Gjest Linda sofie Skrevet 31. august 2011 #201 Skrevet 31. august 2011 Det er helt vilt hvor frekke noen kunder faktisk er. På min jobb er det mest damer i 50-60 årene som er de verste. De har jo overhode ikke folkeskikk og blir sure for alt. Har opplevd MYE glefsing fra slike sure og grettne kjerringer som skal klage på alt mulig rart. Ingen ting er bra nok. Jeg holder meg rolig, men noen ganger vil jeg bare brøle til de! Makan. Jeg skjønner meg ikke på folk som ikke gidder å hilse eller noe. Bare slenger varene på disken og ser sure ut. Jeg sier alltid hei og hadet, men ofte så får jeg ikke noe svar. Hyggelig. Er det så mye stress å si hei liksom? Så har vi jo de som sniker i køen og som blir sure hvis jeg ber de om å stille seg bak i køen. Bare fordi du er i 50-60 åra, så betyr ikke det at du automatisk slipper å stå i kø. Alle må stå i kø uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #202 Skrevet 31. august 2011 Uforstandet for meg er når jeg føler at jeg yter de den aller beste servicen jeg klarer, jeg er hyggelig og blid, smiler og virker interessert, men alikevell så klarer de å slenge utav seg en eller annen eder og galle. Du kan på en måte si at en uforstandet kunde er en som ikke eier folkeskikk at all. Der det virker som om de ikke bryr seg om sine medmennesker. (MERK! dette er MINE meninger og jeg har testet dette på grunnlag av hvordan jeg OPPFATTER en person da og da. Jeg er 100% ærlig og innrømmer mine egne feil i de oppgitte situasjonene.) Idag, på en 5timersvakt (16:00 - 21:00) opplevde jeg at 12 kunder trakk humøret mitt ned på en eller annen måte. Bare en av dem fikk meg i dårlig humør der jeg kanskje kunne ha vert litt mer proff i mine uttalelser. 3stk: Hilste ikke, svarte ikke på spørsmål, virket ikke som om de enset meg i det hele tatt. (Beholdt besinnelsen og lot det passere uten noe videre ettertanke. Var i like godt humør underveis og etterpå.) 2stk: Ble sinte da de ikke fikk ta ut penger, nå jeg ikke hadde noe i kassen, dette skjedde 6 og 11 minutter etter vaktstart og jeg hadde ikke opparbeidet meg nok penger i kassen til uttak. (Beklaget dette rolig og sa at de kunne gå i en annen kasse, spørre på kiosken, komme tilbake senere eller kjøre til minibank. ) 6stk: Tok opp ekstra med tid for å klage, hente ting, lete etter penger eller krangle. Fortelle meg hvor/hva/og hvordan jeg gjør jobben min feil. ( Jeg prøvde rolig og forklare dem at jeg enten ikke hadde noe med det og gjøre og at de kunne komme tilbake imorgen mens sjefen var til stede, eller så prøvde jeg og hjelpe dem så godt jeg kunne PÅ EN HYGGELIG MÅTE.) 1stk: Skulle ha meg til og åpne en kasse til når hun sto som nummer tre i køen fordi hun ikke gadd og se på hvor tregt det gikk og fordi hun var i dårlig humør. Hun begynte og lage rabalder selv da jeg hadde ringt etter "forsterkninger" (Det var på dette tidspunktet bare 2 i kø og vi har fått beskjed om å ringe om det blir flere enn 3) Sto og ropte og hylte om at hun var så lei og at jeg var så elendig i jobben min o.s.v (DA kjente jeg at jeg ble litt sur, men jeg taklet det ved og vente til det kom noen andre slik at hun ble fornøyd. Jeg sa at hun skulle roe seg ned og at hun kunne gå i en annen butikk om det var så ille hos oss.) Så, konklusjonen min er at jeg egentlig er ganske tålmodig og flink i jobben min og ikke så ille som dere skal ha det til. Vi finner oss i mye tull vi som sitter i kassen ,men vi legger fra oss jobben med en gang vi går ut av dørene på jobb og kommer tilbake frisk og rask neste dag. Konklusjonen min er at hvis det at kunder bruker litt ekstra tid på å finne fram penger eller glemmer å hilse er nok til å nevnes på din liste over kunder som "trekker humøret ditt ned", så er du usannsynlig hårsår og lett å irritere -selv om du ikke "mister besinnelsen", som du skryter av (det skulle da virkelig bare mangle). 1
*Numi* Skrevet 31. august 2011 #203 Skrevet 31. august 2011 (...) Andre ting er når kunder kommer til kassa og spør om de kan få varer til halv pris når de går ut på dato om 1-3 dager. Hadde vi ønsket å selge varen til halv pris hadde den da allerede vært nedpriset. (...) Ja, husker når jeg jobbet i ferskvareavdelingen, spesielt i fiskedisken. Ofte kom det en kunde bort og spurte: "Ja, nå som det snart er stengetid, da har du kanskje noen ekstra gode tilbud?" "Kan jeg få denne *peke på vare* til halv pris, kanskje?" Det var et par sånne luringer som pleide å komme innom av og til for å prøve å spare litt penger. Eh..? Har de tenkt over hvordan det hadde sett ut i butikken før stengetid om vi hadde hatt halv pris på varer de siste 5 minuttene av åpningstiden? Da hadde vi faktisk ikke kommet oss hjem den kvelden, for "alle" ville jo ha kommet for å handle i disse "tilbudsminuttene". Og du skjønner, selv om det er en ferskvaredisk, så kan jeg faktisk sette fisken/kjøttet/varen på kjøla og selge det dagen etter helt uten problemer. Noen folk, altså...
villemo84 Skrevet 30. september 2011 #205 Skrevet 30. september 2011 (endret) Jeg jobber i en kiosk og jeg kan ikke fordra de kundene som ikke forstår at jeg har andre ting å gjøre enn å stå konstant i kassa! De forventer at jeg står like fordømt blid så fort de er på vei inn døra. Hvordan tror de hyllene fylles opp eller ting blir vasket egentlig? Også har jeg kunder som plystrer for å få meg fortere bak kassa.....jeg er ingen jævla hund! Det beste er de kundene jeg har som vet når vi får nye blader. De er der nøyaktig 10 min etter og da bør alt være på plass ja, hvis ikke må jeg pakke opp hver eneste pakke slik at de får sett om de kanskje skal ha det bladet den uken! Endret 30. september 2011 av villemo84
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #206 Skrevet 30. september 2011 har du ikke fått beskjed av sjefen at du skal stå bak kassa når kundene kommer? jeg ser hvorfor kundene blir sure hvis du bruker mer enn 2 min etter det. de har tross alt et liv de også. kanskje de må rekke noe som alle andre
villemo84 Skrevet 30. september 2011 #207 Skrevet 30. september 2011 har du ikke fått beskjed av sjefen at du skal stå bak kassa når kundene kommer? jeg ser hvorfor kundene blir sure hvis du bruker mer enn 2 min etter det. de har tross alt et liv de også. kanskje de må rekke noe som alle andre Så klart jeg kommer i kasse så fort som mulig, men står jeg tifeldigvis å fyller opp i f.eks softismaskinen som vi bruker 5 liters poser i kan jeg ikke bare slippe for alt vil renne ut! Jeg flyr bena av meg meg i 8 timer hve dag uten pauser så kundene finner det de vil ha hos oss, men så klart jeg kan la det være og bare stå i kassa istedet! Hadde vært greit med litt forståelse for at jeg også har litt mer enn kun en ting å gjøre på jobb! Jeg kommer i kassa så fort som mulig, men hvis du ike har tid stil å stå å vente et halvt minutt så har du vel egentlig ikke tid til å handle heller! 1
Dragonfly84 Skrevet 1. oktober 2011 #209 Skrevet 1. oktober 2011 Det er en mann på narvesen på majorstua (bortest på t-bane-stasjonen) som er så koselig! Han hilser og smiler til ALLE, og ønsker ALLE en god dag, selv om de er skikkelig sure. Han fortjener dobbelt betalt, altså! Første gangen ble jeg helt satt ut av hvor koselig han er når folk er så sure. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å behandle den i kassa som et menneske. Her om dagen stod jeg i kø i matbutikken, og han i kassa hilste på han foran meg, og han svarte ikke. Han spurte like blidt om han skulle ha pose, og han sa ingenting, bare rista på hodet. Han spurte om han ville ha kvittering, og han svarte ikke en gang. Jeg syntes så synd på han i kassa at jeg var ekstra overstrømmende hyggelig, så voldsomt hyggelig at han sikkert trodde jeg flørta med ham selv om jeg er homo :gjeiper: 1
Dragonfly84 Skrevet 1. oktober 2011 #210 Skrevet 1. oktober 2011 Så klart jeg kommer i kasse så fort som mulig, men står jeg tifeldigvis å fyller opp i f.eks softismaskinen som vi bruker 5 liters poser i kan jeg ikke bare slippe for alt vil renne ut! Jeg flyr bena av meg meg i 8 timer hve dag uten pauser så kundene finner det de vil ha hos oss, men så klart jeg kan la det være og bare stå i kassa istedet! Hadde vært greit med litt forståelse for at jeg også har litt mer enn kun en ting å gjøre på jobb! Jeg kommer i kassa så fort som mulig, men hvis du ike har tid stil å stå å vente et halvt minutt så har du vel egentlig ikke tid til å handle heller! Uff, ja, jeg jobba på bensinstasjonen ved siden av skolen, og de hadde alltid bare én person på jobb om kveldene. Så da ble det mye sure folk, når jeg måtte gå ut og hjelpe de som skulle kjøpe gass fra skapet ute, samtidig som jeg skulle hjelpe noen med å finne riktige vindusviskere, samtidig som det kom noen som ville ha pølse med en gang jeg gikk ut til gasskapet, samtidig som jeg egentlig skulle ha begynt å vaske gulvet så jeg ble ferdig med alt jeg skulle gjøre til kvart over midnatt. Da var det så klart min feil at sjefen bestemte at det holdt å ha en person på jobb.
makkapakka Skrevet 1. oktober 2011 #211 Skrevet 1. oktober 2011 på noen butikker finnes det jo egne kasser for de som har 3 små ting de skal kjøpe og betale. kunne ikke butikkene også lagd en kasse for de som er så trege med å få opp lommeboka og betale? og i den kassen kunne jo den sure kassedama sitte. :gjeiper: 4
She_Leiva Skrevet 1. oktober 2011 #212 Skrevet 1. oktober 2011 på noen butikker finnes det jo egne kasser for de som har 3 små ting de skal kjøpe og betale. kunne ikke butikkene også lagd en kasse for de som er så trege med å få opp lommeboka og betale? og i den kassen kunne jo den sure kassedama sitte. :gjeiper: Liker ideen din Makkapakka!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå