Gå til innhold

Til kunder..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne må ikke dø! :popcorn:

Er begrenset for hvor mye man gidder og poengtere synspunktene sine for mennesker som har bestemt seg for: AT SLIK ER DET. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jeg til deg, slik jeg pleier å handle, så forventer jeg at du freser til noen andre, pus.

Hahaha.... drøm videre.

Skrevet

neeeeeeeeeei. jeg vil se summen før jeg tar opp lommeboka. det er en god vane jeg har :skratte:

Skrevet

Så, har dere som jobber i butikk merket en økning av folk som vender varene rett vei og denslags siden denne tråden ble skapt?

• Liker 1
Skrevet

Haha! :fnise:

Kundene bruker TI GANGER lengre tid på å legge varer riktig vei enn det tar for oss og snu de. Så nei, jeg har ikke merket noe forskjell og det er jeg glad for. Kunne blitt lange dager på jobb. :jepp:

Skrevet

Høres fornuftig ut, She_Leiva. Så kan vi bruke tiden på å finne frem kortet istedet for :)

• Liker 1
Skrevet

Tja, det er jo temmelig bedagelig med de kundene som setter dem med strekkoden ut slik at jeg bare trenger å dra varen forbi, men er egentlig enig med She_Leiva. Etter å ha slått inn varene noen tusen ganger sitter det i ryggmargen hvor strekkoden er og da går det mye raskere enn om kunden skal lete etter strekkoden på hver eneste vare. Skjønner at det kommer fra et godt sted da :)

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg har før jobbet i en større kjede, men i sommer jobbet jeg på en liten butikk og jeg ble helt sjokket over hvor uhøflige noen er. Jeg tror det har noen å gjøre med hva slags kunder denne lille butikken tiltrakk seg(typ damer i 50-60 årene som skal ha Hjemmet og menn fra 40-70 som skal ha tobakk, pølser osv). Folk var rett og slett utrolig uhøflige. Hendelsesforløpet var som oftest slik: De kommer opp til disken, ignorerer fullstendig mitt "hei" og smil, og sier oftest "Jeg skal ha ditt og datt!" istedet for "kan jeg få eller har du ditt og datt". Jeg finner det de skal ha og sier prisen på en hyggelig måte, spør om de skal ha noe mer. Ikke noe svar. De finner fram penger, jeg strekker ut hånda for å ta imot pengene, men istedet for å plassere pengene i hånda mi slenger de pengene på disken(hvorfor gjør de det?) slik at jeg må plukke dem opp. Jeg gir dem pengene tilbake og sier hadet. Fortsatt ikke noe svar, smil eller øyenkontakt. Kjempekoselig.

Synes bare det er vanlig høflighet å si hei og hadet og ellers svare på spørsmål man blir stilt. Dessuten er det vel ikke så vanskelig å smile og være litt hyggelig. Leste her at noen kunder følte at butikkansatte ofte er sure og ikke blide/yter kundeservice. Det er ikke min erfaring, som oftest synes jeg de kassadamene/mennene jeg er ute for er helt normalt hyggelige, det er bare et par ganger jeg har tenkt "oi, noen hater visst jobben sin!".

Til slutt vil jeg bare si til Kamikatze som kom med den sjarmerende "kassatrynet"- kommentaren sin: det er noe av det mest nedlatende jeg noensinne har hørt. Du fratar jo personen i kassa menneskeligheten deres. De er bare et tryne som sitter bak kassen, ikke et menneske som tilfeldigvis er på jobb akkurat da. Synes kanskje du bør gå i deg selv og revurdere holdningene dine rundt akkurat dette.

Nå merker jeg at dette ble veldig negativt. Vil bare si at jeg egentlig trives veldig godt i servicebransjen, og når folk er normalt hyggelige og kanskje gir meg et smil blir jeg faktisk glad og oppløftet. Det er derfor jeg gjør mitt aller beste for å alltid være blid og hyggelig på jobb, fordi jeg håper på å få det samme tilbake.

Skrevet
Til slutt vil jeg bare si til Kamikatze som kom med den sjarmerende "kassatrynet"- kommentaren sin: det er noe av det mest nedlatende jeg noensinne har hørt. Du fratar jo personen i kassa menneskeligheten deres. De er bare et tryne som sitter bak kassen, ikke et menneske som tilfeldigvis er på jobb akkurat da. Synes kanskje du bør gå i deg selv og revurdere holdningene dine rundt akkurat dette.
Må flire litt, og skjønner at vi kommer fra to helt ulike planeter.

