Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Plutselig blir du sikker! :jepp: Moro å gå og vente på... :rodmer:

Godt nyttår! :klemmer:

Ja, det er utrolig spennend å følge med på, og gleder meg til jeg virklig skjønner at det er babyen som beveger seg.

Godt nytt år! :klemmer:

Jeg kjente litt "bobling" i uke 16-17. Var sikker på at jeg hadde luft i magen, men boblene fortsatte og ingen luft skulle ut :P

Mens plutselig, ut av det blå i uke 18 kom det et skikkelig spark! Når det først kommer er det ingen tvil lenger :) Gled deg, det er virkelig koselig (og veldig rart).

Spennende med nedtelling til ultralyd! :)

Gleder meg veldig, og ikke minst gjør Mannen det :jepp:

Å, så spennende Haley!! Satser på at det er bevegelse du kjenner ;) Dette er spennende tider! :D

Veldig vanskelig å tyde så tidlig, men plutselig en dag er det ikke lenger tvil :)

Jeg kjente heller ikke noe sommerfuglvingeslag eller bobler. Mer som noe som åler seg langs veggen på innsiden. Er nok en romsterende baby du kjenner. :Nikke:

Det er sikkert mange måter å kjenne babyen på, så jeg gleder meg til det ikke lenger er noen tvil :jepp:

Godt nyttår, Haley! :klemmer: Gratulerer med fast jobb, stas!

Jeg tror du har en gutt i magen.

Godt nytt år, Trekkoppfuglen, og takk for gratulasjon! :)

Du er ført opp på tippelista, og nå er det jammmen overvekt av de som tror det stikk motsatte av meg. Spennende! :jepp:

---

I dag gikk jeg inn til min overordnede på jobb og fortalte at jeg er gravid. Hun ble glad på våre vegne og lurte på om formen var bra, noe hun regnet med siden jeg ikke har vært borte fra jobb annet enn en dag når trøttheten og uvelheten var som verst (og jeg skulle på nattvakt). Hadde litt hjertbank når jeg gikk inn og fortalte det, og derfor glemte jeg også å spørre om å få slippe nattevaktene :forvirret: Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er jo i fin form og det er 3 uker til mine neste nattevakter, men det kan jo fort bli tungt med større mage og ikke minst hvis det blir en travel periode. Det beste er nok å få byttet vekk vaktene i dagarbeid, og da bør jo sjefen få vite det så snart som mulig slik at hun kan finne en erstatter :jepp:

Føles ihvertfall noen kilo lettre på skuldrene. Og nå gidder jeg ikke holde magen inne lenger på jobb, for folk finner fort nok ut av det nå fremover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du fikk så positiv reaksjon hos sjefen! :jepp: De fleste synes jo virkelig at det er veldig koselig når folk for barn, tross alt. Håper det ordner seg med nattevaktene, også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har jo ingen grunn til å bli noe annet enn glade. Det er tross alt en privat ting som vi velger selv, og er noe man må regne med når man ansetter jenter i 20-årene :jepp:

---

Kom over denne barnevognguiden som kanskje kan være til litt hjelp i jungelen.

Mine favoritter utifra hva jeg har lest og sett på nett er nok Brio Go, Emmaljunga Ede Duo Kombi eller Emmaljunga City Cross (med City bag).

Lurer dog på om kanskje Edge Duo blir litt stor og tung (19,3kg), og at City Cross (11kg) med bag er et bedre alternativ hvis vi går for Emmaljunga? Brio Go er 12,7kg, så den er også et lett alternativ.

Våre krav er at vogna må ha 4 hjul som kan trilles på flere typer underlag (asfalt, grus, snø?, inne på butikk), at høyden på håndtaket kan justeres (20cm forskjell i høyde på oss) og at vogna gjerne kan vendes både mot og fra den som triller. Og så må den ikke være altfor tung.

