Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommode: Hehe, du sier noe der ja. Kan gjerne gå glipp av moroa, men hvis jeg ikke er så heldig, så har jeg ihvertfall en plan :jepp:

Selma: Hei! Jeg har IKM ca. 07. okt. FF er FertilityFriend.com, et sted hvor man kan legge inn informasjon om alt fra temp til hvor ofte man har sex, ulike symptomer man kjenner på, når man har testet for EL osv. Tror det er et veldig nyttig verktøy :)

Trekkoppfuglen: God helg til deg også! :klemmer:

---

Denne uka har jeg vært på konferanse noen dager, og det er virkelig inspirerende! Har en del ting jeg skal søke opp mer informasjon om når jeg får tid.

Rent prøvemessig, så er det ingen spesielle symptomer å spore. Føler meg litt oppblåst innimellom, men det er ikke helt ukjent før TR (Har IKM 07. okt), og jammen er jeg ikke sikker på om de små stikkningene/murringene jeg kjenner er noe annet enn tegn på TR.. Får bare vente i spenning en uke til.

Jeg er eldst blant min generasjon i familien, så jeg regner ikke med å bli tante før jeg selv blir mamma, men i natt drømte jeg at den yngste broren min og dama var gravid. Hun er 18, og jeg er 26. Det føltes litt urettferdig i drømmen at de som ikke hadde prøvd en gang plutselig ble gravid, mens vi tross alt har prøvd noen måneder. Spørs om underbevisstheten min har et ord med i laget her :fnise:

Nå er det ihvertfall arbeidshelg på planen, og jeg håper det har roet seg i forhold til hvordan det har vært tidligere i uka i følge kolleger. Men jeg får bare dra opp ermene og være klar til innsats. Mandag har jeg fri, så jeg får pønske ut noe gøy å gjøre den dagen.

Kjøpte meg forresten et par støvletter her om dagen. Har lenge vært på utkikk etter noen svarte støvletter med ikke altfor høy hæl, og som samtidig har plass til (langrenns)leggene mine oppi. Disse passet uttmerket, og jeg fikk det siste paret i størrelsen min. Lykke! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens i-landsproblem: Håret! Som nevnt tidligere så har jo folat gjort undre med lengden på hår og negler de siste månedene, og nå er håret mitt i et mellomstadie, litt over skuldrene. Har egentlig lyst til å spare til lang hår for da kan jeg gjøre litt mer med det, men samtidig så er det faktisk finest til meg når håret rekker litt nedenfor øreflippen..

Jeg vil jo (tror jeg) ha langt hår når vi gifter oss, men det skjer jo ikke før tidligst i 2013 tenker vi, så jeg har jo forsåvidt tid til å spare senere og evt. jukse litt med extensions eller noe sånt (selv om jeg aldri har røvd det før). Men samtidig så er det jo ikke sikkert jeg har noe mer tålmodighet senere. Og det er jo praktisk med kortere hår når man får en liten i hus etterhvert.

Blir visst ikke enig med meg selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag, og delvis i går, har jeg hatt en slags konstant murring/strekkfølelse, og plutselige stikninger på høyre side av magen, litt nedenfor navlenivå.. Så fra lite symptomjakt og håp, har jeg gått over i båsen for de som er på symptomjakt og øyner håp rundt hver sving. Blir en laaang uke :filer:

:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja spennende å kjenne på symptomer, og utrolig frustrerende! I det ene øyeblikket har man håp, i det neste føles det tomt.. Og så går man og venter og håper hele tiden, og hver minste murring skaper tanker! Venter spent på din IKM, krysse fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Symptomer er morsomt! Jeg fant flere når jeg ikke var gravid enn hva ghar nå :fnise:

Og ang hår, jeg sparer. Sist kunne jeg ha håret i hestehale, og det var veldig praktisk. For det var lett å "få vekk", og det var godt med en lett løsning når jeg ikke gadd fikse håret hver dag..

Lykke til med IKM, håper den sitter godt denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, begge to :)

---

Har hatt arbeidshelg, en slitsom sådan, og lite søvn i natt så søndagskvelden ble ikke helt sånn som jeg hadde sett for meg. Litt hodepine, ganske sliten, og litt labert humør. Ergo: Litt uenigheter med min Kjære, og dermed dårlig stemning.. Nå har han dratt tilbake til byen, men aller helst skulle jeg hatt han her. Selvfølgelig. Heldigvis ble stemningen bedre før han skulle dra, men det ødela litt av kvelden :frown:

Antageligvis trenger jeg bare å få sove ut og bruke fridagen i morgen til koselige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En særdeles lat fridag, men det gjorde godt. I morgen skal jeg få til en treningsøkt før jobb for nå kjenner jeg at det hadde vært godt med en joggetur. Har ikke fått sjekket ut alternative løyper her hvor vi har kjøpt leilighet, så det får bli oppgaven en annen dag.

Mye mindre murring i magen i dag, men har et par ganger kjent noe på høyre side. Innbilte meg at jeg var kvalm i stad også, men det er vel bare ønsketenkning :ler: Ventetiden er definitivt verst. Ser frem til lørdag morgen (forhåpentligvis) :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for KG's høsthoroskop!

For min del:

Er du i en situasjon hvor du ønsker å få barn, er dette en tid hvor ting kan begynne å skje.

For Mannens del:

Ettersom høsten utvikler seg, blir du mer og mer hjemmekjær. Din familie blir viktig.

Er det et tegn? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i går kveld og i dag har jeg vært litt småkvalm. I går hjalp det å spise litt, men i dag var jeg mett når kvalmen plutselig kom. Den var også nokså kraftig et øyeblikk i kveld og jeg trodde nesten at jeg kom til å måtte ta en tur på toalettet. Og jeg pleier aldri å være kvalm! Men det forbauser meg ikke om hjernen spiller meg et puss for det er vel uansett for tidlig å kjenne på et sånt symptom?

Fristet til å ta en test i morgen tidlig, men jeg skal vente til lørdag morgen, så jeg forhåpentligvis kan gi min Kjære en fin "morgengave" :rodmer: Vi skal reise hjem til stedet der våre familier bor, og vet ikke helt om vi ligger over hos hans eller mine foreldre, men det blir uansett litt rart å gå på toalettet og tisse på en pinne der :fnise: Så spørs det hvor tidlig vi skal si det til dem da. Har ikke snakket så mye om noe eksakt tidspunkt, men det blir nok før 12 uker har gått. Venner (untatt et par av mine nærmeste venninner) og kolleger må nok vente til den milepælen er nådd.

Nei, uff, nå er det nesten så jeg bygger opp litt for mye forventninger her.. :sjenert: Skulle det ikke bli noe positivt resultat får jeg ihvertfall gleden av å prøve FF, temping og EL-testing :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hehe, søte dere, men dere må nok vente til i morgen. Vil teste slik at min Kjære også kan få se de to fineste strekene i hele verden :rodmer:

Forøvrig ingen TR i dag da (bare et akutt, men kortvarig kvalmeanfall på jobb), så jeg må innrømme at jeg har et lite (okei, litt stort da) håp :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et symptom å ikke ha lyst på snop? :fnise: Har ikke spist noe søtt hele uka, og det er helt ulikt meg. Klager ikke da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det i hvert fall det :) Jeg hadde unormalt lite lyst på snop gjennom hele svangerskapet med førstemann, og den uka jeg var gravid før spontanaborten nå hadde jeg unormalt lite lyst på snop da også.

:popcorn: :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...