Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster


Haley

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Kan ikke dagene gå litt fortere så vi får se og høre den lille babyen vår! :filer:

Og jeg synes det går så alt for fort! Var på jobbmøte tidligere i dag for å planlegge våren. Plutselig er det vinterferie, så påskeferie og så er det jo permisjon :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er liksom nytt og spennende sidn det er første gang jeg er gravid og UL er liksom neste høydepunkt/milepæl. Har ikke hørt hjertelyden eller noe før, så er veldig spent :jepp: Og så er det kanskje litt annerledes når man har en fra før? :klo:

Hadde jeg hatt vinterferie og påskeferie å se frem til så hadde det vært fint, men skal nok få skviset inn en ukes ferie i slutten av februar/begynnelsen av mars ;) Våren for min del er bare jobb, jobb, jobb frem til permisjonsstart :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et B-menneske og liker å sove til 10-10.30 når jeg skal på seinvakt, men i dag måtte jeg opp kl 08 pga en time hos optiker. Så etter en halvtime hos optiker, en halvtime på biblioteket og litt handling på Rema var det godt med en liten time på puta :Gjesp:

Jeg bruker dagslinser, men nå skal jeg prøv månedslinser - igjen (likte det ikke så godt sist, for 2 år siden). Tenker at det er veldig praktisk med en liten baby i hus å slippe å ta på seg linser/briller hver gang man skal opp om natten/morgenen. Så jeg får gi det en-to uker i første omgang og se om det fungerer bedre denne gangen :jepp:

Og så var jg altså innom bibliotekt og kom hjem med Baby - et underverk, Barn i magen: Fra A til Å, Graviditet og fødsel og Mamma for første gang. Så nå har jeg masse koselig lesestoff fremover. Hvis det er noen av bøkene som er så bra at jeg vil ha dem i bokhylla kommer jeg nok til å kjøpe dem for å ha selv :jepp: Og så fant jeg en hylle på bibliotekt om barnets utvikling, psykologi, oppdragelse osv. Der må jeg nok også låne noen bøker når sommeren nærmer seg. Har Tetzchners "Utviklingspsykologi" fra studietiden, og den må nok også finnes frem da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

best i test fra oktobr 2011Unknown: Svart og lilla, ja. Om det blir gutt så får han tåle lilla :fnise: Mannen trodde ikke han hadde isofix, og min bil er ihvertfall for gammel til å ha det, men vi har planer om ny bil etter påske en gang, så da får vi se etter en med isofix ;)

Selma: Ja, det nærmer seg, men jeg følr at dagene går litt tregt for tiden. Du har sikkert også UL snart? Fin, men ikke minst best i test fra oktober 2011. Den var testet uten isofix fordi isofix-basen først har blitt tilgjengelig nå nylig. Og det kan jo ikke bli noe dårligere for med base skal det jo bli enda mer stabilt.

---

Mannen har vært så snill og hentet pakke på posten for meg (ny mobil, juuhuu!), kjøpt sjokolademelk (nammenam!)og satt opp en ny stikkontakt på kjøkkenet slik at vi slipper å bruke skjøteledning til mikrobølgeovnen. Flinke Mannen min :rodmer:

I helga bestilte vi nytt sofabord fordi jeg fant et som jeg falt for umiddlbart i butikken. Og så ringte vi til Skeidar og avbestilte det vi ventet på der. Så får vi heller bare tåle å vente noen uker ekstra. Det er verdt det når man finner noe man virkelig liker :jepp:

Har lyst på 2-3 slike puter i sofaen, og et par ensfargede i f.eks. gråbrun/lys rosa/hvit som puta. Og så må få rote meg til å kjøpe stue- og kjøkkengardiner (kanskje på fredag når jeg har fri før arb.helg?) snart. Min Kjære får bare smile og late som om han synes det er fint, for han gidder ihvertfall ikke å gå i butikken på eget initiativ og handle sånt - og det er kanskje like greit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på 2-3 slike puter i sofaen, og et par ensfargede i f.eks. gråbrun/lys rosa/hvit som puta. Og så må få rote meg til å kjøpe stue- og kjøkkengardiner (kanskje på fredag når jeg har fri før arb.helg?) snart. Min Kjære får bare smile og late som om han synes det er fint, for han gidder ihvertfall ikke å gå i butikken på eget initiativ og handle sånt - og det er kanskje like greit :fnise:

