Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Jeg fikk til hullmønster ja! Når du feller strikker du to masker og drar den ene over den andre. I stedet for å strikke to sammen. Da blir det hull - i alle fall når jeg gjør det! ;) Jeg bruker rundpinne str 4,5 eller 5 og babymerino fra Nille (står på nøstet at det skal strikkes på pinne 2,5-3). Flott å se at det øker og minker!

Ah, ok! Da blir det kanskje hull ja :)

Tror jeg vil bruke litt tykkere pinner, så går teppet enda fortere å strikke også :fnise: Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg øker en maske.. Og skal man strikke første maske, eller bare "ta den av"? Mener å ha lært det en gang, at første maske bare tas av pinnen.. men det gjelder kanskje ikke her, siden man starter med å øke en maske. Du har ikke bilde av hvordan teppet blir?

#strikkekløna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

:vinke:

Tenkte jeg måtte legge igjen et lite spor. Har smuglest ett par ganger, men nå får jeg prøve å følge med litt mer! Er jo så spennende å følge dere andre i terminklubben :)

Men jeg blir litt misunnelig når alle driver å strikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tenkte jeg måtte legge igjen et lite spor. Har smuglest ett par ganger, men nå får jeg prøve å følge med litt mer! Er jo så spennende å følge dere andre i terminklubben :)

Men jeg blir litt misunnelig når alle driver å strikker..

Så hyggelig! :velkommen: Har du dagbok?

Edit: Ser jo nå at du har dagbok ;)

:)

--------------------

Nå har jeg kjøpt garn. Men jeg kjøpte ikke det jeg hadde tenkt, for dama i butikken sa at det skulle vaskes for hånd..! Det har ikke jeg tålmodighet til.. :fnise: Så da ble det lanett babyull superwash. Billigere, ikke like mykt, spent på om det vil funke.. :sjenert:

Er jo så ubesluttsom! Så stod i butikken i hundre år og vurderte mellom dette og babyalpakkaen. Og når jeg endelig bestemte meg for å velge det praktiske vaskbare, var det utrolig vanskelig å finne farge! Endte med en rosafarge jeg er litt usikker på om jeg synes er fin.. :eeeh: Så da får vi se da.. Pinne nr 7, den var tjukk! Spent på om jeg i det hele tatt får til å strikke med så tjukke pinner..

Jaja, jeg får bare prøve. I værste fall får jeg kjøpe annet garn til et annet teppe om dette skulle bli mislykket..

Var også innom Panduro og kjøpte et album jeg tenkte skulle være babyalbum fra det første året :) Men blir litt stressa av alle scrappegreiene, jeg er ikke god på det, og vil egentlig bare klistre inn noen bilder og skrive bildetekst. Men nå endte jeg med fancy scrappealbum og pene ark, så da må jeg jo bare prøve å gjøre noe fint ut av det.. Huff, hva har jeg begitt meg ut på!? :ler:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med strikking! Du må gjerne legge ut bildet av det ferdige resultatet da! :jepp: Gøy og inspirerende å se hva andre har laget!

Jeg har selv heklet et teppe i "Klassisk" babyblått og hvitt garn. Ble veldig fornøyd med det. Har startet med et nytt et nå i andre farger bare for å ha noe å henge fingrene i den siste tiden! :)

Du bikker jo 30 uker i morgen du!! :strix:

Gud så fort tiden går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med strikkingen:D hørres så koselig ut å sitte å strikke, men jeg har ikke tålmodighet til det, så her i gården er det farmor og oldemor som strikker til lillegutt^^,

håper formen din er god:D og at du har hatt ein fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med strikking! Du må gjerne legge ut bildet av det ferdige resultatet da! :jepp: Gøy og inspirerende å se hva andre har laget!

Jeg har selv heklet et teppe i "Klassisk" babyblått og hvitt garn. Ble veldig fornøyd med det. Har startet med et nytt et nå i andre farger bare for å ha noe å henge fingrene i den siste tiden! :)

Du bikker jo 30 uker i morgen du!! :strix:

Gud så fort tiden går!!

