Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Vi tar 80%.

Hurra for 28 uker og 3.trimester! Siste innspurt nå!!

:strix:

Kos dere i påsken med utstyrshandling og ditt og datt!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som 80% er populært :) godt å lese at flere tar det :jepp:

Sitter med foreldrepengeskjemaet nå, men sliter litt med punkt 19... Der man skal fylle inn inntektsgivende arbeid siste 10 mnd, så må man fylle inn periode. Hvilken periode er det snakk om mon tro? :klo: de siste 10 mnd før perm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare regner ut et gjennomsnitt av lønna (hvis ikke du har helt fast lønn hver måned) i løpet av f.eks. de tre siste månedene, og så skriver du f.eks. 01.01.2012 - 31.03.2012 under "periode", og xxxxx kr under "lønn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare regner ut et gjennomsnitt av lønna (hvis ikke du har helt fast lønn hver måned) i løpet av f.eks. de tre siste månedene, og så skriver du f.eks. 01.01.2012 - 31.03.2012 under "periode", og xxxxx kr under "lønn".

Men er det ikke siste 10 mnd man skal regne ut? Jeg har hatt samme månedslønn i ett år nå, så sånn sett ikke mye regning som trengs.. Men blir det feil tidsrom hvis jeg skriver f.eks 01.07.2011-01.04.2012?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du fint skrive :Nikke:

Lønningskontoret på jobben min skulle sende inn innteksopplysninger, og sa at de opplysningene dem kommer med er det NAV vil rette seg etter, mens de opplysningene vi kommer med i foreldrepenge-skjemaet bare er en slags ledetråd på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utsetter å tenke på permisjonsgreine til etter påske jeg.. :sjenert: Men lykke til med søknaden.

Håper dere får en kjempefin påske og koser dere masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du fint skrive :Nikke:

Lønningskontoret på jobben min skulle sende inn innteksopplysninger, og sa at de opplysningene dem kommer med er det NAV vil rette seg etter, mens de opplysningene vi kommer med i foreldrepenge-skjemaet bare er en slags ledetråd på en måte.

Ok, supert! TUSEN takk for hjelpen! :) du er en knupp!

*putte skjemaene i konvolutten. Ferdig!*

Utsetter å tenke på permisjonsgreine til etter påske jeg.. :sjenert: Men lykke til med søknaden.

Håper dere får en kjempefin påske og koser dere masse! :klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, supert! TUSEN takk for hjelpen! :) du er en knupp!

*putte skjemaene i konvolutten. Ferdig!*

Bare hyggelig :)

God påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg lurte på akkurat det samme som deg. Resten av skjemaet var greit, men "periode" var en smule uspesifikt for meg! Så jeg tok det med til nav, og dama der sa at jeg bare trengte å fylle inn datoen jeg var ansatt, i og med at jeg har hatt samme jobb og inntekt mer enn de siste 10 mnd. Så da gjorde jeg det... Og håper det er nok...

Kos deg med ferie, (litt) godteri, masse krim og mer sprell fra veslejenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken går sin gang her. Blitt litt påskegodt, og jeg har prøvd å roe ned. Men kynnerne er der like herlig da.. :sukk:

Har lyst til å begynne å strikke et babyteppe, noen som har forslag til et som går fort å strikke? Har ikke tålmodighet til å holde på i flere uker, så da får det vel bli et teppe med store hull eller som er veldig "løst"? Gjerne som kan brukes på sommeren.. Vet at mange her inne har strikke teppe, så får vel også bla meg litt gjennom dagbøkene deres ;)

Og så har jeg dårlig samvittighet. Jeg gjør ikke knipeøvelser! Tenker påbudet hver dag, men har slanger gjort det bare et par ganger.. Det er liksom så tiltak, selv om det egentlig er den letteste treningen i verden :fnise: er dere flinke til dette? Og hvor ofte må det gjøres for å få noe effekt?

Vesla har begynt å kose seg oppe i mellomgulvet mitt..! Er der jeg kjenner henne best om dagen. Vet ikke om det er en fot eller hode som gnir seg rundt der, men artig er det! Og litt ubehagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken går sin gang her. Blitt litt påskegodt, og jeg har prøvd å roe ned. Men kynnerne er der like herlig da.. :sukk:

Har lyst til å begynne å strikke et babyteppe, noen som har forslag til et som går fort å strikke? Har ikke tålmodighet til å holde på i flere uker, så da får det vel bli et teppe med store hull eller som er veldig "løst"? Gjerne som kan brukes på sommeren.. Vet at mange her inne har strikke teppe, så får vel også bla meg litt gjennom dagbøkene deres ;)

Og så har jeg dårlig samvittighet. Jeg gjør ikke knipeøvelser! Tenker påbudet hver dag, men har slanger gjort det bare et par ganger.. Det er liksom så tiltak, selv om det egentlig er den letteste treningen i verden :fnise: er dere flinke til dette? Og hvor ofte må det gjøres for å få noe effekt?

Vesla har begynt å kose seg oppe i mellomgulvet mitt..! Er der jeg kjenner henne best om dagen. Vet ikke om det er en fot eller hode som gnir seg rundt der, men artig er det! Og litt ubehagelig...

De kynnerene vil liksom ikke gi deg særlig fred virker det som!

Jeg kan desverre ikke gi deg noen råd ang strikking da jeg er best på å hekle..Men du kan nok finne mange fine oppskrifter hvis du bare leter litt rundt på nett! :jepp:

Knipeøvelser gjør jeg bare når jeg plutselig kommer på det..hehe..Er ganske dårlig til det. Jordmor sa til meg at jeg brude knipe 12 knip to ganger om dagen....Men jeg kniper kanskje 12 ganger i uka til sammen. :fnise:

Det er vel enda viktigere etter fødselen så får prøve å ta det litt mer på alvor da. Men har du lekket? Eller går det bra enda? Jeg lekker ikke hvertfall, enda det presser godt på blæra mange ganger..Så kanskje vi bare har sterke muskler der nede fra før? :lur:

Bevegelsene er så herlige.. :rodmer: Skjønner godt at man savner det når magen er borte og babyen ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg er også fryktelig dårlig på knipeøvelser for hver gang jeg gjør det så får jeg kynnere. :murvegg:

Fy f... så lei jeg er! Leste forresten i en jordmorbok at man ikke er helt sikre på hva kynnerne er godt for. Altså at man ikke vet helt hesikten. Da ble jeg litt sur, for jeg føler at alle mener at det er så "sunt" og det er jeg så lei av å høre! :angry: Særlig etter at jordmor på sykehuset mente at livmoren min var irritert!

Jeg har nå gjort meg opp en egen mening om hva kynnerne er, og det er rett og slett bare muskelsammentrekninger pga vekst, akkurat som at man får voksesmerter i leggen i puberteten! Basta! :ler:

Har du vært hos legen enda?

Jeg har strikka "På veg" helseteppe fra Pickles og et egenkomponert teppe. Picklesteppet gikk ganske fort å strikke. Tror at det enkleste du kan strikke er "Mor Signe" fra nøstebarn, men tror ikke du trenger noen oppskrift. Bare å strikke rett frem og tilbake. :Nikke:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knipeøvelser, ja.. *kremt* Burde vært mye flinkere til det. Gjør det bare når jeg plutselig kommer på det, men kanskje det får være målet fremover; å få til litt kniping hver dag :jepp:

På veg-teppet til Pickles som jeg strikket til frøkna er kjempeenkelt og gjort unna på noen kvelder om man vil. Det andre teppet jeg strikket til ei venninne, Frisk bris fra Pickles, var fryktlig kjedelig i lengden, så det vil jeg ikke anbefale. Ellers skal jo som Alabama sier Mor Signe/Nøstebarn-teppet være veldig enkelt, og jeg tror jeg kommer til å strikke et slikt til lille prinsessa i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kynnerene vil liksom ikke gi deg særlig fred virker det som!

Jeg kan desverre ikke gi deg noen råd ang strikking da jeg er best på å hekle..Men du kan nok finne mange fine oppskrifter hvis du bare leter litt rundt på nett! :jepp:

Knipeøvelser gjør jeg bare når jeg plutselig kommer på det..hehe..Er ganske dårlig til det. Jordmor sa til meg at jeg brude knipe 12 knip to ganger om dagen....Men jeg kniper kanskje 12 ganger i uka til sammen. :fnise:

Det er vel enda viktigere etter fødselen så får prøve å ta det litt mer på alvor da. Men har du lekket? Eller går det bra enda? Jeg lekker ikke hvertfall, enda det presser godt på blæra mange ganger..Så kanskje vi bare har sterke muskler der nede fra før? :lur:

Bevegelsene er så herlige.. :rodmer: Skjønner godt at man savner det når magen er borte og babyen ute...

Jeg har ikke kjent noe til lekking nei, men tenker det kan være lurt for å forebygge.. Har tatt 3 x 10 knip i dag, det får holde ;) vil prøve å ta det hver dag, så får vi se hvor lenge jeg husker det :fnise:

Jeg er også fryktelig dårlig på knipeøvelser for hver gang jeg gjør det så får jeg kynnere. :murvegg:

Fy f... så lei jeg er! Leste forresten i en jordmorbok at man ikke er helt sikre på hva kynnerne er godt for. Altså at man ikke vet helt hesikten. Da ble jeg litt sur, for jeg føler at alle mener at det er så "sunt" og det er jeg så lei av å høre! :angry: Særlig etter at jordmor på sykehuset mente at livmoren min var irritert!

Jeg har nå gjort meg opp en egen mening om hva kynnerne er, og det er rett og slett bare muskelsammentrekninger pga vekst, akkurat som at man får voksesmerter i leggen i puberteten! Basta! :ler:

Har du vært hos legen enda?

Jeg har strikka "På veg" helseteppe fra Pickles og et egenkomponert teppe. Picklesteppet gikk ganske fort å strikke. Tror at det enkleste du kan strikke er "Mor Signe" fra nøstebarn, men tror ikke du trenger noen oppskrift. Bare å strikke rett frem og tilbake. :Nikke:

Kynnerne er her for fullt, og føler nesten ikke at hvile hjelper heller.. Det kommer jo med en gang jeg reiser meg, snur meg eller gjør noe..! Har ikke vært hos legen enda, skal til uka. Nå begynner jo kynnerne å bli veldig ubehagelige, magen er jo større.. Så er rimelig slitsomt. Føles egentlig best å strekke seg ut på sofaen, for det presser sånn både i mellomgulvet/ribbein og nedover der nede når jeg sitter.. Og dt kjennes enda strammere ut når jeg står.. Spent på hvordan det blir på jobb i morgen..

På veg-teppet ser jo veldig fint ut, og mor Signe ser kjempelett ut! Man kan ha store pinner på det kanskje? Åssen garn bør man velge? Vil at teppet skal bli lett og luftig, men samtidig at dt varmer litt om det surres rundt vesla en kjølig sommerdag... Trenger sikkert ikke oppskrift, men er vanskelig å vitehvor mange masker man skal legge opp da.. Noen tips?

Knipeøvelser, ja.. *kremt* Burde vært mye flinkere til det. Gjør det bare når jeg plutselig kommer på det, men kanskje det får være målet fremover; å få til litt kniping hver dag :jepp:

På veg-teppet til Pickles som jeg strikket til frøkna er kjempeenkelt og gjort unna på noen kvelder om man vil. Det andre teppet jeg strikket til ei venninne, Frisk bris fra Pickles, var fryktlig kjedelig i lengden, så det vil jeg ikke anbefale. Ellers skal jo som Alabama sier Mor Signe/Nøstebarn-teppet være veldig enkelt, og jeg tror jeg kommer til å strikke et slikt til lille prinsessa i magen.

Jepp, vi får prøve på kniping hver dag fremover! ;) ta igjen for all slendrian hittili svangerskapet.. :fnise:

takk for teppetips! Har vært litt frista tilå prøve meg på "frisk bris"-teppet, syntes ditt ble så fint! Men om det er kjedelig er det ikke sikkert det er noe for meg nei... :sjenert:

Vel, påsken er over, og hverdagen venter.. Er spent på ukene framover, hvordan det går med jobbing og formen min, og hvor mye magen vil vokse. Kjenner at frøkna har blitt mye sterkere, nå gjør det jo faktisk litt vondt når hun tar de tøffeste sparkene sine i mellomgulvet mitt.. Sterke jenta mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knipeøvelser :sjenert: Det har det vært dårlig med her gitt, kanskje 12 ila hele svangerskapet....

Håper uken din blir fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk en kjempeenkel "oppskrift" på teppe av en venninne! Start med tre masker, øk en maske i begynnelsen av hver pinne. Fortsett slik til du har brukt to møster med garn, så begynner du å felle en maske på begynnelsen av hver pinne i stedet! Fell av når du har tre masker igjen. Lite festing av tråder og veldig tv-vennlig! :) Frisk Bris er mer fancy, selv om det kanskje kan være litt kjedelig avogtil... Jeg falt elt ut av det hvis jeg skulle følge med på noe annet samtidig! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Selma_! :)

Håper du har hatt en kjempefin påske. :klemmer:

Du får rope ut om du finner noen enkle strikkeoppskrifter på tepper, for det hadde vært utrolig morsomt å hatt ett som en har laget selv. :jepp:

Fikk selv tips om disse teppene; 1.teppe, 2.teppe, om ikke kan du søke opp "babyteppe" på drops sine sider her. Er sååå mye fint! :rodmer:

Hurra for 29 uker! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knipeøvelser :sjenert: Det har det vært dårlig med her gitt, kanskje 12 ila hele svangerskapet....

Håper uken din blir fin :klem:

:klemmer:

Jeg fikk en kjempeenkel "oppskrift" på teppe av en venninne! Start med tre masker, øk en maske i begynnelsen av hver pinne. Fortsett slik til du har brukt to møster med garn, så begynner du å felle en maske på begynnelsen av hver pinne i stedet! Fell av når du har tre masker igjen. Lite festing av tråder og veldig tv-vennlig! :) Frisk Bris er mer fancy, selv om det kanskje kan være litt kjedelig avogtil... Jeg falt elt ut av det hvis jeg skulle følge med på noe annet samtidig! :sjenert:

Takk for oppskriften! Men blir det sånn fint hullmønster i kanten av den? Virker som det blir det når man øker kanskje, men ikke når man begynner å felle av en maske igjen..? :klo:

Tenker at det sikkert er "morsommere" å strikke den skrå varianten, da ser man så tydelig at teppet blir større enn om man bare strikker samme fram og tilbake..

Hei Selma_! :)

Håper du har hatt en kjempefin påske. :klemmer:

Du får rope ut om du finner noen enkle strikkeoppskrifter på tepper, for det hadde vært utrolig morsomt å hatt ett som en har laget selv. :jepp:

Fikk selv tips om disse teppene; 1.teppe, 2.teppe, om ikke kan du søke opp "babyteppe" på drops sine sider her. Er sååå mye fint! :rodmer:

Hurra for 29 uker! :blomst:

:klemmer: Håper påsken din også har vært fin!

Blir nok ca den strikkeoppskriften Mayami skriver over her. Altså Mor Signe babyteppe. Lett og greit, og sånn luftig som jeg ville ha :) Tenker å kjøpe rundtpinne str 6 (eller er 7 kanskje bedre?). Og så skal jeg ut og se etter garn i morgen! Tenker enten nøstebarn 2-tråds merino lammeull eller DROPS babyAlpaca silk. Noen som vet hva som er hovedforskjellene på disse? Og kan man kjøpe de i mange forskjellige garnbutikker? Vet ikke om jeg ahr tålmodighet til å vente hvis jeg bestiller over nett.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til hullmønster ja! Når du feller strikker du to masker og drar den ene over den andre. I stedet for å strikke to sammen. Da blir det hull - i alle fall når jeg gjør det! ;) Jeg bruker rundpinne str 4,5 eller 5 og babymerino fra Nille (står på nøstet at det skal strikkes på pinne 2,5-3). Flott å se at det øker og minker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...