Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Oioioi, det nærmer seg virkelig hos deg nå Selma! Så spennende!! :popcorn:

1 mnd. går jo kjeeempefort! Jeg tror uansett at jenta kommer før det har gått en mnd. jeg da. :)

Blir det så du skal prøve akupunktur? :)

Fødebag er kanskje ikke så dumt å ha i orden når det er så kort tid igjen. :) Er det langt til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg har vært her inne før :sjenert: Må jo følge med, nå som det er så kort tid igjen! Jeg synes det virker som et stort skritt å skulle pakke fødebag. Da er det liksom så veldig kort tid igjen :fnise:

Tror forøvrig fødsel blir 2.juli. Må jo være tro mot egen terminklubb og håpe på flest mulig julibarn :gjeiper:

Hurra for 38 uker :hoppendeglad:

:velkommen:

Så hyggelig at du titter innom :)

Ja, det føles som det er veldig nærme nå, samtidig som det også virker veldig fjernt.. :fnise:

Oioioi, det nærmer seg virkelig hos deg nå Selma! Så spennende!! :popcorn:

1 mnd. går jo kjeeempefort! Jeg tror uansett at jenta kommer før det har gått en mnd. jeg da. :)

Blir det så du skal prøve akupunktur? :)

Fødebag er kanskje ikke så dumt å ha i orden når det er så kort tid igjen. :) Er det langt til sykehuset?

Ja, 38 uker er jo rimelig nærme, og hver dag er et skritt nærmere å få møte lillejenta :rodmer: Men det er sannelig ikke så lenge igjen hos deg heller!! ;)

Det har ikke blitt noe akupunktur på meg. Selv om det var fristende! Men om det viser seg at denne fødselen blir lang/at jeg er veldig umoden blir det garantert så jeg prøver alt for å bli mer moden ved en evt neste fødsel ;)

Det er 30-40 min kjøring til sykehuset, så er jo greit å ha pakket med seg det man trenger :jepp:

__________

Sykehusbag: check!! :hoppendeglad:

Tok meg skikkelig sammen og fikk pakket hele bagen, og det er sååå deilig! Har skrevet på en lapp det jeg ikke har pakket med som jeg bruker til vanlig, slik at jeg skal huske det også når det er på tide å dra (lommebok, toalettsaker, innesko osv..). Mannen har også pakket seg en bag (med litt klær, kamera, kjeks osv), og så har vi pakket hentesett i stelleveska til babyen. Den blir nok bare liggende i bilen til det er på tide å dra hjem.

Mon tro om de blir sure på sykehuset om vi har med for mye bagasje? :fnise: Har bare en liten bag hver da...

Har også fått kjøpt meg et par amme-bher. Ikke akkurat de lekreste plaggene i verden ;) kjøpte litt stor str da, så forhåpentligvis vil de passe til melkesprengte pupper. Men akkurat nå sitter de litt slapt på.. Den ene føles som den dekker hele brystkassen min! :sexy:

Er veldig spent på fødsel nå, og så klar som jeg kan bli! Håper tiden går fort fram til det endelig skjer noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at bagen er pakket :tommelopp: , jeg har bare småting og bind igjen å få ned i nå. Mannen har ikke pakket noe enda, men vi har dog bare 5-6 min i bil fra sykehuset, tror jeg skal få han til å slenge litt klær i en sekk når jeg har hatt siste jobbdagen min :Nikke: (jeg må nemlig bruke den sekken for å få med meg div ting hjem ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at sykehusbagen er i boks!! :)

Nå kan det virkelig skje ting når som helst! Blir ekstra spennende framover nå :popcorn:

Det er bra du føler deg klar til fødsel!

Kjenner du no tegn til modning og den slags eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å legge fram en lapp med det som må pakkes i siste liten - det hadde jeg ikke kommet på! :fnise: Blir en del baggasje her også, har jo pakket full stellebaggen av babyklær! Vil bruke egne klær fra begynnelsen av, for de sykehusklærne er slitt og godt brukt... Kresen?? Jeg?! Også må man jo ha et koselig teppe i den kalde plastbaljesenga, og en kosebamse, og her må vi også pakke for både varmt og kaldt vær til hjemreise, just in case...

