Gå til innhold

Spennende tider!


Selma_

Anbefalte innlegg

Så fint med venninnen din ara! Hun tok tidlig UL når hun var 7 uker på vei altså?

Da er det vel stor sjanse for at vi ser noe om vi tar UL i uke 9..? For vi tenker å vente et par uker, klare å vente til uke 9, og hvis UL da viser et friskt embryo (jeg vet ikke om de kan se sånt, eller bare hører hjertelyden), men anyways; hvis UL går bra tenkte vi å fortelle foreldrene våre det ved neste anledning. Mine foreldre må nok få vite det over tlf (litt kjipt kanskje, men de blir vel uansett glad for nyheten).

Jeg begynner å tro jeg er heldig som slipper de værste symptomene (les, kvalmen). Jeg har som sagt vært litt småuggen, men ikke mer enn jeg normalt blir når det går noen timer uten mat (matvrak ja :fnise: ).

Men kjenner livmora jobber. Dvs menssmerter som kommer flere ganger om dagen. Ikke "murringer", som så mange her inne beskriver, men en konstant, svak menssmerte.

GLEDER MEG TIL JUL! :nisse: Ikke bare fordi jeg elsker julen, men fordi at hvis alt går som det skal er jeg godt over 12 uker på julaften! Nesten 14 uker for å være presis :nisseblunk:

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! :jepp: Hun tok i dag faktisk! Men som sagt, man ser ingenting. Men hjerteslag er jo et fantastisk bevis på at det lever noe der inne! :)

Jeg holdt også på å fortelle det over telefon til mine foreldre, men syntes det ble for kjedelig så lagde rebus til dem som jeg sendte på sms. Tok ikke så lang tid før de skjønte hva svaret ble :lur: Du kan jo bare gå inn på dagboken min og låne den hvis du vil gjøre det litt mer spennende å fortelle det. Men er selvsagt helt opp til deg selv!

Så deilig å slippe unna dumme svangerskapssymptomer! :) Mensmurringer er helt vanlig. Jeg var livredd helt til jeg fikk bekreftet at det bare var livmoren som strekte på seg og vokste! :)

En herlig julegave å være over 3mnd`s "grensa" da!! :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjerteslag er absolutt det jeg er ute etter på en tidlig UL.. :rodmer:

Jeg så rebusen din, den var kjempestilig! Tenkte på å stjele den da, men kjenner jeg foreldrene mine rett vil de nok bli glad for å høre det direkte fra meg. Gleder meg, uansett hvordan jeg blir å fortelle det :)

Et lite spørsmål til; "mensmurringer", er det det samme som svake menssmerter? Jeg tenker på murringer som en slags "rumling i magen", mens mine smerter er jo mer konstante, ikke rumlende. Kanskje dumt spørsmål, men det jeg har lurt lenge... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hjerteslag er absolutt det jeg er ute etter på en tidlig UL.. :rodmer:

Jeg så rebusen din, den var kjempestilig! Tenkte på å stjele den da, men kjenner jeg foreldrene mine rett vil de nok bli glad for å høre det direkte fra meg. Gleder meg, uansett hvordan jeg blir å fortelle det :)

Et lite spørsmål til; "mensmurringer", er det det samme som svake menssmerter? Jeg tenker på murringer som en slags "rumling i magen", mens mine smerter er jo mer konstante, ikke rumlende. Kanskje dumt spørsmål, men det jeg har lurt lenge... :sjenert:

Ja, jeg vet ikke hvorfor jeg kaller det murringer, men jeg hadde(og har fortsatt av og til) menssmerter...I begynnelsen var jeg livredd og trodde mensen skulle komme hele tiden..Så "kraftig" var det.. Men det er ingen fare, så prøv å ikke bekymre deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for råd! Fint å høre fra de som har vært gravide litt lenger :)

Nei, bekymrer meg ikke for menssmertene, og prøver å tenke at det bare er bra at livmoren gjør plass! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt tidlig UL! :tommelsmil:

Har fått time om to uker, da er jeg 9+4. Gleder meg sååå mye!

Hun trodde det ble innvendig UL, og det gleder jeg meg ikke like mye til da.. :sjenert: Men det blir vel verdt det. Håper jeg får se et friskt, bankende hjerte!

Endret av Selma_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe spennende med UL!! :danser:

Forstår godt at du ikke akkurat gleder deg til innvendig UL, men er nok sikkert verdt det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ul :Nikke: Det går nok helt fint med innvendig-ul skal du se, ta meg på ordet for det har jeg prøvd mange ganger ;) Ikke noe problem, ikke noe spekel(?) eller hva det nå heter som er inne i bildet bare ul-proben.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... har blitt så vant til innvendig UL etter dette prøverør-styret at jeg ikke tenker over at det ikke er noe alle har gjort! Men det er ikke noe å grue seg for, ikke vondt eller noe sånt. Og det ER verdt det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende med UL!! :danser:

Forstår godt at du ikke akkurat gleder deg til innvendig UL, men er nok sikkert verdt det :jepp:

:danser:, ja det blir spennende!!

Så kjekt med ul :Nikke: Det går nok helt fint med innvendig-ul skal du se, ta meg på ordet for det har jeg prøvd mange ganger ;) Ikke noe problem, ikke noe spekel(?) eller hva det nå heter som er inne i bildet bare ul-proben.

Godt å høre at det ikke er noe spekel(?)(skjønner hva du mener :fnise: ) i bildet! Satser på at det går fint, synes bare det er så flaut....

Spennende med ultralyd! :klemmer:

:tommelopp:

Hehe... har blitt så vant til innvendig UL etter dette prøverør-styret at jeg ikke tenker over at det ikke er noe alle har gjort! Men det er ikke noe å grue seg for, ikke vondt eller noe sånt. Og det ER verdt det! :rodmer:

Glad det ikke er vondt, og ja, det blir nok verdt det. Litt skummelt bare...

Men jeg tror det er lurt av meg å gjøre det! Jeg er jo så usikker, og fremdeles har jeg veldig lite symptomer.. Jeg er trøtt etter jobb, men det er jeg alltid :fnise:. Kanskje ikke så mye som nå, men så blir det jo mørkere og mørkere ute også da.. Gleder meg til helg! Ny graviduke, hvile og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm/uggen i hele dag..! :sjokk:

Og sååå trøtt og slapp! :sovne:

Nå skal det sies at jeg ikke har fått spist så mye og jevnt som jeg pleier, så mye mulig jeg kjenner kvalmen godt pga det.. Tør derfor ikke helt å tro det er et symptom ennå.. :sjenert: men om det vedvarer, så kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer!! :hoppe: Høres ut som meg på en middels dårlig dag... merker at det går mye bedre nå som jeg har lært meg å spise oftere! Hver pause jeg har er det bare å fyke inn på kjøkkenet og hente seg et knekkebrød eller en yoghurt. Har hørt at man skal spise det man vil og så mye man vil, så holder meg fast i den teorien! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppendeglad: for symptomer

Hehe... har blitt så vant til innvendig UL etter dette prøverør-styret at jeg ikke tenker over at det ikke er noe alle har gjort! Men det er ikke noe å grue seg for, ikke vondt eller noe sånt. Og det ER verdt det! :rodmer:

Jeg er litt der jeg også, at jeg glemmer at ikke alle har vært på GU og innvendig UL like ofte som meg. Jeg prøvde å telle gjennom de undersøkelsene jeg har vært på hit til i år, men måtte gi opp da jeg kom ut av tellingen :fnise:

Selma, jeg synes det var flaut før jeg også så du er ikke alene om den, men gyn har jo dette som rutine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer!! :hoppe: Høres ut som meg på en middels dårlig dag... merker at det går mye bedre nå som jeg har lært meg å spise oftere! Hver pause jeg har er det bare å fyke inn på kjøkkenet og hente seg et knekkebrød eller en yoghurt. Har hørt at man skal spise det man vil og så mye man vil, så holder meg fast i den teorien! ;)

Ja, må nesten begynne å tro det er symptomer.. Men trodde liksom kvalme var sånt man hadde hver dag i noen uker :klo: Jeg har jo bare merket det et par ganger. Får vente og se om det dukker opp i morgen da. Og da skal jeg jammen sørge for å fylle opp kjøleskapet!!

:hoppendeglad: for symptomer

Jeg er litt der jeg også, at jeg glemmer at ikke alle har vært på GU og innvendig UL like ofte som meg. Jeg prøvde å telle gjennom de undersøkelsene jeg har vært på hit til i år, men måtte gi opp da jeg kom ut av tellingen :fnise:

Selma, jeg synes det var flaut før jeg også så du er ikke alene om den, men gyn har jo dette som rutine.

Takk for støttende ord. Godt flere har kjent på flaufølelsen. Har vært hos gyn en gang, og synes det var rimelig flaut,men kanskje mest ubehagelig. Men uansett; gleder meg til å se lille på skjermen!! :rodmer:

I kveld har jeg dristet meg til en joggetur, og håper det har gjort mer godt enn vondt for kroppen og lille i magen.. Kvalmen ble ikke bedre av det, men jeg følte hvert all at energien steg litt :)

Nå er det senga, så god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har nok en sammenheng med tom/full mage, og generell dagsform. De to siste ukene var jeg veldig plaget md kvalme og trøttht og selv om jeg spiste så ble jeg på en måte altfor fort mett og dermed altfor fort sulten - og kvalm - igjen. Men de siste dagene har det lettet såpass at kvalmen ikke lenger er konstant, men heller dukker opp når jeg er sulten/sliten. Føler at jeg spiser hele tiden, men det høres ut som jeg ikke er den eneste heldigvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, merker at jevnt og nok mat døyver det! I dag har jeg spist jevnt og passe mye, og var ikke kvalm annet enn rett før jeg spiste.. Hvis min kvalme er sånn som dette skal jeg nok overleve helt fint!

Er værre når man ikke får anledning til å spise jevnt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil: for symptomer, selv om man etterhvert innser at man gjerne skulle vært foruten kvalmen.. :fnise:

Høres lurt ut å rpøve å spise jevnlig og unngå å bli altfor sulten. Da klarer man knapt å få i seg noe mat!

Den lille synes sikkert det er deilig med en joggetur! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!! Utedo faktisk!! :skratte:

Kan trøste med at jeg nå har sluttet å kjenne lukten av tran fra bonytt-bladet, og kaffe smaker riktig igjen! Så da er det fortsatt håp! ;)

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...