Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Endelig dagbok! Aner ikke hvor jeg skal begynne, men vel, jeg er hvertfall blitt prøver! yey!

Litt om meg: 25 år, gift med en herlig mann på samme alder. Vi har vært sammen i mange mange år, og har alltid gledet oss til å få barn. Men vi har ventet til nå, rett og slett for å nyte ungdomstiden sammen og oppleve ting sammen bare oss to før det blir familieforøkelse. Nå er vi helt klare for barn begge to!

Er i første PP, så er sikkert litt overentusiastisk, symptomfanatiker og optimistisk. EL var på tirsdag, så tenker å ta en test rundt (forhåpentligvis) IKM. Da er jeg og kjære i syden, så det kan bli litt ekstra stas å teste der :)

Ellers sitter jeg her med veldig "kramper" i magen på en måte. Helt nederst, ved livmora. Føles som mensensmerter, men er jo enda 1,5 uker til den evt skal komme.. Så selvfølgelig tenker jeg i mitt stille sinn "det er sikkert en liten mini som er på vei til å feste seg og vokse seg stor og sterk"! hihi. Tenker ikke de fleste sånn? Har jo lest her på KG at folk er skeptiske til festesmerter, så jeg prøver å tenke at det ikke er det. Blir spennende å teste! Har aldri tissa på pinne før, så håper jeg i det hele tatt får til å gjøre det riktig :fnise:

Nå sitter jeg og koser meg med en god kopp te. Kjøpte koffeinfri i går, like greit å bli vant til det, tilfelle jeg er gravid. Er veldig glad i kaffe og cola, så min lille plan er 1-2 kopper kaffe på jobb, og 1-2 glass cola på kvelden (alt etter hvor mye kaffe det ble på jobb). Skal bestille noen billigtester i dag, håper det kommer i posten før vi reiser!

Skal prøve å oppdatere jevnt og trutt her, håper noen vil følge meg :) Kommer sikkert til å spørre en del også, er jo så mye man må lære seg!

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner det fremdeles i magen. En slags mensensmerter, bare litt mildere.. Merkelige saker! Mannen tuller med at jeg kommer til å få innbilt svangerskap, så mye som jeg tenker på det! :fnise:

Jeg prøver å leve som normalt. Dvs trene som normalt, selv om jeg er redd jogging og vektløfting skal "riste løs" en evt spire. Men, har lest litt om trening under svangerskap, og det var jammen ikke noe problem å hverken jogge eller trene styrke hvis jeg ikke føler noe smerter. Og det gjør jeg ikke, bortsett fra i musklene :)

Har fått tips av en venninne om at det er lurt å trene mye rygg! Så det har jeg prøvd på de siste ukene :)

En uke til testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! En følger :) Så hyggelig!

Og så moro at vi har IKM rundt samme tid. Hvordan er følelsen din denne måneden, noen symptomer?

Jeg føler veldig at jeg er gravid, men så er det jo første PP, så er sikkert ekstra obs på alt som skjer med kroppen ;)

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ganske mye i forrige PP (Min PP1), men denne gangen tror jeg at jeg føler litt mindre - enn så lenge ihvertfall. Men når jeg la meg ned i stad (skal på nattevakt så jeg måtte sove litt) så kjente jeg litt murring/ømhet på den siden som vendte ned mot madrassen, men er ikke godt å si om det har noe med TR eller IKM å gjøre. Får krysse fingrene for oss begge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hallo:

Følger med her jeg også :)

Jeg hadde EL på fredag, så jeg ligger noen dager bak deg i syklusen. Skal bli spennende å følge med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig at du titter innom Kommode! :)

Noen dager etter i syklusen har jo ingenting å si :) Vet ikke om jeg har funnet riktige datoer selv.. Har rett og slett stolt fullt og helt på appen på telefonen min som sier når jeg har EL og TR etter hva jeg har tastet inn tidligere måneder. Hehe.

I dag måtte jeg faktisk ta en paracet fordi jeg hadde så "mens-smerter". Det hjalp ikke... Så da satser jeg på at det ikke er TR som er i anmarsj over en uke i forveien, men at det er noe annet :rodmer:

By the way, det er Paracet man kan ta trygt? Noen som vet?

Mener å ha hørt at man skal holde seg unna enten Ibux eller Paracet når man er gravid, mener det var ibux..?

(Ja, jeg vet jo ikke om jeg er gravid, men skader ikke å være forsiktig :) )

Nå er det natta for en trett sjel som skal tidlig opp på jobb i morgen! :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare MÅTTE ta en test i dag! :fnise:

Den var (som innerst inne forventet) negativ.. Men er jo 4 dager før IKM, så jeg var nok litt for ivrig. Selv om jeg som nevnt kjente murringer i magen i flere dager etter EL.

Får smøre meg med tålmodighet og se om TR dukker opp eller om jeg skal driste meg til å teste igjen ett par dager etter IKM.

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way, det er Paracet man kan ta trygt? Noen som vet?

Mener å ha hørt at man skal holde seg unna enten Ibux eller Paracet når man er gravid, mener det var ibux..?

(Ja, jeg vet jo ikke om jeg er gravid, men skader ikke å være forsiktig :) )

Det er ibux og voltarol man skal holde seg unna i begynnelsen og slutten av svangerskapet i hvert fall. Disse kan også gjøre det vanskeligere å bli gravid, så det er greit å holde seg unna dem mens man prøver også.

Flere enn meg som er ivrig på testingen ser jeg! :fnise: Krysser fingrene for positiv test neste gang du tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dumme TR! :kjefte:

Den kom en uke på overtid, så jeg gikk jo og håpet og var smålykkelig fordi den ikke hadde kommet... Selv om jeg burde kanskje skjønt at det ikke var noe spire etter 3 negative tester etter IKM.

Jaja, vi prøver igjen med nytt mot! Skal prøve å ikke være så veldig på symptomjakt denne gangen, blir jo helt tullerusk..! Første PP følte jeg virkelig at jeg var gravid, så da er det ikke rart skuffelsen blir stor.

Nå er det EL 6.oktober og IKM den 20.

Junibarn hadde vært stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på junibarn! :duskedame:

Takk :) Ja, håper jo det klaffer denne gangen. Vi har planer om å ha sex minst annenhver dag. Blir litt morgensex før jobb også, for vi er ofte utslitte på kvelden :P

Vet ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå fram mot IKM... Er jo sååå lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så er jeg så redd for å trene hardt og stresse opp kroppen "unødvendig". Er veldig glad i å trene!! Og gjerne hardt, både styrke og kondis. Men har fått det for meg at det er slitsomt for livmora, og at den ikke vil ha noe baby når den er sliten av trening :fnise:

Men samtidig vil jeg jo trene gjennom svangerskapet når det en gang kommer. Har lest at spinning er "mildt". Men jeg kjeder meg lett med det. Lette saltimer synes jeg også er kjedelig.. Liker å jogge, men da blir jeg supersliten.

Håper ikke legen blir sur hvis jeg ringer og spør om dette.. Eller er det noen bra nettsider som har pålitelig info ang trening og prøving/graviditet mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror denne siden har ganske pålitelig informasjon om trening under graviditeten og jeg vil tro de samme tingene gjelder under prøving, men det er jo lov å ringe legen og spørre når du lurer på noe. Med mindre legen er en surpadde til vanlig så går det sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link Kommode! :)

Nå er vi i gang med :sengekos: for fullt! Og så sitter jeg her og prøver å beregne termindato på terminkalkulator. Men det er neimen ikke lett, fant ut at mine sykluser er rimelig variable! Litt skummelt synes jeg, og håper det ikke er tegn på noe galt med EL..

Har skrevet ned på en app på mobilen det siste året:

35 dager

31 dager

36 dager

28 dager

29 dager

29 dager

30 dager

30 dager

44 dager

28 dager

30 dager

37 dager

Det er jo såå forskjellig! Noen som kan hjelpe meg å finne ut hva jeg skal gå ut i fra? Appen sier gjennomsnittlig 32 dager syklus, men har jo ingen sykluser på 32 dager, men mye rundt 28-30 og 35-40.. :sukk:

(Den 44-dager syklusen tror jeg er et resultat av en meget stressende periode..)

Hvorfor kan jeg ikke bare ha jevnt over 28 dager eller noe, det hadde gjort det en smuuule lettere å treffe på EL. :lete: MEN, vi skal nå stå på hver dag fram til IKM (det jeg troor er IKM), så får vi håpe vi treffer på den magiske dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei! Kikker innom her jeg! :)

Du har nå i alle fall eggløsning, når du har mensen, så :jepp:

Ellers kan jeg ikke være til så mye hjelp. Gutten i magen min er tross alt ikke et resultat av bevisst prøving..Bare øving :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du titter innom Teriyaki!

Så om man har mensen så har man også automatisk EL?

I følge min fantastiske app ( :gjeiper: ) har jeg EL om to dager! Wee! Skjønner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå de to ukene som følger før testing..

Tanke som nå dukket opp: I alle år har jeg vært lettet når mensen kommer (fju, jeg er i allefall ikke gravid!). Har alltid vært veldig sikre i senga da, men man kan aldri vite.. Og nå håper jeg så inderlig at TR blir borte i maaange måneder.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... følge deg på den tanken Selma_... men tenk på de som sliter med å ha TR også når de er gravide :O håper virkelig man slipper det når man først er gravid.. da vil jeg tro man har nok plager fra før av.. selv om dette jo også er veldig verdt d :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...