AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #101 Skrevet 26. juli 2011 Jeg benytter anledningen i denne tråden å spørre de butikkansatte: Der du jobber, hvor ofte rengjøres handlekurvene? I nesten alle butikker hvor jeg kommer, ser de så jævlige ut at tanken på å legge varer der som senere skal pakkes ut på kjøkkenbenken er direkte uggen. Og for ordens skyld, jeg hilser på de i kassa, har kortet klart, men legger IKKE varene med strekkoden hit eller dit, for det hadde irritert livet av de bak meg om jeg sto å snurra på hver vare for å finne den. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2011 #102 Skrevet 26. juli 2011 Til dere som driver og diskuterer om butikkene burde gi kundene gratis poser: Når dere handler i lavprisbutikker som Rema, Kiwi, Rimi osv., tror dere at butikken sitter igjen med veldig mye når dere handler for en tusenlapp? Marginene er faktisk veldig små. Det er ikke mange øre/kroner butikken sitter igjen med i ren profitt når varen er kjøpt inn og alle utgifter er betalt. Jeg har faktisk hørt at posene er dyrere å kjøpe inn enn de går ut med, og da kan jeg godt forstå at de tar en viss sum for dem for å minimere tapet. Og dere som klager over reklamen på posene, visste dere at i Danmark har mange butikker helt hvite bæreposer? Disse koster imidlertid flere kroner stykket. Tror folk ville foretrukket at posene var reklamesubsidiert til 70 øre/stk enn å måtte betalt 3-4 kroner for mange hvite. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2011 #103 Skrevet 27. juli 2011 Jeg benytter anledningen i denne tråden å spørre de butikkansatte: Der du jobber, hvor ofte rengjøres handlekurvene? I nesten alle butikker hvor jeg kommer, ser de så jævlige ut at tanken på å legge varer der som senere skal pakkes ut på kjøkkenbenken er direkte uggen. Kjeden vår fikk en klage (sendt til andre kjeder også) hvor en dame oppfordret alle til å se over kurvene sine pga mye møkk. Det er nok noe vi absolutt burde ha gjort oftere, men det er fort å nedprioritere i en hektisk butikkhverdag.. Dog, det er ingen unnskyldning Skal kreve en spylerslange utenfor porten med en gang jeg kommer på jobb i morgen og ta meg av det selv! 1
altflyter Skrevet 27. juli 2011 #104 Skrevet 27. juli 2011 Der jeg jobber, tar vi nesten aldri betalt for poser.. Men vi har 1kr for hver pose, rett og slett fordi posene ser veldig pene ut (Enkle papirposer), og mange ber om å få en bunke som de kan ha til gaver oll... men prisen er egentlig 1kr, men jeg velger å ikke være kjip på det, men om en kunde er skikkelig vanskelig, sur og grinete, så tar jeg betalt for posen... Hadde en dame som knuste to glass med vilje åpenbart.. Hun var frekk og ufordragelig og slapp glassene i gulvet, for så å prøve å sparke glasskårene under hyllen. Jeg bad henne la være hvorpå hun insisterte på at det ikke var henne som hadde knust dem. (Jeg så på at hun knuste dem ffs) da hadde jeg hevnen som er den ENESTE vi butikkansatte har: Posen koster faktisk en krone, om du ikke il betale det, får du klare deg uten... Hun ble drittsur, og jeg var storfornøyd med meg selv:P 1
altflyter Skrevet 27. juli 2011 #105 Skrevet 27. juli 2011 Jeg benytter anledningen i denne tråden å spørre de butikkansatte: Der du jobber, hvor ofte rengjøres handlekurvene? I nesten alle butikker hvor jeg kommer, ser de så jævlige ut at tanken på å legge varer der som senere skal pakkes ut på kjøkkenbenken er direkte uggen. Og for ordens skyld, jeg hilser på de i kassa, har kortet klart, men legger IKKE varene med strekkoden hit eller dit, for det hadde irritert livet av de bak meg om jeg sto å snurra på hver vare for å finne den. :gjeiper: Der jeg jobber nå, vaskes de en gang i uken, men (desverre) jeg vet at de fleste dagligvarehandler aldri vasker dem (ikke før noen spyr der eller noe:P) Håndvask er en fin ting etter en handlerunde
Rights Skrevet 27. juli 2011 #106 Skrevet 27. juli 2011 Vet du, ts.. Jeg gjør det med vilje!!! Det hender også jeg tar den "helt ut". Det jeg gjør da er å slå inn feil pin kode 2 ganger.. deretter later jeg som jeg stresser fælt, og bruker litt tid på å lete etter et nytt kort å betale med (F.eks mastercard). Så slår jeg inn feil kode der også. HUFF sier jeg bare.. og ser kassadamen/mannen rett inn i øynene.. først når jeg ser det lille glimt av håp i deres øyne svinne hen, så sier jeg: AHA! Nå kom jeg på pin koden. Så gjør jeg opp for meg, smiler med med det flotte Colgate smilet mitt (Som nesten sier "Ding" i det tennene vises), og går. HA EN FIN DAG!
