Gå til innhold

Til kunder..

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kassadame er ikke forpliktet til og gi deg noe som helst og om jeg finner deg slitsom eller frekk i MIN butikk så har jeg ALL RETT til og pælme deg på hue og rævva ut. :gjeiper:

Det er da NORMAL folkeskikk og spørre pent og prøve og være hyggelig mot medmennesker? Forventer ikke at du skal stå og plystre og være overdrevent hyggelig, men jeg forventer at du OPPFØRER deg og ikke ser på meg som en android fordi jeg kan når som helst nekte deg noe og jeg kan også forlate deg og bare la deg stå der og være kvalm. Eneste som skjer for meg er det at du ikke kommer tilbake og om du oppfører deg som en IDIOT så VIL JEG HELLER IKKE HA DEG TILBAKE DER! :filer:

En kassadame er forpliktet til å gi meg service. Det er derfor hun er der! Jeg er rimelig sikker på at du ikke jobber i en av mine nærbutikker - og takk for det! Sannsynligvis ville du vært sparket i løpet av en uke med den holdningen der!

Jeg synes også "jeg vil ha" er mye bedre enn "jeg skal ha".

Jeg sier også ofte nei til uttak av penger om kunden krever det :fnise:

Stakkar, det må være kjipt å være så liten av du må utøve makt på den måten. :troest:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også "jeg vil ha" er mye bedre enn "jeg skal ha".

Jeg sier også ofte nei til uttak av penger om kunden krever det :fnise:

"Du spør ikke så pent som jeg synes du skal, ergo gidder ikke jeg å gjøre jobben min."

Det er faktisk ikke din sak å oppdra kunden, selv om h*n ikke er så høflig som h*n sikert burde. Å nekte å ekspedere en kunde som ødeleggere varer, er aggressiv osv har jeg full forståelse for, men dette blir bare dumt.

• Liker 3
Skrevet

Og det tør eg faktisk påstå er misbruk av makt.

Eg har sjølv jobba i servicebransjen, og noko slikt kunne ikkje falle meg inn ein gong. God kundebehandling, damer! Alfa og omega i yrket deira!

Eg kan óg bli sett på som kunden frå helvete. Eg godtar ikkje at den i kassa trykker på mobilen, skvaldrar med venner eller liknande når det er eg som er kunden. Eg forventer at det er meg/mine varer dei konsentrerer seg om, ikkje at dei driv og avtaler kva dei skal gjere etter jobb. Det kan dei gjere i pausen sin. Eg kan, om det er ille nok, gå frå fullt band med varer medan eg seier høgt at "de er visst ikkje interessert i å selge meg noko, så eg går heller til konkurrenten nedi gata. Dei har ansatte som konsentrerer seg om jobben sin".

Man skal HELT KLART ha fokus på kunden når man er på jobb. Jeg legger faktisk igjen telefonen i garderoben når jeg er på jobb. Det er ikke aktuelt at kunder skal lide av en ukonsentrert kassadame. Vi prater ofte endel over kassene o.s.v, men med EN gang det kommer en kunde inn i siktet så går den som ikke har noe og gjøre ut i butikken og rydder i hyllene slik at den andre kan konsentrere seg om kunden. Du gjør rett i å gå om du opplever dette. Denne kassa-personen har antageligvis skrevet under en kontrakt der det står svart på hvitt at dette er uakseptabelt. Riktig av DEG! :takke:

Det med missbruk av makt vil jeg ikke si meg helt enig i derimot. Vi er jo ikke pålagt og gi kunden penger? Vi er ingen bank.

Her gjør vi dere en TJENESTE ved og la dere får penger, for det er INGEN regler som sier at vi MÅ gi dere penger. Når dere kommer og krever penger itillegg, så er det klart at noen ikke vil. Om det er så viktig og få pengene sine kontant og være frekk/krevende, så kan dere gå i en minibak ellernoe og KREVE penger. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Å gi ut pengar er ein service de har på lik linje med at de sel mjølk. Så jo - maktmisbruk.

• Liker 3
Skrevet

Hva med alle kundene som omtrent vrir seg i smerte og/eller sinne når vi FAKTISK ikke kan gi ut penger da? Jeg er PLIKTIG ifølge kontrakten min til at det skal være OVER 2000,- i kassen til en hver tid. Vis jeg føler meg usikker på hvor mye det er så gir jeg ikke ut penger, that's it! Har jeg da også brutt en eller annen uskreven service-regel?