Nærmer seg fort for oss alle sammen nå! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå spent på dine vegne, her er det virkelig ikke mange dagene igjen til termin! Hva sier magefølelsen? Tror uansett det kan være greit å forberede seg på at ting skjer etter termindato for da blir ikke ventetiden så utrolig lang.

Greit å ha pakket klar bag'en! Kanskje hun tar hintet ;)

Hvordan er formen ellers? Håper den er knakende god så du får slappet og av kost deg masse den tiden som er igjen. :)

Hva sier samboer om fødsel? Er han skeptisk eller takler han det greit? :)

Stor fredagsklem til deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker ingen særlige tegn til modning, så dette tror jeg kan ta tid... :gjeiper: Magefølelsen sier vel at jeg går ca en uke over termin, siden jeg har såpass lite med plager og vondter. Men håper jo selvsagt ikke det er tilfellet! Kan gjerne føde NÅ!

Formen er veldig god, og det er jo deilig å kunne nyte dagene :) Bare jeg slipper å bli satt i gang er jeg fornøyd, vil gjerne at fødselen skal starte naturlig. Det beste synes jeg ahdde vært om den startet ila neste uke, men er 90 % sikker på at den ikke gjør det.. :sjenert:

Mannen gleder seg som bare det til fødsel, og det er jo hyggelig da :) Han er klar for å bli pappa, og han virker veldig klar for å gjøre sitt beste for å hjelpe meg gjennom fødselen. Gode mann :rodmer:

Noen som har hørt om noen som har født rundt termin uten å ha fått noe forsvarsel (som mensmurringer, stikkinger, slimpropp osv)?

Selv om dette kan drøye kan jeg hvertfall trøste meg med at innen 3 uker er hun her! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart i mål jo :hoppe: Spennede at de små jentene kan komme når så helst nå :) Håper din kommer før min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker ingen særlige tegn til modning, så dette tror jeg kan ta tid... :gjeiper: Magefølelsen sier vel at jeg går ca en uke over termin, siden jeg har såpass lite med plager og vondter. Men håper jo selvsagt ikke det er tilfellet! Kan gjerne føde NÅ!

Formen er veldig god, og det er jo deilig å kunne nyte dagene :) Bare jeg slipper å bli satt i gang er jeg fornøyd, vil gjerne at fødselen skal starte naturlig. Det beste synes jeg ahdde vært om den startet ila neste uke, men er 90 % sikker på at den ikke gjør det.. :sjenert:

Mannen gleder seg som bare det til fødsel, og det er jo hyggelig da :) Han er klar for å bli pappa, og han virker veldig klar for å gjøre sitt beste for å hjelpe meg gjennom fødselen. Gode mann :rodmer:

Noen som har hørt om noen som har født rundt termin uten å ha fått noe forsvarsel (som mensmurringer, stikkinger, slimpropp osv)?

Selv om dette kan drøye kan jeg hvertfall trøste meg med at innen 3 uker er hun her! :rodmer:

Trenger ikke å ha vondter før det plutselig skjer vet du, du er nok bare heldig! Plutselig så skjer det skal du se. :jepp: Ei venninne av meg hadde litt mensenmurringen osv, men ikke noe stort. Plutselig gikk slimproppen 1 uke etter termin og ungen var ut etter 8-12 timer. Så det gikk fort uten noe særlig forvarsel. :)

Skjønner godt du ikke vil bli satt i gang, lite lyst til det selv. Er nok bedre for mor og barn at det skjer naturlig vil jeg tro. Enn det, du er snart i mål! Du får tenke sånn at innen 3 uker så er hun på utsiden, kanskje ventetiden virker litt mindre da. Lov å håpe i hvert fall. :fnise: Tenkt noe på fødestillinger osv?

Så herlig at samboer er så engasjert, ikke noe som er bedre enn det! Må være en lettelse å kjenne at du kan stole 110% på at samboer er der for deg og skal gjøre sitt aller beste for deg under fødselen. Snille mannen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart i mål jo :hoppe: Spennede at de små jentene kan komme når så helst nå :) Håper din kommer før min ;)

Ja, dette er spennende! Jeg håper også min kommer før din ;) hihi.

