Gå til innhold

Sunne rusmidler


Revenka

Hva vet du om rusmidler?  

94 stemmer

  1. 1. Hvilke rusmidler er de mest skadelige?

    • Heroin
      60
    • Kokain
      3
    • Cannabis
      1
    • Nikotin
      4
    • Alkohol
      12
    • LSD
      6
    • Ecstacy
      8


Anbefalte innlegg

Du skriver:

"Jeg skjønner at med så mange som driter i helsen sin ved å putte i seg diverse for søvnløshet, hodepine, magetrøbbel, depresjon, at det er uforståelig mange av mine synspunkt, og jeg forventer heller ikke noe annet."

Det er ingen som "driter i helsen sin" her. Derimot så er det nok flere enn meg her som har forstått og satt seg inn i hvordan kroppen fungerer, og hva medisiner egentlig er. Det diverse vi en gang i blandt putter i oss, er på klare kliniske indikasjoner, og i forsvarlige doser.

Men for en som ukritisk bruker masse av en "medisin" enten det er grund til det eller ikke, er nok dette vanskelig å forstå.

Tror du jeg knasker i meg en valium eller ti hvis jeg føler meg litt anspent, eller hvis jeg bare føler for det?

Tror du jeg er dum?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legaliseringsargumentet:

Tror du virkelig illegal omsetning av cannabis vil forsvinne om det blir lovlig omsatt? Får 14-åringer tak i alkohol?

Det vil bli streng kontroll med salget, og jeg tror ikke "offentlig" cannabis blir særlig billig. Lovlig alkohol er det i hvert fall ikke. Så gatemarkedet vil eksistere og blomstre, til lavere priser og uten alderskontroll som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad skepsis til medisiner:

Din angst skyldes uvitenhet. Når du f. eks. mener paracet er farlig, skal jeg forklare deg hvorfir det ikke er farlig når det brukes riktig.

Paracetamol er glimrende mot smerte. Det dumme er at det brytes ned til et stoff som er giftig for levervev. MEN: disse levertoksiske metabolittene binder seg til noe som heter glutation, og fraktes så ut gjennom urinen, uten at de får gjort noen skade. Så lenge det finnes glutation i leveren, vil det ikke være noen fare, og leveren syntetiserer dette hele tiden. Det er først når man tilfører så mye paracetamol at man tømmer glutatioon- reservene at det blir farlig. Derfor er det satt en grense for hvor store døgndoser man kan ta. Holder du deg innenfor denne, er det helt ufarlig, så fremt du ikke lider av tilstander som kontraindiserer bruken.

Hvor mye paracetamol som trengs for å skade leveren, synes jeg ikke det er forsvarlig å poste her, men holder man seg til instruksjonene på pakningen, er det helt trygt.

Er paracet fortsatt like skummelt? Medisin generelt? Kundskab er ganske kjekt, skjønner du. Den medisinske videnskab er opptatt av å forklare og forstå - ikke av synsing, ønsker og selvutvikling gjennom skadelige kjemikalier (som THC f. eks.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke benzodiazepiner i utgangspunktet et rusmiddel, men det benyttes som det og, og den farligste avhengigheten er kanskje av valiumpreparater siden abstinensene kan være verre enn heroinabstinenser og mens heroinabstinenser varer noen dager kan benzoabstinens vare måneder og år.

Som med alle andre rusmidler farlig i for store doser og mengder. Men kan være en god hjelp brukt med respekt og ansvar. Brukte selv benzoer(valium, sobril, mogadon) daglig i 2 år. I minidoser, dvs 1/4 av "normal" dose. For å sove. Kuttet på dagen, tvert av, og forventet et abstinenshelvete. Det kom aldri. Jeg opplevde ikke en eneste abstinens bortsett fra at jeg fikk søvnvanskene tilbake slik de var før jeg begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad behandlet mat:

Hva synes du er verst, Revenka. Å få i seg noen tilsetningsstoffer som det er forsket på skadeeffekten av, eller å risikere hyppige infeksjoner på grund av bakterievekst i maten du kjøber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Giacomo_P'

Du skriver:

Du klarer ikke å bestemme deg for om cannabis er en medisin eller et nytelsesmiddel. Du bruker medisinargumentet (som det ikke finnes tilsteekkelig dokumentasjon for), men hevder at du aldri er syk. Hvorfor bruker du det da? Det er omtrent like mye selvutvikling i cannabisbruk som i bruk av LSD, valium eller alkohol. Jeg kjøper ikke dette. Du vil altså oppnå selvutvikling ved å bruke en substans som gjør at hjernen din virker saktere og dårligere (jeg regner med at du kjenner til patofysiologien her?)

Igår skrev jeg dette:

Jeg bruker ikke personlig marihuana som medisin, bortsett fra en sjelden gang ved PMS. Da funker den utmerket.

Nei, jeg bruker mest marihuana (men ikke så ofte) til meditasjon og selvutvikling. Jeg logger innpå meg selv og rydder opp i svingene siden sist. (Avotil snakker jeg med mine døde slektninger også )

Dette viser da til at du ikke får med deg det jeg skriver eller forstår siden du kommer med så UTE påstander.

Dine påstander viser også at du ikke har peiling på rusen og dermed har jeg sagt nok i den sammenhengen du evner ikke å forstå og det er ikke min oppgave å skulle lære deg.

Jeg kan vel da bare si at du går glipp av noe :gjeiper:

Om du vil møte noen av dine egne argument les HER: Drug Policy Alliance Network

Her er en liste over kjente mennesker som er godt kjent med denne planten:

• Abbie Hoffman

• Abraham Lincoln. On a Hohner box cover but disputed.

• Al Gore.

• Aldous Huxley

• Aleister Crowley

• Alexander Dumas

• Alice B. Toklas

• Allen Ginsberg. Poet.

• Alexis Korner. Musician.

• Andy Warhol. Artist.

• Annita Roddock. Founder 'The Body Shop'.

• Anjelica Huston. Hollywood actress. Jack Nicholson's girlfriend for 17 years. Pro-drug statements by her in Peter McWilliams book, 'Ain't Nobody's Business if You Do: The Absurdity of Consensual Crimes in Our Free Country'.

• Arthur Conan Doyle. Author, creator 'Sherlock Holmes'.

• Aswad. Musicians.

• Beatles.

• Bill Clinton.

• Bill Gates. Not confirmed, just very strongly hinted at in the Playboy interview

• Bill Murray Arrested for possession

• Bob Denver.

• Bob Dylan. Poet, singer, song writer.

• Bob Marley. Poet, singer, song writer.

• The Bishop of Monmouth.

• Brian Eno. Singer, song writer. Signed 'Independent' list.

• Boy George.

• British Lords & MP's - too many to list .

• Buddy Rich.

• Cab Calloway. Jazz musician.

• Carl Sagan. Author.

• Caroline Coon. Artist, founder 'Release', manager of the Clash.

• Carl Segan . Author.

• Carlos Santana. Musician, guitarist.

• Carrie Fischer.

• Cary Grant.

• Cary Mullis. Nobel Laurate, Biology

• Charles Beaudelaire

• Charles Dickens. Claims but no evdience.

• Cheech Marin.

• Chris Armstrong. Footballer, tested positive.

• Chris Conrad.

• Chris Farley. 60's singer.

• Chris Rock.

• Conan O'Brian.

• Count Basie. Jazz legend.

• Dame Ruth Runsiman. Author; Police Federation Report (March 2000) advising liberlization.

• Dave Gilmour . Musician ; Pink Floyd.

• Dave 'Tinki Winky' Thompson - TV personality (UK); the Tellie Tubbie that was sacked.

• Diego Rivera.

• Dion Fortune.

• Dioscorides.

• Dizzy Gillespie.

• Douglas Adams. Author.

• Dr Francis Crick. Nobel Prize winner.

• Dr Lester Grinspoon.

• Dr Mark Porter. TV doctor who says cannabis is not more harmful than alcohol.

• Dr Anne Biezanek (authoress)

• Dr R.D.Laing.

• Dr John Marks

• Dr W.B. O'Shaugnessy.

• Drew Barrymore.

• Duke Ellington.

• Eddie Ellison. Ex head of Scotland Yard Drug Squad.

• Edgar Allen Poe. Author, multi-drug user.

• Elvis Presley. Singer, FBI informer.

