Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Takk for det jenter!

Har blitt mye besøk ja. Det er litt slitsomt, men prøver å begrense til ett om dagen.. Tenker det værste rushet gir seg når alle har sett henne en gang.

Noen av de besøkende er veldig flinke, blir en kort stund og har med seg ting og spise osv.. Andre kommer og blir i timesvis uten å ense at både mor, far og barn er slitne.. Akk ja ;) vi jobber oss gjennom besøkene i venter på roligere tider. Heldigvis går ammingen foreløpig som en drøm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta, Selma_! :)

Moro at det skjedde dagen før lillegutt kom. :)

Håper du har det like fint og trives like mye som meg selv. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis bare hatt ett besøk pr dag, og bare en om gangen etter vi kom hjem fra sykehuset.

Det endrer seg nok når vi flytter i nærheten av svigers...

Godt ammingen går bra, det gjør det her også :) og så er det så kos med en mett og fornøyd lita jente på brystet etterpå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, besøkene kan gå litt over styr noen ganger! Slitsomt! Men er som du sier at det roer seg nok en del når alle får hilst på snuppa :) Det roet seg hvertfall her.

Men dere må bare være flinke til å si ifra om det blir for mye. Må ikke sliten dere ut heller......

Men samtidig så vil man jo sååå gjerne vise fram nurket sitt også, så er ikke like lett å si at det ikke passer...

Herlig at ammingen går bra!! :nigo: Det er så lettvint å kunne slenge ut puppen hvor enn du er i verden, også er det jo det beste for babyen!

(Men for all del, dømmer ikke de som ikke kan amme! Sånn er det jo bare for noen,vi er alle forskjellige, og da duger også MME mer en godt nok! )

Kos deg fortsatt med vesla og nyt tiden til det fulle. De vokser skremmende fort!!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt tid på pcen! Så annerledes forumet har blitt..! Tar nok litt tid for meg å sette meg inn i dette, har vært mye på mobil og ipad den siste tiden.. Men sliter med å logge meg inn fra mobilen, så får ikke oppdatert meg så mye som jeg skulle ønske. :sjenert:

Har laget meg ny ticker da, endelig! ;)

Ellers går det fint her. Jeg er rimelig trøtt, siden lillemor er mye våken på natta. Hun bæsjer alltid under amming! (både dag og natt). Og da våkner hun jo til når jeg må opp og skifte bleie.. Får liksom ikke sneket henne trøtt og slapp tilbake i senga etter amminga. Dumme bleier!

Frøkna er verdens herligste! Følelsene for henne er nærmest overveldende, og jeg er såå redd for å gjøre feil.. Mannen er heldigvis rolig, så han får roet meg ned når jeg får mine små panikkanfall (er hun for varm/kald, har hun vondt, er hun ensom osv osv..).

Fikk masse skryt av helsesøster på hjemmebesøk da :) Det gjorde godt! Lillemor har lagt på seg nesten en halvkilo siden vi forlot sykehuset (altså på under to uker!), så melk har jeg i hvertfall! :fnise:

Nå hører jeg litt klynking fra vogna her. *gå og sjekke om hun har det bra* Lillemor er våken! Klar for ny ammerunde :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Jeg skifter bæsjebleiene i senga, jeg, sånn at han ikke skal våkne mer enn nødvendig. :Nikke:

Godt at hun legger på seg. Det høres jo ut som om hun har skikkelig appetitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer til han er ferdig å bæsje, så bytter vi bleie, også ammerjeg litt mer etterpå. Slitsomt for meg, men han liker å sovne til maten!heldigvis gjør han ikke det om dagen, bare om natta! ;)

Bra med skryt av jordmor, det varmer! :) Er redd for å gjøre feil jeg også, men innser at jeg vet hva som er best for min sønn! Tror de overveldende følelsene gjør at man gjør de rette tingene - stort sett! Dessuten tåler de prøving og feiling an gang eller to uten at det gjør noe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skifter vi alltid bleie i senga så vi slipper at han våkner opp og ikke vil sove igjen, fungerer som bare det. :)

Er det ikke kos med disse små.. :rodmer: Jeg er superstolt av å være mammaen til lillegutt. Love it!! Jeg er overraskende rolig faktisk. Samboer kan bli litt stresset når lillegutt gråter på det verste, men ellers er han rolig han og. :)

Gøy med skryt! :) Har ikke melk du, du har fløte. :fnise: Godt å høre at hun koser seg og vokser seg stor og sterk, sånn det skal være det. :)

Kos deg med lillemor. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å skifte bleie i senga! Må se om det funker, for nå er det virkelig lite søvn på mor for tiden! :blink:

Driver og klør meg i hodet når det gjelder ammebher også. Har noen forskjellige nå. En som er litt tykk (at ikke brystvortene synes gjennom, litt sånn "vanlig" glatt bh-stoff), og et par tynne. Jeg liker egentlig best de tynne, de er jo mye lettere å brette ned. Men det er jo bare et tøystykke, så man ser jo mye mer enn jeg skulle ønske. Er det meningen at man MÅ ha amminnlegg i bhene?

Og har vel ikke fått gratulert deg med tippinga rhubarb! Den siste datoen som ble tippet for fødselen, og du fikk jo rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O herlige natt! :hoppendeglad:

Lillemor var trøtt i natt, og sovnet rett etter amming og bleieskift (i senga) kl 3! Ellers har hun jo pleid å bli våken et par timer, men nå har hun jo omtrent sovet hele natta. Hun var nok sliten etter å ha blitt dullet veldig med av venner og slekt i hele går ;)

Men typisk nok ble jeg lys våken av den amminga, så sovnet ikke før 1,5 time etter at hun hadde sovnet :fnise: Men det var i hvertfall deilig med en rolig natt, merker at energien er på topp i dag! :)

Nå må jeg bare få bukt med mine tilstoppede melkeganger (au!), så venter egentlig bare på at lillemor skal våkne snart så hun kan hjelpe mor å tømme seg for melk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillemor fikk sovet godt i natt. :) Godt til foreldrene og få litt søvn også ja, gjeeesp. Her har lillegutt heldigvis hatt noen greie netter så jeg har fått litt mer søvn enn det jeg gjorde i begynnelsen av uka! Håper det holder seg slik. *bank i bordet* Men sliter fremdeles litt med magevondt stakkars.. Masse luft i magen. :( Det fungerte bedre å skifte i senga? :)

Jeg bruker ikke ammebh jeg.. Jeg kjøpte meg bare ammesingletter på Lindex, henger ved bh'ene. Det fungerer veldig greit. :) Har kun 1 ammebh utenom singlettene. I singlettene er det null stress med innlegg i hvert fall.

Håper du har hatt en fin helg! :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleieskift i sengen, det tror jeg ikke jeg tør med tøtta her, hun har nemlig en tendens til å tisse med en gang bleien kommer av :roll:

Godt du har en mann som roer deg ned du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og har vel ikke fått gratulert deg med tippinga rhubarb! Den siste datoen som ble tippet for fødselen, og du fikk jo rett :)

:strix: Første gang jeg har truffet, både på nett og i virkeligheten :fnise:

Amme-Bh'er virker litt vrient :klo: Størrelse, type osv. Har kjøpt et par amme-singletter og en veldig tøyelig amme-BH. Tenkte å vente med de store innkjøpene til jeg vet noe om BH-størrelsen jeg ender opp med... Bra å høre andres erfaringer om temaet :jepp:

God bedring til melkegangene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillemor fikk sovet godt i natt. :) Godt til foreldrene og få litt søvn også ja, gjeeesp. Her har lillegutt heldigvis hatt noen greie netter så jeg har fått litt mer søvn enn det jeg gjorde i begynnelsen av uka! Håper det holder seg slik. *bank i bordet* Men sliter fremdeles litt med magevondt stakkars.. Masse luft i magen. :( Det fungerte bedre å skifte i senga? :)

Jeg bruker ikke ammebh jeg.. Jeg kjøpte meg bare ammesingletter på Lindex, henger ved bh'ene. Det fungerer veldig greit. :) Har kun 1 ammebh utenom singlettene. I singlettene er det null stress med innlegg i hvert fall.

Håper du har hatt en fin helg! :)

Det funket fint å skifte i senga ja :) Så tester litt til og ser om det var det som gjorde susen, eller om det bare var tilfeldig. Er redd for "ulykker" når bleia kommer av jeg også, men foreløpig har det gått fint ;)

Jeg har også noen ammesingletter. Utrolig praktisk! Men bruker du ikke noe som helst bh under da? Føler ikke at singlettene støtter så veldig liksom, og er litt redd for hengepupper.. Selv om jeg egentlig har ganske små pupper. (Men har jo gått fra liten B til D nå, så puppene føles gigantiske!)

Det diggeste er selvfølgelig å gå med bare ammesinglett, men føles samtisig litt rart å droppe bh..

