Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Heldig du som kun har to dager til permisjon, jeg har to uker med jobbing og avslutter i tillegg med lørdagsvakt :sprettoy:

Lita her har i alle fall lagt med hodet ned siden 16. mai, og jeg tror ikke hun kommer til å snu seg noe før hun skal ut. Satser på at frøkna di har planer om å bli med hodet ned til fødselen også :jepp:

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg :klem:

God helg til deg også! :)

-----

Tenkte jeg kanskje kunne lage en tippeliste! Noen som vil tippe? :jepp:

UL-termin er 28.juni, menstermin er 24.juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:babyjente: Tippeliste :babyjente:

UL-termin 28.juni, menstermin 24.juni

19.juni - ara

25.juni - Mayami

25.juni - Pusilus

26.juni - Angel-A

26.juni - Haley

28.juni - Alabama

1.juli - Singing cow

2.juli - rhubarb

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille tippinger! Håper dere får rett, at hun kommer før termin (eller maks 2 dager etter som Singing cow tipper). Det hadde vært veldig allirght! :jepp:

Men jeg kan nok like gjerne gå langt over, må bare prøve å innstille hjernen på det. Selv om det ikke er lett.. :sjenert:

Her er det veldig mye liv i magen, og sparkene har blitt så sterke!! Det er helt utrolig, føler hun har blitt supersterk på bare noen dager.. Skvetter til titt og ofte.

Men nå som jeg er 37 uker (yeeeey :strix:), er det kanskje ikke så rart. Hun er jo fullbåren, og ikke prematur hvis hun blir født nå :rodmer: Sterke, livlige jenta mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med de 37 :blomst:

Her har Lita gått over fra å strekke seg i alle retninger slik at det både er vondt og ubehagelig for en liten stund siden til sprelling når hun hikker.. Lurer på når jeg får sove :fnise:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går, og alt stod bra til :) Ikke noe vann i kroppen enda, vektøkningen er jevn og passe, SF-målet følger sin kurve jevnt, blodtrykket er lavt og fint, og HB er visst bra (tallene der sier meg ikke stort, men det tyder vel på at jeg har nok blod i kroppen eller noe sånt..? :klo:) Det virker som jenta koser seg i magen, her er det party døgnet rundt :fnise:

Er så glad for at svangerskapet går så fint!! Blir nesten litt ydmyk, når jeg vet hvor mange som har tunge, vanskelige svangerskap.. :sjenert: Så prøver å huske det de gangene jeg blir lei og utålmodig.

Har planer om å pakke sykehusbaggen så snart som mulig, hvertfall i løpet av neste uke. Men det er sååå tiltak! Skjønner ikke det, det burde jo egentlig være lett.. Men de joggebuksene jeg har som passer bruker jeg jo nå, så de kan ikke pakkes ned. Amme-bh og singlett har jeg ikke fått kjøpt meg ennå, og ikke hentesett til vesla heller! :bond:

Godt det er permisjon, og dagene fri til å styre og stelle.. Har vasket det første babytøyet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pakkingen av sykehusbag er det rareste jeg har gjort på en stund! Er ikke noe pakke-menneske til vanlig, men bruker å få det gjort unna i en fei så jeg slipper å tenke mer på det. Men akkurat denne bagen tok lang tid du! Er vel ikke heeelt ferdig enda (MÅ huske kamera/lader og sandaler) og det er bare 12 dager igjen til termin!

Jeg klager heller ikke over svangerskapet, alt sett i sammenheng. Må jo regne med noe ubehag (om bekkenløsning går i den kategorien da?) men her har det jo aldri heller vært noe problem annet enn for meg. Lille har hatt det fint hele tiden, og det er jo det som er det viktigste! :)

:hoppe: for 37!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at alt står bra til med både mor og barn, så herlig. :)

Nyt alle dagene, for nå er det ikke lenge igjen til fødsel gitt! Er forresten lov å være litt lei og utålmodig av og til, er ikke bare-bare å gå gravid heller. :)

Jeg kommer nok ikke til å stresse med den bag'en selv, men her bor vi ikke så langt unna sykehuset så om jeg skulle glemme noe så er det bare for samboer å dra hjem en snartur å hente det. Kan være greit å ha laget seg en liste i hvert fall, så går det litt fortere å pakke om en får tid til det. :) Har du funnet noen gode amme-bh'er? Jeg var innom "alle" butikker her om dagen, vanskelig å finne noen. Men fant heldigvis på Lindex, de hadde helt klart best utvalg i både størrelser og forskjellige bh'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen ammebher på Lindex som jeg har brukt siden mine vanlige ble for små og jeg ikke fant andre uten spileer som holdt bra nok, noe som er lenge siden, og kommer nok til å kjøpe flere der.