Puten var ikke noe sted å oppdrtive hos Bohus, og ingn andre som falt i smak heller. Så det ble med stuegardiner (bittelitt lysere turkis enn disse) og en kommode til å ha i gangen. Var også innom Skeidar, Kid og Hansen&Dysvik på leting etter puter, men det var elendlig utvalg alle steder. Får smøre seg med tålmodighet og vente på at vår/sommer kolleksjonene skal komme inn etterhvert.

Og hvorfor er det så innmari vansklig å finne en TV-benk/buffet/skjenk som er lang (150-180cm) og høyere enn de vanlige 35-45cm (vil ha 60-80cm høyde), i hvitt og med noen dører til skuffer/små skap (enten i (frostet) glass eller helt enkle i det materialet (ikk høyglans) benken er i).. :murvegg: Vil gjerne slippe veggheng til TV'en, og hvis vi får tak i drømme-benken, så slipper vi det fordi TV'en står såpass langt fra sofaen at man ikke må sitte seg skjev i nakken selv om den er såpass høy (60-80cm).

Og forøvrig har jeg blitt eier av et par ,value[/environment/2011/F01_1773_039R_0.jpg]&set=key[rotate],value[1.1]&set=key[width],value[4160]&set=key[height],value[4865]&set=key[x],value[-38]&set=key[y],value[409]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&call=url[file:/product/large]]supermyke "jeans" i mørk grå (vil nesten kalle dem sorte) fra H&M. Kan nesten flytte inn i dem :ler: Skal ihvertfall ha dem på meg i kveld når det er lønninspils - eller lønnings-Farris for min del :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Mammabukser? Den så veldig fin ut. Har bare kjøpt en mammabukse og brukt en vanlig bukse med smekken nede, men ser at det er på tide å få seg en mammabukse til! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukser? Den så veldig fin ut. Har bare kjøpt en mammabukse og brukt en vanlig bukse med smekken nede, men ser at det er på tide å få seg en mammabukse til! :Nikke:

Mammabukse, ja! :jepp: Det er en befrielse å ha bukser som sitter godt selv om de ikke er stramme, hvis du skjønner. Har hatt en mammabukse de sist ukene, men tenkte at det er godt å ha litt å bytte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnings-Farris :fnise: var kjempekoselig. Er så kjekt å møte gode kolleger i noe annet enn i hvite uniformer :jepp:

Og så fikk jeg og min gravide kollega bestemt oss for at det er på tide med en gravid-date snart. Blir liksom ikke tid til å snakke og spørre om sånne ting på jobb. Er så heldig som har en så god kollega/venninne som attpåtil er gravid samtidig med meg :hjerte: Hun fikk forresten hilse på Mannen for første gang i kveld også. De har hørt om hverandre (fra meg), men aldri møttes, så det var på tide.

Nå skal jeg ta en liten runde her, og så krype til sengs. Har seinvakt i morgen og tidligvakt på søndag, så der forsvinner min helg. Men det er helt i orden, for da har jeg noe annet enn UL å tenke på. Kollegen min venter en gutt, så enten blir det en kamerat eller en kjæreste, har vi funnet ut :ler:

God helg :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Da blir det HM på meg i dag! :Nikke:

Så gøy med kollega som er omtrent like langt som deg! Jeg har også det. Fikk nesten litt gjenkjennelsesparanoia, men så kom jeg på at du bor mye lenger nord og vest enn meg! :fnise: Tror jeg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma:

Takk, det var en rolig helg, så da er det i grunn helt greit å være på jobb :nikker:

Alabama:

Fant du bukse?

Ja, det er utrolig kjekt å ha ei som er 3 måneder foran meg i svangerskapet (+ en annen, litt fjernere kollega som kun er noen dager foran meg), for da får jeg noen gode tips og råd og kan spørre om ting jeg lurer på. Og hvis jeg har energi til det så skulle jeg få låne gutten hennes å øve litt før det blir vår tur :ler:

Hehe, det stemmer nok ganske bra geografisk, ja.

---

I går fikk jeg den kommende pappa'n til å kjenne på magen når jeg kjente bevegelser (fremdeles minner det meg mest om leamus eller mer og mindre kraftige pulsslag), og hans første reaksjon var at det nok bare var pulsen min :fnise: Men når han kjente igjen så skjønte han jo at det ikke var det, såpass uregelmessig som det var (og bevegelsene er på høyre side av magen, ikke nede mot lysken) :jepp: Men det blir nok litt mer realistisk om noen uker når det føles mer som ordentlige spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

:rodmer: Så koselig når pappan også kjenner!

Det ble en veldig myk og stretchy gråsvart bukse og en blåsvart som var litt smalere i modellen. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med de første sparkene! Mannen her kjente det 18 + 3 faktisk, så det er noe som skjer i denne uken virker det som :P

Tenkte faktisk på deg ista, nå er det bare noen dager igjen til ul. Det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Så koselig når pappan også kjenner!

Det ble en veldig myk og stretchy gråsvart bukse og en blåsvart som var litt smalere i modellen. :tommelsmil:

Ja, det er så herlig at pappa'n også er deltagende. Han snakker til babyen og stryker på magen :rodmer:

Så bra at du fant deg mammabukse! Den gråsvarte buksa høres ut som den jeg har :nikker:

Åh, så koselig med de første sparkene! Mannen her kjente det 18 + 3 faktisk, så det er noe som skjer i denne uken virker det som :P

Tenkte faktisk på deg ista, nå er det bare noen dager igjen til ul. Det blir spennende :)

Jeg har kjent disse bevegelsene i noen uker allerede, men har liksom ikke vært sikker på om det er babyen eller bare kroppen. Men det ser ut som om sparkene responderer når jeg sitter slik at magen kommer litt i klem (og gjør mindre plass til Lille baby?), og når jeg har spist/drukket noe søtt, så jeg har bestemt meg for å tro at det er babyen ;)

Nesten litt rart å tenke på at om 72 timer så vet vi mest sannsynlig hvem som bor i magen :hjerte:

---

Deilig med fridag! Skal vaske noen gardiner, rydde litt i klesskap/kommode og på kontoret, tenkte jeg. Og lese frdig boka jeg holder på med. Men solen skinner så jeg må benytte anledningen til å gå meg en tur også. Skulle gjerne hatt hund nå. Spørs om ikke vi må låne med oss hunden til forldrene mine (ei lita søt cocker spaniel tispe) og ha henne hos oss noen dager eller uker. Hundeferie må jo være bra :fnise:

Har vært er par dager med tårene like bak øynene nå, men i dag føles det mye bedre/lettere. Er vel noen hormoner som er i sving, og når ting ikke blir 100% sånn som jeg tror/håper, så var det lett å bli blank i øynene. Men man må jo bare ta det for det det er og smile av det i etterkant :)

Nå; en kopp med te, en brødskive og en blodappelsin før husarbeidet begynner :sikle:

Ha en strålende dag, alle sammen :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en energi! Har fått gjort alt jeg hadde planer om og litt til! Har fremdeles en del energi igjen, så jeg tror jeg skal sette på et par maskiner med klesvask og få pakket vekk diverse ting som bare står og tar opp plass uten å være til nytte. Ut i boden med det! Jeg flyttet inn i leiligheten i midten av september og min Kjære kom i slutten av november, men fremdeles mangler det litt småting her og litt rydding der (og et sofabord som vi venter på), og jeg vil at alt skal være i orden til babyen kommer. Det er jo fremdeles en god stund til, men man vet jo aldri hvordan formen er om noen uker og når man har energi til det, så er det bare å utnytte det :husarbeid:

Halebeinet er ikke fullt så glad for dagens aktiviteter, men jeg er så fornøyd med dagen at det er en liten pris å betale med litt vondt når man går :jepp:

Og premien? Vi har bestilt tur til Malaga i begynnelsen av mars! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...