Prøv å ikke se det verste i ting, så kanskje de ikke er så ille som du først tror. :gjeiper:

Skrevet

Haha! :fnise:

Kundene bruker TI GANGER lengre tid på å legge varer riktig vei enn det tar for oss og snu de. Så nei, jeg har ikke merket noe forskjell og det er jeg glad for. Kunne blitt lange dager på jobb. :jepp:

Jeg tror deg ikke. I Danmark oppfordres kundene via skilt til å legge varen med strekkoden opp, ergo må det ligge en tidsbesparelse i det. Men det er klart, du forventer sikkert ikke at jeg skal begynne å legge opp varene før forrige kunde er gjennom kassen, og da er det nok raskere for deg å snu varen selv. :roll:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror deg ikke. I Danmark oppfordres kundene via skilt til å legge varen med strekkoden opp, ergo må det ligge en tidsbesparelse i det. Men det er klart, du forventer sikkert ikke at jeg skal begynne å legge opp varene før forrige kunde er gjennom kassen, og da er det nok raskere for deg å snu varen selv. :roll:

På enkelte skillepinner i rema-butikker står det også det med strekkoden. Men det går ikke noe fortere av den grunn.

Hvorfor skulle du ikke legge varene oppå mens han foran deg betaler? Det er mer snålt at folk IKKE gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars kvinnemenneske. Vet du meg hva! Det er helt forkastelig hvordan du skal kverulere og skape kvalm i denne tråden. Men mindre du sitter i kassen selv noe jeg HELT klart har skjønt at du hverken hadde taklet eller klart, så har du faktisk ikke så mye du skulle ha sagt! Jeg er møkka lei av at du skal komme med personangrep og antakelser du ikke har NOEN SOM HELST grunnlag til og komme med. Om du ikke klarer og oppføre deg, noen plass (for det er helt tydelig at du har ett problem med og oppføre deg i kassa på butikken og like så her inne) så er det faktisk en mulighet for at du bare kan reise og ryke. Drit iallefall og henge deg på alt jeg sier. Blir i kjempe dårlig humør av deg. :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har jobbet i butikk i over ti år, og gud som jeg skammer meg over kollegaene mine når jeg leser denne tråden...

• Liker 5
Skrevet

Nå skal jeg på jobb i 5timer, så skal jeg så godt som jeg klarer, telle alle kunder som JEG SER PÅ SOM UFORSTANDET, så skal jeg telle alle gangene jeg føler at jeg ikke er hyggelig tilbake uansett hvordan de har behandlet meg. Dette blir ett bra forsøk! :fnise:

Skrevet

kunder som JEG SER PÅ SOM UFORSTANDET,

Hva er UFORSTANDET?

• Liker 3
Skrevet

Nå skal jeg på jobb i 5timer, så skal jeg så godt som jeg klarer, telle alle kunder som JEG SER PÅ SOM UFORSTANDET, så skal jeg telle alle gangene jeg føler at jeg ikke er hyggelig tilbake uansett hvordan de har behandlet meg. Dette blir ett bra forsøk! :fnise:

En undersøkelse du gjør, basert på hvordan du føler at du oppfører deg og din definisjon av hva som er uønsket oppførsel av andre, i en situasjon hvor du vil være ekstra bevisst din egen oppførsel er fullstendig intetsigende...

Forøvrig lurer jeg også på hva "uforstandet" er.

• Liker 2
Skrevet

På enkelte skillepinner i rema-butikker står det også det med strekkoden. Men det går ikke noe fortere av den grunn.

Hvorfor skulle du ikke legge varene oppå mens han foran deg betaler? Det er mer snålt at folk IKKE gjør det.

Jeg legger jo varene opp, men She_Leiva mener at det tar for lang tid hvis jeg snur dem med strekkoden rett vei. Noe jeg ikke kan forstå så lenge jeg legger varene opp mens hun ekspederer kunden foran meg.

Stakkars kvinnemenneske. Vet du meg hva! Det er helt forkastelig hvordan du skal kverulere og skape kvalm i denne tråden. Men mindre du sitter i kassen selv noe jeg HELT klart har skjønt at du hverken hadde taklet eller klart, så har du faktisk ikke så mye du skulle ha sagt! Jeg er møkka lei av at du skal komme med personangrep og antakelser du ikke har NOEN SOM HELST grunnlag til og komme med. Om du ikke klarer og oppføre deg, noen plass (for det er helt tydelig at du har ett problem med og oppføre deg i kassa på butikken og like så her inne) så er det faktisk en mulighet for at du bare kan reise og ryke. Drit iallefall og henge deg på alt jeg sier. Blir i kjempe dårlig humør av deg. :fnise:

Blir du i dårlig humør av meg? Snakk om ansvarsfraskrivelse. Tar du ansvar for noe? At kundenes oppførsel speiler din egen, for eksempel? ;)

Jeg har jobbet i butikk i over ti år, og gud som jeg skammer meg over kollegaene mine når jeg leser denne tråden...

Jeg er glad for at en del av dem ikke jobber på min nærbutikk, den er nemlig hyggelig å handle på, selv om den tilhører en stor kjede. Tror de ansatte der har fått opplæring i service, det har sikkert du også! :)

Uforstandet? Hva betyr uforstandet? Er jeg uforstandet hvis jeg ikke forstår det?

