Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Håper dere hadde en rolig og koselig 17 mai! Ikke de store sprellene her, men fikk da gått noen meter i tog og kjøpt is til tassene, så da var alle happy! :) Du ahr jo full kontroll på innkjøp!! Jeg føler at vi har masse, men at det er noe stort og viktig vi har glemt... Irrasjonell! ;) Gratispakker er bra - fikk den fra Aptek1, men de på Kiwi her hadde aldri hørt om det og bare scannet og kastet lappen da mannen kom med den. De hadde ingen pakke heller, og visste ikke hva det var... Grrrr.... Bra jeg ikke var der for å hormonere dem!! Ellers anbefales Goboken! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så teit at de ikke hadde det på Kiwien Mayami! (Og så er det jo litt typisk at mannen bare lar det være, at de får kaste lappen uten at han får noe pakke.. :fnise: ). Men for å trøste, den pakken var på langt nær så bra som Apotek1 sin! Så du har ikke gått glipp av store greiene.. Noen bind ekstra liksom.. hehe.

Prøver å legge ved et magebilde her, uke 34+2 :rodmer: Så får vi se om jeg får det til ;)

Har dager jeg føler magen er veldig liten, og dager jeg føler den er veldig stor! Men den er ikke nevneverdig i veien enda, og det er deilig. Så lenge lillemor er så stor hun trenger å være er jeg egentlig fornøyd! :) (strekkmerkene kan forresten gjerne fortsette å holde seg borte..)

post-44853-0-74034400-1337338932_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!

Fantastisk nydelig mage! Perfekt størrelse med tanke på ukene du er på vei. Ikke for stor og ikke for liten! Ser ikke ut til at vekta plager deg noe særlig heller. Slank og fin! :jepp: :jepp:

Og for din skyld håper jeg strekkmerkene holder seg unna. Jeg HATER mine og de kom smygende nå på slutten. Teit oppfinnelse spør du meg! :fnise:

Håper du hadde en fin 17.mai i går! Fikk du spist noe is? ;)

Hvordan er formen ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... Typisk mannen ja! Men bra jeg ikke gikk glipp av noe da! ) Flott mage! Ser tydelig at det er forskjell på jentemage og guttemage. Min er bare stor og uformelig mens både din og Pusilus sin er rund og med fasong og "organisert" Kjønnsstereotypene begynner alt før de er født! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin en mage!! Og så slank og fin du er! Ser virkelig ikke ut som om du har lagt på deg like mye som meg. Heldiggrisen! Den magen skal du være veldig fornøyd med. :rodmer:

Skjønner forresten hva du mener med at noen dager er magen liten og andre dager stor. Føler i dag at min er liten, men i går var den diiiiger. :fnise: Strekkmerkene har ikke kommet her heller enda og håper det holder seg slik. Jeg har den type hud som får strekkmerker så de kommer sikkert snikende nå om noen uker tenker jeg..

Hadde du en fin feiring i går? :) Og hvordan er bekkenet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige mageord mayami, ara og Angel-A! :klemmer: thanks!

Ja, har fått høre at jeg har veldig typisk rund jentemage :fnise: Men jeg selv klarer egentlig ikke å se så stor forskjell på jente- og guttemager... Har nok ikke sett nok gravidmager i mitt liv enda ;)

Ja, godt mulig det kommer noen strekkmerker her også mot slutten, har det jo andre plasser på kroppen.. Får bare vente og se ;)

Formen ellers er faktisk veldig bra! Har mye energi om dagen (selv om jeg fort blir sliten). Kynnerne er der like herlig, og bekkenet er litt opp og ned.. Det gjør faktisk vondest hvis jeg har sittet stille lenge i samme stilling. Og så gjør det vondt å stå på ett bein (som når jeg skal ta på/av buksa). Men ikke noe være vondt enn at jeg klarer meg helt fint :)

Nå er det fredagskveld med fredagskos og alt som hører med! :rodmer: ikke mye spennende på tven synes jeg, men finner vel ett eller annet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig mage :Nikke: Det er så herlig å føle at man har energi til overs :strix:

Håper helgen din har vært fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 35 uker! :strix:

Så da kommer jeg med en liten status for første gang her i dagboka :)

Termin: 28.juni

På vei: 35 uker

Igjen til termin: ca 5 uker

Kjønn: Jente

Utålmodig: Litt.. Spent på å møte jenta, og er klar til å føde når som helst. Synes tiden begynner å gå litt sakte...

Aktivitet innenifra: Massemasse hele tiden :rodmer:

Bestemt navn: Har noen alternativer, så får vi se hva hun passer til når hun kommer ut :)

Vektøkning: +11-12 kg

Vann i kroppen: Ikke som jeg har merket

Utstyr: Det meste er på plass. Mangler å sette opp stellebord og vaske klær osv. Stelleprodukter mangler også en del av..

Strekkmerker: Ingen foreløpig. Men mageskinnet begynner å bli rimelig stramt, så mulig det kommer noe på slutten..

Om fødselen: Klar som et egg! Er spent, grugleder meg.

Plager: Kynnere, men ikke mye annet. Noen netter med dårlig søvn, men det må man vel bare regne med?

Oppegående: Føler meg veldig oppegående ja!

Sulten : Opp og ned. Men mest som vanlig..

Matkikk: Ingenting..

Kynnere: Ja, har hatt siden uke 18 kanskje. Så litt lei..

Tungt: Nei, ikke nevneverdig

Høygravid: Ja! :hoppendeglad:

Neste kontroll: 29.mai

Sykehusbagen: Begynne å tenke på den kanskje..? :klo:

Hodet ned: Jepp!

Hodet festet: Virket ikke slik på forrige kontroll. Håper det blir det snart!

Dett var dett! Nå er det natta på trøtte gravide meg.. :tanpuss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin gravidstatus! Og tenk, bare 5 uker igjen!!! :hoppe:

Det er bare å sette i gang med klesvask og stellebordmontering! De siste ukene flyyyr i vei skal jeg love deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gøy med oppdatering, og kjekt og se at du ikke har for mange plager:)

tenk bare 5 uker igjen, tiden går så utrolig fort:)

håper du hadde en fin 17.mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig ryddig oppdatering! :) Kanskje jeg skal låne den... :lur: Føles som om de siste ukene skal snegle seg avgårde, men de går sikkert fort slik som folk sier! Kjedelig å vente da! :fnise: Kom på i går at vi mangler mer utstyr, så i kveld skal jeg og mannen skrive en slutt-liste! Og skru stellebord.... og klippe til madrass..... og pakke den bagen...!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid Selma!! :klemmer: Håper formen din er fin og at du trives! Enn det, nå er det ikke lenge igjen til det er din tur. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en veldig ryddig oppdatering! :) Kanskje jeg skal låne den...

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Artig å skrive status, og tenke gjennom hvor man faktisk er i svangerskapet :jepp:

Og så må jeg få si gratulerer så mye til ara som har født!! Tenk, bare en dag over termin også, rimelig godt timet av lillegutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke har gått, nå nærmer det seg virkelig med stormskritt!

Formen er fremdeles veldig god, så nyter egentlig bare graviditeten :) Det har vært noen veldig varme dager nå, men har klart meg greit i skyggen. Bading har det også blitt! (usikker på om vesla likte det kalde vannet eller ei, hun ble hvertfall helt rolig..!). Det har i det hele tatt vært mindre bevegelser den siste tiden. Jeg er jo vant til mye liv hele tiden, men nå har rytmen blitt litt annereldes.

Jaja, så lenge jeg kjenner liv er det vel greit :klo: Jordmortime i morgen, gleder meg til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lille også en tendens til å være ganske rolig om dagen, men av og til spretter han opp og ned og styrer på! Men det er mer dytting/glidende nå enn før, ikke sånn spark lenger (heldigvis). Nevnte det for jordmor, og hun sa at det var helt vanlig. I tillegg har han lengere perioder der han sover/hviler, og da blir det jo ikke så mye bevegelse. Sånne lange sove-perioder kan han bare lage til vane - det gjør ingenting om han holder på det når han kommer ut heller! :fnise: Skjønner forøvrig ikke at det er plass til en diger baby inni den relativt lille magen, tenker at jeg burde være dobbelt så stor!

Sol og bading er deilig - men nå er det slutt for vår del i alle fall. Kaldere og overskyet i dag. Håper sola dukker fram igjen i begynnelsen av juli! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jo snart 37 uker jo :daane: Håper alt er supert og at du fortsatt nyter graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos jordmor?

Bevegelsesmønsteret blir ofte litt forandret mot slutten. Det syntes hvertfall jeg. Det ble litt sjeldnere enn vanlig og mye "tregere" bevegelser. Ikke sånne kjappe dytt og dunk som jeg var vant til tidligere! ;)

Håper alt er bra med deg og at du nyyter de siste ukene av svangerskapet! For tro det eller ei, du kommer til å savne magen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mini vært helt turbo! Så lite liv skal jeg ikke klage på lenger :fnise: det har seriøst vært helt vilt i mange timer, magen har hoppet og danset! :danser:

Det gikk veldig fint hos jordmor :) hun sa at frøkna ligger godt nede i bekkenet, og det virker også som hodet var festet! (jordmora skrev ikke noe om leie på helsekortet, så tør ikke glede meg for mye over det. Vil at det skal stå svart på hvitt!! Skulle ønske hun husket å skrive det ned.. Jaja). Virker som frøkna i allefall har skjønt hvordan dette fungerer, og har gjort seg klar til fødsel :)

Snakket om bekkenbunnstrening, så da får jeg bare prøve å være flink og gjøre øvelsene da... Kjedelige saker, men sikkert nyttig!

Formen er fremdeles veldig god, så nyter dagene :) skal vaske babytøy neste uke tenker jeg, og kanskje pakke fødebaggen..? :D

Kun to dager igjen på jobb før permisjon! Tiden flyr jo faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...