Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Lilywhite: Håper og tror det skal gå bra, ja :jepp:

Selma: Ja, enn så lenge ser jeg ingen grunn til å fortelle det, men når jeg etterhvert trenger å slippe unna de tyngste løftene og slikt så får jeg ta den samtalen :)

---

Kjøpte tøymykner og vasket nettopp en maskin med håndklær, så nå lukter det deilig lavender og grønn te i leiligheten :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 uker :rodmer:

Jeg gledet meg til helgen for å få igjen litt energi, men det føles mer som at jeg har kronisk utmattelsessyndrom.. Er mye trøtt, og når jeg ikke er trøtt så er jeg tung i hodet. Har vært mye kvalm i helga også og hvis det fortsetter på denne måten ser jeg labert på de tre nattevaktene jeg skal ha til uka.. Men heldigvis virker det som om jeg har mer energi og at det er lettere å holde det gående når jeg er på jobb. Så jeg skal prøve å overse det dårlige humøret mitt og tenke litt positivt. Det går jo helt sikkert over om noen uker ihvertfall.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker! Gratulerer :duskedame:

Du kan glede deg over at symptomene går over etterhvert, og at de i allefall er tegn på noe godt som vokser inni deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, ang trøttheten. Går det utover jobben? Eller går det mest utover fritiden? Er det sånn at du kommer deg gjennom jobb, for så å slokne på sofaen etterpå? Eller slokner du nesten på jobb også?

Trøtthetsrapport takk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, rapport skal bli!

De dagene jeg er på jobb er jeg trøtt når jeg kommer hjem igjen (og sover gjerne en time hvis jeg har hatt tidligvakt, eller går rett til sengs etter seinvakt). Men når jeg har fri er jeg trøtt hele dagen med mindre jeg finner noe å henge fingrene i. Ikke alltid like lett når man i tillegg er litt småkvalm, men jeg har funnet ut at det er greit å ha noe å gjøre, så lenge det ikke er noe fysisk tungt og får tankene mine over på noe annet.

Jeg skjønner ihvertfall at det foregår mye som krever energi, så da skal jeg vel ikke klage for høyt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor springer det små og store barn i hvit laken, sorte kapper og med store boller i håp om å få litt godteri på en helt vanlig mandag. Desverre har jeg glemt av hele greia og holder døra lukket og håper at ingen kaster egg på den :fnise:

Skal på nattevakt om en stund og akkurat nå føles formen grei. Tar med meg noen poser Grønn te chai (ingefær og kanel), litt cola, salte kjeks og annen mat, og håper at jeg klarer å holde kvalmen på et minimum. Trøtt blir jeg nok uansett, men det er ikke uvanlig på nattevakt.

Stakkars min Kjære som må holde ut med meg som ikke vil ha noe særlig kos for tiden, men heller vil ligge på min egen side av senga uten at han får stryke meg på magen.. Føler bare ubehag hvis det på noen måte (stryking, bukse som klemmer, ligge på magen på en hard sofa) blir press på magen. Og humøret er ikke så mye å skryte av, desverre. Håper det går over snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:goodbye:

Lykke til på nattevakter i dag. Jeg jobbet nattevakter den første uka etter jeg fant ut at jeg var gravid (hele fire på rad!!), men så fikk jeg sykmelding for å slippe mer netter. Hadde ikke klart det nå! Kommer til å få tilrettelagt slik at jeg slipper nattevakter når jeg bare forteller sjefen om graviditeten. Er nødt til å gjøre det ganske snart, men gruer meg litt. Fortalte det litt for tidlig sist gang.

Er sykepleier jeg også, jobber tredelt turnus på en ganske tung sykehusavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nattevaktene Haley! Håper du ligger å sover nå :sove:

Jeg har gått 64% natt frem til nå, men etter 3 på rad i helga ble det mye for min del. Hele kroppen verket og jeg sliter skikkelig med å få døgnet på plass igjen. Har snakket med sjefen og får ordnet det sånn at jeg ikke går mer enn 2 netter på rad :) Jobber fortsatt fullt, men får bytta i turnus!

Håper sjefen din er oppfører seg bra, og ikke spesielt løsmunnet når du prater med henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for rapport! :fnise: Greit å være forberedt på hva man kan vente!

(kvalmen kom i dag da, akkurat som du sa! :jepp: )

Hurra(?) for kvalmen ;)

:goodbye:

Lykke til på nattevakter i dag. Jeg jobbet nattevakter den første uka etter jeg fant ut at jeg var gravid (hele fire på rad!!), men så fikk jeg sykmelding for å slippe mer netter. Hadde ikke klart det nå! Kommer til å få tilrettelagt slik at jeg slipper nattevakter når jeg bare forteller sjefen om graviditeten. Er nødt til å gjøre det ganske snart, men gruer meg litt. Fortalte det litt for tidlig sist gang.

Er sykepleier jeg også, jobber tredelt turnus på en ganske tung sykehusavdeling.

Første natta gikk fint, og jeg håper de to neste også gjør det. Skal be om å få slippe nattevakter når jeg etterhvert forteller sjefen om graviditeten. Føler meg ikke helt tipp topp til tross for 8 timer søvn, og tror nok kroppen har best av en normal døgnrytme.

Lykke til med nattevaktene Haley! Håper du ligger å sover nå :sove:

Jeg har gått 64% natt frem til nå, men etter 3 på rad i helga ble det mye for min del. Hele kroppen verket og jeg sliter skikkelig med å få døgnet på plass igjen. Har snakket med sjefen og får ordnet det sånn at jeg ikke går mer enn 2 netter på rad :) Jobber fortsatt fullt, men får bytta i turnus!

