Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Hurra for uke 40 :danser:

Bare én masetelefon hittil i dag... hurra! Men dagen er ennå lang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husarbeid kan anbefales for å få igang fødselen ;) Brukte stor deler av søndagen til husarbeid, og natt til mandag begynte riene :tommel: Kan nok ha vært ganske tilfeldig, men det var godt å ha gjort unna sånt før fødselen.

Uansett ikke lenge igjen nå :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 uker!! :danse:

Herregud, tiden har gått fort altså!! Nå er du snart i mål. Er du klar? (Eller så klar som man får blitt?)

Gleder meg på dine vegne! :dagens-rose: Det skal bli så spennende når ting setter i gang!!

Forresten hjalp ikke husarbeid eller andre kjærringråd på meg. Tror jeg prøvde det meste. Men vi er alle forskjellige! Kanskje gulvvasken setter i gang riene hos deg!! Krysser fingrene for 0 overtid! :popcorn:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 40 uker!! :strix:

Håper lille jenta kommer i morgen! :jepp: Men er nok lurt å forberede seg på å gå overtid ja. Men uansett, innen 14dager så er hun her! Så nå er tiden inne! :kgbaby:

Vi kan håpe på to fluer i en smekk? Gulvene blir rene og riene kommer. ;)

Bare pass på så du ikke sliter det helt ut i hvert fall, ikke fyll dagene dine fullt opp. Jordmoren min sa mange gjorde det i slutten, og når fødselen evt da starter på kvelden/natten så er jo jentene/damene helt utslitte og får en mye tyngre fødsel.

Hvordan er formen ellers da? :klemmer:

Gulvene ble rene, men ingen rier ;) Så da tror jeg ikke jeg gidder å prøve meg på mer gulvvask :fnise: Prøver som du sier å være uthvilt til enhver tid, bare lade batteriene. Men jeg har mark i rompa, så har litt vanskelig for å sitte stille lenge av gangen.. :sjenert:

Så formen er, som du skjønner, helt fin! Litt for fin.. :kjefte:

:fnise:

Lille kom i uke 40+0 han, så her er det bare å pakke bagen! :fnise: Håper du slipper masse overtid, det må være uutholdelig!

40+2 her nå.. Så smører meg med tålmodighet. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 40 :danser:

Bare én masetelefon hittil i dag... hurra! Men dagen er ennå lang ;)

Skjedd noe hos deg ennå eller?

Har heldigvis ikke vært for mange masetelefoner her nå, så foreløpig går det fint :) Tenker det tar seg opp etter i morgen ;)

Husarbeid kan anbefales for å få igang fødselen ;) Brukte stor deler av søndagen til husarbeid, og natt til mandag begynte riene :tommel: Kan nok ha vært ganske tilfeldig, men det var godt å ha gjort unna sånt før fødselen.

Uansett ikke lenge igjen nå :duskedame:

Godt å få gjort unna husarbeid ja! Men nå føler jeg at huset er rent nok, så skal prøve å ta det mer med ro framover.. :jepp:

40 uker!! :danse:

Herregud, tiden har gått fort altså!! Nå er du snart i mål. Er du klar? (Eller så klar som man får blitt?)

Gleder meg på dine vegne! :dagens-rose: Det skal bli så spennende når ting setter i gang!!

Forresten hjalp ikke husarbeid eller andre kjærringråd på meg. Tror jeg prøvde det meste. Men vi er alle forskjellige! Kanskje gulvvasken setter i gang riene hos deg!! Krysser fingrene for 0 overtid! :popcorn:

Jeg er så klar som jeg kan få blitt! Men frøkna i magen virker ikke helt klar ennå... Massemasse liv om dagen, så tror hun bare koser seg og turner rundt.. :fnise:

Innom og titter :)

Tittei! :goodbye:

----------

Er altså 40+2 i dag! I morgen er termin, og jeg er klar for å få frøkna ut! Men regner med at jeg ikke har født før jordmortimen i morgen. Lurer på om jeg skal be henne sjekke modning, hvis det er noe de gjør på dette tidspunktet..? Er jo spent på hvordan ståa er der nede, samtidig som jeg kommer til å bli veldig oppgitt hvis det viser seg at jeg er umoden...

