Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Håper alle gode ting er tre, og at det klaffer for dere denne PP'en! :duskedame:

Så gøy at du har flyttet inn i den nye leiligheten! :hoppe: Håper du får det fint, selv med litt enkle kår i begynnelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg sånn passe desperat, og fant ut at jeg kunne bruke internett på mobilen. Våknet nemlig for halvannen time siden og får ikke sove igjen. Så jeg måtte Google et symptom jeg har. Kjenner på et nærmest konstant behov for å tisse, og lurer på om det er UVI. Har aldri hatt det før, men en gang må vel være den første.. Kjente litt på det samme i går også, og det beste er faktisk å stå for da er det ikke noe press på blæra. Rart at det skal ha noen betydning når blæra uansett er tom.. Har tatt et glass med stor dose C-vitamin, og Paracet for å få sove igjen, men det ser mørkt ut.. Lurer på om jeg skal se det an eller bestille legetime. Fryktelig plagsomt er det i alle fall! Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å tisse mer enn vanlig, allerede nå. Sist kunne jeg tisse på komando når som helst. Det var på en måte aldri tomt i blæren! Denne ganger er det ikke så gale, heldigvis! Blir fort mistenksomt når man går på do 7 ganger i løpet av en arbeidsdag :fnise:

Var du med legen og fikk svar på hva det var? UVI er ikke noe greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært noe som kom hver gang, men det blir med følelsen. Skal nok takle å gå på toalettet x antall ganger hvis det bor en liten i magen :)

Fikk kur som jeg skal ta i 3-5 dager, og det føltes bedre allerede utover formiddagen i dag. Er vel ikke så mye å klage på når jeg har levd i 26 år uten å ha hatt en UVI før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også UVI for første gang for en stund tilbake...så utrooolig plagsomt!! Og vondt (!) ...visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da jeg satt på toalettskåla...!

Lenge leve antibiotika!! Hva skulle vi gjort uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har hatt en veldig "lett" UVI med tanke på at neste symptomet var den utrolig trangen. Ingen svie eller noe sånt. Men godt å få bukt med det, ja. Er det forresten noen som vet hviken betydning antibiotika har med tanke på befruktning? Nå er det ennå 7-9 dager til jeg har EL og jeg slutter på medisinen førstkommende søndag.

---

Er hjemme hos foreldrene mine i helga, så jeg har endelig tilgang til nett, og må ta meg en oppdateringsrunde. Forøvrig ikke så mye nytt på min front. Skal bare nyte en rolig helg med min Kjære :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene går altfor fort! Er riktignok en del timer igjen ennå, men det kjennes at hverdagen er på vei igjen.

I går handlet vi kjøkkenbord, og til uka skal jeg kjøpe stoler som vi har sett oss ut. Internett + kabel-TV kommer mandag om en uke, men det jeg gleder meg mest til er sofaen som dukker opp om 5-6 uker. Og selvsagt at min Kjære kommer flyttende om halvannen måned :rodmer:

Merker forøvrig at jeg tenker mindre på prøving denne PP enn de to forrige, og det er egentlig helt greit. Holder meg unna alkohol og drikker lite kaffe, tar folat og tran og sånt som man skal, men tanken på baby og prøving er ikke så allstedsnærværende som før. Litt mer avslappet med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere får ordnet ting til nye leiligheten :) Elsker sånt, gleder meg litt sånn sett til å flytte neste gang, selv om det alltid er litt styr også... Er ikke lenge til dere blir samboere nå! :rodmer: Kanskje du ikke tenker like mye på prøving fordi du har så mye å gjøre med flyttingen? Greit at det ikke er like altoppslukende hele tiden i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at ting kommer mer på plass. :jepp: Kan tenke meg du gleder deg veldig til din kjære flytter inn også! :hjerte:

Deilig å være litt mer avslappet i forhold til prøvingen nå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tredje PP drømmer jeg om at jeg er gravid. Men denne gangen drømte jeg at den blivende pappa'n fant det ut først. Mon tro hvordan det går an :P

Har EL i helga, og det ble litt :humpe: i går, for min Kjære hadde et ærend her i byen ;) Blir det ikke klaff denne gangen er jeg fristet til å prøve EL-testing og/eller temping.. Og jeg innser at det kanskje blir lettere å få det til å klaffe når vi flytter sammen, for da kan vi :humpe: når vi vil :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er internett på plass i leiligheten :hoppe:

Ellers har det vært en fin helg med mye kos, fin turer ute, god mat og feiring av pappas bursdag :)

Nå har jeg litt av hvert å oppdatere meg på, tenker jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, kommode! Så koselig å høre :klemmer:

---

I helgen, spesielt på lørdag, kjente jeg på en slags stikkende smerte på venstre side, men ellers kjennes kroppen helt vanlig ut. Har tenkt til å melde meg inn på FF og føre opp temp og diverse andre opplysninger der på neste PP hvis det ikke blir :babysmokk: denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært ganske gøy med FF og temping og skjema de to periodene jeg har drevet med det. Litt som forskning på egen kropp :)

Men krysser fortsatt fingre for at du går glipp av moroa og er gravid denne syklusen! :ler::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, kommode! Så koselig å høre :klemmer:

---

I helgen, spesielt på lørdag, kjente jeg på en slags stikkende smerte på venstre side, men ellers kjennes kroppen helt vanlig ut. Har tenkt til å melde meg inn på FF og føre opp temp og diverse andre opplysninger der på neste PP hvis det ikke blir :babysmokk: denne gangen.

Når har du IKM? Og hva er FF?

Og lykke til fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...