Gå til innhold

Sunne rusmidler


Revenka

Hva vet du om rusmidler?  

94 stemmer

  1. 1. Hvilke rusmidler er de mest skadelige?

    • Heroin
      60
    • Kokain
      3
    • Cannabis
      1
    • Nikotin
      4
    • Alkohol
      12
    • LSD
      6
    • Ecstacy
      8


Anbefalte innlegg

1. Cannabis

2. Ecstacy

3. Nikotin

4. Kokain

5. Alkohol

6. Heroin

7. LSD

Er en det du ser på som farligst eller minst farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud jeg snakker ikke om å frigi, - jeg snakker om å slutte og straffe!

Hvilken begrunnelse forklarer den tilsiktede pine?

Hva er hensikten med straff? Er det forbruket av rusmidler skal bli mindre? Er det for å sysselsette kontrollindustrien? Er det for å verne om de narkomane?

Kanskje begrunnelsen for forbudet er at det skal berolige mennesker som ikke bruker narkotika?

En sprøytenarkoman vil ikke slutte å være sprøytenarkoman av straff.

Og dere som ivrer for strenge straffer av cannabisbrukere, - hvordan begrunner dere at det er tillatt og bruke anabole steorider til eget bruk?

Forklar meg hvorfor cannabis er farligere enn å kjøre deca-kur?

Vi snakker jo bare om eget bruk, - hittil har jeg ikke møtt ett eneste menneske som er villig til å forklare meg hvorfor anabole steorider er tillatt for eget bruk, og hvorfor samtidig det skal være forbudt å dyrke planter hjemme av arten cannabis sativa?

Bør lightere forbyes fordi man kan sniffe lightergass?

Hvilken straff bør man ha for noen som sniffer bensin? Fengsel? Bot?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Å si at noen rusmidler er sunne er vel å ta litt hardt i, men at det er fryktelig mye misinformasjon ute og går i anti-dop-propaganda er det ingen tvil om.

Jeg ser iallefall at LSD og MDMA (ecstasy) har blitt svartmalt mye mer enn "fortjent", dvs at folk tror disse er de farligste under heroin når de egentlig er i andre enden av skalaen sammen med de mer uskyldige stoffene. Det er ikke dermed sagt at de er fullstendig harmløse, men at historiene om folk som tror de kan fly, har puttet steiken i krybba og babyen i ovnen eller aldri kommer ut av trippen er mildt sagt betydelig overdrevet. Det samme gjelder antall dødsfall knyttet til ecstasy, som i min ungdom var gjenstand for rent mediehysteri med mye misinformasjon.

Dog så er ikke det at de kan tas på en forsvarlig måte med marginal risiko for død og fordervelse et argument for legalisering av akkurat disse stoffene da folk flest er idioter.

Og selv om skremselspropagandaen om overhengende fare for død er bullshit så kan det jo ha andre uheldige bivirkninger både fysisk og på psyken.

Når det gjelder cannabis så er jeg for legalisering, men dette er mer grunnet i politiske og samfunnsmessige effekter av det enn akkurat hvor "sunt" jeg synes stoffet er.

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten med straff er å håndheve lovverket. Det er ikke noe poeng i å ha lover som ikke håndheves. Hvis du er uenig i lovverket, har du mulighet til å påvirke dette gjennom demokratiske prosesser. Det er ikke farligheten av et stoff som avgjør om det er ulovlig, men hvor store konsekvenser skadevirkningene gjør i et samfund.

Personlig synes jeg denne loven er velbegrundet, og det er ikke interessant for meg å diskutere det på et slikt forum.

Det er forøvrig ikke usannsynlig at det kommer en lov mot anabole steroider. Det burde det ha gjort for lenge siden, og dette er noe som diskuteres for tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hva er hensikten med straff? Er det forbruket av rusmidler skal bli mindre? Er det for å sysselsette kontrollindustrien? Er det for å verne om de narkomane?

Kanskje begrunnelsen for forbudet er at det skal berolige mennesker som ikke bruker narkotika?

En sprøytenarkoman vil ikke slutte å være sprøytenarkoman av straff.

Bot?

Straffenivået slik det er nå er passende syns jeg. Man får en bot dersom man har litt til seg selv, men risikerer strengere straff ved innførsel og omsetning.

Jeg skal forklare deg hvorfor det er straffbart: det er for å begrense antall mennesker som bruker. Veldig mange mennesker har respekt for loven og lar vær å bruke hasj ov den enkle grunn at det er ulovlig. På denne måten vil et forbud begrense skadevirkningene av stoffet.

En sprøyteman slutter ikke å være sprøytenarkoman av straff nei, men det at narkotikabruk er straffabrt vil nok hindre en del mennesker i å bli sprøytenarkomane. Vel verdt det etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ strykebrett:

Du skriver:

Så over til hva man skal tillate og forby. Man forbyr ting fordi man anser at skaden ved at det er lov er større enn geinsten, så enkelt er det.

Her tar du feil, desverre. Jeg skulle faktisk ønske at det var slik, men slik er det ikke. Det er store krefter bak forbudet av cannabis og legemiddelindustrien er en av nåtidens største. Før har bomullsindustrien i Amerika vært en pådriver men aller først var grunnen til at Cannabis ble forbudt i 1930-årene at det ble relatert til et internasjonalt forbud mot opium.

Alkohol er lovlig fordi det er så hardt forankret i den norske kulturen at det ikke vil være hensiktsmessig å forby det. Man har derfor heller valgt å kjøre restriksjoner på tilgjengelighet og pris, noe som fungerer nogenlunde skal man tro statistikken.

Andre rusmiddel har kommet til Norge med tiden og har aldri vært noe vi har vært vant med her i landet. Å tillate et av disse vil være det samme som å innføre et nytt rusmiddel på markedet.

Her tar du også feil.

Til info: Det er funnet cannabisfrø i vikinggraver fra 850-tallet.

I flere århundrer har planten blitt dyrket for å lage tauverk og seil til skip bla.

I tillegg har den blitt brukt som medisin like lenge - her i landet!

På 60/70 -tallet kunne man kjøpe astma-sig på apoteket. Det var cannabisjoint som hjelper mot astma.

Les gjerne her:

Wikipedia

Det er ofte sånn at når man prøver f.eks god marihuana og kjenner forskjellen på den rusen og rusen fra alkohol, så bytter man. Man velger bort den skadelige alkoholen til fordel for den langt mindre skadelige cannabisen.

Det er voldsom uvitenhet rundt narkotika og cannabis.

Det er i tillegg en voldsomt utbredt bruk av cannabis både på verdensbasis og i Norge. Millioner av mennesker nyter denne planten.

Det er bare noen få som får problem og det er mest ungdommer som sliter, og for dem er det mye lettere å søke hjelp om det blir legalisert.

Slik det er nå er ungdom redde for å få straff om de søker hjelp. Ved en legalisering vil det også bli større og bedre kontroll ved utsalg og dermed kan man i større grad forhindre at unge mennesker får kjøpt det.

Jeg mener at det i alle fall bør være 18-årsgrense. Det er de fleste enige i.

Jeg forundrer meg stadig over folk som tror de vet så mye og tviholder på gamle fordommer og IKKE velger å høre på f.eks nå sist FN delagasjonen som går ut med en oppfordring. Dette er høyt respekterte statsmenn og kvinner. Hvem mener de vet bedre?

Les HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Moraase

Du skrev ikke annet en vås der inne. Vås som har null hold i seriøs forskning. Vås jeg har hørt fra dophuer i tiår. Felles for dem alle er at de ikke gjør en dritt nyttig for seg her i verden.

Kan du være så vennlig å vise til konkrete ting jeg sa?

Hvilke ting sa jeg som du har "hørt fra dophuer i tiår"?

Fordi nesten alle blir ødelagte i hodet og sjelslivet sitt av søpplet. Dog, det krever avhold for å kunne se det :roll:

Vet du hvem f.eks Carl Sagan er? Han brukte marihuana daglig i hele sitt voksne liv som millioner andre oppegående også gjør.

Vet du at det er ca 400 000 bare i Norge som har erfaring med Cannabis?

Hvordan blir man "ødelagt i hodet og sjelslivet sitt" av cannabis. Vennligst forklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Jeg deler mine kommentarer opp i flere innlegg, av rent leservennlige hensyn.

Sukker er ikke et rusmiddel. Det er faktisk livsnødvendig. Hvis kroppen din "gikk tom" for sukker ville du dø veldig fort. Intracellulær spaltning av sukker (glykolyse) er livsnødvendig, da det er en essensiell del av syntetiseringen av kroppens "bensin" ATP (adenosintriphosphat). For mye sukker er skadelig, og det kan gi en viss oppstemthet og eufori, men er neppe å klassifisere som rus.

Kaffe er lett centralstimulerende, men ikke karakterisert som rusmiddel. Jeg synes det er irrelevant å snakke om kaffe i denne sammenhengen.

Nikotin er derimot mye farligere enn man lett kan tro. Det er ett av de aller mest avhengighetsskabende stoffer vi kjenner til, og i konsentrert form er det uhyre giftig. Et lite barn kan dø av nikotinmengden fra én cigarett. Men igjen er det snakk om toleranseoppbygging og veldig små doser pr. inntak. Det er som regel ikke nikotinen som dreper røykere. Dette er formodentlig velkjent.

Sukker er ikke et rusmiddel nei, men raffinert sukker har vi ikke behov for. Kan få sukker fra natrlige kilder som frukt og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Vet du hvem f.eks Carl Sagan er? Han brukte marihuana daglig i hele sitt voksne liv som millioner andre oppegående også gjør.

Vet du at det er ca 400 000 bare i Norge som har erfaring med Cannabis?

Hvordan blir man "ødelagt i hodet og sjelslivet sitt" av cannabis. Vennligst forklar!

Ooooooooooo... En person som klarer å bruke dop uten å ødelegge hodet sitt. Wooohooo... :ironi:

Klassisk dophueforkjempere å komme dragende med unntakene og blankt ignorere alle de som er inn og ut av psykriatiske institusjoner.

Siste 30 år har jeg hatt venner og bkjente som har vært både partyrøykere pg faste røykere. Hva er felles for dem alle? Jo, kraftige nedturer etter bruk. Manglende virkelighetsorientering. Redusert mental kapasitet. Og genrelt en forkleinelse av hele personen. Så langt om cannabis.

Jeg har venner og bekjente som jobebr og har jobbet innefor psykisk helsevern. Det er skremmende mange av pasientene der som er ødelagt av rusmiddelbruk. Først øl, så cannabis, så "morsommere" stoffer.

Av mine venner og bkjente som har dopet seg så kan en skille dem i tre grupper. De som gikk rett i dass og nå er begravet. Merk, ingen av dem døde på grunn av alkoholmissbruk. Dernet kommer de som ennå røyker fast. Sosialklienter uten evne til å forholde seg til en strukturert verden. totalt blottet for evnen til å jobbe og delta i samfunnet. Men livet er en dest i følge dem... Til sist de som så farene og tok avstand fra hele søpplet. De som i dag lever i fungrende forhold, er deltakende i samfunnet og yter noe for felleskapet og for seg selv.

Det som er "festlig" er at de som mest hardnakket har påstått at en ikke blir avhengig av cannabis og at de kan slutte når de vil, er de samme, uten unntak, som har sunket lengst ned på grunn av nettopp cannabis.

Joda, du finner alltid ett og annet unntak ett og annet sted. Men det er unntak, Du kommer ikek vekk fra det faktum at rusmidler, også cannabis, har en sær uheldig påvirkning på den mentale helsen. Ofte også den fysiske.

Og, å råde mennesker som helt klart sliter mentalt til å røyke på seg en rus er så forkastelig at jeg knapt mangler ord! Det er inhumant, farlig, egoistisk og nedrig! Få hodet ditt ut at tåkeskyen!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik dere beskriver narkotika så skulle en tro det var straff nok å bruke narktoka.

Merk dere at jeg ikke er noen tilhenger av narkotika, jeg er bare en motstander av straffer.

Dere som synes straffer er hensiktmessig finnes det andre områder vi kan benytte oss av straff for å oppnå den tilsiktede atferd?

Forslag, - dersom vi er enig i at å kriminalisere cannabisbrukere fører til færre brukere da burde kriminalisering bli brukt til all annen uønsket oppførsel?

Om vi er enige i at å straffe narkomane fører til færre narkomane da burde vel straff av anorektikere føre til at færre sulter seg ihjel?

En siste ting, det er at jeg ser på avhengig av narkomani som en hvilken som helst annen galskap, og da blir det feil å bruke straff synes jeg. Men jeg har full respekt for de som mener at straff er en riktig måte og oppdra mennesker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooooooooo... En person som klarer å bruke dop uten å ødelegge hodet sitt. Wooohooo... :ironi:

Klassisk dophueforkjempere å komme dragende med unntakene og blankt ignorere alle de som er inn og ut av psykiatiske institusjoner

Han er IKKE et unntak. Millioner av mennesker på verdensbasis nyter cannabis. Over 400 000 i Norge har erfaring med Cannabis og bare noen få, ytterst få, ber om hjelp grunnet et misbruk.

Grunnen til at det er få som søker hjelp er at det er svært få som får problem pga av cannabisbruk.

En annen grunn til at noen få er registrert som hjelpsøkere, er de ungdommene som må avlevere tisseprøver og som får dilemmaet: søk hjelp eller få straff.

Siste 30 år har jeg hatt venner og bkjente som har vært både partyrøykere pg faste røykere. Hva er felles for dem alle? Jo, kraftige nedturer etter bruk. Manglende virkelighetsorientering. Redusert mental kapasitet. Og genrelt en forkleinelse av hele personen. Så langt om cannabis.

Jeg har venner og bekjente som jobber og har jobbet innefor psykisk helsevern. Det er skremmende mange av pasientene der som er ødelagt av rusmiddelbruk. Først øl, så cannabis, så "morsommere" stoffer.

Av mine venner og bkjente som har dopet seg så kan en skille dem i tre grupper. De som gikk rett i dass og nå er begravet. Merk, ingen av dem døde på grunn av alkoholmissbruk. Dernet kommer de som ennå røyker fast. Sosialklienter uten evne til å forholde seg til en strukturert verden. totalt blottet for evnen til å jobbe og delta i samfunnet. Men livet er en dest i følge dem... Til sist de som så farene og tok avstand fra hele søpplet. De som i dag lever i fungrende forhold, er deltakende i samfunnet og yter noe for felleskapet og for seg selv.

Da kan vi i alle fall si at det er en forskjell på dine og mine venner.

Jeg har mine venner innenfor den kreative sektoren i Oslo, i NRK, Tv2 og de største avisene og de jobber som musikere, forfattere, kunstnere, journalister, advokater, yogainstruktører og et ti-tall er leger. Flere av mine venner er såkalte "kjendiser" Felles for de alle fleste av dem er at de benytter cannabis, og da aller helst marihuana - ikke hasj.

INGEN av dem har noen problem.

Da kan vi si det i alle fall at dine venner sliter - mine gjør ikke det. Ja, ikke jeg heller :)

Det vil dermed ikke si at vi kjenner flertallet av verdens befolkning som benytter cannabis. Flertallet av verdens befolkning som benytter cannabis - har INGEN problem med det.

Det man VET - som er FAKTA er at mennesker som sliter generelt - misbruker rusmidler generelt. Det er IKKE bevist noe sted at cannabisbruk fører til psykiske problem. Det er dermed en svært utbredt fordom.

Om du røyker tung hasj, hver dag og driter i livet ditt - da har du allerede et problem.

Det som er "festlig" er at de som mest hardnakket har påstått at en ikke blir avhengig av cannabis og at de kan slutte når de vil, er de samme, uten unntak, som har sunket lengst ned på grunn av nettopp cannabis.

Dette er bare en tom påstand fra deg. Man blir IKKE FYSISK avhengig av cannabis. Det blir man av f.eks kaffe og nikotin.

Joda, du finner alltid ett og annet unntak ett og annet sted. Men det er unntak, Du kommer ikek vekk fra det faktum at rusmidler, også cannabis, har en sær uheldig påvirkning på den mentale helsen. Ofte også den fysiske.

Ang cannabis er dette en blank LØGN!

Og, å råde mennesker som helt klart sliter mentalt til å røyke på seg en rus er så forkastelig at jeg knapt mangler ord! Det er inhumant, farlig, egoistisk og nedrig! Få hodet ditt ut at tåkeskyen!

For det første har jeg ikke mitt hode i noen tåkesky. Jeg holder meg forøvrig for god til å komme med nedlatende påstander eller å kalle meddebattanter for hverken det en eller det andre. Jeg er heller ikke et "dophue"

I min verden sier vi forøvrig "hode" :gjeiper:

Uansett hva slags bruk man har kan man IKKE dø av det(det gjør man av f.eks alkohol og nikotin)

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Av mine venner og bkjente som har dopet seg så kan en skille dem i tre grupper. De som gikk rett i dass og nå er begravet. Merk, ingen av dem døde på grunn av alkoholmissbruk. Dernet kommer de som ennå røyker fast. Sosialklienter uten evne til å forholde seg til en strukturert verden. totalt blottet for evnen til å jobbe og delta i samfunnet. Men livet er en dest i følge dem... Til sist de som så farene og tok avstand fra hele søpplet. De som i dag lever i fungrende forhold, er deltakende i samfunnet og yter noe for felleskapet og for seg selv.

Det som er "festlig" er at de som mest hardnakket har påstått at en ikke blir avhengig av cannabis og at de kan slutte når de vil, er de samme, uten unntak, som har sunket lengst ned på grunn av nettopp cannabis.

Joda, du finner alltid ett og annet unntak ett og annet sted. Men det er unntak, Du kommer ikek vekk fra det faktum at rusmidler, også cannabis, har en sær uheldig påvirkning på den mentale helsen. Ofte også den fysiske.

Du mangler en fjerde gruppe som det hverken har gått til helvete med eller som har tatt sterk avstand fra det, og blant mine bekjente er dette den største. Altså snarere regelen enn unntaket. Noen røyker relativt tett, andre relativt sjeldent, felles for dem alle er at det er helt vanlige mennesker, de er vel faktisk også blant de mer intelligente, høyt utdannede og vellykkede av mine bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo for eksempel spørre moraase, hvem av vennene hennes som fortjener straffer?

Er det sosialklientene som bør bøtelegges for å forhindre rusbruk?

Er det de som er blottet for deltagelse i samfunnslivet og ikke bidrar konstruktivt som skal i fengsel?

Jeg har også en stor forakt mot rusbrukere og misbrukere, - så stor forakt at jeg er glad jeg ikke er narkoman. Nå har jeg forsøkt en del ting i ungdommen, og jeg følte at narkotika i seg selv burde være nok begrunnelse for å ikke bruke narkotika.

Hvorfor er det ikke straff nok å bruke narkotika synes dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet revenka, - for mennesker flest som har den aller største avsky for all bruk av virkelighetsflukter og rusmidler, - meg selv inkludert. Så passer det best i mitt verdensbilde at jeg kun får den informasjonen som bekrefter mitt syn på saken.

Og da kan jeg gå ganske langt, - da kan jeg finne det regningsvarende å straffe mennesker for å bevise at jeg selv har rett!

Hvorfor kan ikke vi motstandere av narkotikabruk si til hverandre, - eeeh, bruk av narktoka er jo ganske ekkelt, dårlig og motbydelig, - ergo så må det vel være straff nok å bruke dette her?

Jeg er ikke misunnelig på de som får glede av narkotikabruk.

Motstandere sier, man begynner med hasj og går til sterkere stoffer. Vel, jeg kjenner flere som brukte sterkere stoffer og gikk over til cannabis.

Jeg forstår at man kan bli destruktiv av å bruke narkotika, - og kanskje det er begrunnelsen for straffen? Man sier til mennesker, du gjør noe dårlig derfor skal vi straffe deg, - og blir du dårligere skal vi straffe deg mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

@ strykebrett:

Du skriver:

Her tar du feil, desverre. Jeg skulle faktisk ønske at det var slik, men slik er det ikke. Det er store krefter bak forbudet av cannabis og legemiddelindustrien er en av nåtidens største. Før har bomullsindustrien i Amerika vært en pådriver men aller først var grunnen til at Cannabis ble forbudt i 1930-årene at det ble relatert til et internasjonalt forbud mot opium.

Her tar du også feil.

Til info: Det er funnet cannabisfrø i vikinggraver fra 850-tallet.

I flere århundrer har planten blitt dyrket for å lage tauverk og seil til skip bla.

I tillegg har den blitt brukt som medisin like lenge - her i landet!

På 60/70 -tallet kunne man kjøpe astma-sig på apoteket. Det var cannabisjoint som hjelper mot astma.

Les gjerne her:

Wikipedia

Det er ofte sånn at når man prøver f.eks god marihuana og kjenner forskjellen på den rusen og rusen fra alkohol, så bytter man. Man velger bort den skadelige alkoholen til fordel for den langt mindre skadelige cannabisen.

Det er voldsom uvitenhet rundt narkotika og cannabis.

Det er i tillegg en voldsomt utbredt bruk av cannabis både på verdensbasis og i Norge. Millioner av mennesker nyter denne planten.

Det er bare noen få som får problem og det er mest ungdommer som sliter, og for dem er det mye lettere å søke hjelp om det blir legalisert.

Slik det er nå er ungdom redde for å få straff om de søker hjelp. Ved en legalisering vil det også bli større og bedre kontroll ved utsalg og dermed kan man i større grad forhindre at unge mennesker får kjøpt det.

Jeg mener at det i alle fall bør være 18-årsgrense. Det er de fleste enige i.

Jeg forundrer meg stadig over folk som tror de vet så mye og tviholder på gamle fordommer og IKKE velger å høre på f.eks nå sist FN delagasjonen som går ut med en oppfordring. Dette er høyt respekterte statsmenn og kvinner. Hvem mener de vet bedre?

Les HER

Hva sklags konspirasjonsteorier du har ang den store sammensvergelsen mot cannabis er urelevant. Dagens lovgivning er som den er fordi det anses at skadene ved rusbruk er større enn de positive effektene.

Det at man har funnet cannabisfrø i graver som er fra før kristus gjør vel ikke at det er norsk tradisjon å røyke tjall. Alkohol er norsk tradisjon i form av hjemmebrent på bygdene, juleøl til julehøytiden og så videre. Ikke lat som du er så dun at du ikke skjønner forskjellen på en slik type forankring i kultur, og noen vikinger som alle har glemt.

Jeg kan forresten også si at det forundrer meg at innbitte cannabisforkjempere tviholder på at stoffet liksom er ufarlig, når mennesker som jobber med rusmisbruk til daglig hevder det motsatte. Hvem vet bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykebrett, jeg skulle ønske det var mulig å gi mer enn én pluss.

Forøvrig er dette en kamp mot vindmøller, som det er blitt påpekt tidligere. Å argumentere mot cannabisfanatikere er omtrent som å snakke til en vegg. De VIL ikke forholde seg til kliniske fakta og forskning. Jeg synes revenka uttaler seg i et farlig grenseland, i forhold til at dette er et offentlig forum. Det skal ikke veldig mye mere til før dette kan defineres som misjonering for cannabispreparater. Faktagrundlaget er dessuten sviktende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strykebrett, jeg skulle ønske det var mulig å gi mer enn én pluss.

Forøvrig er dette en kamp mot vindmøller, som det er blitt påpekt tidligere. Å argumentere mot cannabisfanatikere er omtrent som å snakke til en vegg. De VIL ikke forholde seg til kliniske fakta og forskning. Jeg synes revenka uttaler seg i et farlig grenseland, i forhold til at dette er et offentlig forum. Det skal ikke veldig mye mere til før dette kan defineres som misjonering for cannabispreparater. Faktagrundlaget er dessuten sviktende.

Hallo! Jeg er mot all bruk av narkotika, men jeg er også imot all straff for bruk av narkotika.

Hva mennesker gjør på privaten anser jeg for å være en privatsak og ikke et offentlig anliggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...