Trenger ikke å ha vondter før det plutselig skjer vet du, du er nok bare heldig! Plutselig så skjer det skal du se. :jepp: Ei venninne av meg hadde litt mensenmurringen osv, men ikke noe stort. Plutselig gikk slimproppen 1 uke etter termin og ungen var ut etter 8-12 timer. Så det gikk fort uten noe særlig forvarsel. :)

Skjønner godt du ikke vil bli satt i gang, lite lyst til det selv. Er nok bedre for mor og barn at det skjer naturlig vil jeg tro. Enn det, du er snart i mål! Du får tenke sånn at innen 3 uker så er hun på utsiden, kanskje ventetiden virker litt mindre da. Lov å håpe i hvert fall. :fnise: Tenkt noe på fødestillinger osv?

Godt å høre at noen ikke har særlige plager før ungen plutselig vil ut.. Ang fødestillinger har jeg tenkt at jeg får ta det som det kommer :) Har sagt at jeg ikke har lyst til å bli liggende pal i senga og vente på riene, men heller vil bevege meg rundt (hvis det er mulig). Har også veldig lyst til å føde i vann, så det er jeg åpen for. Men her tør jeg ikke å ha for mange planer, jeg tror kroppen min fort nok sier fra hva som funker best for meg :jepp:

Du da?

39 uker! :strix:

Ja, tenk det! :strix: (i allefall fra i morgen, tickeren viser litt feil..)

:popcorn:

:klemmer:

-------------------

I natt hadde jeg fire vonde kynnere på rad! Altså, skikkelige, vonde tak som gjorde vondt i korsryggen. De kom med kanskje 4 min mellomrom og varte i ca 1 minutt. Men det ble med de fire da. Og det var nok ikke rier eller noe, for jeg lå jo nesten og smilte mens jeg pusta meg gjennom de fordi jeg var så glad for å endelig kjenne noe vondt :fnise: Og jeg regner med at man ikke klarer å smile seg gjennom skikkelige rier! hehe :gjeiper:

Men vondt er vondt, så kanskje denne kroppen endelig skjønner at det er på tide å starte fødselsforberedelsene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke så mye vits i å planlegge fødselen.. Mye kan skje og vi vet jo ikke hvordan vi reagerer på hverken smertene eller situasjonen. Vann hadde vært greit å bruke i perioden før pressriene kommer, men tror ikke jeg vil føde i vann. Tanken på å bli sittende i vannet med alt guffet frister ikke noe særlig. Litt prippen? :sjenert: Ellers vil jeg også være i bevegelse, vil ikke bare bli liggende og vente. Under pressriene vil jeg ligge på siden og ikke på ryggen pga bekkenet osv. Vi får se, vi får se.

Du kan godt få låne kynnerne mine om du vil det. :fnise: De er vonde men kommer ikke noe jevnlig.. Bare irriterende og vonde. Lurer på om jeg kommer til å registrere at de kommer oftere osv. når den tid kommer med tanke på at jeg har hatt disse gjennom hele svangerskapet omtrent. :klo:

Skjønner godt du blir giret om du ikke har kjent noe særlig til det tidligere, begynner å nærme seg nå. Jeg har det på følelsen at du kommer til å få en fin og enkel fødsel. :)

Lurer på om jeg skal laste ned app til mobilen jeg, så jeg kan telle kynnerne om de plutselig skal komme ofte og er veeeldig vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel-A:

Jeg har lastet ned en "contractions"-app i hvertfall, så jeg lett kan få oversikt når jeg føler noe er i gang ;)

Takk for tilbudet, men det holder greit med de kynnerne jeg har selv :gjeiper: Har jo hatt veldig mye kynnere gjennom hele svangerskapet, men er først nå at jeg kan betegne noen av de som virkelig vonde (ellers har de bare vært plagsomme). Har dine vært vonde hele tiden? Og hvor kjenner du det da? Du må jo bli supermoden når tiden er inne du da! :jepp:

I dag er planen å bake boller :sikle: Og kanskje gå en tur hvis været tillater det.. Ganske deilig med rolige dager innimellom egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke ut det med en gang jeg, greit å ha om det skulle skje noe. ;)

