Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Haley

tror ikke at smerter i bekken, korsrygg, haleben nødvendigvis er bekkenløsning, nei.. Uten at jeg har noe som helst legekompetanse. Det er vanlig for gravide å føle litt smerter, trøtthet, stramhet osv fra korsrygg ned mot rumpe..

Fikk tips om avspenning og tøyeøvelser idag, for at muskulaturen ikke skal bli for stram og slite for mye på bekken..

Mitt råd er uansett å prøve å ta det med ro.. Går du masse på jobb? Blir det vondere/vondt over tid så er det bare å komme seg til legen for å diskutere hva som er best.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for de trøstende ordene, jenter!

Jeg håper på at det ikke er tegn på bekkenløsning, og skal ta det med ro så godt jeg kan på jobb. Ikke lett i en travel sykehusavdeling, men jeg skal sørge for å sitte litt når jeg kan, og finne noen gode øvelser for avspenning og tøying som du nevner, Pasjonsblomst! Mamma har en sånn ball som jeg tenkte jeg kunne låne.

Har bare to arbeidsdager igjen denne uken, og kun tre arbeidsdager nste uke før jeg har en ukes ferie, så da håper jeg at kroppen får hvilt slik den trenger.

Bekkenløsning er ikke verdens undergang og det finns flere grader, men det hadde vært kjekt å slippe unna.. Angivelig skal de som fikk mensen sent (f.eks. meg) slippe unna, og i tillegg hadde ikke mamma det, så jeg håper at jeg er heldig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen vondten! Jeg har den siste uken hatt rimelig vondt i korsryggen og nedover rumpa, akkurat som det strammer noe veldig. Aner ikke hva det er, men håper det ikke blir verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykt støl i rumpa/korsrygg etter naprapatbehandling igår.. og trøtt! LIte effektiv på jobb..

Idag har jeg tøyt ut rumpa litt, helt vanlig slik jeg kunne gjort etter trening. stående på kontoret, med en fot på et kne, bøyde knær og strekk på rumpa.

naprapat sa også at det kunne forebyggende mot løsning/låsning å fjerne spenninger jevnlig (skal gå en gang i mnd), for som sagt så gjør de spente musklene at de kan "trekke" på bekkenet slik at det løsner/låser seg (vet ikke helt hva riktig beskrivelse er).

Rumpe og korsrygg blir stive og stramme, for de må jobbe hardere når bekken og mage ikke er helt fit for fight anymore. Ifølge naparapat blir dette bedre litt underveis (?), for rompa og korsryggen blir sterkere ved økt belastning (men samtidig blir jo magen større og tyngre hele veien, så det blir jo jevnt press på rumpe og rygg)

Litt info fra meg og min naprapat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Du får bli med og tøye og avspenne litt :jepp:

Pasjonsblomst: Takk så mye til deg og naprapaten! :fnise: Skal google litt på div. øvelser for svapenning og gravidtrening.

---

*bank i bordet* Formen har vært fin i dag (kjenner litt i halebeinet, men betydelig mindre fordi jeg har hatt litt andre oppgaver enn direkte pasientkontakt i dag), og jeg håper den holder seg utover kvelden for da er planen å få med Mannen på å rydde litt. Men akkurat nå begynner jeg å kjenne at hodet er litt tungt, så jeg skal ta meg en liten powernap på sofaen før jeg gjør noe mer :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri i dag! Såå deilig å sove til kl. 10 og bare ta det med ro på formiddagen. Tok en tur i byen og fikk med meg to par gardinstenger, men ingen gardiner. Jeg finner liksom ingen som er helt Wow. Soveromsgardiner har jeg sett meg ut, men hadde ikke energi til å først gå på det ene senteret og så på det andre, så kanskje vi stikker innom der i ettermiddag før vi skal på bursdagsmiddag.

Har forøvrig glemt å ringe JM, så det får jeg gjøre neste uke *notere*

Ha en flott helg, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en bitteliten uke igjen til de magiske 12 :rodmer:

Formen er stadig stigende (så lenge jeg får nok søvn, spiser når jeg er sulten og drikker nok vann), og jeg har endelig litt energi til å gjøre litt burde-burde i leiligheten. Heldigvis har jeg bare tre arbeidsdager denne uka, og så har jeg ei uke fri! Skal bli såååå godt! Satser på å få ting mer på plass i leiligheten, pynte litt til advent (bedre sent enn aldri) og gjøre unna litt julegaveshopping. Har en viss peiling på hva som skal kjøpes, så det skal ikke bli noe stress.

Og så må jeg skaffe litt mer utstyr til å lage julekort, og litt ingredienser til pepperkaker og lussekatter ihvertfall. Og så har jeg lyst til å prøve meg på biscotti :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, det hørtes digg ut med en uke fri! Deilig å få gjort unna litt ting, og å gjøre koselige juleting :) Fint at formen er stigende!

Og ja, en liiiten uke, og vi kan lese tallet 12 i tickeren din! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PurpleLady

Jeg stakk visst nesa mi innom her litt, jeg... så spennende å se hvordan dette går! Gratulerer så masse med babyen i magen! Håper at alt går bra, og at du slipper unna bekkenløsning! Trener du bekkenbunnen? Lykke til med øvelser mot bekkenløsning, de hjelper på de fleste, bare man er konsekvent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma: Skal bli himmelsk med fri, ja! Skulle gjerne hatt fri den tida kvalmen og trøttheten var som verst, men det er ikke så dumt å ha fri nå som energien er bedre og forberedelser til jul må gjøres :)

PurpleLady: Hei, og velkommen hit! Har fått låne en sånn gymball som jeg skal trene litt med, hadde jeg tenkt :jepp: Skal stikke innom dagboken din en tur :)

---

I helga var halebeinet helt fint, men jeg merket det så fort jeg var tilbake på jobb i går. Dårlig kombinasjon med mye tungt stell, mye gåing/ståing og hardt gulv. De gode joggeskoene mine er tydeligvis ikke fullt så gode som før. Men har som sagt fått låne en sånn gymball som jeg skal trene litt bekken/rygg med og håper at det hjelper på.

Ellers føler jeg at blodårene på brystene synes mye bedre enn før, og brystene er kanskje bittelit tyngre. Men jeg synes ikke de har blitt noe større (til tross for at Mannen mener (eller ønsker seg) det).

Og i dag ble det fruktcocktail med krem på til kveldsmat.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper virkelig du slipper unna bekkenvondt. :troest:

Tenk, nå når du snart 12 uker! :rodmer: Synes bare det er et par uker siden du testet positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...