• Emperor Liu Chi-nu.

• Emperor Shen-Nung.

• Ernest Hemmingway. Author.

• Errol Flynn.

• Fela Kuti. Musician. Afro/jazz king.

• Felix Dennis. Publisher.

• Fitz Hugh Ludlow.

• Fran Healey. Musician; Travis.

• Francis Ford Coppella.

• Francis Rabelais.

• Francis Wilkinson. Ex Chief Constable of Gwent Police.

• Fredreich Nietzshe.

• Ganesh - Hindu God.

• Gary Johnson.

• Gene Krupa.

• George Clinton. Ex President's brother.

• George W Bush. Possibly the greatest living hypocrite.

• George Gurdjieff.

• George Melly. Jazz musician (early sponsor of Legalise Cannabis Campaign, Uk).

• George Michael. Singer.

• George Washington.

• George Soros.

• Gerard de Nerval.

• Gilberto Gil. Brazilian musical icon.

• The Greatful Dead.

• Hasan I-Sabah.

• Heinrich Khunrath.

• Helen Petrova Blavatsky.

• Henri Michaux.

• Herman Hesse.

• Hiero the Second.

• Howard Marks. Author, cannabis smuggller.

• Howard Stern, Admitted it on the radio.

• Hua T'o.

• Hunter S. Thompson. Smoked weed and snorted coke with George Bush.

• Ian Botham. Convicted Cricket legend.

• Irvine Welsh.

• Kurt Cobain.

• Jabir Ibn el-Hayyan.

• Jack Herer. Author 'The Emporor Wears No Cloths'

• Jack Kerouac. Author ' On the Road'.

• Jack Nicholson. Film actor.

• Jackie Gleason.

• Jackson Pollock.

• Jane Fonda. Actress.

• James Brown. Singer, song writer.

• Janis Joplin. Singer, song writer.

• Jesse 0Ventura.

• Jerry Lee Lewis. Musician, song writer.

• Jimmy Dorsey.

• Jimmy Hendrix. Rock guitarist, singe, song writer

• Jim Morrison. Musician, songwriter; The Doors.

• Joan of Arc. Accused of using 'witch herbs' (another name for cannabis).

• Joan Rivers.

• Joe Strummer. Musician, singer, songer writer; The Clash.

• John Belushi.

• John Denver.

• John F Kennedy. Popular US president (assassinated).

• John Keats. Poet.

• John Lennon. Musician, song writer; The Beatles.

• John Le Mesurier. Tried it but said it's not for him.

• Johnny Cash.

• John Peel. DJ, BBC broadcaster.

• John Sinclair.

• Judge John L. Kane. Chief Judge from the US District Court

• Julie Christie. Actress.

• Jules Verne.

• John Wayne. 'I tried it once but it didn't do anything to me.'

• Kelsey Grammar.

• Ken Livingston. Mayor of London - supports decriminalisation but does not smoke or support the use of recreational drugs.

• Kirk Douglas. Actor.

• Kurt Cobain.

• Larry Adler. Harmonica player and

friend of George Gershwin. May have written a song about it.

• Lenny Bruce. Comedian.

• Lewis Carroll. Author 'Alice in Wonderland'.

• Linda St Clair

• Little Richard. Musician.

• Lord Avebury.

• Lord Byron. Poet.

• Lord Deedes.

• Lord Tony Gifford. QC, civil rights lawyer.

• Louis Armstrong. 'Oh what a wonderful world'.

• Louis Hebert.

• Mark Thomas . Comedian.

• Marlon Brando. Actor.

• Martin Sheen.

• Mary Shelly. Author 'Frankinstein'.

• Mary Tyler Moore.

• Mick Jagger. Singer, song writer, The Rolling Stones.

• Michael Mansfield QC. Lawyer.

• Jade Jagger.

• JC 100. Fastest rapper in the west.

• JT Moore. Legendary white rasta guitarist.

• Mike Tyson.

• Miles Davis. Jazz/rock drummer.

• Mo Mowlan. Genuine honest politician.

• Modigliani. Sculptor.

• Montgomery Clift. Mentioned in his biography.

• Neil Diamond.

• Nick Hornby. Author.

• Niel Young. Musician.

• Norman Mailer. Author.

• Oasis. Rock band.

• Oliver Stone.

• Oscar Wilde. Poet.

• Pablo Picasso. Artist.

• Pancho Villa. Mexican bandit revolutionary.

• Paul Flynn. Uk Member of Parliament.

• Paul McCartney. Musician, song writer; The Beatles.

• Paul Simon. Musician, song writer.

• Pharoahs of Egypt. Traces in body samples.

• Phil Donohue.

• Phil Tufnell. Former test cricketer, now media celeb.

• Peter Fonda. Actor; 'Easy Rider'.

• Peter Sellers. Actor, comedian.

• Peter Tosh. Musician.

• Philip K. Dick. Science fiction author.

• Pierre Burton.

• Pierre Elliot Trudeau.

• Pink Floyd; Syd Barret and Roger Waters.

• Prince Charles. Heir to the Throne. Quoted while visiting a hospital; 'I understand cannabis is good for medical use' .

• Prince William.

• Prince Harry.

• Pythagoras.

• Queen Arnegunde.

• Queen Victoria. Used it for medical purposes.

• Ram Dass.

• Ray Charles. Musician.

• Rev Kenneth Leech.

• Richard Branson. 'Virgin'. Entreprenur.

• Richard Feynman, Nobel Prize Laureate physicist, founder of quantum electrodynamics.

• Richard Prior.

• Richard Wilson. Actor; 'One Foot in the Grave'.

• Rimbaud. Author.

• Robert Burns. Mentioned it in a poem.

• Robert 'King' Carter. Grower.

• Robert Anton Wilson. Author.

• Robert Mitchum. Jailed 90 days for possession of marijuana, 1949.

• Roger McGough. 60's liverpool poet.

• Rolling Stones. Rock band.

• Ronnie Scot. Jazz club owner, musician, busted on stage 1958, at his club in Soho, London.

• S Club 7. 'Super clean' pop band, busted in Soho, very embarrassing.

• Salvador Dali. Artist.

• Samuel Beckett.

• Samuel Taylor Coleridge. Poet.

• Shen Nung. One of the fathers of Chinese medicine. 2700 B.C .

• Sinead O'Connor. Singer.

• Sidi-Hidi.

• Sigmun Freud. Shrink.

• Sonny Bono.

• Super Furry Animals. Welsh band who wrote a song about Howard Marks.

• Stephen King.

• Sting/Gordon Sumners.

• Tariq Ali. Activist Writer.

• Tenessee Williams. Author.

• Terence McKenna. Author.

• Terry Gilliam. Actor, comedian;Monty Python.

• The Who. Rock band.

• Thelonius Monk.

• Thomas Jefferson.

• Timothy Leary.

• Tom Lehrer.

• Top Tories. Senior members of the shadow cabinet.

• Tony Elliot. Publisher, 'Time Out.

• Tracy Blevins. Artist.

• Tuppy Gore.

• UB40. Band.

• Victor Hugo.

• Vincent Van Gogh. Artist.

• Walt Disney. Cartoonist.

• Walter Benjamin.

• Whitney Houstonn. Busted at Hawaii airport but ran away.

• William Burroughs. Author, poet, artist.

• Will Self. Author. Did smack on Blairs plane.

• William Shakespeare. Playwright.

• William Straw. UK Home Sec Jack Straw's son. Cautioned for supplying undercover journalists in pub 'shocker'.

• Willie Nelson.

• Winston Churchill. British Prime Minister, poet, artist & multi drug user.

• Woody Harrelson. Actor. Features in a book on growing medical marijuana .

• Zoroaster. Persian prophet.

En liten opplisting av mennesker som har personlig kjennskap til denne planten og dens vidunderligeheter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det store problemet er at man aldri kan være trygg på hva som er puttet i rusmiddelet.. Rottegift, bakepulver, ukjente kjemiske forbindelser.. I tillegg til at man ikke vet hvor "rent" stoff man får. Derfor vil jeg vurdere det som meget farlig å putte i seg diverse stoffer.. Legalisering viille kunne bøte på dette. Jeg tror forøvrig at LSD, psilocybin, dmt(ayahuascha) og andre hallucinogener kan være veldig sunt for sjelen, og gi økt forståelse og et utvidet perspektiv på vår plass i verden. Forutsetningen er da at man er godt forberedt, og at den mentale og fysiske tilstanden er god på forhånd.

Endret av tøydokka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad behandlet mat:

Hva synes du er verst, Revenka. Å få i seg noen tilsetningsstoffer som det er forsket på skadeeffekten av, eller å risikere hyppige infeksjoner på grund av bakterievekst i maten du kjøber?

Jeg får ikke i meg noen tilsetningsstoffer.

Jeg spiser ikke NOE halv- eller hel fabrikata, men lager ALL mat fra bunnen av med økologiske råvare. Mange av dem dyrker jeg selv.

Hva var spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Ikke mange vidunderligheter med Cannabis. Såfremt man ikke er avhengig. Når man er avhengig av noe så ser en jo bare fordelene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg har selv prøvd dette mange ganger, og det var ikke fortreffelig.

Hva mener du med en liste over kjente brukere?

Er alkohol sunt fordi Winston Churchill brukte mye av det daglig? Synes du akt det Elvis Presley brukte i tilleg til dette var sunt og lurt? Tror du ærlig og oppriktig at van Gogh hadde det godt?

Et rusmiddel blir ikke sunnere av at noen berømte mennesker bruker det. Og folk med status og berømmelse er ikke orakler. De kan gjøre veldig mye dumt.

Forøvrig er det mulig at du ikke selv bruker THC som medisin, men ditt stadig tilbakevendende argument om å se forskjell på en plante og en tablett, indikerer at du betrakter det slik allikevel. Og du sier jo at det er en 4000 år gammel naturmedisin.

Så jeg synes nok ikke argumentasjonen min er så hakkende gal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke i meg noen tilsetningsstoffer.

Jeg spiser ikke NOE halv- eller hel fabrikata, men lager ALL mat fra bunnen av med økologiske råvare. Mange av dem dyrker jeg selv.

Hva var spørsmålet ditt?

Så verden består altså bare av deg?

Det er ikke alle som har denne muligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista di... Mange av disse menneskene døde jo på tragisk vis og alle på lista di er vel ikke kjent for å ha vært 100% i vater og i kontakt med virkeligheten alltid?

det er noen fornuftige folk på lista di, og utvilsomt mange talentfulle, kreative og begavede mennesker på lista. Men men at Elvis eller Bill Clinton iblant røyker/te pot forandrer da ingenting. De fleste av disse menneskene drikker/drakk da alkohol og, og mange av de inntok ganske heavy drugs, og flere av dem tok sitt eget liv eller døde i rusrelaterte ulykker. Så det at et kreativt og begavet menneske liker å røyke betyr ikke at det er en smart ting å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så verden består altså bare av deg?

Det er ikke alle som har denne muligheten.

Nå har du mistet grepet :gjeiper:

Vel, det gjør ikke meg noe. Jeg skal sette i gang nå med forberedelsene for hagepartyet i ettermiddag.

Pot-kakene skal taes ut av fryseren og jeg skal ned i urtehagen og plukke det jeg trenger til matlagingen.

Dermed får du hele denne dagen å boltre deg fritt med dine påstander og forvirring.

Jeg skal kose meg med solen, gode venner OG de deilig pot-cookiene.

Ha en god dag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke dy meg for å nevne at Hitler var vegetarianer, og sykelig opptatt av hva han spiste, og hvordan det var behandlet.

Et forbillede for alle som er opptatt av økologisk mat? I hvert fall ifølge din logikk.

Dette er forøvrig ikke sånn argumentasjon jeg liker å bruke, bare så det er sagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du mistet grepet :gjeiper:

Slett ikke. Jeg har bare påpekt at du ønsker å gjøre hele verdens matvare produksjon mindre effektiv på grund av en teoretisk fare for mindre helseskader.

Ha en strålende dag selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor må man benytte seg av rusmidler i det hele tatt?

Det behøver man slett ikke. En hver velger selv - innenfor lovens rammer.

Og velger man å bruke dem, får man oppføre seg skikkelig, selv om man er i den aktive forgiftningsfasen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle andre rusmidler farlig i for store doser og mengder. Men kan være en god hjelp brukt med respekt og ansvar. Brukte selv benzoer(valium, sobril, mogadon) daglig i 2 år. I minidoser, dvs 1/4 av "normal" dose. For å sove. Kuttet på dagen, tvert av, og forventet et abstinenshelvete. Det kom aldri. Jeg opplevde ikke en eneste abstinens bortsett fra at jeg fikk søvnvanskene tilbake slik de var før jeg begynte.

Jada, det var jeg som skrev det du refererer til, og jeg er ikke anti-benzo, tvert imot, jeg mener de "demoniseres" av store deler av legestanden, psykiatrien og media nesten som om de skulle væren på linje med heroin eller noe, benzo.org.uk f.eks er ikke akkurat balanserte, ytrer man positive ting om benzodiazepinene blir man nær lynsjet på forumet deres.

Jeg er og "one of the lucky ones" som Malcom Lader sa, en av de fremste eksperter på benzodiazepiner, jeg skrev en mail til han der jeg sa jeg hadde brukt benzodiazepiner daglig i tiår og stoppet momentant uten abstinens bortsett fra litt øresus nå og da, jeg hadde et nedtrapningsprogram over 18 mnd. og forventet en ganske så tøff tid men ble "overlykkelig" når jeg skjønte jeg kunne stoppe momentant bare jeg turte å forsøke. Bruker Valium nå sporadisk, kan nok ikke bli avhengig.

Men en kollega av meg døde av alkohol og benzodiazepinabstinens, kramper, og en nær familiemedlem hadde det så ille når legen kuttet Flunipamen brått at han tok livet av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var jeg som skrev det du refererer til, og jeg er ikke anti-benzo, tvert imot, jeg mener de "demoniseres" av store deler av legestanden, psykiatrien og media nesten som om de skulle væren på linje med heroin eller noe, benzo.org.uk f.eks er ikke akkurat balanserte, ytrer man positive ting om benzodiazepinene blir man nær lynsjet på forumet deres.

Jeg er og "one of the lucky ones" som Malcom Lader sa, en av de fremste eksperter på benzodiazepiner, jeg skrev en mail til han der jeg sa jeg hadde brukt benzodiazepiner daglig i tiår og stoppet momentant uten abstinens bortsett fra litt øresus nå og da, jeg hadde et nedtrapningsprogram over 18 mnd. og forventet en ganske så tøff tid men ble "overlykkelig" når jeg skjønte jeg kunne stoppe momentant bare jeg turte å forsøke. Bruker Valium nå sporadisk, kan nok ikke bli avhengig.

Men en kollega av meg døde av alkohol og benzodiazepinabstinens, kramper, og en nær familiemedlem hadde det så ille når legen kuttet Flunipamen brått at han tok livet av seg.

Jeg minner igjen om forskjkellen på terapeutisk bruk og misbruk. Brukt riktig er disse medikamentene "vidundermidler", men de har potensiale til å bli veldig farlige. Jeg har sett mange tilfeller av det.

Demoniseringen, som du kaller det, kommer av det massive misbrukspotensialet disse medikamentene har. Man prøver gjerne å finne alternativer til benz. hvis det er mulig.

Forøvrig minner jeg igjen (også meg selv) på at medikamentdiskusjoner ikke er lov her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie

Ikke mange vidunderligheter med Cannabis. Såfremt man ikke er avhengig. Når man er avhengig av noe så ser en jo bare fordelene.

Hehe, avhengig av cannabis. Vell, i dette landet her så kan man ikke forvente at befolkningen sitter med noen spesielle kunnskaper rundt medisinsk cannabis.

Norge har ikke brukt ei krone på å undersøke denne medisinske planten.

Og da er det kanskje lurt å undersøke land der dem har brukt flere millioner på dette? Er det ikke det?

Siste undersøkelsen jeg leste om cannabis, var at 8 års bruk, misbruking, medisinsk og "vanlig" bruk var det ingen forskjell på mennesket.

Tobakk er avhengighetskapende. Inneholder blåsyre, radioaktivestoffer og mye annen drit som ødlegger mennesker.

Hasj blander man som regel ut med den ekkle lovlige kreft pinnen tobakk... som gjør at mange tror de er avhengige.

Jeg sier UT MED GATE HASJ, INN MED WEED OG KONTROLLERT HASJ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...