akupunktur på tross av nåleskrekken min, "trua di trenger jeg ikke, for det virker uansett " : Hehe, artig så bra at dt har virket bra for deg forresten! Har du betalt selv for all akupunkturen, eller har du noe gratis fra jordmor eller noe? Vet du ca hvor mye dt koster? Var innom jordmor i dag og hun var positiv til modningsakupunktur! Så da kommer du til å prøve eller? Kanskje jeg skal ringe til en akupunktør i området her og høre hva hun sier? Selv om hun sikkert sier at jeg bør prøve, og at det ikke er noe problem at jeg er såpass langt på vei :gjeiper: ------------ Apropos treige meg! I dag kjøpte jeg bringebærbladkapsler! fremdeles usikker på om jeg skal begynne å ta de, dette er jo også strengt tatt i seneste laget.. men dama på helsekosten sa at det også hjelper livmora til å trekke seg fortere sammen etter fødsel, og det er jo positivt! Hm.. Er det mulig å være så ubesluttsom!? Jeg klarer ikke å bestemme meg for hverken bringebærblad eller akupunktur. Og før jeg får bestemt meg er sikkert ungen ute! Nei, går og tar meg ei bolle........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #703 Del Skrevet 19. juni 2012 39 uker! Jeg hadde god effekt av de avslappende nålene under fødselen, men de som skulle hjelpe mot smerter synes jeg ikke hjalp noe særlig. Men jeg vil allikevel anbefale akupunktur! Er det forskjell på avslappende nåler og smertelindrende nåler? Godt du fikk effekt av de avslappende da under fødselen benytter jeg meg gjerne av akupunktur hvis jeg får tilbudet ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. juni 2012 #704 Del Skrevet 19. juni 2012 Jeg har betalt alt av akupunktur selv, hun jeg har gått til nå koster 385 pr. time, men det er faktisk en hel klokketime i motsetning til de fleste andre. Da jeg begynte der for et år siden kostet det 350, det samme som hos min gamle akupunktør som hadde 30 min timer. Det har blitt en del tusen i aku for min del, men jeg føler det er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 20. juni 2012 #705 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg har sendt en mail til ei dame som har videreutdannet seg innen akupunktur og behandling av gravide. Så om hun plutselig har en time som passer meg så hiver jeg meg rundt og prøver. Er som sagt litt redd for å gå glipp av noe.. Begynn å ta de, fungerer de ikke før fødsel så kan det jo hende at det hjelper deg veldig etter. Hvilken type har du kjøpt? Glad jeg har den typen som en bare trenger å ta to av daglig. Jeg er ikke like flink til å ta tabletter som før etter at jeg prøvde å tvinge i meg gravid-vitaminer i begynnelsen av graviditeten, fungerer svært dårlig når en sliter med kvalme skal jeg si deg. Hahaha, ta deg en bolle du! Med god samvittighet og. Ring og hør med en klinikk om akupunktur, kan jo hende du bare trenger 1-2 ganger ettersom at det er på slutten? Også kanskje de avslutter med akupunktur som setter i gang fødselen? Hadde vært veeeldig kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. juni 2012 #706 Del Skrevet 20. juni 2012 Er det forskjell på avslappende nåler og smertelindrende nåler? Godt du fikk effekt av de avslappende da under fødselen benytter jeg meg gjerne av akupunktur hvis jeg får tilbudet ja Det er vel ikke forskjell på nålene, men hvor på kroppen de blir plassert Man kan jo få akupunktur mot/for alt mulig; smerter, kvalme, avslapning, modning osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #707 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeg har sendt en mail til ei dame som har videreutdannet seg innen akupunktur og behandling av gravide. Så om hun plutselig har en time som passer meg så hiver jeg meg rundt og prøver. Er som sagt litt redd for å gå glipp av noe.. Begynn å ta de, fungerer de ikke før fødsel så kan det jo hende at det hjelper deg veldig etter. Hvilken type har du kjøpt? Glad jeg har den typen som en bare trenger å ta to av daglig. Jeg er ikke like flink til å ta tabletter som før etter at jeg prøvde å tvinge i meg gravid-vitaminer i begynnelsen av graviditeten, fungerer svært dårlig når en sliter med kvalme skal jeg si deg. Hahaha, ta deg en bolle du! Med god samvittighet og. Ring og hør med en klinikk om akupunktur, kan jo hende du bare trenger 1-2 ganger ettersom at det er på slutten? Også kanskje de avslutter med akupunktur som setter i gang fødselen? Hadde vært veeeldig kjekt. Blir spennende å høre hvordan du synes akupunkturen var! får håpe du får en time snart da. Jeg dropper nok akupunktur denne gangen, men har begynt på bringebærbladkapslene da det er sånn type man bare trenger å ta to av hver dag. Så det passer meg fint blir jo mye "piller", med trankapsler og multivitaminer i tillegg.. Det er