Kjekt å ha noe å henge fingrene i ja :jepp: Teppet går litt tregt, men håper å bli ferdig om et par uker! Da skal dere få se :)

Lykke til med strikkingen:D hørres så koselig ut å sitte å strikke, men jeg har ikke tålmodighet til det, så her i gården er det farmor og oldemor som strikker til lillegutt^^,

håper formen din er god:D og at du har hatt ein fin helg:)

Ikke mye tålmodighet til strikking her heller egentlig, det går tregt unna ;) Men er moro å ha noe hjemmelaget uansett da, om det er deg selv, farmor eller oldemor som har laget :)

------------

30 uker nå ja! :strix:

Kjennes som jeg endelig har nådd en stor milepæl. Nå kan nedtellingen bare starte :) Synes fremdeles det er rart å tenke på at jeg er gravid, har ikke blitt helt vant til tanken. Men vil nok merke graviditeten godt i ukene framover tenker jeg.

Hadde en dårlig natt i natt, lå våken fra kl 3 til kl 7.. Våknet av sterke kynnere, og fikk ikke sove igjen etterpå.. :tellesauer: Så nå trer jeg inn i tiden med dårlig nattesøvn vil jeg tro..

Ellers er formen grei. Magen er fremdeles ikke tyngende, så kjenner ingenting i ryggen. Opp 10 kg :sjenert: Ingen tegn til vann i kroppen enda, men det kan jo komme mot slutten. Håper å klare å spise sunt og variert i tiden framover, siden jeg skal holde meg litt rolig pga kynnerne blir det ikke mye bevegelse på meg.

Begynner å bli klar for å treffe vesla, men hun får holde seg inne noen uker til :rodmer:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 30 uker! :strix: Nå begynner det virkelig å nærme seg hos deg, er bare 10 uker igjen nå! Om hun ikke bestemmer seg for å komme før, eller evt etter. ;) Tror ikke det kommer til å gå opp for meg før etter fødsel el gang. :biggrin:

Har hatt litt en del slike netter jeg og, kan ikke huske sist jeg sov hele natten. Men det er vel noe som hører til, blir vel ikke noe bedre etter fødsel. ;) Vi får se på det som en forberedende tid. Selv om jeg godt kunne ha tenkt meg å sovet heeele natten og leeenge. :sove:

Høres ut som du har en veldig grei graviditet da! Det skal du være glad for. :tommelsmil: Hvordan er det med jobb og kynnere da? :klo: Her stopper de meg helt opp dessverre. :(

Skjønner godt du begynner å bli klar for å treffe jenta deres, plutselig så er hun i armene dine! :kgbaby:

Håper du har hatt en fin helg! :klemmer: Og jeg er forresten enig med ara, legg gjerne ut bilde av prosjektet ditt når du er ferdig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for 30 uker!!!

Tiden med dårlig nattesøvn er nå, ja... Her er det grunn til feiring dersom jeg ikke har vært våken minst to ganger, pluss doturer! I natt var jeg halvvåken store deler av natta, og sover så lett at jeg våkner av hva som helst. Rart hvor høyt og støyende menn puster når det sover du!! :fnise: Og nå jeg da endelig sovner er det en tass som våkner og "lurer på hvorfor man ikke kan se barnetv kl 5 om morgenen og dessuten er han sulten så jeg vet det!!" Og da våkner i alle fall ikke mannen!!

Tenk at det bare en noen uker igjen!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en veldig grei graviditet da! Det skal du være glad for. :tommelsmil: Hvordan er det med jobb og kynnere da? :klo: Her stopper de meg helt opp dessverre. :(

Ja, føler meg veldig heldig som har en såpass grei graviditet. Er spent på de siste ukene, men 3/4 av svangerskapet har hvertfall gått (nesten) lekende lett.. Kynnerne hindrer meg ikke i jobben, men jeg merker at det blir flere de dagene jeg jobber, og de er ubehaglige. Så mulig det kanskje blir delvis sykemelding etterhvert. Får høre hva legen sier.. Men vil helst holde i jobb fram til permisjonsstart, for tiden vil nok gå veldig sakte om jeg går hjemme.. :sjenert:

Kjedelig at kynnerne gjør at du ikke kan jobbe :( er de smertefulle, eller bare så mange at det blir ubehagelig? Håper det ellers går bra med deg! :)

:duskedame: for 30 uker!!!

Tiden med dårlig nattesøvn er nå, ja... Her er det grunn til feiring dersom jeg ikke har vært våken minst to ganger, pluss doturer! I natt var jeg halvvåken store deler av natta, og sover så lett at jeg våkner av hva som helst. Rart hvor høyt og støyende menn puster når det sover du!! :fnise: Og nå jeg da endelig sovner er det en tass som våkner og "lurer på hvorfor man ikke kan se barnetv kl 5 om morgenen og dessuten er han sulten så jeg vet det!!" Og da våkner i alle fall ikke mannen!!