Tenker litt på hentesett. Hva trenger disse små å ha på seg om dagen? Holder det med lue, body, strømpebukse og så en slags dress over (sparkebukse/jakke, "onepiece" e.l.)? Og så teppe over? Må jo se an temperaturen den dagen hun skal hjem, men hvis det er "normal" sommertemperatur (15-20 grader og opphold)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjedd noe hos deg ennå eller?

Har heldigvis ikke vært for mange masetelefoner her nå, så foreløpig går det fint :) Tenker det tar seg opp etter i morgen ;)

----------

Er altså 40+2 i dag! I morgen er termin, og jeg er klar for å få frøkna ut! Men regner med at jeg ikke har født før jordmortimen i morgen. Lurer på om jeg skal be henne sjekke modning, hvis det er noe de gjør på dette tidspunktet..? Er jo spent på hvordan ståa er der nede, samtidig som jeg kommer til å bli veldig oppgitt hvis det viser seg at jeg er umoden...

Tenker litt på hentesett. Hva trenger disse små å ha på seg om dagen? Holder det med lue, body, strømpebukse og så en slags dress over (sparkebukse/jakke, "onepiece" e.l.)? Og så teppe over? Må jo se an temperaturen den dagen hun skal hjem, men hvis det er "normal" sommertemperatur (15-20 grader og opphold)..

Ingen action her heller... :sukk: Har kontroll i morgen og tenkte jeg skulle høre om modningssjekk, jeg og. Har følelsen av at mini ikke har det travelt i det hele tatt... En ting er jo den evinnelige utålmodigheten som gjør meg en anelse sprø snart, men jeg er jo samtidig bekymret for at mini skal bli ganske maxi før han finner ut at han vil ut.

Eneste som gjenstår å prøve nå er vel å slite ut mannen fullstendig. :sengekos: Mener jeg leste et sted at det var snakk om tre-fire omganger etter hverandre for at det skulle ha noe for seg? Det ville jo vært en imponerende bragd til vanlig :fnise:

Ellers har du jo alltids ananasen da...

---

Vi har faktisk ikke strømpebukser til mini ennå. Planen er å kle på med body + bukse/jakke, lue og strikketeppe i bilstolen. Butikkene er jo åpne når vi kommer hjem og, dersom strømpebukser er veldig nødvendig.

Har forresten mark i baken så det holder her også, og nå er jo ALT rydda. Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får oppdatere hverandre etter kontroll i morgen vi da Schadenfreude :) Om å gjøre å være mest moden!! haha :fnise: neida ;)

Jeg blir også redd for at mini skal vokse seg superstor jo lenger over termin jeg går..

Ja, du kan jo prøve å slite ut mannen litt :lur: Har ikke blitt så mye her i det siste, han har jobbet veldig mye de siste ukene så han kan være hjemme når mini kommer. Men han har lovet at om jeg går over termin skal vi prøve en skikkelig "modnignskur" :fnise: Så får vi se om det funker, og om vi i det hele tatt får det til/orker!

Har hørt at strømpebukser skal være praktisk, så man slipper sokker som hele tiden detter av. Derfor jeg tenker at det hvertfall blir en strømpebukse over/under bodyen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puttet litt av hvert i bagen til Lita, her kan det like gjerne være 6-12 grader og regn som 25 grader og sol. Håpløst å pakke med andre ord ;) Har både strømpebukse langermet body, ulljakke, kortermet body, hjemmestrikkete lange ullsokker og bukse uten ben :gjeiper:

Ikke noe tegn på fødsel altså, håper det endrer seg ila dagen :):duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fremdeles jeg ;) Ingen tegn på at fødsel er i anmarsj... Men tror ikke det er altfor lenge til heller. Prøver å sove og hvile ut så mye som mulig.