vel ikke forskjell på nålene, men hvor på kroppen de blir plassert Man kan jo få akupunktur mot/for alt mulig; smerter, kvalme, avslapning, modning osv osv. Haha, nei det spørsmålet ble jo feil! Selvfølgelig er det jo samme nålene var nok litt trøtt når jeg skrev, tenkte mest på om d var forskjell på smertelindring og avslapning.. Men det er det jo også! *surrete i hodet* Tidligere i uka bakte jeg forresten bringebærkaka du skrev om i dagboka di Haley! Den ble supergod!!! ---------- Ellers har det vært en del stikkinger i underlivet de siste par dagene. Så modningen er endelig litt merkbar. Ikke akkurat behagelig, men nødvendig! Masingen har også begynt fra venner og familie. Mange som er nysgjerrige på hvor jeg er til enhver tid! Kommer nok til å bli litt lei hvis det skal fortsette sånn et par uker til... En uke til termin nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 21. juni 2012 #708 Del Skrevet 21. juni 2012 Masing ja, fikk melding fra ei god venninne for ti min siden at hun hadde på følelsen at jeg var i gang med fødselen og hun venninnen min jeg var på besøk til i kveld var bombesikker på at vi så hverandre en gang til før Lita kommer og hun skal reise bort og være borte i en uke nå. Forskjell på folk Du får gi beskjed til dem at de får vite nå det skjer evt når det har skjedd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. juni 2012 #709 Del Skrevet 22. juni 2012 ---------- Ellers har det vært en del stikkinger i underlivet de siste par dagene. Så modningen er endelig litt merkbar. Ikke akkurat behagelig, men nødvendig! Masingen har også begynt fra venner og familie. Mange som er nysgjerrige på hvor jeg er til enhver tid! Kommer nok til å bli litt lei hvis det skal fortsette sånn et par uker til... En uke til termin nå! Førstemann! :gjeiper: Jeg begynner så smått å bli frustrert over alt maset, sikkert fordi jeg i utgangspunktet er litt lei av å vente selv. Da hjelper det lite at alle plutselig skal ringe og sende meldinger. Og hvis jeg ikke svarer umiddelbart.. oi oi. Men god innspurt, Selma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #710 Del Skrevet 22. juni 2012 Masing ja, fikk melding fra ei god venninne for ti min siden at hun hadde på følelsen at jeg var i gang med fødselen og hun venninnen min jeg var på besøk til i kveld var bombesikker på at vi så hverandre en gang til før Lita kommer og hun skal reise bort og være borte i en uke nå. Forskjell på folk Du får gi beskjed til dem at de får vite nå det skjer evt når det har skjedd Merkelig det der ja! Jeg får meldinger av venninner jeg ellers ikke har mye kontakt med i det daglige, nysgjerrige mennesker Nesten så jeg har lyst til å ta med mannen på mange bilturer sammen framover, slik at folk blir vant til at bilen vår ikke er der! :gjeiper: Folk begynner jo å lure på om noe er på gang bare vi er på butikken eller shopping noen timer liksom! haha. Førstemann! :gjeiper: Jeg begynner så smått å bli frustrert over alt maset, sikkert fordi jeg i utgangspunktet er litt lei av å vente selv. Da hjelper det lite at alle plutselig skal ringe og sende meldinger. Og hvis jeg ikke svarer umiddelbart.. oi oi. Men god innspurt, Selma. Førstemann ja! Når er din termin igjen? Omtrent samme dag? Ja, maset kan nok bli frustrerende.. Selv de som har sagt at de skal være flinke og ikke mase klarer liksom ikke å dy seg ("jeg vet hvor slitsomt det var med mas selv, så jeg skal ikke plage deg mot slutten altså!"). hehe. En ting er sikkert, vi nærmer oss! Vonde kynnere i natt også. Men det kommer bare når jeg ligger på høyresiden. Så prøver jo bevisst å unngå å ligge på den siden. Men kan bli litt tungt å ligge bare på venstre side hver natt også.. Men da er det vel ikke maserier eller noe da, siden det ikke kommer tilbake hvis jeg skifter soveside.. Vondt er det hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 22. juni 2012 #711 Del Skrevet 22. juni 2012 Nå går det såå fort til noe kan skje! Skjønner at den masinga er irriterende! Jeg holdt på å bli gal av alle meldingene jeg fikk hver dag! Til og med mamma var også litt i meste laget en stund...Hun sendte melding HVER eneste dag i nesten 3 uker... Og i tilegg til alle venner og ikke minst naboen som ringte hver gang bilen var borte... Hehehe... Så er ikke bare bare å snart være i mål. Men skal vel jammen meg bli fint å få baby på utsiden? :) Lykke til videre. Spennende her framover nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. juni 2012 #712 Del Skrevet 22. juni 2012 Samme termin, ja Det komiske er at alle ser ut til å mene noe skjer snart (ja, terminen er om en uke, trenger ikke være spåmann da...), men selv føler jeg at dette drøyer.. Hjelper ikke at alle modningstegn