Skrevet

Det er ein heilt anna sak, og då svarer du med at "Beklager, men eg har ikkje nok pengar i kassen til at du kan få tatt ut meir enn 100/200/xxx kr / Eg har ikkje nok pengar i kassen til at du kan få tat ut noko. Men det er ein minibank *der-og-der*"

• Liker 3
Skrevet

Hva med alle kundene som omtrent vrir seg i smerte og/eller sinne når vi FAKTISK ikke kan gi ut penger da? Jeg er PLIKTIG ifølge kontrakten min til at det skal være OVER 2000,- i kassen til en hver tid. Vis jeg føler meg usikker på hvor mye det er så gir jeg ikke ut penger, that's it! Har jeg da også brutt en eller annen uskreven service-regel?

Nei, ikke hvis du svarer på en skikkelig måte - noe jeg, ifølge dine egne utsagn, ikke er sikker på at du gjør. ;)

• Liker 6
Skrevet

En kassadame er forpliktet til å gi meg service. Det er derfor hun er der! Jeg er rimelig sikker på at du ikke jobber i en av mine nærbutikker - og takk for det! Sannsynligvis ville du vært sparket i løpet av en uke med den holdningen der!

Du er neppe kunde i butikken jeg jobber i, og takk for det med den holdningen der!

Neida, jeg tuller (i alle fall litt). Jeg gir i alltid i utgangspunktet service og et smil til alle kunder. Det er en selvfølgelighet. Men, jeg er såpass menneskelig at hvis en kunde oppfører seg som et rasshøl så synker vennlighetsnivået mitt veldig drastisk, veldig fort. De får den servicen de har "krav" på i sånne tilfeller, men jeg bruker ikke en kalori mer enn nødvendig på dem.

Forventer aldri overdreven hyggelighet, men jeg forventer absolutt den høfligheten jeg alltid viser tilbake. Jeg er ikke mindreverdig insekt som skal finne meg i alt bare fordi jeg er der på jobb. Jeg er ganske sikker på om noen hadde kommet inn på arbeidsplassen til kundene det gjelder og oppført seg på samme måte hadde de rett og slett dånet av sjokk.

Vi skal ha god tålmodighet og tåle endel, men går kunden for langt er vi i vår fulle rett til å be dem gå. Nå har jeg heldigvis aldri nådd det punktet, men jeg kommer ikke til å nøle et sekund med å be dem finne seg et annet sted å handle i fremtiden hvis det blir nødvendig. Blir kunder aggressive og fysiske skal vi ikke gjøre noe, men la vektere ta seg av det.

Når jeg tenker meg om har jeg med unntak av butikktyver bare opplevd det en gang. Da var det en gammel gris på 65 som, mens kona sto 3 meter fra, la an på og skrøt hemningsløst av kroppen til den 15 år gamle jenta som trimmet i hyllene, og skulle få henne med på en slags privat modellphotoshoot i "studioet" hans. Han var til og med nedsnødd nok til å gi henne visittkortet sitt. Det havnet på sjefens kontor i løpet av 30 sekunder og han ble fortalt på en lite serviceaktig måte om å aldri vise seg i butikken igjen. Det var strengt tatt mest komisk dog, og kanskje ikke helt relevant som eksempel :fnise: (til og med jenta det gjaldt holdt på å le seg skakk).

Skrevet (endret)

Du er neppe kunde i butikken jeg jobber i, og takk for det med den holdningen der! :gjeiper:

Neida, jeg tuller (i alle fall litt). Jeg gir i utgangspunktet alltid service og et smil til alle kunder. Det er en selvfølgelighet. Men, jeg er såpass menneskelig at hvis en kunde oppfører seg som et rasshøl så synker vennlighetsnivået mitt veldig drastisk, veldig fort. De får den servicen de har "krav" på i sånne tilfeller, men jeg bruker ikke en kalori mer enn nødvendig på dem.

Forventer aldri overdreven hyggelighet, men jeg forventer absolutt den høfligheten jeg alltid viser tilbake. Jeg er ikke mindreverdig insekt som skal finne meg i alt bare fordi jeg er der på jobb. Jeg er ganske sikker på om noen hadde kommet inn på arbeidsplassen til kundene det gjelder og oppført seg på samme måte hadde de rett og slett dånet av sjokk.

Vi skal ha god tålmodighet og tåle endel, men går kunden for langt er vi i vår fulle rett til å be dem gå. Nå har jeg heldigvis aldri nådd det punktet, men jeg kommer ikke til å nøle et sekund med å (høflig, men bestemt) be dem finne seg et annet sted å handle i fremtiden hvis det blir nødvendig. Blir kunder aggressive og fysiske skal vi ikke gjøre noe, men la vektere ta seg av det.

Når jeg tenker meg om har jeg med unntak av butikktyver bare opplevd det en gang. Da var det en gammel gris på 65 som, mens kona sto 3 meter fra, la an på og skrøt hemningsløst av kroppen til den 15 år gamle jenta som trimmet i hyllene, og skulle få henne med på en slags privat modellphotoshoot i "studioet" hans. Han var til og med nedsnødd nok til å gi henne visittkortet sitt. Det havnet på sjefens kontor i løpet av 30 sekunder og han ble fortalt på en lite serviceaktig måte om å aldri vise seg i butikken igjen. Det var strengt tatt mest komisk dog, og kanskje ikke helt relevant som eksempel :fnise: (til og med jenta det gjaldt holdt på å le seg skakk).

Endret av pandagutt
Skrevet

Du er neppe kunde i butikken jeg jobber i, og takk for det med den holdningen der!

Hvilke holdning? Den at jeg forventer service? Hvis det er for mye å forlange, ja, da skulle jeg likt å vite hva slags butikk du jobber i!

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske småbarnsforeldre kunne slutte å plante unger med støvler eller skitne sko i handlevognene der neste kunde skal legge varene sine. Tro det eller ei, fotsålene til lillegull blir skitne de også. Hygiene anyone?

• Liker 2
Skrevet

Hvilke holdning? Den at jeg forventer service? Hvis det er for mye å forlange, ja, da skulle jeg likt å vite hva slags butikk du jobber i!

Jeg ser at du glatt velger å se bort fra det jeg skrev etterpå. Det var en spøk. Selvfølgelig skal man forvente service :)

Bak det i mine øyne klønete formulerte innlegget til She_Leiva ligger det derimot et lite poeng om at vi skal kunne forvente normal folkeskikk tilbake fra de vi hjelper. Jeg hjelper gjerne alle som spør og synes faktisk det er oppriktig hyggelig om jeg kan få hjulpet noen med å finne en vare eller noe slikt. Servicen skal man selvfølgelig forvente, man må bare ikke forvente at den er premissløs, og at den skal være på topp uansett oppførsel :)

Jeg tror såklart ikke at du er slik, men det er mange mennesker som ser på ansatte som et mindreverdig menneske de kan behandle som de vil fordi vi på mange måter "ikke har lov til å ta igjen". Hvis de tror at de skal få samme service som de som klarer å oppføre seg, har de ærlig talt noe amputerte sosiale antenner.

Skrevet

Men det er faktisk ein del som har dårlig utvikla sosiale antenner. Skal ikkje dei få handle i butikken eller få tatt ut pengar dei, då? Og nei, ein ser ikkje utanpå kven det er som slit med slikt...

• Liker 3
Skrevet

Nei, ikke hvis du svarer på en skikkelig måte - noe jeg, ifølge dine egne utsagn, ikke er sikker på at du gjør. ;)

HA, det må gjøre vondt og være så bitter? :fnise: Bare fordi jeg forteller hvordan JEG liker og gjøre det i kassa og hvordan JEG føler det, trenger du ikke å gå i forsvarsmodus og komme med påstander om at jeg ikke er hyggelig til mine kunder. Om det er ønskelig så kan jeg jo slenge med navn og nummer til min MEGET eminente sjef, slik at du kan ringe og få avkreftet dine mistanker? :takke:

Jeg går etter èn regel på jobb: Du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg. Oppfører en kunde seg bedritent til meg, vil h*n NEPPE, få en like koselig behandling fra min side som om h*n hadde oppført seg. Jeg er fortsatt ikke frekk, men jeg går ikke like mye inn for og være hyggelig heller. LETT :jepp:

• Liker 2
Skrevet

En kassadame er ikke forpliktet til og gi deg noe som helst og om jeg finner deg slitsom eller frekk i MIN butikk så har jeg ALL RETT til og pælme deg på hue og rævva ut. :gjeiper:

Det er da NORMAL folkeskikk og spørre pent og prøve og være hyggelig mot medmennesker? Forventer ikke at du skal stå og plystre og være overdrevent hyggelig, men jeg forventer at du OPPFØRER deg og ikke ser på meg som en android fordi jeg kan når som helst nekte deg noe og jeg kan også forlate deg og bare la deg stå der og være kvalm. Eneste som skjer for meg er det at du ikke kommer tilbake og om du oppfører deg som en IDIOT så VIL JEG HELLER IKKE HA DEG TILBAKE DER! :filer:

HA, det må gjøre vondt og være så bitter? :fnise: Bare fordi jeg forteller hvordan JEG liker og gjøre det i kassa og hvordan JEG føler det, trenger du ikke å gå i forsvarsmodus og komme med påstander om at jeg ikke er hyggelig til mine kunder. Om det er ønskelig så kan jeg jo slenge med navn og nummer til min MEGET eminente sjef, slik at du kan ringe og få avkreftet dine mistanker? :takke:

Jeg går etter èn regel på jobb: Du skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg. Oppfører en kunde seg bedritent til meg, vil h*n NEPPE, få en like koselig behandling fra min side som om h*n hadde oppført seg. Jeg er fortsatt ikke frekk, men jeg går ikke like mye inn for og være hyggelig heller. LETT :jepp:

Vet du, jeg syns det første jeg har uthevet kommer en aldri så liten smule i konflikt med det jeg har uthevet i neste sitat. :)

Hvor får du det forrsten fra at jeg er bitter? Vet du hva det ordet betyr? Ikke det nei, det var det jeg trodde. Jeg er ganske lei av smånebbete butikkansatte, og ut fra det du skriver her så vil jeg - igjen - påstå at du havner i den kategorien. :Nikke:

Jeg ser at du glatt velger å se bort fra det jeg skrev etterpå. Det var en spøk. Selvfølgelig skal man forvente service :)

Bak det i mine øyne klønete formulerte innlegget til She_Leiva ligger det derimot et lite poeng om at vi skal kunne forvente normal folkeskikk tilbake fra de vi hjelper. Jeg hjelper gjerne alle som spør og synes faktisk det er oppriktig hyggelig om jeg kan få hjulpet noen med å finne en vare eller noe slikt. Servicen skal man selvfølgelig forvente, man må bare ikke forvente at den er premissløs, og at den skal være på topp uansett oppførsel :)

Jeg tror såklart ikke at du er slik, men det er mange mennesker som ser på ansatte som et mindreverdig menneske de kan behandle som de vil fordi vi på mange måter "ikke har lov til å ta igjen". Hvis de tror at de skal få samme service som de som klarer å oppføre seg, har de ærlig talt noe amputerte sosiale antenner.

Beklager, pandagutt, jeg oppfattet deg som mer alvorlig enn du var. Min feil.

Nei, heg har en rimelig god tone med både ansatte og eiere på mine to nærbutikker og har lite å klage over der. Det tror jeg går begge veier. Heldigvis. ;)

Gjest Katten.
Skrevet

Brunhilde, kommer du til meg og er skikkelig bitchy, så får du intet mer enn betale varen din. Noen ekstraservice kan du se langt etter.

En er ikke ansatt for å være kunders utløp for frustrasjon.

• Liker 6
Skrevet

"Du spør ikke så pent som jeg synes du skal, ergo gidder ikke jeg å gjøre jobben min."

Det er faktisk ikke din sak å oppdra kunden, selv om h*n ikke er så høflig som h*n sikert burde. Å nekte å ekspedere en kunde som ødeleggere varer, er aggressiv osv har jeg full forståelse for, men dette blir bare dumt.

Litt morsomt at du nevner det med å oppdra kundene, for det er noe jeg absolutt føler jeg må gjøre noen ganger. Jobber ikke i en butikk, men et kundesenter, og opplever at det er så utrolig mange som helt tydelig ikke har lært folkeskikk. Skriker og oier seg i telefon er noe jeg opplever daglig, og jeg blir bare mindre og mindre servicevennlig etter hvor høyere toneleiet blir (har også lov til å be folk om å dempe seg eller så legger jeg på. Helt realt syns jeg. Liker veldig lite å bli bannet til og!). Man kommer ikke langt ved å være sur og tverr, hverken som kunde eller ansatt.

• Liker 4
Skrevet

Grøss. Husk det er stor forskjell på å si "kan jeg ta ut xxx" og "så skal jeg ha ut xxx".

Noen ganger, som f.eks rett etter vaktstart hvor det var lite penger i kassen og vi sa at vi desverre ikke hadde penger akkurat nå til å gi ut, var det ganske mange som ble sinte etetrfulgt av kommentarer som " Hæ???! Er ikke det her en butikk a??? Har du ikke penger???? Det er for dårlig ass!!!" Etc.

Sitsomt...

Men selvsagt, har man penger å gi ut er det ikke noe problem.

• Liker 2
Skrevet

Brunhilde, kommer du til meg og er skikkelig bitchy, så får du intet mer enn betale varen din. Noen ekstraservice kan du se langt etter.

En er ikke ansatt for å være kunders utløp for frustrasjon.

Kommer jeg til deg, slik jeg pleier å handle, så forventer jeg at du freser til noen andre, pus.

Skrevet

Denne må ikke dø! :popcorn:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...