Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Vi bruker også taktikk mett, tør bleie og trøtt når vi legger avgårde på tur, litt våken er hun av og til men med ristingen som grusvegene her står for sovner hun fort igjen ;) ( tror jeg )

Har blitt litt intervall turer med vognen her, ikke i samme form som før nei.. Gleder meg til å komme i bedre form, spent på hvor mye jeg har gått ned også. Må veie meg i meg snart.

Bæresjalet roer hun seg i noen ganger, men hvis hun er hysterisk overtrøtt går ikke det (da er det bare puppen som gjelder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Forguder fremdeles bæresela! Får jo gjort så mye i huset mens hun ligger nedi der og sovner inn :)

Ellers går det bra her! Lillemor er fremdeles ganske sutrete, både i vogna og på biltur.. Hun vil helst være inntil noen tror jeg. Men hun sovner heldigvis like godt hos alle, så er ikke bare jeg som må bære på henne :) hun er superflink på natta da! Sovner veldig lett kl 22 ca. Sover da til kl 2-3, litt pupp, og så sover hun til ca kl 6. Jeg legger meg samtidig som henne, så får jo som regel 6-8 timer søvn hver natt. Er fornøyd med det!

Jeg har fått vært på joggetur to ganger! Er så deilig! Formen er selvfølgelig veldig dårlig, men er uansett godt å bruke kroppen :) og så jogger jeg ekstra fort hjemover fordi jeg begynner å savne lillemor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som er på joggetur! Her er vi fortsatt i fasen med at mannen leverer lille over tilmeg med en gang han begynner å skrike, så en joggetur kan jeg nok bare se langt etter! Jaja, det går seg vel til! Lille gråter også en del nå for tiden, og det er ikke alltid like enkelt å forstå hva det er han vil! Mett, tørr, varm og burde være fornøyd, men - neida! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lillemor har begynt å spise så fort at jeg ikke rekker KG under ammingen! :fnise: og rekker som regel ikke å sette meg ved pcen i løpet av dagen heller.. Men er innom i ny og ne, leser dagbøkene deres og titter i termintråden :)

Jeg synes dagene går så altfor fort! Storkoser meg med lillemor, prøver å styre og stelle litt i heimen, treffer venninner, andre babyer osv. Lillemor er fremdeles superenkel på natta! Til og med enklere enn sist jeg skrev. Hun sovner rundt kl 21-23, og sover da 6-7 timer! Og så 2-3 timer til etter amming. Måtte det bare fortsette! :jepp:

Hun sliter fremdeles litt med magen tror jeg, da hun har noen intense gråtinger før hun får presset ut noe.. Men håper det gir seg snart, hvertfall når hun runder 3 mnd.

Pga at hun er rimelig urolig på dagen blir det lite/korte trilleturer på oss.. Virker ikke som hun finner roen i vogna, ofte hyler hun til og spenner seg.. :( tror det er magen som har skylda der også, sammen med at hun har lett for å kjede seg, så hun vil ikke ligge våken i vogna og glo i taket akkurat!

I helgen tenkte jeg jeg skulle driste meg til litt rødvin! Skal bli skikkelig kos! Noen som vet hvor lenge man må vente med ammingen etter 1-2 glass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så koselig oppdatering fra deg! :) Virker som dere nyter dagene til det fulle, til tross for litt magetrøbbel hos vesla. Håper det går seg til snart.

Dumt at dere ikke får til så mye trilleturer da, for det er jo så koselig og godt for kropp og sjel. Men sånn er det bare..Har du vognrangle eller noe annet gøy du kan henge opp så vesla får noe å fokusere på? Eller det har du kanskje prøvd?

MMMmm, rødvin! Jeg drakk et glass til maten i stad. Ammet han like etterpå. En helsesøster/ jordmor på "God morgen norge" sa at man kunne ta et par glass vin sammen med mat uten å måtte vente med å amme. Men for en stund siden drakk jeg en liten øl og 2 glass vin sammen med noen venner og da ga jeg L flaske på neste måltid i stedenfor å amme..Turte ikke ta noen sjanser. Men neste gang han skulle ha mat så ammet jeg igjen.

Fortsett å nyt tiden, den flyyyr så fort!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ara! Ja, vi har en sånn rangleleke på vogna, men mulig den ikke er "crazy" nok for henne..? :klo: Det er sånn med sånne kosedyr på (fra babyshop), og fargen på de er ganske duse.. Jeg synes jo den er kjempefin og passer vogna bra, men mulig sånne små heller foretrekker sterke farger? At det liksom ikke hjelper at mamma synes det er søtt med beige kanin og rosa katt.. :fnise:

Nå gleder jeg meg sånn til vin! Vet ikke om jeg tør å amme rett etter et glass, men et par timer etter burde vel hvertfall gå bra..?

Ellers har jeg funnet ut at jeg nok er litt for dårlig til å la lillemor ligge på magen.. Hun burde absolutt trene mer på det! Men hun synes sjeldent det er noe trivelig og blir fort sutrete.. Da er det så mye koseligere å legge henne på ryggen under babygymmen! Som hun elsker! (har samme som deg tror jeg ara! Med fotpiano :rodmer: ) Men hun må nok bare belage seg på noen treningsøkter på magen framover. Vil jo at hun skal utvikle seg riktig..

Apropos trening.. Har vært såå dårlig på å ta knipeøvelser! Og nå har jeg merket at det faktisk straffer seg.. :( under en joggetur, når blæra ikke var helt tømt, kjente jeg at jeg ikke klarte å holde inne urinen, og det lakk noen dråper for å si det sånn.. :sjenert: litt skremmende egentlig! Vil absolutt ikke være slapp i fisken der nede (merker heldigvis ikke noe forskjell under sex, men uansett..), så nå er det knipeøvelser flere ganger om dagen framover!!! Nekter å måtte kjøpe tena lady og tisse på meg når jeg ler! :fnise:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv noe med farger og sterke kontraster! Her har faktisk den Lamaze-bia fra Libero-pakka vært en slager en stund. Den er jo sort og hvit i kroppen, med fargerike vinger.

Jeg er ikke så flink til å mageøve småen, jeg heller. Det blir en eller to runder for dagen, pluss et par hvor jeg legger meg ned og legger ham på magen min (da liker han å løfte hodet og skravle med meg :rodmer:) Men jeg må ligger foran ham og enten prate med ham eller holde yndlingsleka foran ham for at det ikke skal bli skrik og skrål :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke farger er som regel stor suksess! Som Scahdenfreude sa så har også småen her likt den lille bien fra Libero-pakken! Har hatt den hengene i vogna og også på bilstolen for at han skal ha noe å se på under bilturen.

Er ofte som du sier at det mammaene synes er sååå fint ikke er like fint og morsomt for småttisene å se på! :fnise:

Magetrening er viktig. Virker som at det er mange babyer som ikke liker det... Men det er jo viktig for dem,så da får man underholde så godt man kan. Også trenger de jo ikke å ligge så lenge om gangen og heller et par ganger om dagen! :)

Knipeøvelser ja...Huff, har ikke vært så flink jeg heller og har heldigvis ikke merket noen lekasjer..enda...*bank i bordet* Men så har jeg heller ikke vært på joggetur eller ledd så hardt at jeg ikke har fått prøvd å holde igjen heller da. hehe...

Håper vinen smakte! :vin::skaal:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke farger er nok en lur løsning, for synet til de små er jo under utvikling og foreløig er det nok sterke farger og store kontraster/mønstre som er tingen :jepp:

Jeg tok meg et glass vin for noen uker siden, etter at frøkna hadde sovnet for natten, men de sier vel at det er greit å amme igjen etter ca. 2 timer. Og hvis du drikker vin sammen med mat så tror jeg ikke det nødvendigvis trenger å gå så lang tid heller. Kos deg med vinen! Høst og rødvin :hjerte:

Tror vi også må være flinkere til å legge frøkna på magen. Heldigvis finner hun mer glede i det nå enn for bare et par uker siden, og som de andre sier så er det lurt å ligge på gulvet med de små slik at de ser ansiktet ditt, eller vifte litt med en leke.

Knipeøvelser, ja... Lurer på hvorfor det skal være så vanskelig å få gjort det. Er jo egentlig den enkleste ting i verden og kan gjøres når som helst og hvor som helst, men allikevel er jeg for dårlig på det. Går på mor/barn-trening og der er instruktøren veldig flink til å minne oss på det flere ganger i løpet av timen, så en dag i uken blir det litt kniping ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det ikke bare er meg som er dårlig på knipingen ;) Er det forresten noen av dere som ble klippet? Jeg prøver å være flink etter legen gav meg pes for det på 6-ukerskontrollen, han mente de skulle gjøres ved hver amming eller minst tre ganger om dagen..

Lita ligger på magen i gjennomsnitt to ganger om dagen, ikke vet jeg om det er nok men helsesøster som har mammatrimen jeg går på virket å være fornøyd med styrken hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :)

Hvordan går det med dere?

Var til fysio med lille W i dag og fikk et lite tips ang det å trene på å ligge på magen. Om vi legger inn f.eks rutiner som etter bleieskift der han kan få ligge i 2 min på magen hver gang, så er det kjempebra trening. Må jo selvfølgelig se an formen til knøttene. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det hos dere om dagen? :mrgreen:

Håper dere har det fint alle sammen! :)

:klemmer:

:hallo:

Hvordan står det til meg deg og lillemor om dagen?

Hei dere! :hallo: Her er jeg! :)

Gode dere er som følger med på meg, selv om jeg har vært såå fraværende :klemmer:

Det har blitt lite tid til KG de siste ukene. Det har egentlig generelt blitt lite tid til noen ting :fnise: Men her går det fint! Bare litt krevende å være småbarnsmamma til tider.. :sjenert:

Lillemor har fremdeles mageproblemer. Ikke kolikk, men store smerter hver gang hun skal bæsje/prompe. Og hun er også mye sutrete fram til hun får pressa ut noe i bleia. Så dagene går egentlig med til å bysse, trøste, kose og teste ut forskjellige råd og triks her og der for å se om vi får bukt med plagene hennes. Og når hun sover må jeg nesten rydde litt i heimen (dere kjenner sikkert problemstillingen :eeeh: )

Vi har altså prøvd "alt" føles det som. Legen anbefalte kiropraktor, og det har jo hjulpet på stiv nakke, men magen hennes er like ille. Vi har prøvd manuellterapeut, ammete, fennikkelte, melkefri diett, brusfri, kaffefri, jah... I det hele tatt litt av hvert, og jeg begynner å bli litt sliten :sukk: Det har jo vært sånn siden fødselen, men jeg hadde trodd det skulle gå over med alderen. Men det har nesten blitt værre... Heldigvis sover hun godt på natten, og hun har også noen fine dupper på dagen, så jeg får hentet meg inn litt..

Så ja, sånn går nu dagan :sprettoy: Hun er heldigvis, innimellom gråting og bæsjing, verdens søteste unge! Smiler og ler, og sjarmerer alle i senk :tommelsmil: Bare synd de glad-periodene varer så kort... Vondt for mammahjertet, når jeg ser hvor glad hun er når hun ikke har vondt i magen..

Jeg må få lest meg opp litt i dagbøkene deres også etterhvert!! Har savnet KG-lesingen, og håper å få mer tid til det når (for det SKAL skje) vesla har blitt bedre. Håper alt er bra med dere alle :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørets fryktelig slitsomt ut! Kiropraktoren sa at behandlingen kunne ha effekt på fordøyelsen også, og viste en massasjemetode som skulle virke. Prøvde litt, men glemte det.. Det var i alle fall å gni på kanten av låret (ikke oppå og ikke på siden, men "mellom", hvis du skjønner) med knyttneven. Han gjorde det på lille i kanskje ett minutt, så kom det en kjempepromp! :fnise: Du kan jo prøve - i og med at prøver alt! ;) Håper det går bedre med vesla snart, må være ubehagelig å ha sånn vondt i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...Sender en trøsteklem til deg! :hug: Mammalivet er ikke bare enkelt.. Håper virkelig dere får bukt med mageproblemene til vesla...Vondt for både dere og henne når dagene er preget av mye smerte og gråt! Dagene blir nok bedre skal du se.

Uansett godt å høre fra deg igjen!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, håper dere får bukt med magetrøbbelet til lille. Lita sliter litt med promp også, men det løser seg heldigvis med amme-te og "sykkling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...