altflyter Skrevet 27. juli 2011 #107 Skrevet 27. juli 2011 Vet du, ts.. Jeg gjør det med vilje!!! Det hender også jeg tar den "helt ut". Det jeg gjør da er å slå inn feil pin kode 2 ganger.. deretter later jeg som jeg stresser fælt, og bruker litt tid på å lete etter et nytt kort å betale med (F.eks mastercard). Så slår jeg inn feil kode der også. HUFF sier jeg bare.. og ser kassadamen/mannen rett inn i øynene.. først når jeg ser det lille glimt av håp i deres øyne svinne hen, så sier jeg: AHA! Nå kom jeg på pin koden. Så gjør jeg opp for meg, smiler med med det flotte Colgate smilet mitt (Som nesten sier "Ding" i det tennene vises), og går. HA EN FIN DAG! om du er seriøs nå, syntes jeg du er en tåpelig, egoistisk person uten forståelse for at det eksisterer andre mennesker bak deg som vil betale og komme seg hjem 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #108 Skrevet 28. juli 2011 Når dere står i kø, og ikke gjør annet enn å se på at de par-tre foran dere betaler for seg - kan dere kanskje heller bruke tiden på å finne frem lommeboka? Det overrasker meg hvor mange som står å glor på at jeg scanner varene, og da jeg sier beløpet, DA begynner de å rote i veska/poser/lommer, og lurer fælt på hvor lommeboka/kortet har blitt av! For det første så blir ikke køen mindre av det, de bak deg blir ikke blidere, og personen bak kassa blir ikke blidere heller. Litt enig med deg, men samtidig tenker jeg at vi alle kunne ha nytte av å vente litt av og til på andre.. Vi er heldigvis ikke roboter eller på et samlebånd hvor alt går "chapp chapp" (med mangel på de riktig ordene).
Gjest Katten. Skrevet 28. juli 2011 #109 Skrevet 28. juli 2011 Vent litt... Prøver dere å si at kassedyrene faktisk er mennesker? Skeptisk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #110 Skrevet 28. juli 2011 TS her! Forventer ikke at alle skal gå chapp-chapp som noen sa, og det å trykke feil pinkode eller ta feil kort er helt greit. Men det er så typisk at det er stort sett de samme mennesketypene som aldri har verken kort eller kort kontanter klart uansett hvor lenge de har stått i kø. De er ofte egoister som skal ha best utnytte av handleturen, ved å påpeke alt mulig feil, og de har selvsagt rett uansett. Det er helt greit å somle litt når det ikke er kø, men midt i rushet går det an å tenke litt lenger enn nesetippen noenganger Gøy å høre flere kjedelige butikkhistorier, forresten
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2011 #111 Skrevet 28. juli 2011 ...og bare for å presisere; Jeg mener ikke at man nødvendigvis skal stå klar til å dytte kortet fortest mulig i terminalen, eller peise på med kontanter i det øyeblikket man har lesset av varene på båndet, men man bør jo helst ha en viss peiling på hvor lommeboka er. Iallefall når du har glodd på at fem før deg har betalt for seg TS igjen
Gjest Gaby Skrevet 28. juli 2011 #112 Skrevet 28. juli 2011 Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg aldri kunne ha hatt en kassajobb Jeg blir gal nok av de kundene jeg har, om de ikke skulle kommet på samlebånd attpåtil! Det jeg irriterer meg over som kunde, er når personen i kassen ikke spør om jeg vil ha pose. Det som irriterer meg enda mer, er når jeg da spør om jeg kan få en pose også (før jeg betaler, såklart) og fortsatt ikke får noen pose! Det skjer faktisk ganske ofte, senest i går. Da blir jeg stående som et nek ved enden av kassen, og må be om posen enda en gang. Da får jeg som regel et ganske surt blikk Det som gjør meg oppriktig glad når jeg står i kassekø, er om personen foran meg, med sin stappfulle handlevogn, tar seg bryet med å kikke bak, oppdage at jeg har to varer med meg, og slipper meg forbi All ære til de som jobber i dagligvarebutikk, det er en utakknemlig jobb. 3
Gjest Miia Skrevet 31. juli 2011 #113 Skrevet 31. juli 2011 Hoho, merker jeg ikke savner å sitte i kassa! Det med å snu varene slik at koden kommer opp, har jeg ikke vært borti annet enn på Ikea. Tenker ikke noe over det, og det gjorde jeg heller ikke da jeg jobbet i matbutikk. Man lærer seg fort hvor på varene strekkoden sitter, så det tar ikke lang tid å pipe den.
Gjest gloria Skrevet 6. august 2011 #114 Skrevet 6. august 2011 Jeg har et hysterisk forhold til bankkortet, jeg står klar med det i hånda når varene er lagt på disken, og aller helst mens jeg legger varene i kurven. Skulle gjerne hatt deg foran meg i køen:) Angående poser og pris: Det er vi som kunder som velger å forsøple samfunnet. Da kan vi vel i det minste betale èn krone for det?