Bleieskift i sengen, det tror jeg ikke jeg tør med tøtta her, hun har nemlig en tendens til å tisse med en gang bleien kommer av :roll:

Godt du har en mann som roer deg ned du også ;)

Ser den, er ikke noe allright emd gjennomvåt seng heller ;) Jeg slutter vel å skifte bleie i senga den dagen det skjer at hun tisser utover tenker jeg :fnise:

:strix: Første gang jeg har truffet, både på nett og i virkeligheten :fnise:

Amme-Bh'er virker litt vrient :klo: Størrelse, type osv. Har kjøpt et par amme-singletter og en veldig tøyelig amme-BH. Tenkte å vente med de store innkjøpene til jeg vet noe om BH-størrelsen jeg ender opp med... Bra å høre andres erfaringer om temaet :jepp:

God bedring til melkegangene ;)

Ja, puppene endrer seg jo, så like greit å vente litt. Jeg hadde flaks med mine kjøp da, alt passer fint nå etter fødselen, siden jeg kjøpte størrelser med "litt å gå på" ;)

Takk for god bedring! Den siste kulen er borte nå! :D Men regner med at det kommer en ny en om et par dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Mine amme-BHer har også passet fint. Kjøpte dem før jeg hadde kommet halvveis i svangskapet. :Nikke:

Bruker håndkle under når jeg skifter i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, urolige dager og netter på frøkna i det siste :( hun får store gråteanfall, det eneste som roer er puppen.. Brystvortene begynner å bli såre, men får så vondt av gråtingen hennes :(

Troor hun er mett, men mulig det kan være magevondt. :klo: Vanskelig å vite hva man skal gjøre når man ikke vet hvorfor hun gråter..

Er så redd for at hun skal få kolikk! Hun er nå 3 uker, så er jo "rette alder" å få det på.. Mannen er heldigvis mer optimistisk, og tror det er økedøgn. Men kan det gå over flere døgn da? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om økedøgn kan gå over flere dager, men her er også Lita litt mer urolig om dagene/nettene. Trenger masse kos og nærhet, tar lillefingeren min og da smatter hun så fornøyd i vei (vi får henne ikke til å ta smokk men det er foreløpig greit ;) ) Det er ikke dumt med besteforeldre bryst/mager å sove på heller ;) Greit med besøk fra mine foreldre nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen er også urolig på kveldstid og vil ha MYE mat. Men så sover han flere timer sammenhengende på natta også, så han spiser seg vel litt opp... Men stakkars liten har mye mageknip, så det blir en del byssing på oss. Et par triks lærte de oss også på barsel, som vi tidvis bruker med stort hell.

Det ene, der legger du ungen med magen ned mot armen din, hodet mot albuen og hånda di holder fast rundt baken (fra undersiden og opp). Ungen skal ha en arm på hver side av armen din. Veldig fin posisjon å gå rundt med ungen! Vår kan fint finne på å slukne som et lys når pappaen bærer ham sånn.

Magekniptriks nummer to: sitt rett opp og ned i sofaen eller en stol og legg ungen på magen, tvers over knærne/lårene. Vipp beina forsiktig opp og ned, samtidig som du klapper ungen forsiktig på baken. Dette er spesielt effektivt når det er for ille for triks nummer én.

Heh. Det er jaggu en bratt læringskurve med disse små. Enda godt... Da vi kom hjem fra sykehuset hadde jeg omtrent panikk fordi jeg var livredd for å ikke gi ungen nok mat eller annen omsorg. Nå går det heldigvis litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan dere har det Selma.. Her er det også slik. :( Mye magevondt. Prøvd med minifom eller sukkervann? Etter at vi begynte med minifom får han opp luft mye enklere etter måltid og slipper unna de verste luftsmertene, heldigvis! Skal han få skikkelig vondt får han sukkervann, noe som også hjelper. :) Skal innom en klinikk i morgen å høre om de har ledig time til manuellterapeut til knøttet, greit å sjekke om det er noe. Skal få kjøpt meg fennikelte også, det skal visst være veldig effektivt. Kan også gi en ts te til babyen også.

Ellers så fungerer det med et beroligende bad på kvelden, da slapper han av og lufta kommer lettere ut. Ellers blir det mye lette klapp på rumpa mens vi går over stuegulvet om dagene og synger. Gleder meg til denne perioden er over og at lillegutt ikke lengre sliter med magen! Gjør vondt i mammahjertet når det er slikt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...