Gå til innhold

Til kunder..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når dere står i kø, og ikke gjør annet enn å se på at de par-tre foran dere betaler for seg - kan dere kanskje heller bruke tiden på å finne frem lommeboka?

Det overrasker meg hvor mange som står å glor på at jeg scanner varene, og da jeg sier beløpet, DA begynner de å rote i veska/poser/lommer, og lurer fælt på hvor lommeboka/kortet har blitt av!

For det første så blir ikke køen mindre av det, de bak deg blir ikke blidere, og personen bak kassa blir ikke blidere heller.

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg gjør det. Tar fram kortet når kunden foran meg betaler :handle:

• Liker 3
Skrevet

Jeg finner frem lommeboka allerede når jeg går inn i butikken eller i begynnelsen av handlerunden.. :P Får litt angst av tankten på å stå i kø og ha glemt lommeboka hjemme!

• Liker 9
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg har den i hånda når jeg handler.

Skrevet

Hvorfor blir kassatrynet sur? Får du ikke betalt pr time, eller?

• Liker 13
Skrevet

Med den nedlatene tonene din,forstår jeg folk blir sure.

• Liker 23
Skrevet

Med den nedlatene tonene din,forstår jeg folk blir sure.

Men spiller det noe rolle om det er en i kø eller hundre, når de likevel tjener det samme, samma pokker?

• Liker 4
Skrevet

Men spiller det noe rolle om det er en i kø eller hundre, når de likevel tjener det samme, samma pokker?

Ja for da må de håndtere enda flere grinette mennesker med en nedlatene tone. Du kan jo alltids prøve å sitte i kassa en uke, så tror jeg du fort hadde endret tone.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg sitte der å ikke kunne ha noen meninger fordi jeg tjener penger på det?

Om noen kunder er trege med å betale, blir nemlig kundene lenger bak i køa sur og irritert på MEG, fordi det ikke blir åpnet andre kasser UMIDDELBART, eller fordi de ikke har VIP-tilgang til kassa eller hva det nå er hver gang.. Alt er kassedama/mannen sin feil, alt fra at vi mangler en vare til at det er dårlig vær.

• Liker 12
Skrevet

...og legg gjerne den skillepinnen på båndet for kunden bak, slik at h*n kan begynne å legge på så fort som mulig. Som regel er det ikke mulig for den bak å rekke frem til pinnen.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke for kassadama sin del en bør gjøre det men først og fremst for de andre som er i kø. Ganske tåpelig med folk som syter over at køen går så tregt men som ikke gidder å bidra til at køen skal gå kjappere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kontantene eller kortholder klar tilgjngelig i lommen. Ingen vits å fikle med det før det er min tur til å betale og jeg vet nøyaktog hvor mye jeg skylder.

Skrevet

Jeg legger opp varene, legger på en sånn pinne og finner frem lommeboka mens kassapersonalet skanner varene mine *drømmekunde*

• Liker 13
Gjest Raindrops
Skrevet

...og legg gjerne den skillepinnen på båndet for kunden bak, slik at h*n kan begynne å legge på så fort som mulig. Som regel er det ikke mulig for den bak å rekke frem til pinnen.

Det har jeg faktisk aldri sett noen andre enn meg selv gjøre, og jeg har fått en del rare blikk fa de som er bak meg av en eller annen grunn :fnise:

Men jeg er helt enig med TS. Kommer kunder støtt og stadig som nesten virker overrasket over at de må finne frem lommeboken når de kommer frem.

• Liker 1
Skrevet

Ja for da må de håndtere enda flere grinette mennesker med en nedlatene tone. Du kan jo alltids prøve å sitte i kassa en uke, så tror jeg du fort hadde endret tone.

Det syns jeg de fleste burde prøve. Det burde være obligatorisk, et slags kurs for å lære seg folkeskikk. Utrooolig mange kunder som tydeligvis ikke har hørt om folkeskikk!

• Liker 7
Skrevet

Jeg får timebetaling, men jeg vil gjerne at den lille sjappa vår skal gå ganske bra likevel.. Noen ganger har vi bare en kasse åpen (Om morgenen når vi ikke er mange nok på jobb enda), og når det er en kø med kanskje 10 stk i kø, og nummer en bruker uendelig lang tid på å finne lommeboka si så er det ganske irriterende. Særlig når man ser de bakerste finner et annet sted å gå..

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Vil bare si at det ikke hadde gjort noe om kassadamer/menn var blidere. Nesten hver gang jeg er på butikken smiler jeg og hilser på de som sitter i kassa og blir møtt med et surt tryne som spør "skal du ha pose" på en irritert/sur måte. Det er spesielt ei på butikken jeg går til jeg ikke liker spesielt godt. Hun glemte nesten å scanne inn en av varene og jeg sa noe som "Ikke glem denne da :)" (med et smil om munnen så klart) Så ser hun bare drit surt på meg og spør meg ordentlig surt om jeg skal ha pose. Frister ikke å dra tilbake å handle der ihvertfa..

Jeg legger alltid lommeboka i handlekurven sånn at den kommer opp når jeg er ferdig med å legge varene mine på båndet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å svare når kassadama sier "Hei!" også. Eller spør om du vil ha kvitteringen. Og det hjelper ikke å si hvor mye varen koster dersom hun leter etter strekkode eller PLU-kode, for kode må man ha uansett. Da kan den koste "ca. 19 kroner" så mye den vil...

Ellers er jeg stort sett blid og hyggelig til alle kunder, og de aller fleste er blide og hyggelige tilbake. Det er bare noen som velger å forsure arbeidsdagen min innimellom, og sånne folk burde holde seg hjemme. Mennesker som jobber i kassa er folk de også.

• Liker 11
Skrevet

Hos oss er det noen faste kunder som konsekvent skal syte og klage hver gang de handler. Det er jo alltid et eller annet galt! "Hvorfor i alle dager handler du hos oss da?" har jeg lyst til å spørre. Når de kommer tilbake igjen og igjen kan det vel ikke være så ille? Det finnes flere butikker rett i nærheten...

Når man jobber i butikk blir man ikke sett på som mennesker, føler jeg. Kunden kunne ikke brydd seg mindre om vår dagsform - alt skal gå på skinner! Alle spørsmål skal kunne svares på, og turen gjennom kassen skal ikke ta tid i det hele tatt. Og vi er der for at de skal ha noen å klage til.

Nå får jeg meg til å lure på hvorfor jeg beholder jobben min. Det skal sies at de fleste kunder oppfører seg ok, men det er ikke disse man husker. Dessverre...

• Liker 2
Gjest odisi73
Skrevet

Egentlig går dette begge veier.

Vi har sure kassefolk og sure køfolk,blide kassefolk og blide køfolk.

Er det så vanskelig å lære seg skikkelig køkultur?

:shoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...