Hva gjelder farge, så hadde det jo vært artig med noe sprekt, men det som er mest praktisk er nok noe litt mørkere. Vil ihvertfall ikke ha beige eller hvit. Kanskje brun, marineblå, skogsgrønn, aubergine eller noe sånt. Vi får se :)

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Og så har edge også fått alu-understell som gjør at det blir lettere enn med sportsunderstellet, så det er jo en stor, stødig og god vogn. City Crossen er mindre, men jammen lett og trille! :)

Jeg er vel nok litt emmaljunga-frelst og synes det er litt trist at jeg ikke skal ha det denne gangen. Men hadde jeg skulle hatt det, hadde det blitt edge, pga størrelsen på bagen.

Vi hadde forresten ingen problemer med høydeforskjellen vår og city cross, mannen er nesten 2 meter og jeg 1.75. Eneste at mannen lett tråkket inn i vognen i bratte nedoverbakker (men det skjedde så sjeldent at jeg ikke teller det med).

Brio anbefalte jeg faktisk til min søster, som også hadde de tre valgene som alternativ. Men mest fordi de ikke er så rik, og den er billigst. Og helt sikker like god, bare ikke så populær ennå!

Bare litt tanker fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Brio Go er ganske dyr som duovogn. Koster 6500 for sportsdel og 2000 for bagdel, så ikke akkurat billig. Happy, derimot, koster 6000-6300, bag og sportsdel inkludert. Tror man kan få Emmaljunga mye billigere, men da tror jeg man må til Sverige pga at de kun selges fra butikk og ikke over nett. Har ikke sjekket prisen i norske butikker.

De har forresten tilbud på Brio Go på en nettside som sender til Norge, 5200 norske for fjorårsmodellen, alt inkludert. Tror vi skal slå til! :jepp:

(Vogn er ganske gøy... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogn er gøye saker! :fnise: Var super fornøyd med vår City cross, og hadde valgt den igjen. Nå har vi derimot TFK, utvalget er ikke så enormt stort for tvillinger, selv om det har tatt seg betraktelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at vogn er vanskelige greier :fnise:

Mamma ytret ønske om å kjøpe vogn til oss, men jeg har ikke samvittighet til at foreldren mine skal legge ut mange tusen. Da vil jeg heller betale 50% selv. Et alternativ er selvsagt å dra til Sverige på shopping. Det har vi allerede snakket om. Men vil gjerne prøve vognene først og bestemme oss for en før vi gjør det.

Og Mannens foreldre ville bidra med å kjøpe noe vi trenger, men vi har gitt beskjed om at de må vente til vi vet hva vi vil ha, og hvilket merke, hvilken modell og sånt. Synes ikke det er for strengt. Det er jo vår baby og h*n/våre behov som skal dekkes :jepp:

---

I dag har jeg fri og nyter litt avslappende tid i sofaen, men burde komme meg ut en tur i byen etterpå. Har to kjøkkenstoler som skulle vært byttet, og et salatbestikk som vi fikk i feil serie til jul. Og så burde jeg gått en tur, men akkurat det kan vente til Mannen kommer hjem. Koselig å gå en kveldstur sammen :) Og forhåpentligvis er det litt mindre vind og sludd senere.

Etter UL skal jeg ut å kjøpe garn og strikke litt til babyen. Er ingen racer, men det er litt mer overkommelig med et plagg i str. 0-3-6 måneder enn et plagg i full voksenstørrelse, så jeg gleder meg til å bryne meg på noe litt mer avansert enn ullsokker :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det er for strengt å ville bestemme selv hva man ønsker av utstyr til babyen!

Gå turer sammen nå, for det blir litt annerledes når babyen kommer! :ler: Det savner jeg faktisk, å kunne gå en kveldstur alene med mannen. Sjelden det lar seg gjøre her, for vi har ikke familie eller venner som kan sitte barnevakt i en time eller deromkring i umiddelbar nærhet. :)

Babyplagg er jo så koselig å strikke! Hva skal du prøve deg på? Jeg holder på med denne jakka om dagen, i silkealpakka fra Drops. Akkurat den modellen var det en venninne av meg som strikket til Turnerose da hun ble født (eller, størrelse 6 mnd eller deromkring), og den er veldig anvendelig! Passet leeenge gjorde den også. :) Og veldig lett å strikke, ikke minst. ;)