har vært fraværende i dag heller. Men innen to uker.. Det klarer vi, hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. juni 2012 #713 Del Skrevet 22. juni 2012 Er spennende å lese i dagboken din for tiden Selma! Jeg skal krysse fingrene for at både du og Schadenfreude slipper å gå overtid! Hvordan er formen din i dag da frøken? Håper du får en kjempefin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #714 Del Skrevet 23. juni 2012 Nå går det såå fort til noe kan skje! Skjønner at den masinga er irriterende! Jeg holdt på å bli gal av alle meldingene jeg fikk hver dag! Til og med mamma var også litt i meste laget en stund...Hun sendte melding HVER eneste dag i nesten 3 uker... Og i tilegg til alle venner og ikke minst naboen som ringte hver gang bilen var borte... Hehehe... Så er ikke bare bare å snart være i mål. Men skal vel jammen meg bli fint å få baby på utsiden? :) Lykke til videre. Spennende her framover nå altså! Heldigvis ikke så ille at noen sender meldinger hver dag! men det blir jo meldinger fra forskjellige hver dag.. Men skjønner jo at folk er spente da. Er det selv gitt! Blir fint å få frøkna på utsiden, selv om det mest sannsynlig blir enda mere mas da av nære og fjerne som skal "komme innom en tur" hihi. Samme termin, ja Det komiske er at alle ser ut til å mene noe skjer snart (ja, terminen er om en uke, trenger ikke være spåmann da...), men selv føler jeg at dette drøyer.. Hjelper ikke at alle modningstegn har vært fraværende i dag heller. Men innen to uker.. Det klarer vi, hva? Yey, samme termin! Og ja, innen to uker er vi i allefall mamma! Det er faktisk veldig rart å tenke på! At det er MAX 2 uker igjen. 2 uker går fort! *forhåpentligvis* I dag har alle modningstegn vært fraværende her også! Ekstra spennende hvem av oss som føder først da, når vi kjenner omtrent like lite. Er spennende å lese i dagboken din for tiden Selma! Jeg skal krysse fingrene for at både du og Schadenfreude slipper å gå overtid! Hvordan er formen din i dag da frøken? Håper du får en kjempefin helg. Fint at du krysser fingrene for oss! Formen min er helt fin den! Hehe, går jo og håper på å kjenne noe vondt, slimpropp, maserier, hva som helst. Men jeg har det veldig behagelig! Har vært veldig trøtt i dag da, så har sovet stort sett hele dagen.. Får nyte muligheten til å gjøre det nå mens jeg kan. Spent på om jeg får sove i kveld, men det får jeg sikkert.. Nå skal mannen og jeg kose oss med film og snop! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. juni 2012 #715 Del Skrevet 23. juni 2012 Er fint å bli krysset fingrene for, ja Du ligger ikke langt unna, du heller, Angel-A. Spennende! Blir mer og mer om dagen, syns jeg. For ikke å snakke om kvelden, når det egentlig er leggetid. Ligger våken i evigheter og kjenner etter om det murrer noe sted Egentlig en helt absurd følelse, å vente så intenst på noe. Men i mellomtiden har man jo litt redebygging å ta seg av. Rydde litt her, rydde litt der, rydde det første stedet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 25. juni 2012 #716 Del Skrevet 25. juni 2012 Oioi, du er jo snart i ,mål Håper formen holder seg god, og at det ikke blir masse overtid på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #717 Del Skrevet 25. juni 2012 Og vips var vi inne i uke 40! Utrolig merkelig å tenke på egentlig.. Alle uker som er telt, helt fra uke 5. Og nå er jeg i den etterlengtede uka! Håper på å ikke oppleve uke 41 Men får vel bare regne med det.. Nå skal jeg vaske gulv! Ikke det at jeg tror det kan få i gang fødselen akkurat, men gulvene trenger en vask, så da kan jeg like gjerne gjøre det mens jeg går her og veeenter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. juni 2012 #718 Del Skrevet 25. juni 2012 uke 40 Nå er hun snart her Så herlig at du er i god form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 25. juni 2012 #719 Del Skrevet 25. juni 2012 Hurra for 40 uker!! Håper lille jenta kommer i morgen! Men er nok lurt å forberede seg på å gå overtid ja. Men uansett, innen 14dager så er hun her! Så nå er tiden inne! :kgbaby: Vi kan håpe på to fluer i en smekk? Gulvene blir rene og riene kommer. Bare pass på så du ikke sliter det helt ut i hvert fall, ikke fyll dagene dine fullt opp. Jordmoren min sa mange gjorde det i slutten, og når fødselen evt da starter på kvelden/natten så er jo jentene/damene helt utslitte og får en mye tyngre fødsel. Hvordan er formen ellers da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 25. juni 2012 #720 Del Skrevet 25. juni 2012 Lille kom i uke 40+0 han, så her er det bare å pakke bagen! Håper du slipper masse overtid, det må være uutholdelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå