Gå til innhold

Hva vet du om rusmidler?  

94 stemmer

  1. 1. Hvilke rusmidler er de mest skadelige?

    • Heroin
      60
    • Kokain
      3
    • Cannabis
      1
    • Nikotin
      4
    • Alkohol
      12
    • LSD
      6
    • Ecstacy
      8


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare å informere andre - men folk VIL ikke vite.

De sliter med fedme, spiser dritt, har psykiske problem og sliter med kjærlighetslivet og seg selv og så skjønner de ikke hvorfor :fnise:

Første: det handler ikke om at vi "ikke vil vite", det handler om forskjellige meninger. Du har ikke den ene sannhet. Greit at det fungerer for deg, men alle er ikke som deg.

Andre: så du mener jeg og kjæresten sliter litt med forholdet for tiden fordi vi ikke røyker cannabis, og tar paracet en sjelden gang når vi er ordentlig dårlige? Vennligst utdyp.

Tredje: Jeg har selv røyket cannabis. Du har rett i at det er en fredelig rus, men jeg ble også forferdelig passiv, tiltaksløs, likegyldig etc. Det kjennetegner også alle jeg kjenner som røyker hver dag, de sitter inne i kjellere og røyker seg fjern fra omverden. Greit nok at den kanskje ikke er like skadelig som andre rusmidler, men jeg reagerer på den overentusiastiske måten du omtaler det på, som et hellig middel - det er fortsatt et rusmiddel (når man bruker det for å oppnå rus, nå ser jeg bort fra bruk mot kvalme o.l., altså som legemiddel.)

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg gjentar: "Derfor er jeg også forekjemper for naturlig medisin. Og da snakker jeg om helt naturlig og ikke sånt som er "laget" av "raffinert" osv."

Ja, som økologisk dyrket marihuana.

Ser du ikke forskjellen på en plante og en tablett?

Ser du ikke forskjellen på behandlet mat og ikke behandlet mat?

Evner du da å se enda mer nyansert forskjellen på økologisk og ikke-økologisk?

Kjemikalier er svaret!

Ignoransen lever videre, men jeg har tatt et valg.

Og jeg er "aldri syk" Har en frisk og flott kropp og har det generelt veldig bra med meg selv.

Jeg skulle ønske at flere skjønte det og kunne få det likedan, men hvem vil høre sannheten? Hvem TÅLER sannheten?

Ikke mange i denne tråden i alle fall :jepp:

Fryktelig arrogant å påstå at din mening er sannheten, på tross at klinisk forskning er uenig med deg.

Jeg henviser til over 4000 år gammel medisin - Naturlig organisk medisin: Cannabisplanten.

Hallo, gammel er ikke det samme som bra. Uforedlet er heller ikke det samme som bra. Årelating er en gammel behandlingsmetode, fluesopp er veldig naturlig. Ingen av delene er sunt. Med tiden så har faktisk menneskeheten opparbeidet seg lang erfaring om hva som fungerer og ikke fungerer og hvorfor, gjennom forskning på kjemi, biologi og fysikk i årevis. At du velger å ignorere hele greia og heller sverge til ting som har sin opprinnelse i en tid da vi ikke visste bedre får nå være ditt problem, men å presentere det som en liksom sannhet blir bare dumt.

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Hallo! Jeg er mot all bruk av narkotika, men jeg er også imot all straff for bruk av narkotika.

Hva mennesker gjør på privaten anser jeg for å være en privatsak og ikke et offentlig anliggende.

Så du mener at foreldre med barn hjemme skal kunne ruse seg på narkotika uten å bli straffa??? Er ikke det litt drøyt? Eller de som ruser seg og dreper andre mennesker? Veldig mange drap blir utført av mennesker i narkotikarus.

Endret av HunterLady
  • Liker 3
Gjest HunterLady
Skrevet

Revenka: Du minner meg om mine gamle hasjvenner som satt med sine konspirasjonsteorier og trodde de hadde løsningen på alle livets problemer. Og ikke minst, så trodde de at hele verden var korrupt og at politiet egentlig brukte alt dopet de beslagla selv.

  • Liker 5
Skrevet

Første: det handler ikke om at vi "ikke vil vite", det handler om forskjellige meninger. Du har ikke den ene sannhet. Greit at det fungerer for deg, men alle er ikke som deg.

Andre: så du mener jeg og kjæresten sliter litt med forholdet for tiden fordi vi ikke røyker cannabis, og tar paracet en sjelden gang når vi er ordentlig dårlige? Vennligst utdyp.

Tredje: Jeg har selv røyket cannabis. Du har rett i at det er en fredelig rus, men jeg ble også forferdelig passiv, tiltaksløs, likegyldig etc. Det kjennetegner også alle jeg kjenner som røyker hver dag, de sitter inne i kjellere og røyker seg fjern fra omverden. Greit nok at den kanskje ikke er like skadelig som andre rusmidler, men jeg reagerer på den overentusiastiske måten du omtaler det på, som et hellig middel - det er fortsatt et rusmiddel (når man bruker det for å oppnå rus, nå ser jeg bort fra bruk mot kvalme o.l., altså som legemiddel.)

Ups- traff jeg noe?

Jeg har skrevet om marihuana og selvutvikling. Det er det jeg referer til i utsagnet mitt.

Hva har du røyket sa du? Cannabis er en betegnelse for flere forskjellige ting.

Hva du røyker/inhalerer/spiser definerer hva slags rus du får og derfor er jeg jeg forretrekker norsk økologisk dyrket marihuana (og da en blanding av Sativa og Indica).

Den blir du ikke passiv av, det skal jeg love. I all fall ikke om du bare tar to trekk (om du vil røyke det)

Når jeg samles med vennene mine er det full musikkjam, teateroppvisning, gode betraktninger og kjempemoro.

I morgen samles vi en gjeng i hagen og da skal vi spise cookies. Pot cookies. Da trenger vi ikke å varsle naboene for det blir aldri bråk eller agressive holdninger. De aller fleste er opptatt av en sunn livsstil og dermed holder vi ikke på så lenge heller.

En god nattesøvn skal man prioritere :)

Det å sløve i en sofa har jeg aldri skjønt. Vi har forøvrig ikke TV heller så det å sløve foran den er HELT utenkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Tøyser du med meg nå?

Jeg gjentar: "Derfor er jeg også forekjemper for naturlig medisin. Og da snakker jeg om helt naturlig og ikke sånt som er "laget" av "raffinert" osv."

Ja, som økologisk dyrket marihuana.

Og jeg er "aldri syk" Har en frisk og flott kropp og har det generelt veldig bra med meg selv.

Jeg skulle ønske at flere skjønte det og kunne få det likedan, men hvem vil høre sannheten? Hvem TÅLER sannheten?

Ikke mange i denne tråden i alle fall :jepp:

Men hvis kroppen din er så sunn og du aldri er frisk, hvorfor trenger du "medisn" i form av marihuana da? :klo:

Og hva gjør du hvis du om 15 år rammes av kreft? Eller tenker du at det ikke kan skje med deg fordi du er frisk i dag? Det er lett for en frisk person å fordømme bruk av "unaturlig" medisin. Håper bare du skåner syke fra dette. Det er nok av eksempler på mennesker som har dødd fordi de ikke vil benytte skolemedisin men heller sverger til alternativer som selges inn av frelste fanatikere.

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at foreldre med barn hjemme skal kunne ruse seg på narkotika uten å bli straffa??? Er ikke det litt drøyt? Eller de som ruser seg og dreper andre mennesker? Veldig mange drap blir utført av mennesker i narkotikarus.

det er da ingen her som har sagt at man skal kunne drepe andre mennesker i narkorus uten å bli straffet for det.

Skrevet

Revenka: Du minner meg om mine gamle hasjvenner som satt med sine konspirasjonsteorier og trodde de hadde løsningen på alle livets problemer. Og ikke minst, så trodde de at hele verden var korrupt og at politiet egentlig brukte alt dopet de beslagla selv.

Ha ha ha

Vel, jeg har noen venner innenfor politiet også, og de sitter nesten alltid på den beste weeden :)

Nå røyker ikke jeg hasj da ... :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg VET og erfarer og har det bra.

Tenkte bare å informere andre - men folk VIL ikke vite.

De sliter med fedme, spiser dritt, har psykiske problem og sliter med kjærlighetslivet og seg selv og så skjønner de ikke hvorfor :fnise:

Hva har dette med marihuana å gjøre da?

jeg er verken fet eller deprimert, men sliter med kjærlighetslivet. Kan du gi meg quick-fix? Og kom ikke her å fortell meg at kjærlighetslivet mitt vil ordne seg på mystisk vis hvis jeg begynner å røyke pot. :gjeiper:

  • Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

det er da ingen her som har sagt at man skal kunne drepe andre mennesker i narkorus uten å bli straffet for det.

Øøøøh, jeg vet det!

Jeg siterte Waco som skrev at han mente at man ikke trenger å straffe folk som ruser seg på narkotika. Folk som ruser seg på narko, har større sjanse for å drepe andre mennesker. Dette synes jeg er et meget godt argument for å straffe de som bruker. Jo større straffer, dess mindre narkobruk.

Jeg regner forresten ikke med heroinister som sitter i gatene. Jeg snakker mer om de som ruser seg for "gøy" og som ennå ikke er Plata-materiale.

  • Liker 1
Gjest HunterLady
Skrevet

Hva har dette med marihuana å gjøre da?

jeg er verken fet eller deprimert, men sliter med kjærlighetslivet. Kan du gi meg quick-fix? Og kom ikke her å fortell meg at kjærlighetslivet mitt vil ordne seg på mystisk vis hvis jeg begynner å røyke pot. :gjeiper:

Nei, det vil mest sannsynlig stagnere, men i beste fall så møter du en med samme fritidssysler. De pleier å være excellente når det kommer til ansvar og slikt! :ironi:

AnonymBruker
Skrevet

Du traff ingen spesiell nerve nei, men jeg må innrømme at du provoserer meg. Virker som pot er svaret på alt.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt ang. kjærlighetsproblemer. Kan du vennligst utdype mer hva du mente?

Skrevet

Jeg snakker mer om de som ruser seg for "gøy" og som ennå ikke er Plata-materiale.

Men som utsetter seg for en reell risiko for å bli det.

  • Liker 1
Skrevet

Men hvis kroppen din er så sunn og du aldri er frisk, hvorfor trenger du "medisn" i form av marihuana da? :klo:

Og hva gjør du hvis du om 15 år rammes av kreft? Eller tenker du at det ikke kan skje med deg fordi du er frisk i dag? Det er lett for en frisk person å fordømme bruk av "unaturlig" medisin. Håper bare du skåner syke fra dette. Det er nok av eksempler på mennesker som har dødd fordi de ikke vil benytte skolemedisin men heller sverger til alternativer som selges inn av frelste fanatikere.

Hei!

Jeg bruker ikke personlig marihuana som medisin, bortsett fra en sjelden gang ved PMS. Da funker den utmerket.

Nei, jeg bruker mest marihuana (men ikke så ofte) til meditasjon og selvutvikling. Jeg logger innpå meg selv og rydder opp i svingene siden sist. (Avotil snakker jeg med mine døde slektninger også :skratte: )

Her forleden ble jeg kontaktet av min tidligere sjef som spurte om jeg kunne hjelpe. Hans mor ligger med kreft og har ikke matlyst, er deprimert og har smerter. Jeg gav han pot-cookies for å gi til henne slik at hun skulle føle seg bedre.

Jeg har kreft i min familie og begge mine foreldre er døde av det, samt alzheimer. Da min mor først fikk kreft, ssnart 20 år siden, la jeg om kostholdet mitt. Da min far fikk diagnosen Alzheimer sluttet jeg å drikke og valgte i stedet marihuana - fordi forskning viser at det ikke bare kan forbedre helsen din men det kan også forhindre utviklingen av Alzheimer OG kreft.

Med min livsførsel er det minimal sjanse for at jeg får kreft. Dessuten er jeg lykkelig. Det hjelper også :goodbye:

Jeg vil vise til en sterk historie på youtube der en fortvilet far gir cannabis til sin lille sønn.

Cannabis er virkelig er stor hjelp for mange mennesker

  • Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Men som utsetter seg for en reell risiko for å bli det.

Absolutt. Men det jeg mente var at jeg er enig med Waco når det kommer til straff på akkurat disse. Jeg mener det er uetisk å straffe de som virkelig er på kjøret, som lever på gata og som bruker enhver krone på heroin.

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg bruker ikke personlig marihuana som medisin, bortsett fra en sjelden gang ved PMS. Da funker den utmerket.

Nei, jeg bruker mest marihuana (men ikke så ofte) til meditasjon og selvutvikling. Jeg logger innpå meg selv og rydder opp i svingene siden sist. (Avotil snakker jeg med mine døde slektninger også :skratte: )

Her forleden ble jeg kontaktet av min tidligere sjef som spurte om jeg kunne hjelpe. Hans mor ligger med kreft og har ikke matlyst, er deprimert og har smerter. Jeg gav han pot-cookies for å gi til henne slik at hun skulle føle seg bedre.

Jeg har kreft i min familie og begge mine foreldre er døde av det, samt alzheimer. Da min mor først fikk kreft, ssnart 20 år siden, la jeg om kostholdet mitt. Da min far fikk diagnosen Alzheimer sluttet jeg å drikke og valgte i stedet marihuana - fordi forskning viser at det ikke bare kan forbedre helsen din men det kan også forhindre utviklingen av Alzheimer OG kreft.

Med min livsførsel er det minimal sjanse for at jeg får kreft. Dessuten er jeg lykkelig. Det hjelper også :goodbye:

Jeg vil vise til en sterk historie på youtube der en fortvilet far gir cannabis til sin lille sønn.

Cannabis er virkelig er stor hjelp for mange mennesker

Å røyke marihuana bedrer ikke sjansene dine akkurat.

Nei, for min del skal du gjerne røyke til du blir en hasjplante, men jeg synes det høres ut som du er litt påvirket, på en svært negativ måte.

(og jeg har lang erfaring med rusmidler og mennesker som driver med rus)

Endret av HunterLady
  • Liker 2
Gjest strykebrett
Skrevet

Absolutt. Men det jeg mente var at jeg er enig med Waco når det kommer til straff på akkurat disse. Jeg mener det er uetisk å straffe de som virkelig er på kjøret, som lever på gata og som bruker enhver krone på heroin.

Det hender faktisk at politiet hanker inn disse nå og da når de begynner å bli i skikkelig dårlig forfatning slik at de får seg ei varm seng og noen måltider mat.

Uansett så får jo disse somregel straff i form av bøter dersom besittese er det eneste de har gjort, og de bøtene betaler de ikke likevel, så det spiller nok ikke så stor forskjell for dem.

Skrevet

Absolutt. Men det jeg mente var at jeg er enig med Waco når det kommer til straff på akkurat disse. Jeg mener det er uetisk å straffe de som virkelig er på kjøret, som lever på gata og som bruker enhver krone på heroin.

Jeg er i grunden enig i det. Men dette er også blitt bedre de siste årene, selv om politiet nødvendigvis må slå ned på åbenlys bruk og omsetning. I våre dager er det vanligere med oppsamlingsdommer, slik at man ikke trekker folk for retten "bare" for et mindre kvantum, og som regel er det andre tiltalepunkter enn bare besittelse og omsetning. Registrerte brukere på sprøyterommet blir ikke straffet når de er på vei dit.

Det er et juridisk og etisk dilemma med straff for denne gruppen, og vi har ikke funnet noen fullgod løsning. Men den rekreasjonelle THC-fantasten bør straffes så lenge det finnes et eksplisitt lovforbud, det står jeg ved.

Gjest HunterLady
Skrevet

Det hender faktisk at politiet hanker inn disse nå og da når de begynner å bli i skikkelig dårlig forfatning slik at de får seg ei varm seng og noen måltider mat.

Uansett så får jo disse somregel straff i form av bøter dersom besittese er det eneste de har gjort, og de bøtene betaler de ikke likevel, så det spiller nok ikke så stor forskjell for dem.

Det er flott. Men jeg glemmer aldri en reportasje som var på tv i juletider for noen år tilbake. Narkomane som holdt på å fryse ihjel på gata som satt og varmet de nesten ihjelfrosne fingrene sine på et bål under ei bro eller noe.. Tragisk.

Skrevet

Revenka, det er en masse faktorer som spiller inn ved hvorvidt man får kreft, og livsstil er en veldig liten del av dette. Din risikovurdering har lite med virkeligheten å gjøre.

Men siden du ikke liker leger, belaster du vel heller ikke helsevesenet når kreften kommer? Det er sikkert bedre å ligge i sengen og røke seg inn i døden, måneder og år før det er nødvendig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...