Håper sjefen din er oppfører seg bra, og ikke spesielt løsmunnet når du prater med henne!

Godt at du får ordnet det på den måten :jepp: Skal be om å få slippe nattevakter når jeg etterhvert forteller sjefen om graviditeten.

Innom og kikker litt jeg også :)

Håper trøttheten går over snart, her er den blitt mindre de siste par dagene :)

Velkommen! Godt å høre at trøttheten går over. Skal klare å holde ut noen uker til, selv om jeg føler meg som en zombie :fnise:

---

Føler meg altså ikke helt tipp topp etter nattevakt til tross for 8 timer søvn, men satser på at det går greit allikevel. Gikk jo veldig fint i natt. Fikk ikke tid til å kjenne noe særlig på kvalme eller trøtthet. Løsningen er tydeligvis å ha noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første natta gikk bra, men andre natta var ikke noe særlig. Derfor ble det ikke en tredje natt. Føler meg litt svak som ikke klarte det for det er ikke slik jeg pleier å gjøre. Men jeg MÅ lytte til kroppen og den trenger en rolig, normal døgnrytme.

Sov utrolig dårlig i natt. Stod opp i 01-tiden og var våken halvannen time før jeg la meg i senga og vred meg rundt i lang tid før jeg sovnet. Ble derfor nok så seint før jeg kom meg opp i dag. Men pytt, pytt. Føler meg ikke direkte kvalm, men ganske uvel. Tror jeg trenger påfyll av både mat og drikke. Men energien til å lage middag er heller dårlig. Så det blir vel en brdøskive og litt juice.

Ellers er det bare halvannen uke til jeg skal på første legekontroll. Gleder meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt av deg å lytte til kroppen. :Nikke: Har du sagt til sjefen hvorfor det ikke funket?

Hehe, dårlig med middagsambisjoner her også om dagen. :ler: Det gjør ingenting for en periode. :) Matlysten kommer tilbake, om ikke annet etter at ungen er ute. ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobbet også periodevis nattevakter når jeg ventet tvillingene. For meg var det ikke det helt store, lytt til kroppen din og heller vurder å fortell det til sjefen din. Hele avdelingen trenger ikke få vite det selv om hun vet det.

Lykke til, og ikke slit deg ut! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haley :sol:

hvordan er formen? Passe trøtt og småuggen? :biggrin:

Søvn er superviktig tidlig i svangerskapet, så sørg for at du får nok, og at kroppen har ro/hvile/gode rutiner. Det er det viktigste du kan gjøre nå om dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Da har du prøvd ihvertfall! Synes det var tøft gjort av deg. :Nikke: Sliter med dag- og kveldsvakter selv.. :sjenert:

Om du ikke vil fortelle noe til sjefen nå, så kan du be om sykmelding for nattevaktene frem til du føler det er greit å fortelle. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt av deg å lytte til kroppen. :Nikke: Har du sagt til sjefen hvorfor det ikke funket?

Hehe, dårlig med middagsambisjoner her også om dagen. :ler: Det gjør ingenting for en periode. :) Matlysten kommer tilbake, om ikke annet etter at ungen er ute. ;)

:klemmer:

Har ikke fortalt det, og av diverse grunner håper jeg at jeg slipper å si noe ennå. Dag- og aftenvakter går fint, så satser på at trøttheten og følelsen av å være kvalm/uvel går over om noen uker og at det fortsetter å gå bra inntil da.

Tar ikke matsituasjonen så veldig tungt ennå, så lenge jeg ihvertfall får i meg noe :jepp:

Jeg jobbet også periodevis nattevakter når jeg ventet tvillingene. For meg var det ikke det helt store, lytt til kroppen din og heller vurder å fortell det til sjefen din. Hele avdelingen trenger ikke få vite det selv om hun vet det.

Lykke til, og ikke slit deg ut! :klemmer:

Takk for omtanken :klemmer: Nå er det halvannen måned til neste gang jeg skal jobbe natt, og da bare to stykk, så jeg håper at jeg er i bedre form, eller så får jeg vurdere å fortelle sjefen det når det nærmer seg :jepp:

Hei Haley :sol:

hvordan er formen? Passe trøtt og småuggen? :biggrin:

Søvn er superviktig tidlig i svangerskapet, så sørg for at du får nok, og at kroppen har ro/hvile/gode rutiner. Det er det viktigste du kan gjøre nå om dagen ;)

Heisann, Pasjonsblomst! Ikke så trøtt i dag (men jeg har tatt livet veldig med ro i dag), men uggen er jeg definitivt. Hviler så godt jeg kan, og har ting som burde vært gjort, men det får bare vente til jeg har litt overskudd :)

Da har du prøvd ihvertfall! Synes det var tøft gjort av deg. :Nikke: Sliter med dag- og kveldsvakter selv.. :sjenert:

Om du ikke vil fortelle noe til sjefen nå, så kan du be om sykmelding for nattevaktene frem til du føler det er greit å fortelle. :Nikke:

Takk for det, Alabama :) Håper jeg slipper sykemelding, men hvis det blir for tungt så er det nok det riktige å gjøre. Men heldigvis har jeg ikke nattevakter før om halvannen måned, og da har jeg begynt på 15. uka, så håper formen er bedre da. Og da kan jeg ihvertfall fortelle det på jobb.

---

Så herlig å få tilbakemelding av dere, snille medsøstre :klemmer:

Det har vært en sløv dag med litt tungsinn og tårer, og Mannen fikk klar beskjed om at neste gang er det hans tur til å være gravid, hvis ikke blir det ingen søsken :fnise: Regner dog med at mye av disse kjipe tingene er glemt innen Lille skal få et søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...