Tenk at det bare en noen uker igjen!! :rodmer:

Oj, du har såpass dårlig med søvn ja! Huff, det er ikke noe kjekt.. Jeg trenger foreløpig bare en dotur på natta/morgenen, og så sover jeg stort sett videre igjen :gjeiper: Men blir litt forstyrra av mannen ja. Han sover tungt!

Bare noen uker igjen nå ja! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Gratulerer med 30 uker på etterskudd! :hoppendeglad: Tenk, nå er det ikke lenge igjen til du sitter med en perfekt liten baby i armene :hjerter_rundt: Håper alt kommer til å gå fint de siste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler meg veldig heldig som har en såpass grei graviditet. Er spent på de siste ukene, men 3/4 av svangerskapet har hvertfall gått (nesten) lekende lett.. Kynnerne hindrer meg ikke i jobben, men jeg merker at det blir flere de dagene jeg jobber, og de er ubehaglige. Så mulig det kanskje blir delvis sykemelding etterhvert. Får høre hva legen sier.. Men vil helst holde i jobb fram til permisjonsstart, for tiden vil nok gå veldig sakte om jeg går hjemme.. :sjenert:

Kjedelig at kynnerne gjør at du ikke kan jobbe :( er de smertefulle, eller bare så mange at det blir ubehagelig? Håper det ellers går bra med deg! :)

Om du klarer å være i jobb er nok det helt klart det beste. :) Jeg har gått hjemme under hele svangerskapet og jeg kjeder livet av meg. Skulle ønske jeg kunne våkne opp i morgen å være i så god form at jeg kunne ha dratt på jobb! :) Men om du kunne ha jobbet 50% kanskje, da får du jo velge selv hva som passer deg med arbeidstider. Om du jobber halve dager eller 2-3 hele dager i uken og resten fri. Men det finner du og legen din ut av. :) Viktig at du kjenner etter hva som er riktig for deg i hvert fall.

Mine kynnere kan være skikkelig vonde dessverre, hele magen blir helt hard og øm. Kjennes nesten ut som om jeg tar situps med støl mage.. Ja'da, er så god til å forklare. :fnise: Jo mer aktiv jeg er, jo verre blir de. Det er 2-3 ganger nå jeg har vært litt for optimistisk og tatt i litt for mye, og da har jeg fått så vondt at jeg faktisk har vurdert å dra til føden. Da må jeg i tillegg passe på de neste 2-3-4 dagene så jeg ikke rører for mye på meg for da kommer kynnerne hardt og fort tilbake igjen. Hadde det vært moderate kynnere som bare hadde vært ubehagelig så hadde jeg nok jobbet litt i hvert fall. :) Noe av det jeg savner mest med å ikke være gravid er det å trene, gå lange turer i skog og mark. Gjett om jeg skal ta det igjen etter fødsel! :jepp:

Håper du får en fin dag. :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 30 uker på etterskudd! :hoppendeglad: Tenk, nå er det ikke lenge igjen til du sitter med en perfekt liten baby i armene :hjerter_rundt: Håper alt kommer til å gå fint de siste ukene :)

Tusen takk :)

Woopidoo :hoppe: gratulerer med 30 uker litt på etterskudd.

:klemmer:

Mine kynnere kan være skikkelig vonde dessverre, hele magen blir helt hard og øm. Kjennes nesten ut som om jeg tar situps med støl mage.. Ja'da, er så god til å forklare. :fnise: Jo mer aktiv jeg er, jo verre blir de. Det er 2-3 ganger nå jeg har vært litt for optimistisk og tatt i litt for mye, og da har jeg fått så vondt at jeg faktisk har vurdert å dra til føden. Da må jeg i tillegg passe på de neste 2-3-4 dagene så jeg ikke rører for mye på meg for da kommer kynnerne hardt og fort tilbake igjen. Hadde det vært moderate kynnere som bare hadde vært ubehagelig så hadde jeg nok jobbet litt i hvert fall. :) Noe av det jeg savner mest med å ikke være gravid er det å trene, gå lange turer i skog og mark. Gjett om jeg skal ta det igjen etter fødsel! :jepp:

Håper du får en fin dag. :)

Ja, satser på at legen min kan gi noen tips til hva jeg bør gjøre.

Høres ikke helt gode ut de kynnerne dine! Da er det nok best å ta det helt med ro ja! :jepp: Jeg merker også økt kynneraktivitet hvis jeg har hatt en hektisk dag, og det er slitsomt. Men håper på å kunne jobbe delvis ja!