Hehe, skjønner ikke hvorfor. :fnise: Noen har vært vonde, andre har vært plagsomme bare. Har kjent det i hele magen tidligere, men nå varierer det veldig. Noen ganger hele magen, andre ganger bare nederst i magen + ryggen. Kommer veldig an på dagsformen, hvor aktiv jeg har vært ++. Om det blir noe modning av det er jo en annen sak. Men er lov å håpe. :) Som jeg skrev i dagboka mi så skal jeg snakke med jordmor om akupunktur, anbefaler hun det så blir det nok så jeg prøver et par ganger tror jeg. Trooor jeg.. :sjenert:

Var husmor og bakte skolebrød i går jeg, nom-nom. Skulle ønske jeg hadde en større fryser(har bare 3 små skuffer i kjøleskapet nå..) da skulle jeg ha bakt mye mer. Liker å bake! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, skolebrød er digg!! *fikklystpå*

Ja, er jo ikke sikkert disse vonde kynnerne fører til noe modning, men jeg føler det er et skritt i riktig retning ;)

Spent på hva jordmora di sier om akupunktur. Når skal du dit igjen? Jeg var jo også veldig nysgjerrig på å prøve det (og har fremdeles lyst). Når jeg spurte jordmor sa hun bare at "noen føler det fugnerer, andre ikke". Så var litt vagt svar. Fikk omtrent samme svar fra jordmora på sykehuset, enda hun fortalte at hun var aktiv bruker av akupunktur som smertelindring under fødsel, så hun burde jo være en som oppfordret til det. Men har altså bare fått vage svar, verken for eller imot. Og da blir jeg usikker! :fnise:

Føler nå at det nesten er litt for sent å ta noe modningsakupunktur. Har jo fremdeles lyst, men lurer på om det vil gjøre noe nytte når jeg rekker så lite akupunktur før fødsel uansett.. :klo:

Ferske boller på benken! Så da blir det bolleselskap for lille bolla i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skolebrød er veeeldig digg! :spise: Men fikk egentlig mer lyst på nybakte hveteboller jeg nå.. Haha!

Jeg skal til jordmor i morgen. :) Jeg synes det er litt rart at de som setter akupunktur ikke gir et bedre svar enn det der. Merkelig! Men regner med hun mente det på den måten som at på noen fungerer akupunktur og andre ikke, når det kommer til både smertelindring og modning. Vet om ei som fikk nåler for å sette i gang fødsel, hun fødte morgenen etter så det kan jo ikke være bare tull. Noen klinikker anbefaler jo 2 ganger i uken de siste ukene, så du rekker å sette noen nåler om du bestemmer deg for det. :) Kan jo hende det er nok med 1-2 ganger og for den del. :)

Jeg skal oppdatere deg i morgen om hva min jordmor sier om akupunktur jeg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle akupunktør sa til meg da jeg fortalte at jeg hadde troen på akupunktur på tross av nåleskrekken min, "trua di trenger jeg ikke, for det virker uansett ;) "

Jeg har hatt virkning av det når det kommer til både menssmerter, svangerskapskvalme, lettere allergi og div andre ting :) Jeg har bla gått til akupunktur i forkant av tre av mine fire egginnsettinger og fått positiv test alle tre gangene, og denne gangen turte jeg rett og slett ikke kutte aku etter positiv test. Om det har hatt noe for seg :vetikke: , men jeg har i det minste slapper mer av og hatt det bedre med meg selv enn jeg hadde hatt uten.

Fikk lyst på skoleboller :sikle: Skal ta opp fra fryseren i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Ach, nå fikk jeg også lyst på nybakte boller! Og muffins... og skoleboller... *sukk* Nå for tida får jeg lyst på nesten alt jeg leser om! Burde nok lage middag nå, ja... :gjeiper:

Godt å høre at du hadde effekt av akupunktur :) Det er noe jeg kunne tenkt meg å prøve også, men jeg har faktisk aldri hørt om modningsakupunktur før? Hvem er det som setter de nålene, en akupunktør eller jordmor? Hehe, jeg kjenner jeg prøver å sette min lit til at akupunktur hjelper som smertelindring og avspenning under fødselen, da jeg virkelig ønsker å unngå å bruke epidural ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...