Daisylove Skrevet 16. august 2011 #115 Skrevet 16. august 2011 Det at folk skal begynne å lete etter lommeboken sin når alle varer er scannet inn, irriterer megn oe sinnsykt også. Men, en annen ting soom irriterer meg minst like mye, er når kunden som handler litt mer enn et brød og 2 liter melk, står og pakker ned sine egne varer mens varene blir scannet. Når så alle varene er scannet inn, og man forventer seg at kunden skal betale, fortsetter h*n å pakke ned. 20 sekunder senere er kunden på vei tilbake, rundt kassen, og skal begynne å lete etter lommeboken for å betale. Og som om ikke det var nok, glemte kunden å levere pantelappen og at han skulle ta ut 300 kr, så må trekke kortet en ekstra gang. Og køen bare vokser og vokser. ja, dette er ufattelig irriterende!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #116 Skrevet 16. august 2011 Ja, det er ganske irriterende. Det er lov å finne frem kortet/pengene når den foran betaler slik at man er klar når det er sin tur. Greit nok at den i kassa tjener det samme, men det er lov å tenke på andre (les: de bak deg) før man skal betale selv. Er det lang kø, kan det faktisk hjelpe ganske mye hvis flest mulig tenker 1 sekund lengere enn nesa si og bidrar til at køen går kjapt og effektivt. En annen ting som er ufattelig irriterende er de som "bare har glemt noe", og det samtidig er milevis med kø. Det er ikke alltid dødsviktig å få kjøpt alt på samme tid, og med mindre du skal ha middagsselskap til fjorten, så kunne du vel kanskje vente med å kjøpe denne ene lille tingen slik at vi tyve som står bak deg i køen slipper å vente ennå lenger? Ellers må jeg si jeg forstår frustrasjonen til de i kassa. Jeg har sittet i kasse selv, dog ikke i dagligvarebutikk, og har hatt min turn av frekke folk. Har også dessuten jobbet med datasupport, både personlig, over telefon og e-post, noe som egentlig er ennå verre, så dere har det ikke sååå fælt i kassa Forsøk å fikse et problem som haster, mens personen står og puster deg i nakken og klager på det meste innen teknologi og jobben du gjør. Oppi alt det skal du fortsatt være vennlig og yte best mulig service.
pinar Skrevet 16. august 2011 #117 Skrevet 16. august 2011 Dæven, kjenner jeg ikke savner glans dagene som Prix ansatt. Husker en gang at en mann ville politi anmelde meg fordi jeg ikke ville selge han øl kl 20.30. Han mente at han var jo i butikken før kl 20. Men det hjelper jo lite..... Hylte å skrek. heldigvis var det ikke kø akkurat da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #118 Skrevet 16. august 2011 Dæven, kjenner jeg ikke savner glans dagene som Prix ansatt. Husker en gang at en mann ville politi anmelde meg fordi jeg ikke ville selge han øl kl 20.30. Han mente at han var jo i butikken før kl 20. Men det hjelper jo lite..... Hylte å skrek. heldigvis var det ikke kø akkurat da Har opplevd noe tilsvarende med krakilske folk ja. Men i mine tilfeller syntes jeg bare nesten litt synd på dem uten at jeg tok meg nær av det, for det var ganske tydelig at de slet med noe psykisk, og de øvrige kundene stod også bare å ristet på hodet i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2011 #119 Skrevet 16. august 2011 Dæven, kjenner jeg ikke savner glans dagene som Prix ansatt. Husker en gang at en mann ville politi anmelde meg fordi jeg ikke ville selge han øl kl 20.30. Han mente at han var jo i butikken før kl 20. Men det hjelper jo lite..... Hylte å skrek. heldigvis var det ikke kø akkurat da Jeg sto nylig i kø i en dagligvarebutikk, tilfeldigvis var klokka rett før 20 da. Og da ble alle med øl bedt om å gå foran i køen! Da ble jeg en smule irritert, kan du si. Men det virket faktisk som jeg var den eneste, de andre som ble forbigått virket sånn "oj, fnise, har dere øl, ja det skulle tatt seg ut om dere måtte satt den tilbake". :gjeiper: Sniking er sniking, enten man har øl eller ei. Det kan faktisk hende andre også har det travelt. Og kassabetjeningen bør i hvert fall ikke oppfordre til sniking, selv om jeg forstår at de risikerer kjeft. Men det risikerer de nok uansett om de treffer på en som er litt flinkere enn meg til å si fra at køsniking IKKE er ok. 1
pinar Skrevet 16. august 2011 #120 Skrevet 16. august 2011 Nei selvsagt. Da jeg jobbet i kassa pleide jeg aldri å be folk det, man må jo selv prøve å komme seg i butikken før øl salget er ferdig. Men om de spør andre kunder seg imellom om de kan få gå foran må jo være greit. Han som ville anmelde meg stod ikke i noen kø. Det var en stille og rolig kveld i butikken. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå