Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :vinke: Så gøy med enda en dagbok :hoppe: Vil gjerne følge deg videre. Gratulerer med spiren :strix:

Vi er i pp3 :lur:

Takk skal du ha Frufly! Koselig at du vil følge meg videre :) Lykke til i PP3, måtte det komme en spire hos deg også snart!

Selv om jeg har vært hos legen og greier i dag, og ting liksom skal føles litt mer virkelig, har jeg egentlig ikke hatt noe særlig gravid-følelse i dag.. :klo: Kjenner ikke den samme murringa, eller strekkinga i livmoren, og den smålige kvalmen jeg har hatt de siste dagene er heller ikke der. Rart hvordan man blir helt tussete av at symptomene plutselig forsvinner! Håper de kommer tilbake, i allefall i svaaak grad..!

Glad det er helg, med koselige turplaner og god mat på menyen! :)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker! :strix::strix:

Jeg har gått opp 2-3 kg siden før jeg ble gravid.. :klo: Det kan vel ikke være helt bra? Mener å ha lest at ikke kiloene begynner å komme før litt senere.. Uansett, trening i dag! Så slapp skal jeg ikke være selv med et par kilo ekstra :trene: Noen andre som har gått opp i vekt tidlig?

Og så har jeg fått et nytt symptom! :hoppe: Det roer meg litt, men samtidig er det sympotmet ikke noe jeg har hørt mye om, så måtte google det, og fant ut at gravide kan oppleve dette. Restless Legs, Rastløse/urolige bein. Får det på kvelden når jeg slapper av i sofaen, klarer ikke sitte stille med beina, de klør og kiler på en måte. Eneste som hjelper er å reise seg opp og gå rundt.. Så blir ikke mye hvile på meg hvis dette skal fortsette.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom deg en tur også! Gratulerer så mye med bolle i ovnen og hurra for 5 uker!! :hoppe:

Jeg hadde også sånne rastløse ben som du snakker om! En smule ubehagelig egenlig..Ikke sant? Du føler at du ikke kan ha bena i ro!

Jeg var også veldig redd for SA men det går som regel veldig bra med de aller fleste!!

Lykke til videre. Kommer nok til å følge med dagboken din framover!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom deg en tur også! Gratulerer så mye med bolle i ovnen og hurra for 5 uker!! :hoppe:

Jeg hadde også sånne rastløse ben som du snakker om! En smule ubehagelig egenlig..Ikke sant? Du føler at du ikke kan ha bena i ro!

Jeg var også veldig redd for SA men det går som regel veldig bra med de aller fleste!!

Lykke til videre. Kommer nok til å følge med dagboken din framover!

:strix:

Så hyggelig ara! Hjertlig velkommen! :velkommen:

"Godt" å høre at flere har opplevd disse rastløse beina! Hvor lenge hadde du det? Synes det er kjempeubehagelig, og til å bli gæærn av.. Men men, håper det går over etterhvert..

Takk for lykkeønskninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det fram til uke 10 eller noe tror jeg.Ikke hatt noe de siste ukene :) Så det gir seg nok snart for din del også får vi håpe :)

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper disse urolige beina gir seg snart ja! (:hoppe::hoppe: ...) Hvis ikke blir det mye vandring på meg på kveldene i ukene framover!

Uke 10 ja ara , da er det bare 5 uker igjen hvis jeg er lik som deg da :fnise: Men jeg tolker det positivt, symptom er symptom, kanskje det tyder på en ekstra sterk spire..? :jepp:

Nå er det natta på meg!:tellesauer: Satser på at beina holder seg rolige, så jeg kan være opplagt på jobb i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, glemte å nevnte... Har hatt litt spotting de siste 4 dagene :( En dag med rosa, så brunt, så rødt, så brunt.. Har jo selvfølgelig lest masse om det på nettet, og så vidt jeg vet er det ganske vanlig tidlig i graviditeten? Men det er jo også et tegn på SA. Usikker på om det er noe grense på mengde spotting når det kommer til SA eller ufarlig..

Satser på at det bare er livmora som utvider seg! Men tankene vandrer til begge muligheter... Får vel bare vente og se, håper det gir seg snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig! :rodmer: Tenk at et bittelite hjerte banker inni deg allerede! Håper at spottingen ikke er noen fare..Er som du sier ganske vanlig med litt spotting, bare det ikke kommer store mengder blod..

Det går helt sikkert bra!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hvordan går det med deg? Blir litt bekymra når jeg leser om magesmerter, spotting og at gravidfølelsen blir borte. Kanskje du skulle bedt om en HCG-prøve hos legen? Da ser du om HCG stiger eller synker. Er nok for tidlig å se noe på UL enda. Vil ikke uroe deg altså, men greit å få det sjekket ut sånn at du kan nyte graviditeten isteden for å engste deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, jeg er litt enig Alabama. Tenker at jeg venter til uti neste uke med å kontakte legen, jeg er jo bare i uke 5, så kanskje det plutselig kommer noen klarere symptomer denne uka..? Håper veldig på det! og så får jeg dårlig samvittighet av å plage legen med å ta prøver, når jeg egentlig ikke skal tilbake dit før i uke 11.. Tenker legen er litt lei av hysteriske førstegangsfødende. Men her er det jeg som er rar! Håper spotting og magesmerter bare tyder på at livmora jobber.. Magesmertene har vært likt som mensensmerter (av og på i uke 4), og spottingen har vært 1-2 ganger om dagen de fire dagene jeg nevnte, ikke noe klart blod, og ingenting nå :)

Puppene er litt ømme da :tommelsmil: På siden, mot armhulen, og nede/under liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+2 :)

Dagene går saaakte merker jeg.. :fnise:

:fnise:

Kjenner meg igjen i det. Hver dag virker så lang når man ser sånn på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er noen trøst, så hadde jeg både rosa og brun utflod i en periode tidlig i graviditeten! :) Var ingen fare for min del, i alle fall. Så lenge du ikke får skikkelig smerter så går det sikkert fint. Murringer hadde jeg mye av også, og de var ofte sterke.

__

Ikke for å være kjedelig, men får det ikke helt til å stemme med at hjertet til spiren din begynte å slå for noen dager siden? :klo: Kan det være feil på appen? Ifølge babyverden så starter hjertet å slå i uke 5+4, men ifølge andre på KG så kan det begynne seinere også. Men ikke tidligere.. Uansett så er det ikke lenge til, og det er en veldig flott og spesiell milepæl å nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke tenkt på at jeg plaget legen, heller at jeg hadde spart meg selv for engstelse! :klemmer:

Du sier noe der.. Får se an "magefølelsen" litt, og ta meg en tur til legen hvis jeg ikke føler noen større symptomer :) Må man ha legetime, eller kan man bare be asistenten om å ta en prøve mon tro..?

:fnise:

Kjenner meg igjen i det. Hver dag virker så lang når man ser sånn på det.

Ja, har aldri telt dagene så nøye før! Er moro hver morgen med et nytt tall!

Hvis det er noen trøst, så hadde jeg både rosa og brun utflod i en periode tidlig i graviditeten! :) Var ingen fare for min del, i alle fall. Så lenge du ikke får skikkelig smerter så går det sikkert fint. Murringer hadde jeg mye av også, og de var ofte sterke.

__

Ikke for å være kjedelig, men får det ikke helt til å stemme med at hjertet til spiren din begynte å slå for noen dager siden? :klo: Kan det være feil på appen? Ifølge babyverden så starter hjertet å slå i uke 5+4, men ifølge andre på KG så kan det begynne seinere også. Men ikke tidligere.. Uansett så er det ikke lenge til, og det er en veldig flott og spesiell milepæl å nå :jepp:

Godt å høre at flere har kjent det samme som meg (og at det har gått bra!).

Jeg vet ikke med det med hjertet, men jeg fikk hvertfall beskjed om det uke 5+1 fra babyverdens app.. :klo:

Men babyverden.no sier: Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen! Så der ser det ut til at du har rett, at det skjer ila denne uka, men ikke akkurat 5+1. Jaja, mye forskjellig info ute og går, men sikkert er det hvertfall at hjertet begynner å slå rundt disse tider, og det er så koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..I løpet av denne uken går spiren (etter min mening) fra å bare være en celleklump, til å bli et gryende liv! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du må ha legetime for å måle HCG. Hvis legen ikke tar deg seriøst når du sier at du har hatt magesmerter, daglig spotting/blødning og mistet graviditetsfølelse, så har du en dårlig lege. Ikke godta at legen sier at det er normalt, for selv om det ofte går fint, er det ofte at det ikke går fint også. Jeg tok ikke symptomene på alvor og overbeviste meg selv om at jeg fortsatt var gravid, men endte opp med å gå fem uker med dødt embryo i magen tidligere i år. :tristbla:

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, det vil jeg absolutt ikke, men bare at du vet at det ikke er helt ufarlig med blødning/spotting, magesmerter og at du mister gravidfølelsen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...