Synes forøvrig du er flink som strikker ullsokker, det kan ikke jeg fordra. :ler:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok benytte de neste måndene godt i tomsomheten, for som du sier så blir det ikke så lett når babyen plutselig er her. Tror vi skal få til en ferie i februar/mars, og så kan vi jo gå på kino, ut og spise, gå turer og bare kose oss :jepp:

Har ikke bestemt meg 100% for hva, men kunne tenke meg å strikke denne dressen i BabyAlpaca Silke(men hvilke farger jeg skal velge er ikke lett å si for det finnes jo så mange fine) eller denne jakken og sokkene! Hvis vi får se i jente på UL så må jeg nesten strikke en kjole (denne, denne eller denne kanskje?) Og hvis det blir en gutt må det bli noe sånt (kan jo også strikkes til jente og varieres med ulike farger) eller en tøff vest med bukse til.

Er bare redd for at jeg gir opp fordi oppskriftene blir for vanskelige for meg (flere farger og ulike teknikker) :fnise:

---

Har sittet og komplettert utstyrslisten nå og den blir laaaaang, hjelpe meg! :sjenert:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok benytte de neste måndene godt i tomsomheten, for som du sier så blir det ikke så lett når babyen plutselig er her. Tror vi skal få til en ferie i februar/mars, og så kan vi jo gå på kino, ut og spise, gå turer og bare kose oss :jepp:

Har ikke bestemt meg 100% for hva, men kunne tenke meg å strikke denne dressen i BabyAlpaca Silke(men hvilke farger jeg skal velge er ikke lett å si for det finnes jo så mange fine) eller denne jakken og sokkene! Hvis vi får se i jente på UL så må jeg nesten strikke en kjole (denne, denne eller denne kanskje?) Og hvis det blir en gutt må det bli noe sånt (kan jo også strikkes til jente og varieres med ulike farger) eller en tøff vest med bukse til.

Er bare redd for at jeg gir opp fordi oppskriftene blir for vanskelige for meg (flere farger og ulike teknikker) :fnise:

---

Har sittet og komplettert utstyrslisten nå og den blir laaaaang, hjelpe meg! :sjenert:

Hei Haley!

Kikket litt i boken din - og klarte ikke å la være å kommentere dette innlegget!

Dressen var jo simpelten helt HERLIG - for ikke å snakke om den lille vesten...! Nei nå ble jeg skikkelig inspirert til å finne frem pinnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du har funnet frem til! :jepp: Jeg er ikke så glad i mønsterstrikk, men det er jo ikke egentlig vanskelig - jeg synes bare det blir så mange nøster å holde styr på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameline: Så koselig at du stakk innom :jepp: Mye fint å finne hos Drops, så der finner man noe for enhver smak.

Joyce: Er det jeg frykter skal bli vanskelig og knotete, men må bare prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unknown: Kanskje du har noen som kan lære deg? Jeg har aldri strikket noe avanaserte greier før, men det er jo en første gang for alt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt strikkepratet deres har ført til at jeg MÅ på butikken idag og handle garn.. tenker å strikke et enkelt teppe (ikke akkurat noen ener i det gamet der) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryktet har begynt å gå på jobb, og i dag kom en kollega på det tverrfaglige teamet og pratet litt med meg. Hun venter nr. 2 noen dager før meg, og skal på UL neste uke. Artig! :) Og jeg har fått mange gode klemmer og gratulasjoner :hjerte:

Fikk ordnet meg velferdspermisjon den dagen vi skal på UL, så nå gjenstår det bare at Mannen får r*va i gir og ber om fri. For da blir det kikking i babybutikk og kafèkos før vi reiser hjem til foreldrene våre og avslører det de alle er spent på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :) Herlig å ha fått fortalt det på jobb, og ikke minst at du fikk positiv reaksjon, skjønner at det var deilig å få det overstått! :)

Spennende at det begynner å nærme seg UL! :hoppe: Har du noen spesiell følelse på forhånd? :)

Fortsatt god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! :klemmer: Hjertet hamret litt når jeg fortalte det til sjefen selv om jeg visste at det ikke var noe å grue seg for.

Vi tror i grunn det blir jente, men det kan nok skyldes litt at jentenavn har vi allerede hatt klart siden før prøvingen. Så en liten omstillingsprosess må nok til hvis det blir en gutt :fnise:

God helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...