Skrevet

Uforstandet for meg er når jeg føler at jeg yter de den aller beste servicen jeg klarer, jeg er hyggelig og blid, smiler og virker interessert, men alikevell så klarer de å slenge utav seg en eller annen eder og galle. Du kan på en måte si at en uforstandet kunde er en som ikke eier folkeskikk at all. Der det virker som om de ikke bryr seg om sine medmennesker. :sjenert::kjefte:

(MERK! dette er MINE meninger og jeg har testet dette på grunnlag av hvordan jeg OPPFATTER en person da og da. Jeg er 100% ærlig og innrømmer mine egne feil i de oppgitte situasjonene.)

Idag, på en 5timersvakt (16:00 - 21:00) opplevde jeg at 12 kunder trakk humøret mitt ned på en eller annen måte. Bare en av dem fikk meg i dårlig humør der jeg kanskje kunne ha vert litt mer proff i mine uttalelser.

3stk: Hilste ikke, svarte ikke på spørsmål, virket ikke som om de enset meg i det hele tatt. (Beholdt besinnelsen og lot det passere uten noe videre ettertanke. Var i like godt humør underveis og etterpå.)

2stk: Ble sinte da de ikke fikk ta ut penger, nå jeg ikke hadde noe i kassen, dette skjedde 6 og 11 minutter etter vaktstart og jeg hadde ikke opparbeidet meg nok penger i kassen til uttak. (Beklaget dette rolig og sa at de kunne gå i en annen kasse, spørre på kiosken, komme tilbake senere eller kjøre til minibank. )

6stk: Tok opp ekstra med tid for å klage, hente ting, lete etter penger eller krangle. Fortelle meg hvor/hva/og hvordan jeg gjør jobben min feil. ( Jeg prøvde rolig og forklare dem at jeg enten ikke hadde noe med det og gjøre og at de kunne komme tilbake imorgen mens sjefen var til stede, eller så prøvde jeg og hjelpe dem så godt jeg kunne PÅ EN HYGGELIG MÅTE.)

1stk: Skulle ha meg til og åpne en kasse til når hun sto som nummer tre i køen fordi hun ikke gadd og se på hvor tregt det gikk og fordi hun var i dårlig humør. Hun begynte og lage rabalder selv da jeg hadde ringt etter "forsterkninger" (Det var på dette tidspunktet bare 2 i kø og vi har fått beskjed om å ringe om det blir flere enn 3) Sto og ropte og hylte om at hun var så lei og at jeg var så elendig i jobben min o.s.v (DA kjente jeg at jeg ble litt sur, men jeg taklet det ved og vente til det kom noen andre slik at hun ble fornøyd. Jeg sa at hun skulle roe seg ned og at hun kunne gå i en annen butikk om det var så ille hos oss.)

Så, konklusjonen min er at jeg egentlig er ganske tålmodig og flink i jobben min og ikke så ille som dere skal ha det til. Vi finner oss i mye tull vi som sitter i kassen ,men vi legger fra oss jobben med en gang vi går ut av dørene på jobb og kommer tilbake frisk og rask neste dag.

Skrevet

Jeg har uendelig lang lunte med kunder, og finner jeg i mye mer enn jeg burde, men enkelte (spesielt damer 50+++) Har ikke respekt for at det står et annet menneske foran dem. Kunder som ikke svarer når du spør om de vil ha pose... du spør gjerne 2-3 ganger og får ikke noe svar. Når varene er betalt utbryter de "FÅ POSE" Jeg gir dem pose, og holder meg for god til å kommentere, men skjønner ikke hva som er så vanskelig med å snakke til meg som om jeg var et menneske. Jeg liker ikke å bli ignorert bare fordi jeg jobber i butikk! og jeg er ikke noe undermenneske heller.

Det verste jeg var borti var da jeg skulle tørke av bordene i kafeen, og en kunde kastet en klump med sigaretter og matrester rett i ansiktet på meg "fordi jeg uansett samlet søppel" Da tippet jeg og bad henne dra seg ut av butikken og lære seg folkeskikk... men jeg tåler alt for mye generelt sett. I det tilfellet har jeg ikke noe dårlig samvittighet for at jeg kastet ut en kunde. (Det hører til historien at denne kunden ringte inn til sjefen min og klaget på umenneskelig behandling. Hun som var slik en tålmodig og god kunde...)

• Liker 1
Skrevet

Uforstandet for meg er når jeg føler at jeg yter de den aller beste servicen jeg klarer, jeg er hyggelig og blid, smiler og virker interessert, men alikevell så klarer de å slenge utav seg en eller annen eder og galle. Du kan på en måte si at en uforstandet kunde er en som ikke eier folkeskikk at all. Der det virker som om de ikke bryr seg om sine medmennesker. :sjenert::kjefte:

"Uforskammet" er et ord som dekker den beskrivelsen, og som de fleste kjenner.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...