Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :)

Da kan vi glede oss fremover begge to! Når tenker du å fortelle det til de rundt? Og hvor langt er du på vei nå igjen?

Det skal vi definitivt :)

På en måte har jeg lyst til å fortelle det til hele verden med en gang, men nå har vi visst det i halvannen uke og synes det er litt koselig at det bare er vi som vet om det ennå (og samtlige på KG da, hehe). Kommer nok til å fortelle det til mine to nærmeste kolleger og venninner (hun ene er gravid i 13. uke) om ikke så lenge, og foreldre + søsken får antagelig vite det førstkommende eller neste helg. Og arbeidsgiver og resten av kollegene får nok vite det rundt uke 12 hvis det ikke er noe som tilsier at jeg bør fortelle det tidligere.

Er 5+2 i dag, hvis du ser på tickeren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gratulerer til deg! Har lagt dagboka di til som favoritt, så nå skal jeg holde meg oppdatert! :) Kos deg i kveld!!

Hihi, takk takk! :tommelsmil:

Jeg kommer til å holde meg oppdatert på deg også ;)

Og så er jeg så redd for SA at jeg gruer meg alt til det skal skje på en måte... Føler at det er så vanlig, så tør ikke glede meg for mye over graviditeten :(

Men gleder meg over det da, er bare redd for å slippe følelsene altfor mye løs! Noen andre som har det sånn?

God kveld til alle! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er jeg så redd for SA at jeg gruer meg alt til det skal skje på en måte... Føler at det er så vanlig, så tør ikke glede meg for mye over graviditeten :(

Men gleder meg over det da, er bare redd for å slippe følelsene altfor mye løs! Noen andre som har det sånn?

Jeg er sånn på veldig mange ting egentlig, at jeg prøver å forberede meg på skuffelse for å dempe fallet hvis jeg går på trynet. Men all erfaring tilsier at det ikke hjelper en dritt, at når det skjer vonde ting blir jeg ikke mindre lei meg om jeg har gått og grudd meg masse på forhånd, så jeg øver meg på å slutte med det. Litt pessimist kommer jeg sikkert alltid til å være, men jeg prøver å være åpen for at det faktisk KAN gå bra også :)

Håper gleden over graviditeten ikke blir helt overskygget av frykten for SA :klem: Du er jo gravid, hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, men jeg har bestemt meg for å glemme det! Heller begynne å se på lyserosa sengetøy og andre nusseligheter! :fnise: Det hjelper jo ikke å gå rundt å grue seg, for om det skjer så skjer det uansett. Det er vel som det er å få et barn - det er ikke noe man kan forberede seg på! Smile - it might not happen!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt legetime, bare for å prate om diverse som jeg lurer på. Håper legen kan roe meg litt ang SA og alle andre rare ting jeg lurer på. Flere som har bestilt legetime uten noe annen grunn enn at man er gravid? Føler meg litt rar som gjør det, men vil jo også gjerne vite hvordan ting vil foregå framover med legesjekker og sånn..

Og jeg har kjøpt meg te! En utrolig god te som jeg ikke har smakt før. Er jo vant til vanlig te, men tenkte å finne en god en som er koffeinfri, så slipper jeg å bekymre meg for det i alle fall. Så det ble Yogi Tea - Christmas Collection. Det er en pakke med 12 x 2 teposer av forskjellig smak, så nå skal jeg smake meg fram til en favoritt! Tror ingefær og sitron kan være grei å ha, særlig hvis kvalmen blir ille.. I dag prøvde jeg ingefær og hibiscus (hva er det?), og den var kjempegod! Frisk, litt søt, så trengte ikke tilsette noenting! Mmmm, gode teen! :kaffekopp: Gleder meg til å teste de andre! :jepp:

Og så har jeg kjøpt Omega 3-6-9. Tenkte det er kjekt å ha, siden jeg ikke spiser særlig mye fisk (skal imidlertid prøve å skjerpe meg på det altså!).

Med andre ord, en skikkelig gravid-dag, med positive tanker! Neste post på programmet er å finne en god fuktighets-/strekkmerkekrem. Noen som har noe å anbefale? Vet det mest sannsynlig ikke gjør store forskjellen, men jeg vil smøre magen hver dag fordet :)

Uff, all denne tenkingen går utover jobben merker jeg.. Klarer ikke å konse i 2 minutter en gang! Håper ikke det blir sånn i mange måneder framover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagnes symptomer:

Uggen (føles som jeg er småfyllesyk), lette smerter i livmora, litt ømme pupper.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt noe innmari til mensensmerter! Akkurat som første dag av mensen, bortsett fra at i dag er det jo IKM, og jeg er gravid :rodmer: Så heldigvis er gleden over graviditeten MYE større enn smertene!

Selv om smertene er ubehagelige når man helst skal konsentrere seg om andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Håper smertene er uskyldige og bare et godt tegn!

:goodbye:

Ja, satser på at det er det. Lurer på hvor vonde smertene må være før man skal bli bekymret..? Er ikke noe ille i dag da, og klarte meg gjennom dagen i går også. Så satser på at alt er i sin skjønneste orden!

I dag har jeg vært hos legen! Føltes som jeg dro til legen bare for å dra til legen som gravid.. :sjenert:

Men da fikk jeg svar på mange av mine spørsmål, jeg fikk bestilt time til første kontroll i begynnelsen av desember, og jeg fikk anslått termindato! Så i stedet for å gå og gjette, med mine varierende sykluser, har jeg nå en dato å gå ut ifra: 24.juni 2012! :rodmer:

Og så fikk jeg en infobok om graviditet, og informasjon om jordmor. Så henne skal jeg ringe til uka for å bestille time, for der var det visstnok kø. I kommunen min går man til lege og jordmor ca annenhver gang, så nå er det først legevisitten i desember, og så er det jordmor neste gang da. :) Hvordan er det hos dere andre ang lege/jordmor?

På søndag begynner uke 5, og da er det bare 7 uker til uke 12!! Prøver å se positivt på det, og ikke bare gå og tenke på SA; *jeg er veeeldig langt på vei, og uke 12 er veeldig snart* :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal man til jordmor egentlig? Har liksom ikke tenkt lenger enn første UL jeg....

Jeg vet ikke ennå. Skal si ifra når jeg har pratet med jordmor til uka :)

Jeg fikk i allefall beskjed av legen at det var første kontroll hos legen i uke 10-12 (jeg fikk time i uke 11), og etter det er det til jordmor. Ca en kontroll i måneden annen hver gang hos dem. Og så fikk jeg inntrykk av at UL var utenom det. Så jeg tipper at jeg skal til jordmor i begynnelsen av januar, når jeg er ca 15 uker på vei.

Men dette er litt tipping, så får vente og høre hva jordmora sier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei! :hallo: Innom og hilser på, bare. Gratulerer så mye med spiren! :rodmer:

:goodbye:

Tusen takk! :rodmer: Så hyggelig at du titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg flytta dagboka mi til graviditetsdagbøkene? Hvordan gjør man det i såfall?

Må innrømme at jeg synes det er et litt stort steg å ta, siden jeg bare er 4 uker på vei.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg flytta dagboka mi til graviditetsdagbøkene? Hvordan gjør man det i såfall?

Må innrømme at jeg synes det er et litt stort steg å ta, siden jeg bare er 4 uker på vei.. :fnise:

Jeg tror du bare skriver i denne tråden at du vil flytte den i så fall. Men du trenger ikke flytte den før du er klar for det, jeg ser flere som venter litt før de gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare skriver i denne tråden at du vil flytte den i så fall. Men du trenger ikke flytte den før du er klar for det, jeg ser flere som venter litt før de gjør det :)

Oo, takk! :) Tror jeg venter litt til altså... Redd for å jinxe graviditeten som jeg fremdeles ikke helt klarer å fatte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...