Hadde en del vonde kynnere på natta, skikkelig tak i rygg og mage! I morges kom de ganske regelmessig (10 min mellom i ca 1,5 time), og jeg håpet jo at noe kunne være i gang. Men det stoppet med en gang jeg stod opp.. Så det er jo motsatt av hvordan rier skal være.. Jeje, en forsmak på smerten er det hvertfall :fnise:

Alt var fint hos jordmor :) Hun sjekket modning, og det var ganske modent, men ingen åpning, og hun turte ikke å anslå hvor lang tid dette ville ta. Kanskje like greit å ikke gi falske forhåpninger.

Jeg har forresten ikke gått opp noe i vekt på over 5 uker..! Er det normalt? Blir nesten litt bekymret jeg, men SF-målet stiger jo jevnt da, så lille vokser forhåpentligvis som hun skal :) Er fornøyd med 12 kg vektoppgang, men hadde jo trodd jeg skulle gå opp nå mot slutten også..?

Helgen skal brukes til kos og hygge. Får ta en dag av gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres fornuftig ut å ta det litt med ro. Men spennende med vonde kynnere! Kan jo tyde på at noen varmer opp til fødsel. (Ja, jeg ser at det høres litt rart ut å bli ivrig over vondter, men man får jo forhåpninger av sånt :gjeiper: )

Hva sa jordmor angående vekta da? Selv har jeg gått opp tre-fire kilo de siste fem ukene, noe legen beroliget meg med at antagelig var stort sett vann.

Så lenge SF-målet stiger, antar jeg i hvert fall at babyen vokser og har det bra, ellers ville vel jordmor ha reagert. Antagelig har babyen rappet mesteparten av næringen du har fått i deg, sånn at du har gått ned i vekt mens den har vokst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke på bursdagen min altså? Søren og.. :fnise: Godt å høre at formen er fin og at alt står bra til. Er bare å slappe av og nyte den siste tiden nå, plutselig så vil hun ut og da er det full fest. :rodmer:

Høres ikke ut som om det er lenge igjen nå nei, skjer virkelig ting hos deg nå! Modning for alle penga i hvert fall, får håpe det hjelper på og at det ikke er maserier bare. :) Er skikkelig nysgjerrig på hvordan rier kjennes ut jeg altså, er vel ikke lange tiden før jeg vet det heller.. Får jeg håpe. :sjenert:

Oi, høres ut som en spennende time hos jordmor. :) Åpning kan komme fort, positive er jo at du er moden! Dvs at ting vil forhåpentligvis gå litt fortere når det først starter..? :) Er helt normalt å ikke gå opp den siste tiden, alle er forskjellige! :) 12 kg er iiingenting, har passert det jeg ja. :sjenert: Men er uheldig og fått masse vann i kroppen. :(

Nyt hver time og kose deg med samboer, bruk tiden godt til kjærestetid! Håper du får en kjempefin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke gått opp i vekt på noen uker, tror det er like vanlig det som å gå opp på slutten. Jeg velger i alle fall å tro det ;)

høres ut som en lur plan å hvile så mye som mulig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er her fremdeles :) Med baby i magen ;)

Virker ikke som hun har tenkt seg ut med det første, så forbereder meg på overtidskontroll på sykehuset til uka. Kan jo bli spennende det også! (*prøve å tenke positivt*)

Men det er psykisk slitsomt å gå sånn å vente altså! Man aner jo ikke når det vil skje, og kan ikke planlegge for mye heller. Sover dårlig, og våkner like skuffet hver morgen over at ikke fødselen har startet. Men men. Det er jo mange som må gå over termin, så sånn sett er det ikke spesielt synd på meg :sjenert:

Vesla er veldig sterk nå da! Sparkene er vondere enn noen gang før, så det er nok ingen pinglebaby jeg bærer på :fnise:

Håper alle har hatt en fin helg, med baby inni eller utenfor magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joho, visst er det synd på oss! :ler:

Nei, helt seriøst.. det går jo på et vis. ungene må ut til slutt uansett.. om ikke annet er det jo deilig å dra seg i senga til langt på dag (nårman endelig sovner, altså, og skuffet halvvåkner og konstaterer at mini fremdeles er på innsiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...