Rart å pakke sykehusbag ja, og enda rarere var det å pakke stellebagen til Lita (Vi har en lang kjøretur hjem fra sykehuset). I dag har jeg kjøpt stellematte til henne og et vell av følelser - skummelt, spennende, lykkerus osv..

Godt alt stod bra til på kontrollen :)

Her er en grei forklaring på hva HB (hemoglobin) er

Hva er hemoglobin?

Hemoglobin (Hb) er den oksygenbærende (surstoffbærende) delen i de røde blodcellene. Hemoglobin er bygd opp av protein og jern, og måten disse komponentene henger sammen på, avgjør hvor mye oksygen som blir bundet til de røde blodcellene. Mennesket er avhengig av disse strukturene for å ta opp og bruke luften vi puster hensiktsmessig. De røde blodcellene transporterer oksygen fra lungene rundt i kroppen slik at alle organer får tilstrekkelig med oksygen.

Mange kjenner til uttrykket "blodprosent". Når vi skal finne blodprosenten, er det hemoglobin vi måler. Ved hjelp av en tabell kan mengden Hb omregnes til prosent. I dag er "blodprosenten" et utrykk som vi prøver å unngå. Vi foretrekker å oppgi tallverdien med enhet g/dL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen at det er tiltak å pakke sykeusbagen! Rart med det. Man skulle jo tro at det var ganske raskt gjort å pakke en bag for 3 dager, men det har sikkert tatt meg 2 uker eller noe sånt å fullføre den. Har tatt litt nå og litt da, selv om man heller burde bruke energien på å få den ferdig og ikke tenke mer på den :lol:

Ha en fin lørdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som velstand hos både mor og barn her i gården! Og ikke noe er bedre enn det! :)

Og så herlig at svangerskapet har gått så greit! Det er ikke en selvfølge at man holder seg frisk og rask gjennom hele graviditeten, så vi skal være takknemlige vi som har vært oppegående hele tiden! :)

Kan nok være lurt å pakke sykehusbagen snart..Nå kan det skje noe når som helst.. :popcorn:

Jeg gikk i joggebuksene mine helt til den dagen jeg skulle føde. Da slengte jeg de i fødebagen. (Eller, jeg reiste forresten i den ene...)

Brukte lang tid på å pakke bagen jeg også..hehe..Men et tips fra meg er å slenge med et stort deilig håndkle..de på sykehuset er som regel små og "vonde"! Men kan jo hende de har noe bedre på ditt sykehus enn mitt da! :fnise:

Deilig med permisjon nå, slik at du kan få ordnet de siste tingene før frøkna kommer! Spennende tider i møte nå altså!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusbaggen er funnet fram! (Men den må sikkert byttes ut til noe større etterhvert :fnise: ). Har til og med klart å pakke oppi (natt)bind og ammeinnlegg. En liten start i hvertfall... :sjenert:

Hadde mye vonde kynnere med menssmerter i natt, måtte puste meg gjennom de. Blir glad for alle vondter nå jeg, satser på at det er positivt for modningen. Men prøver å ikke ta altfor mye av i symptomjakten, da tror jeg tiden fram mot fødsel kan kjennes enda lenger..

Jubler for 38 uker! :strix:

Føler meg så nærme termin nå! Selv om det i prinsippet ennå kan gå en måned før vi får møte veslemor.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har vært her inne før :sjenert: Må jo følge med, nå som det er så kort tid igjen! Jeg synes det virker som et stort skritt å skulle pakke fødebag. Da er det liksom så veldig kort tid igjen :fnise:

Tror forøvrig fødsel blir 2.juli. Må jo være tro mot egen terminklubb og håpe på flest mulig julibarn :gjeiper:

Hurra for 38 uker :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...