Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Ja, du sier noe der :fnise: Tenkte at du ville være 8 uker på vei da, men du er jo 9 uker!! Gøy! Her kjennes det som en pine å vente helt til uke 11, selv om det egentlig bare er litt over 3 uker til..

Det virket veldig lenge til når jeg bestilte timen da jeg var bare 4+1, men tiden har utrolig nok gått ganske fort :jepp:

God jobbehelg :)

Takk, det var en veldig behagelig helg! Nesten litt i roligste laget. Men fikk tid til å løse kryssord, lese sladreblader og snakke med gode kolleger. Ikke alltid man har tid til så mye sånt i hverdagen.

Titter innom for å si hei og gratulerer! :hoppendeglad:

Prøve å følge deg videre :) Så spennende med legetime, håper å høre om alt som skjer der :D

Hei, og gratulerer til deg også! Koselig at du vil følge. meg. Har du dagbok også, kanskje?

:goodbye:

Hei Haley, og gratulerer med baby i magen!

Henger meg på her også.

Håper du føler deg bedre. Er imponert over hvor mange av dere jenter som jobber i fysisk tunge yrker og gjerne i faste nattevaktstillinger. Helt utenkelig for meg å klare å gjøre noe slikt. Selv har jeg blitt A-menneske det siste året og kroppen følger dagslyset. Om sommeren er det jo bare å lukke igjen persiennene, men i disse vintertider blir jeg plutselig litt trøttere hele døgnet.. :filer:

Hei, og velkommen hit! :)

Har heldigvis ikke fast nattevaktsstilling. Det hadde jeg ikke orket selv om jeg ikke var gravid heller. Trivs utrolig godt som sykepleier, og selvfølgelig er det en del tungt - både fysisk og psykisk - men det er vel noe av det som gjør jobben utfordrende og lærerik.

9 uker! :hoppendeglad:

Stadig et skritt nærmere :nigo:

Lykke til på legetime i morgen! Er jo helst deg som er i fokus da regner jeg med, men greit å få sjekket at alt ser ok ut.

Takk! Regner med at dt er fokus på meg ja, så forventer ikke så mye mer enn en samtale og kanskje en blodprøve. Men blir bra å få komme "inn i systemet" :)

---

Smart å komme på at man kanskje bør ha med seg en urinprøve når siste dråpe med morgenurin akkurat har gått i doen... :rolleyes:

Skal se om jeg ikke har litt energi til å kikke litt i butikker mens jeg allikevel er i sentrum. Fine en fin (og pittelitt vid) topp, en hverdagskjole og en strømpebukse, kanskje. Og en snartur innom biblioteket og butikken. Kjøpe med meg noe godt å spise og drikke til lunsj mens jeg ser på nyeste episoden av Desperate Housewives :jepp:

Ha en strålende dag, alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke kvalm lenger, men føler meg uvel dersom det går for lang tid mellom måltidene. Og aller helst går jeg med knappen og buksesmekken åpen :fnise:

:tommelsmil: Sånn har det vært her i et par-tre uker også. Har vært umulig å ha knappen og smekken lukket siden uke fem-seks, og jeg har gått i mammabukse i helgen! :fnise:

Hvordan gikk det hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alabama: Regner med at det er flere som går sånn kledd, ja :fnise: Må ta meg en kikk på mammabukser snart, tror jeg. Men jeg tør ikke kikke på butikkene i sentrum, for da møter jeg garantert noen jeg kjenner. Eller så får jeg et dumt blikk og spørsmål i kassa: "Du vet at dette er en bukse for gravide?" Er ikke så lett når magen ikke synes tilstrekkelig ennå ;)

---

Gikk veldig fint hos legen. Var en vikar (som jeg har vært hos en gang før), og selv om hun nok ikke var særlig mer enn et par år eldre enn meg (og ikke har noen barn selv), så gikk det veldig greit. Pratet om hvordan jeg hadde det, om videre oppfølging (hun anbefalte selvsagt jordmor, så det skal jeg ta kontakt med i løpet av uka) skrev på helsekortet, gikk på vekta, målte blodtrykket og tok en celleprøve i samme slengen. Fikk ikke tatt blodprøver fordi det var fullt på laboratoriet frem til seint på dag, så det skal jeg gjøre på onsdag :tommelsmil:

Og etterpå gikk jeg innom bakeriet og kjøpte med meg en frisk smoothie og en grov tebriks med masse deilig pålegg. Nam! Kikket også innom noen butikker. Fant meg en grå strikket genser fra Vila som vil se veldig fin ut med mage, et nytt undertøyssett på salg (men vi får se hvor lenge BH-størrelsen holder seg), og et sett med nattøy (shorts og singlet) som er kjekk å ha når vi er hos svigers hvor jeg må gå ned trappa og nesten forbi stua når jeg skal på toalettet om natta.. :tunge1:

Er trøtt og tung i hodet, men skal få i meg litt mat og drikke snart så ordner det seg nok. Kanskje får jeg energi til å sette på en maskin eller to med klær også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mammabukser som er så sexy! :fnise:

Så bra at det gikk greit hos legen. Er jordmor noe man må ordne selv? Visste jeg ikke :sjenert: Er det vanligst å gå alene til legen og kanskje heller ta med mann til jordmor? Helt uvitende her :P

Høres ut som en deilig lunsj, ble jeg misunnelig her. Er uggen som bare det, og en smoothie hadde vært perfekt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ringe til jordmor selv. Tror tilbudet varierer litt ut ifra hvor man bor, men det lønner seg å være tidlig ute med å bestille time og evt høre hvor stor pågangen er. Jeg ringte i uke 9 og fikk beskjed om å ringe tilbake etter ordinær UL i uke 18, men har hørt om noen som går til jordmor i uke 14-15. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nienna83: Jordmor må man ordne med selv, ja. Som Alabama sier varierer kapasiteten fra sted til sted, så det er nok ikke dumt å ringe å forhøre seg litt :jepp:

Alabama: Kommer sikkert an på kapasiteten og behovet for om man får komme til før eller etter UL. Akkurat nå føler jeg ikke noe umiddelbart behov for å snakke med JM før etter UL, men får høre hva de sier når jeg ringer i løpet av uka :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ordens skyld:

1. kontroll: Uke 8-12 (14.11.11, 9+1)

2. kontroll: Uke 18 UL

3. kontroll: Uke 24

4. kontroll: Uke 28

5. kontroll: Uke 32

6. kontroll: Uke 36

7. kontroll: Uke 38

8. kontroll: Uke 40

9. kontroll: uke 41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk fint hos legen! Og så deilig lunsjen din hørtes ut!! Mmmm... Sammen med fin shopping hørtes ikke dagen din så værst ut :)

Legen min sa at man også hører etter hjertelyden på første kontroll, men det gjorde ikke du? Er det fordi man ikke kan høre det så godt i uke 9 kanskje? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert litt tidlig å høre noe nå, og jeg føler meg absolutt gravid, så jeg kan godt vente til tiden er inne for neste kontroll :jepp:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører sjelden fostrelyd før i uke 12 sa min lege. Frem til det er livmora fortsatt nedi bekkenet og ligger skjult bak skambeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Haley! Jeg har endelig fått oppdatert med litt i bøker igjen etter ferieturen, godt å lese at det går bra med deg :)

Nesten litt "misunnelig" på dere som kan lete etter mammabukser, selv går jeg rett inn i nyvaska olabukser ennå... Men, det kommer nok en mage etterhvert!

Så spennende med første kontroll også. Det blir liksom ennå mer virkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirie: Trenger vel eeeegentlig ikke mammabukse ennå, rent plassmessig, men for komforten sin del hadde det vært godt med litt løsere bukse på magen :jepp: Og du har jo fått fin, liten kul på magen allerede, så jeg i boka di! Så herlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt farlig å ha mest energi på formiddag, for når jeg skal på seinvakt slik som i dag, så bruker jeg opp all energien før jobb.. Men det trengs både klesvask, oppvask og rydding.. Får håpe energien snart begynner å fordele seg litt jevnere over døgnet. Merkr ihvertfall at jeg ikke sover like mange timer om natta nå som jeg gjorde de forrige 3 ukene, selv om jeg prøver å få det til, så våkner jeg altså tidligere. Det regulerer seg vel selv.

Og forøvrig vil jeg ha snø og jul (selv om julehelga er arb.helga mi...)! :kalle::tree: Luktet så deilig pinnekjøtt på butikken i går :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om effektivitet! Første legetime på mandag, og innkalling til UL i dag! Riktignok ikke før om 2 måneder, men allikevel! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra 10 uker og 0 dager til 10 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2,5-4 g

CRL: 33-41 mm

Embryoet er i begynnelsen av denne uken åtte uker gammelt, og ettersom alle indre og ytre strukturer nå er komplette, avsluttes embryofasen. Barnet er nå et foster! Foster betyr ”liten” eller ”avkom” og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.

Babyverden.no

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for lille foster! :)

Snart kommer du flyttende inn i gravid-bøkene! Jippi!

Edit: skriveleif

Endret av Eirie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...