Jeg savner også å trene! Komme meg ut og bruke kroppen. Men får bare spare opp energien til lange trilleturer i sommer :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Du må ikke ha dårlig samvittighet for sykmelding! Det er en grunn til at du har blitt sykmeldt. De som er friske gravide og som jobber helt permisjonsstart er ikke "flinkere" enn de som ikke klarer det, de er bare veldig heldige. :klemmer: Håper kynnerne roer seg og at du føler deg mindre utrygg etter sjekken. Håper lillejenta har det fint selv om hun er litt liten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha dårlig samvittighet for sykmelding! Det er en grunn til at du har blitt sykmeldt. De som er friske gravide og som jobber helt permisjonsstart er ikke "flinkere" enn de som ikke klarer det, de er bare veldig heldige. :klemmer: Håper kynnerne roer seg og at du føler deg mindre utrygg etter sjekken. Håper lillejenta har det fint selv om hun er litt liten. :-)

Takk Alabama! :klemmer: Ja, satser på at alt er bra, og er jo egentlig litt glad for at de tar gravidhelse såpass alvorlig og følger opp :) Så får jeg prøve å roe ned så godt jeg kan (og manne meg opp til å gi beskjed til sjefen..) :sjenert:

Det er helg! Så tenker det blir kos og god mat med mannen i kveld :rodmer: Nå skal jeg strikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det går fint med både det og vesla jeg! Det er kjedelig med sykmelding, men som sjefen min sa (trodde ikke mine egne ører!!): det er jo noen andre som skal tas hensyn til først nå, og jobbe kan man gjøre resten av livet! Høres i alle fall ut som om du har en god plan for kvelden - og bare tenk hvor godt det skal bli å trene igjen om et halvt års tid!! :hoppe:

Ha en fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mayami: :klemmer:

Jeg strikker og strikker! Nå er Mor Signe-teppet snaaart halvferdig, og jeg gleder meg til å begynne å felle av igjen :)

Men synes det er vanskelig å se hvor stort det blir, det føles egentlig litt lite nå, men har jo snart strikket 100 g, på pinne 7 (er vel oppe i ca 140 masker). Så da bør det vel bli greit stort..? :klo:

Ellers koser jeg meg med alle bevegelsene i magen, hikkingen og sprellingen. Det er kjempeartig, og sparkene er ikke så kraftige at jeg får vondt enda ;) Nå ligger hun jo i tverrleie, så det sparkes bare ut til siden. Slik at mor for sikkerhetsskyld ser ekstra brei ut! :fnise:

Sliter litt med huden, det har jeg gjort hele svangerskapet. Har blitt veldig tørr, og selv om jeg smører godt blir jeg fort tørr igjen.. Så ingen "gravidglød" i sikte her nei..! :gjeiper:

Har så lyst på kake for tiden!! Og jordbærsyltetøy! Godt det snart er mai, med konfirmasjon og 17.maifeiring. DA skal jeg kose meg med kaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt teppe er 100x100cm, sånn cirka. Får det ikke til å være helt firkantet, så hjørnene stikker litt ut, hvis du skjønner. Men det betyr bare at det blir litt "volang" langs kanten, og det er jo bare fint! Ser nå at jeg mistet en maske midt på - kjempeirriterende!!

Veldig koselig med sprell og spark! Hikking er visst også bare sunt, også kiler det litt! :fnise: lillemakrell lå tversover en stund, og hvis jeg lå på ryggen da kunne jeg trekke inn magen så det så ut som om jeg ikke var gravid. Men var desto bredere sidelengs! Flyndre-fasong... Nå har han nok snudd seg rett vei, og liker å øve karate mot ribbeina mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med snart ferdig teppe og babyspark og bare kos!! :rodmer:

Tørr hud er kjedelig...Men kanskje det finnes noen ekstra gode kremer på apoteket eller noe som du kunne prøvd?

"Helosan" er jo fantastisk, men veldig feit. Du kunne jo prøve den hvis du ikke allerede har gjort det? Men den er litt dyr da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kremtips ara! Har ikke prøvd den, men kanskje jeg skal gjøre det om ikke huden blir bedre framover!

Jeg er egentlig ikke noe glad i å smøre huden, får fnatt av at det blir så "klissete". Men må man så må man ;) Og har nok blitt mer vant til det nå, har jo tross alt smurt magen hele svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...