Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Det blir ny visning på den største leiligheten (den jeg helst vil ha) på fredag :tommel: Så da er det bare å håpe på at den faller i smak hos Mannen og at svigerfar ikke har noe å utsette på våtrommene (han er rørlegger og vil antageligvis være med å se) :jepp:

I dag er den store vaske klær/rydde/vaske/handle/ta oppvask-dagen. Har rett og slett ikke hatt ork til det selv om jeg hadde fri på mandag (jeg brukte riktignok en god del timer på fjelltur, og siden jeg ga blod på fredag så syntes jeg at jeg hadde gjort en bra nok innsats den dagen), og hadde hele ettermiddagen i går på meg. Bedre sent enn aldri, og nå lukter det så godt i heimen!

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så godt når husarbeidet er gjort. :jepp: (Selv om det plutselig må gjøres på nytt. ;))

Spennende med visning! Håper den faller i smak hos din kjære også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg går litt på høygir om dagen, og aller helst skulle jeg hatt fri noen dager til å pakke (selv om vi ikke har kjøpt noen leilighet ennå), kjøpt spisebord m/stoler, sofa, bokhyller og annet dilldall (selv om vi altså ikke har noen ny leilighet ennå) være sammen med Mannen (selv om han er 2t unna), lest bok (som jeg ikke klarer å konsentrere meg om når jeg går på høygir), fått tak i husdyr (selv om jeg står på venteliste), trene og, og, og... :bond:

Håpløs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg med din kjære og visning! :klemmer:

(Og at du får roet ned så du ikke går helt rundt deg selv. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visningene gikk veldig fint. Den leilighten jeg hadde mest lyst på ble i grunn slaktet av svigerfar (som er rørlegger), Mannen (elektrikr bl.a.) og hans bror (tømrer), så det var i grunn bare å vinke farvel til den. Det hadde blitt for mye jobb i forhold til prisen selv om jeg var innstilt på litt maling, gulvlegging o.l. Det sier seg vel selv når huset er fra 50-tallet, uten særlig isolasjon, et våtrom som angivelig ikke var forenlig med normen, 6 vinduer måtte byttes osv... Jammen kjekt å ha med seg fagfolk, selv om min drøm ble en smule knust :sjenert:

Men så dro vi til den andre leiligheten, på 70 kvm, splitter ny i år og nettopp innflyttingsklar. Den er selvfølgelig bygget etter alle normer og regler, og jeg var i grunn ikke i tvil om at samtlige ville godkjenne den. Jeg ville helst hatt størrelsen til den første (110 kvm), men standarden til den andre. Da hadde den garantert kostet mye mer, og vært utenfor vår rekkevidde.

Men etter mye tenking i helgen, har vi bestemt oss for å by på sistnevnte! :danse: Da får vi en splitter ny leilighet med to soverom, bad, kjøkken, stue og bod, som attpåtil har sola lengst om kvelden, og i umiddelbar nærhet til kommende barnehage og skole. Det bor i tillegg mange barnefamilier i nærheten siden det er et relativt nytt byggefelt. Jeg har tenkt mye på planløsningen og ser mange flere løsninger nå enn det jeg gjorde første gang vi så på den. Så jeg tror det blir en god investering i en leilighet som vi kommer til å trives veldig godt i. Og som har stort potensiale for å øke i verdi innen vi skal selge videre. Her tenker vi langsiktig :ler: Så i morgen skal jeg ringe banken og megler :bolledeig:

Så over til noe annet; syklusen min. Den var 28 dager forrige måned, og håper/tror den er det denne gangen også. I så fall har jeg EL i morgen/tirsdag. Har blitt mye :humpe: i helgen, og jeg håper det holder siden Mannen har måtte vende snuten mot nabobyen og ikke kommer tilbake før EL er over.

Har kjent på noe slags smerter/murring i eggstokk-området (på begge sider), og det kan jo være et tegn på EL, men det kan jo også være at jeg er ekstra på vakt og kjenner ting som ikke er der. Uansett så krysser vi fingrene for at Lille snart fester taket :rodmer:

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på IKM 06.09.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, Haley!

Både med pp og leilighet-kjøp! :)

Hørtes jo DEILIG ut med en splitter ny leilighet!!

Når får dere vite om dere får den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med budrunde! :hoppe: Så spennende! 70 kvm nyoppusset hørtes veldig bra ut spør du meg :) Massevis av plass til å få :babysmokk: i allefall :hjerte: Vi bor på 54 kvm nå, og tenker å flytte på oss neste år eller kanskje våren om halvannet år, spørs litt når vi får :babysmokk: og når jeg får fast jobb osv... Men går i allefall an å bo her med en :babysmokk: , på 70 kvm kan man jo til nød bo med to! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameline: Takk for det! Regner med at vi får vite det i morgen formiddag :)

Lilywhite: 70kvm er veldig bra for en familie på tre, men kjøkkenet kunne vært bittelitt mindre til fordel for et litt større barnerom. Men samtidig så trenger vel ikke en baby så stor plass og skal nok ligge inne hos oss til å begynne med. Men det er jo ihvertfall 9 måneder frem i tid så.. ;)

---

Jeg prøver å ikke tenke for mye på alt som har med prøving å gjøre, men i det ene øyeblikket er jeg sikker på at jeg blir gravid på et blunk, men i det neste øyeblikket blir jeg bekymret for at det vil ta et år eller mer, eller at det ikke skal klaffe i det hele tatt. Pust med magen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for budrunden :) En baby trenger ikke så stor plass nei :) Er vel mer når de blir sånn 3-4 år at behovet for større rom melder seg vil jeg tro?

Jeg kjenner igjen tankene... Det vil si, mesteparten av tiden er jeg ganske overbevist om at dette går trått :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takketakk, alle sammen :klemmer:

Ser ut til at det blir innflytting allerede neste helg, så her har jeg begynt å pakke så smått. Tror jeg må få tak i noen flere esker e.l. Og jeg skal benytte sjansen til å kaste ting jeg ikke bruker, både av klær og andre ting. Skal bli godt å starte med helt blanke ark der ingen har bodd før :jepp:

På handlelisten står oppvaskmaskin, evt. fryseskap, sofa og stuebord, kjøkkenbord med stoler, evt. nattbord, kanskje en pult, 1-2 kommoder og litt småting som duker, gardiner og andre pyntegjenstander. Det står sånne hvite standard klesskap på begge soverommene, men har litt lyst på noe med skyvedører og speil, tror jeg. Får se hva vi finner.

Ellers går syklusen sin gang, og det er "bare" 12-13 dager igjen til IKM :filer: Heldigvis har jeg en del å henge fingrene i nå som vi skal flytte, så da går kanskje tida litt fortere :lur:

Nå skal jeg avsted og kjøpe en halogenpære, et lite flatt batteri og annet småplukk. Shoppingen til meg selv får stå på vent inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny leilighet! :hoppe: Så gøy at dere kan flytte inn så snart. :) Godt å få tatt en skikkelig opprydning da, ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...